DIY Rack by R, helemaal klaar!!!

Gestart door R, juni 26, 2007, 15:34:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R

Zoals eerder in mijn eigen topic is aangegeven, heb ik weer plannen om een meubel te bouwen. Niet echt omdat het moet, maar omdat ik het graag doe en ik wel weer toe ben aan iets nieuws. De samenstelling is 2 platen van 30mm MDF(voorlopige materiaalkeuze, evt switch naar berken multiplex is mogelijk) en 4 poten van aluminium(rondstaf 30mm, draaikwaliteit). Afwerking van het meubel zal een donkere antraciettint worden. Zowel HPL (zijde of hoogglans) of spuiten behoren tot de mogelijkheden. Wanneer ik precies van start zal gaan is nog niet bekend.









Edit: schets iets aangepast.

-madison-

Dit wordt ongetwijfeld weer een juweeltje! ;) O0
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

_ MarcelloW _

R,

Jou kennende zou ik deze ook wel willen "namaken"
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

R

Thanks. Heb er in ieder geval zin in.

Leon

Beste Ruben;

Op de 3-D tekening zie ik een aantal aluminium draaipoten staan. Daarvan is er 1 "opengewerkt" afgebeeld. Mijn vraag is eenvoudig. Bestaan dit soort poten in de regulier handel ?????

Alvast dank voor je reactie en mijn complimenten voor het ontwerp. Mooi.

Groetjes Leon .........
Groetjes Leonneke

R

Die bestaan wel. PM rayman maar ;) Ook in rvs.

Ik wil ze zelf maken. Dat drukt de prijs nogal. Inkoop van aluminium doe ik dan wel, al dan niet gezaagd.

Citaat van: Leon op juni 29, 2007, 01:02:27
Beste Ruben;

Op de 3-D tekening zie ik een aantal aluminium draaipoten staan. Daarvan is er 1 "opengewerkt" afgebeeld. Mijn vraag is eenvoudig. Bestaan dit soort poten in de regulier handel ?????

Alvast dank voor je reactie en mijn complimenten voor het ontwerp. Mooi.

Groetjes Leon .........

Leon

Groetjes Leonneke

TheSpeedSkater

Ha, leuk Ruben. Ga je volgen. Ben benieuwd. Handige jongen ben je toch! Je zou een handel kunnen beginnen.  ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Ha, thanks!!

Citaat van: TheSpeedSkater op juli  1, 2007, 22:37:43
Ha, leuk Ruben. Ga je volgen. Ben benieuwd. Handige jongen ben je toch! Je zou een handel kunnen beginnen.  ;)

Driven2Shine

Citaat van: R op juli  1, 2007, 22:51:46
Ha, thanks!!

Wow strak hoor, ik wou dat ik zo goed overweg kan met hout en metaal.
Ik ben toch wel benieuwd naar je andere meubel dan, ik kan het zo snel even niet vinden.

R

Thanks.

Meer info hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35244.0

(Heel pad geweest qua ontwikkeling. Foto toont laatste versie. Zie het maar als mk III ;))



Citaat van: [SV] op juli  1, 2007, 23:13:05
Wow strak hoor, ik wou dat ik zo goed overweg kan met hout en metaal.
Ik ben toch wel benieuwd naar je andere meubel dan, ik kan het zo snel even niet vinden.

Driven2Shine

Geweldig mooi gemaakt :)
Ik kan bijna niet wachten tot je volgende meubel af is.

R

#12
Thanks.

Citaat van: [SV] op juli  2, 2007, 10:25:57
Geweldig mooi gemaakt :)

Edit:

Spikes zijn gekocht. M6 Spike geworden.

Voor het hout en poten lopen verschillende prijsaanvragen. Het gaat waarschijnlijk toch berken multiplex worden. Zit er ook aan te denken om buiten te bekleden met 8 mm mdf met inleg van stuk berken multiplex onder de apparatuur. Zo heb ik wel de strakke afwerking van MDF op de kopse kanten. Dit wordt alleen zo gedaan als ik zelf ga spuiten. Kopse kanten van berken multiplex vergen anders wel veel (spuit)plamuur om die echt strak af te werken.

Daklem

Deze ga ik ook even volgen. Op de tekening wordt het weer een prachtig meubel Ruben!

R

#14
Inmiddels heb ik een prima leverancier gevonden voor de aluminium poten. Ze worden iets breder, 36 mm en worden M8 getapt. De eerste poot schijnt inmiddels klaar te zijn en hopelijk ergens deze week binnen. Er komen ook kleine schotels onder. Dan gaan we hout inkopen en verder aan de slag. Foto erbij om te laten zien waaruit het wordt gedraaid. 8). Het wordt ook zo afgedraaid.

R

#15
Vanavond vast een gedeelte van het hout gehaald. Wat blijft het berken toch duur :(.

Van 12 en 18mm heb ik 30mm berken multiplex gemaakt wat de kern zal vormen. Later meer.

R

#16
Vandaag even naar de zaak gereden om de planken door de altendorf heen te halen. Nu is het allemaal retestrak. Als het goed is, gaan maandag de poten op de post deze kant op.

R

Net terug van de bouwmarkt. Even hout gehaald om de buitenkant van de platen te bekleden. De inleg van berken multiplex bleek moeilijker te zijn dat gedacht. 4 mm berken en mdf is niet even dik!!! Dat gaat dus wat aanpassing vergen. Ik denk dat ik zo nog effe ga klussen.

Ook is er contact met een spuiter in de vriendenkring, die zou het zo maar eens kunnen gaan regelen 8)
..

R

Vandaag flink opgeschoten. Het ontbreken van multiplex in 4mm is erg lastig, daar moet ik echt nog mee aan de slag. Voor de rest de eerste plank(bovenste) bekleed met 4 mm mdf.

R

Vandaag nog wat schuurwerk gedaan. Eigenlijk te warm daarvoor. Dus niet al teveel gedaan. Het gaat wel weer sterk worden. Inmiddels wel vernomen dat het draaiwerk klaar is, de poten komen maandag mijn kant op. Ben heel benieuwd. Begint een beetje een monoloog te worden ;)

Raphie

Ziet er weer goed uit Ruben! gaat mooi worden
laat je hem ook zwart spuiten?
JBL PRX Power!

R

Ja, is wel de bedoeling. Deze moet echt een profi-look krijgen. Vandaar dat ik het aluminium heb laten draaien en het spuitwerk ook ga laten doen. Ik denk dat het mat-zwart gaat worden.

Citaat van: Raphie op juli 15, 2007, 15:27:09
Ziet er weer goed uit Ruben! gaat mooi worden
laat je hem ook zwart spuiten?

TheSpeedSkater

Citaat van: R op juli 15, 2007, 15:11:53
Begint een beetje een monoloog te worden ;)
Lees en kijk met je mee hoor, maar om nou bij elk stukje te zeggen; Ow, wat mooi. Ziet er goed uit. Keep up the good work, leipe shit ouwe, gaaaaaf enz. enz. gaat ook een beetje ver.

Maar een mooi projectje.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Ha ha, is ook weer zo. Was ook geen verzoek of zo.

Bewaar dat commentaar maar voor straks ;)

Vampire

Ontzettend gaaf en strak!

Is het de bedoeling dat het MDF een stukje uitsteekt??
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.