VERSTERKER DER VERSTERKERS

Started by paul groot, June 16, 2007, 18:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.S.

Inderdaad mooi, prachtig project en top dat je het deelt op het forum!

MechanicalAnimal

Quote from: Erik van Voorst on April 23, 2017, 21:05:34
Buiten een betere werkplaats ben ik daar trouwens ook de "werkbank der werkbanken" aan het bouwen een "Roubo".   :D

toch de vertrouwde nomenclatuur tevoorschijn gehaald? ;-)

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Maikel_audionerd

Quote from: J.S. on May  2, 2017, 11:13:01
Inderdaad mooi, prachtig project en top dat je het deelt op het forum!
+1
Ben benieuwd alsnog ingebouwd is. Domme vraag, maar is het een voedings- of uitgangs-trafo?   :crazy:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Erik van Voorst (in memoriam)

#1753
Deze interstages zijn een ENORME stap voorwaarts, mijn mening is "dubbel en dwars" zijn geld waard.

Nu klinkt het serieus mooi en betoverend dit is eindelijk wat ik het laatse jaar al langzamerhand "gewend" was aan Ungaku geluid  :yinyang:

Gelukkig nog ruimte om ze te plaatsen en weer 4 kg zwaarder....is nu niet meer alleen verantwoord te verplaatsen.



Even wat Klassiek en Jazz gevoerd en alweer bedtime....lange dag geweest.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: MechanicalAnimal on May  2, 2017, 11:44:54
toch de vertrouwde nomenclatuur tevoorschijn gehaald? ;-)

Nope, op het woodworking.nl forum een "gewoon" topic  ;D
Maar zo een Roubo is wel per definitie de werkbank de werkbanken.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Weer een beetje leven in de brouwerij...

Vanavond :.."Tube-rolling" m.a.w.  eens twee mooie quartetjes GZ34 gehoormatig vergelijken met de huidige "goedkope chinezen".

Ik verwacht hier veel van.... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ...and they are staying  O0

Vergeleken de Mullard CV1377 F32 en Valvo GZ34 deze sets zeer aan elkaar gewaagd maar spelen allemaal (wat te verwachten was) de goedkope no-name chinezen weg.

De Mullards blijven ...veel meer kracht en dynamiek en ook nog verfijnd...dus.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Henkjan_O

#1757
Quote from: Erik van Voorst on May  2, 2017, 23:59:07




ik durf t bijna niet te vragen.....  maar is er een manier dat we je foto's weer kunnen gaan zien?

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Erik van Voorst (in memoriam)

Nope....helaas niet.

Photobucket vraagt onredelijk veel geld...en op de server van HTForum kan ik ze niet kwijt dus voor mij einde verhaal.  :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Leeuwarden

Gratis Flickr accountje nemen.

AudioEnZo


Kjelt

Quote from: Erik van Voorst on September 13, 2017, 14:18:35
op de server van HTForum kan ik ze niet kwijt dus voor mij einde verhaal.  :(
Waarom kan dat niet ?

blue-eyes

Eigen domein voor een paar cent per maand. Al dan niet met eigen server en / of NAS
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kingpin

Onedrive via je hotmail account werkt prima.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maikel_audionerd

Tinypic werkt ook, maar t allermakkelijkst is via Tapatalk. Daarmee kun je dit en vele andere forums toevoegen en via TapaTalk bekijken en antwoorden. Je kunt de img service van tapatalk gebruiken

Je ziet het Erik, we zijn wel heel benieuwd eigenlijk  :pompom:
Hoe gaat t met de laatste ontwikkelingen?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Top, de eerste foto's zijn alweer zichtbaar volgens mij :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

solitaire

Gelukkig maar; het zou zonde zijn de foto's die dit verhaal aanschouwelijk maken te moeten missen.




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Merijn

#1767
Jemig Erik, je gaat weer geweldig!

Via Erik van Acoustic Dimensions had ik over het project en de interstages gehoord, maar hij zij niet dat jij Ongaku nabouwt. Dit kan alleen maar geweldig worden!

Ik heb 2 maand geleden de Kondo Baransu op een paartje Westminsters mogen horen. Dat was helemaal niet vies! Ondanks het kleuren van de Tannoys is dit toch wel één van de mooiste versterkers die ik ooit gehoord heb. En jij tuned jouw Ongaku naar de Kondo, of meer naar eigen 'gevoel'?
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Erik van Voorst (in memoriam)

#1768
Kijk ik heb de Kondo sound natuurlijk thuis op een door Kondo gebouwde voorversterker toendertijd weken lang mogen horen en recentelijk de Kondo sound maanden lang als eindversterking (Peter Qvortrup Ungaku heb ik geen interesse in)
Dus vergelijken en op het goede spoor blijven met nabouwen was relatief  "easy"  :yin-yang:

Op mijn set zal het eindresultaat natuurlijk anders klinken als via de Kondo speakers met Kondo draaitafel.

Maar ik vond Kondo voorversterker in ieder geval prachtig en beter (Peter vond van niet) dan mijn toenmalige voorversterker....dus was er werk aan de winkel, en werd een succes met de hulp van Peter !!

De Kondo eindversterker (Ungaku) was toen veel beter (vonden we allebei) dan mijn huidige eindversterking (gemodificeerde Aitossen).

Uiteindelijk tune je toch altijd weer anders door noodzakelijk ander materiaalgebruik (helaas wel net zo duur tot peperduur).

Gelukkig blijft dmv mooie materialen het ook vaak mooi klinken en soms zelfs (naar mijn smaak) mooier in mijn gehele configuratie.

Klinkt het niet mooi naar mijn zin dan soldeer ik het er uit en neem mijn verlies (komt ook vaak voor vergis je niet).

Ook dit is een gaaf succes geworden en zonder de hulp van Rob Dingen en Peter de Bruin had ik dit echt niet kunnen realiseren.!!!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Merijn

Hoi Erik,

Eigenlijk is dat denk ik hetgeen onze hobby zo geweldig maakt: We zijn steeds bezig met de emotie... We leren door het luisteren en wat we leren laat onze smaak ook veranderen (groeien?). Een muzikant moet ook eerst 10.000 uur oefenen... Voor mij heeft een SET versterker juist bakken met emotie, smeltz en spielfreude. Maar voordat ik dat hoorde... Ik was geïndoctrineerd met het "meer-watt-is-beter" syndroom. Dikke klasse A bakken voor échte mannen hahaha... Kapitalen aan uitgegeven.

Ik speel nu sinds 5 jaar met een Ayon Firestorm (SET met 52B triodes). In een impuls van een audiovriend overgenomen omdat ik het radicaal anders wilde en de eerste tijd eigenlijk niet tevreden mee. Maar als je dan weer een andere versterker hoort, dan gebeurde er wat waardoor ik mijn aandacht verloor. Het greep mij niet meer zo aan. Ik heb moeten leren de schoonheid van de Ayon te horen. En dan hoor je dus die Kondo bij Erik... Niet het meest neutrale plaatje, maar wát een geslaagde poging om de essentie van muziek weer te kunnen geven! Daar zou ik héél goed aan kunnen wennen...

Omdat ik weet dat je van mooie muziek houd: ik heb nu het Requiem van Richafort op staan, uitgevoerd door het Huelgas-Ensemble onder Paul van Nevel (Harmonia Mundi HMA1951730). Maakt je een tientje lichter, maar WAT EEN PLAAT! En ja, ze maken foutjes, but who cares?

I Prefer Coffee For Mental Stability...

Erik van Voorst (in memoriam)

#1770
Ik ga mezelf eens schaamteloos pluggen   :D

Ik heb na 28 jaar zelf mijn baan opgezegd om te gaan verwezenlijken wat ik echt leuk vind.
Prive en Zakelijk dingen bouwen (ik hoop a la GTdesign)  met hout metaal steen electra..klusjesman op niveau.

Spannend en niet zonder risicos maar wel gezonder (verleden jaar December een soort Wake Up Call)

Moest ik even kwijt  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Wow respect Erik,
als het financieel kan waarom niet?
Ik denk dat velen wel zouden willen maar of niet durven of financieel niet kunnen.
Hoop dat het je brengt wat je wilt.

jossie

Zo Erik, veel sneller dan ik dacht. Respect, ga doen wat je leuk vindt en goed kan, dan komt het vast van de grond.
Omni !

Maikel_audionerd

Gefeliciteerd Erik, klasse dat je dat zo doet [emoji1360]
Ik heb drie jaar geleden ook radicaal veranderd en heb daar ook geen moment spijt van gehad. In het begin moeilijk en volhouden, nu blij de beslissing gemaakt te hebben.

Je maakt fantastisch mooie dingen en hebt m.i. inzicht daarin dus dit gaat volgens mij helemaal goed komen. Als je graag iets wil kun je bijna alles.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

blue-eyes

Fijn dat het kan, goed dat je gaat doen wat je wilt doen!

Succes!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey