VERSTERKER DER VERSTERKERS

Started by paul groot, June 16, 2007, 18:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ruud-

Quote from: michelt on March  5, 2008, 13:27:56
Hoi Eric,

Ik vraag me nu pas af, maar waarom heb je eigenlijk gekozen voor het nabouwen vd Audio Research SP/6 ipv SP3?
Die laatste had je immers al 20jaar?

Groeten,
Michel.


Of voor een Aitos voorversterker, wel een hoger niveau dan de SP6 (niet qua uiterlijk ;))
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Erik van Voorst (in memoriam)

@ Bart...als je Front der Fronts doorleest staat alles erin...daarna aansluitend dit topic en dan weet je meteen antwoord te vinden op al je vragen

@ Ruud....schroef de Aitos voorversterker maar open en dan zie je een Audio Research schakeling....alleen veel minder stabiel...veel problemen met de voorversterker van Aitos

@ Michelt....dat is in dit topic bijna dagelijks uitgelegd

@ Garmt...mail maar je bent van harte welkom
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Ruud-

Quote from: Erik van Voorst on March  6, 2008, 10:33:45
@ Ruud....schroef de Aitos voorversterker maar open en dan zie je een Audio Research schakeling....alleen veel minder stabiel...veel problemen met de voorversterker van Aitos

Beste Erik, een Aitos voorversterker hoef je niet open te schroeven, hij heeft een losse afneembare kap ;)
Mijn voorversterker heb ik nu zo'n 6 jaar, nog geen problemen mee gehad...kennelijk heb ik geen goede ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Erik van Voorst (in memoriam)

Dat is hardstikke leuk voor je....ik neem aan dat je ook de actieve bedoeld...in de pasieve zit NIETS dus kan er ook NIETS de geest geven... :P

Ik heb van dichtbij hele andere dingen meegemaakt met de Aitos voorversterker (de actieve ) ...maar dat is hier niet op zijn plek... ;)

Ik heb zelf Aitos en ben echt helemaal gek van mijn mono blokkies....dus zie het niet als een aanval Ruud ;)

Ik wilde er eigenlijk meer mee zeggen dat er door velen veel te veel op naam faam en type wordt afgegaan ipv inhoudelijk te kijken en/of te ervaren wat iets doet...anyway...ik heb ineens niet zo veel zin om dit verder te onderbouwen want mijn muziek roept... ;D

Ik ben al 2 dagen ziek..veel hoesten en keel/buikpijn :'(...dus af en toe luister ik een paar uurtjes beneden...
dat is geen straf 8)

Mijn speakers " zingen " nu...dat is eigenlijk de term die mij steeds te binnenschiet....een term uit de muziekinstrumenten-wereld.
Ik heb een aantal jaren geleden in een gitaarzaak te Den Haag op een viertal Taylor Steelstrings gespeeld uit de 900 serie (ik geloof de 910)...slechts EEN ervan had " iets " extra's....hij "zong" bij het aanslaan.. zoals dat vaak onder woorden gebracht wordt bij instrumenten met een extra rijkheid en extra lang uitsterven van de toon enz enz.......
Helaas toen ik het geld had en terugkwam was hij verkocht aan George Kooymans.. ;D.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Quote from: Erik van Voorst on March  6, 2008, 17:11:06
Mijn speakers " zingen " nu...dat is eigenlijk de term die mij steeds te binnenschiet....een term uit de muziekinstrumenten-wereld.
Ik heb een aantal jaren geleden in een gitaarzaak te Den Haag op een viertal Taylor Steelstrings gespeeld uit de 900 serie (ik geloof de 910)...slechts EEN ervan had " iets " extra's....hij "zong" bij het aanslaan.. zoals dat vaak onder woorden gebracht wordt bij instrumenten met een extra rijkheid en extra lang uitsterven van de toon enz enz.......

Dat 'zingen' is volgens mij een van de belangrijkste zaken waarop je een set zou moeten beoordelen (en inderdaad, in de muziekinstrumenten-wereld begrijpt iedereen direct wat je bedoeld als je het over 'zingen' hebt), proficiat 8)

scrutinizer

#1055
Quote from: Bart_M on March  5, 2008, 09:46:30
Oef, dit is nogal een verschil denk ik. Zijn de speakers wel eens doorgemeten?
De speakers zijn gemeten en filtertechnisch in balans en kaart gebracht Bart, maar tussen het ontwikkelen van het filter, afwerking van de kasten (waar de units natuurlijk voor uit de kast gehaald zijn) en de montage is er een foutje ingeslopen. :)

Quote from: Ruud- on March  6, 2008, 16:18:42
Beste Erik, een Aitos voorversterker hoef je niet open te schroeven, hij heeft een losse afneembare kap ;)
Mijn voorversterker heb ik nu zo'n 6 jaar, nog geen problemen mee gehad...kennelijk heb ik geen goede ;D
Dat is boeiend Ruud, ik heb namelijk een 'speciaal' lang inbusschroevendraaiertje (scrabble ;D) die nodig is voor het openen ervan. ;)
En hebben ze wel wat last van "prima donna" gedrag......to say the least. ;)

Anton.

P.S. En zeg ik daar niets mee over de 'klankmatige' eigenschappen.......het ontlokt toch een vraagje bij me, Ruud-......zat Herman toevallig naast je toen je dit neerpende? :-X  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: scrutinizer on March  7, 2008, 15:47:58
De speakers zijn gemeten en filter technisch in kaart gebracht Bart, maar tussen het ontwikkelen van het filter en de afwerking van de kasten, (waar de units natuurlijk voor uit de kast gehaald zijn) is er een foutje ontstaan. :)
Anton.


...dat was meteen onze eerste plezierige kennismaking  ;D 8)
Het systeem ging toen van mooi meteen naar heel mooi en op tijd..(letterlijk en figuurlijk).. ;D

Je hebt trouwens een PM ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Gisteren was een hele lange audio dag......


Eerst ebony voetjes gemaakt voor de 2 aitossen welke het laag voor hun rekening nemen....na 25 jaar voetjescultuur is dat nu mijn keuze....(lees eerdere mails)
Daarna de topplate voor de voedingskast afgebouwd....geschuurd en gespoten...

Maar al snel werd het een dag vol verassingen...een van de monoblokken gaf een klap in mijn speaker...en buis stuk....de 2e op rij in korte tijd (dezelfde)....bij inspectie bleek de instelpotmeter kapot...
Gelukkig kon ik Anton van dienst zijn met een 3e monoblok waar we hem uitgehaald hebben
(van mijn HT-center).

Om het voor Anron toch nog een beetje een uitdaging te laten worden...liet ik een compleet werkend Aitos monoblok uit mijn handen glijden (heeft een rare gewichtbalans...enfin :-X)....ALLE buizen natuurlijk kapot en anodekappen naar god... :o

Gelukkig heb ik een aardige buizenverzameling....dus beide blokken weer voorzien van allemaal nieuwe buizen en Anton heeft ze gelijk veel mooier afgeregeld....(moet hij zelf maar eventueel wat aan toevoegen)

Ik gooi alle fotos op het net...ze spreken voor zich...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 Glassworshippingggggg.............;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ebben is kostbaar dus efficient zagen... ;)

Ook een fotootje van mijn voetjes....en dan te bedenken dat de meest exotische zijn uitgeleend aan vrienden...zoals de Goldmunds en Blotevogel.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik wilde wel wat doen met de AudioResearch ...als respect...hoewel mijn huidige geluid eigenlijk er niet veel meer mee te maken heeft..... ;D

Dus dismantled en de naam eruit verwijderd op ebben en op een mooie discrete plaats.... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1064
....eentje vergeten..Power Supply met deksel...wel zo veilig met 500 Volt... ;D

Ook weer slechts 2 ZEN-knoppies....rechts de Laagspanning (zwak oranje lampje) en links de Hoogspanning (lekker fel wit lampje...kom een iets zwakkere... ;D)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Prachtige aflevering, Erik. Mooie foto's en wat een verhaal! :o :o :o

Wat zul je geschrokken zijn met die twee defecte monoblokken... Nou ja, nu (de meervoudige wet van) Murphie op bezoek is geweest, zul je voorlopig wel even geen last meer van hem hebben. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ome subtilieco

In a land where murphy's law is in order redundancy is king 8)

Maar het blijft mooi om jullie te zien bouwen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Audiofiel on March  9, 2008, 19:00:47
Prachtige aflevering, Erik. Mooie foto's en wat een verhaal! :o :o :o

Wat zul je geschrokken zijn met die twee defecte monoblokken... Nou ja, nu (de meervoudige wet van) Murphie op bezoek is geweest, zul je voorlopig wel even geen last meer van hem hebben. ;)

Mijn vrouw vond mij opvallend koel reageren....tja als buizenliefhebber kun je tegen een stootje... :P

Ik denk dat het ook wel 99,9 procent meespeelde dat Anton naast me zat en ik snel kon schakelen van heb ik nog 16 van deze buizen liggen...zo ja...dan is er met hem erbij nog hoop.... :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rock Solid

Quote from: Erik van Voorst on March  9, 2008, 16:05:44
Ebben is kostbaar dus efficient zagen... ;)

Ook een fotootje van mijn voetjes....en dan te bedenken dat de meest exotische zijn uitgeleend aan vrienden...zoals de Goldmunds en Blotevogel.... ;D

Erik,

Ik volg je topic met enorm grote bewondering; zeker met de voortvarendheid waarmee jij en Anton te werk gaan.
Het resultaat is - sowieso al visueel - magnificent :D

Toch wil ik een praktisch vraagje stellen (ik had hiermee gisteren - wederom - problemen; voor het maken van een kastje voor mijn passieve pre-amp) als ik je gatenboor met het ebbenhout zie. Ik gebruik een boorstandaard en klem mijn boormachine goed in, maar ik krijg met geen mogelijkheid een mooie cilinder uit hout (zelfs niet met een kleine diameter). Mijn gatenboor slaat door de boorkop heen en hoor vervelende geluiden als ik het hout raak ... dus dan maar snel stoppen. Wat is de truk die ik nog mis, om zulke mooie pootjes te 'gatenboren' ?

Dankje,
Rudolf

Erik van Voorst (in memoriam)

ebben is vreselijk moeilijk te verwerken.....ik gebruik een 1000 watt boormachine in combinatie met een high quality HSS gatenzaag....daarmee kun je in ebben tot plm 70 mm dia boren en zeg 5 cm dik...

Rustig toerental kiezen...en langzaam druk verhogen....er mag geen/nauwelijks rook uit het hout komen ;)

Het is onbegonnen werk om met eenvoudig gereedschap dit trucje te proberen...helaas... :-\

Succes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Poeh, wat een schok, als je monoblok op de grond valt  :o

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: FFF on March 10, 2008, 08:14:43
Poeh, wat een schok, als je monoblok op de grond valt  :o

Nee erger...hij gleed in slowmotion op zijn kop uit mijn handen op tafel.......krrrrrrrakkkkkkkkk  :o
Goede nieuws het speelt weer fris en fruitig...vandaag weer nieuwe buizen bestellen als spares...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#1072
Quote from: Erik van Voorst on March 10, 2008, 08:48:39
Nee erger...hij gleed in slowmotion op zijn kop uit mijn handen op tafel.......krrrrrrrakkkkkkkkk  :o
Goede nieuws het speelt weer fris en fruitig...vandaag weer nieuwe buizen bestellen als spares...
"Tumbling Dice"......a sort of Snake eyes, seven eleven. :-X ;D

Bij de weg....het ziet er allemaal weer keurig afgewerkt uit Erik. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

ruud2

Quote from: Erik van Voorst on March 10, 2008, 08:48:39
Nee erger...hij gleed in slowmotion op zijn kop uit mijn handen op tafel.......krrrrrrrakkkkkkkkk  :o
Goede nieuws het speelt weer fris en fruitig...vandaag weer nieuwe buizen bestellen als spares...

en de tafel? ;)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!