VERSTERKER DER VERSTERKERS

Started by paul groot, June 16, 2007, 18:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Henkjan_O

Quote from: Erik van Voorst on September 25, 2016, 14:18:55
......
Anyway.... Hier is ze....Melanie de Biasio met No Deal.... O0

BTW ....bij die Bol.com scoor je hem voor 10 euro dus "No Deal" is een "Mooie Deal"....:D

zo komt dat ff goed uit, ik had nog een aankoop nodig om de gratis verzending te halen  :D

@Forumadmins: is het mogelijk dat we een alert krijgen zodra Erik een muziektip heeft?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1653
Quote from: buizesmurf on September 25, 2016, 23:10:35
Mischien deze

http://www.highendaudio.nl/apparatuur/wavac-sh-833/

Lijkt mij waanzinnig...ik ga toevallig donderdag luisteren naar een SH-833 amp en een TB3-2000 amp...allebij vergelijkbaar heerlijk over de top zoals de Wavac  O0

Zaterdag mijn gloeistroomtrafo oppikken ....

@Robert bedankt voor de tip maar ik had al een vaste maat besteld  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!


phy

#1655
Quote from: Erik van Voorst on September 26, 2016, 22:14:02
Lijkt mij waanzinnig...ik ga toevallig donderdag luisteren naar een SH-833 amp en een TB3-2000 amp...allebij vergelijkbaar heerlijk over de top zoals de Wavac  O0

Ga je naar Reinout of Xander  :)
maar ik dacht dat die met de TB3-1000 draaide
of hij is weer overgestapt op nog groter  8)

Noem een versterker en ik zeg wie erbij hoort  ;D

Staaled

Quote from: Erik van Voorst on September 25, 2016, 14:18:55
Uiteraard luister ik nu inmiddels alweer dagelijks naar de Ongaku en voer werkelijk de meest uiteenlopende muziek van heavy orkest (Wagner) tot enkele stem met solo instrument.
Gelijk in het begin toonde hij zich al de meerdere van de Aitossen...dus dat behoeft voor mij geen verder vergelijk....de bekende cds onthulden weer nieuwe mooie dingetjes buiten "the big picture".

Ook weer stimulans om nieuwe software aan te schaffen...(terwijl ik al een slordige 4000 originele cds heb)

Mijn trouwe lezers zijn bekend met het feit dat ik geen "objectieve" plotjes post maar "subjectieve" muziek...dus hier weer een heerlijke cd die alleen maar mooier wordt met vaker draaien.

Tja ik zou het mysterieus, minimalistisch, Jazz noemen....als je het in een hokje kan/wilt plaatsen.

Anyway.... Hier is ze....Melanie de Biasio met No Deal.... O0

BTW ....bij die Bol.com scoor je hem voor 10 euro dus "No Deal" is een "Mooie Deal"....:D




Geweldig album. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Erik van Voorst (in memoriam)

#1657
Quote from: buizesmurf on September 26, 2016, 22:53:35
Graag je ervaring hieromtrent....

Was een erg indrukwekkende ervaring...erg veel toewijding (6jaar bouwen) en enorm veel kennis van buizen....Een beetje zinloos om een review te schrijven want we hebben gewoon lekker muziek gedraaid bv. Dead Can Dance en onbekende russische Yello/Tom Waits achtige muziek.

Heel bijzonder om in een luisterruimte te zitten wat eigenlijk een eindversterkerruimte is...hahaha... ;D

Alleen al het inschakelen van de eindbak en voedingen etc. is al een ervaring (hij is gelukkig schakelbevoegd  :D ) ....wat een voltages en amperes....

Anyway dit soort jongens willen gewoon niet meer op fora en internet en kan me daar iets bij voorstellen in plaats van leuk delen moet men zich vaak verdedigen/verantwoorden daar hebben ze van geleerd (ik nog niet  ;D).....dus blijven ze anoniem en dat respecteer ik.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1658
Om mijn testplank een beetje gezicht te geven (moet een tijdje mee) heb ik alvast het teken van de  Philosopher's Stone (steen der wijzen) eropgeschroefd.

De eindversterker gaat zoals eerder verklapt "Lung-Ta" heten
( Wind-Horse, het paard wat de steen draagt).

Wel grappig...met een laser uit hout gesneden.....erg kwetsbaar maar wel weer eens wat anders  ;D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

phy

Erik
Ga je nos 211 buizen gebruiken of moderne zoals bv de Elrog ?

Erik van Voorst (in memoriam)

De gloeistroomtransformator voor mijn "Lung-Ta"  :D opgehaald.

Een beetje omslachtige manier van bevestigen maar ik wilde niet door het houten bovenblad heen boren omdat daar straks de hoogspanningstrafo een plek krijgt.

Ik heb de trafo Yamamoto-stijl bevestigd dwz. Kersenhouten top en afgelakt.
Ik heb zelf nog een ebbenhouten afstandring gebruikt (gewoon) omdat ik hem zag liggen en meteen op maat was .

Yamamoto behandeld zijn kersenhout met instrumentlak...ik gebruik gewoon mijn Rustin en dat blijkt zelfs achteraf ook gitaarlak  8)







HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1662
Sorry voor het formaat fotos maar ik vind het zo wel makkelijk posten...het bouwen neemt al genoeg tijd in beslag.  :yinyang:

Btw op de foto lijkt de buizenvoetschroef erg dicht op de trafo te zitten maar in het echie is dit gelukkig ruim ervan af (2 cm) en de trafo is nog eens verhoogd (2 cm)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: phy on October  1, 2016, 16:08:38
Erik
Ga je nos 211 buizen gebruiken of moderne zoals bv de Elrog ?

Beiden...en de winnaar blijft zitten.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

Quote from: Erik van Voorst on October  1, 2016, 18:29:54
Sorry voor het formaat fotos maar ik vind het zo wel makkelijk posten...het bouwen neemt al genoeg tijd in beslag.  :yinyang:

Btw op de foto lijkt de buizenvoetschroef erg dicht op de trafo te zitten maar in het echie is dit gelukkig ruim ervan af (2 cm) en de trafo is nog eens verhoogd (2 cm)
Heb je dan geen last van een strooiveld in de buis?

Erik van Voorst (in memoriam)

Deze toroid geeft erg weinig strooiveld maar het is zeker een optie om hem later in het origineel eventueel nog te "potten"  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Voor strooiveld in de buis hoeft men niet bang te zijn
strooiveld in transformatoren onderling dat moet men eigenlijk voorkomen
Je kan de voedingstrafo aansluiten op de netspanning en dan alle transformatoren zo draaien t.o.v de net trafo dat je de minste in straling  oppikt dat kan je met een universeel meter meten aan de smoorspoel of ugt of je sluit er een hoog ohmige koptelefoon op aan.
Meestal staan voor de minste in straling de kernen haaks t.o.v elkaar
ja zal versteld staan, je kan bij een goede positie transformatoren 2 cm naast elkaar zetten met dezelfde in straling als soms wel 60 cm afstand in de slechtste positie.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1667
Vandaag na veel onderzoek en hulp van twee technische audiovrienden tot een voedingstrafo gekomen en deze verder laten (uit) ontwerpen op basis van mijn wensen door Ward en Yves van Monolithmagnetics niet uit Japan maar uit Belgie  :D 8)

Ik ben in goed gezelschap want een van de zelfbouwers waar ik veel respect voor heb Thomas Mayer (Vinylsavor) bestelt daar ook en die werkt met "no-compromise"  materialen..om te proberen een goed/beter alternatief te verkopen dan de High-End markt in het duurdere segment offreert.....zeg maar de materiaalkeuze wat vaak onder felle discussie ligt op diverse audio zelfbouw fora :devil: ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Maikel_audionerd

Quote from: Erik van Voorst on October  5, 2016, 18:21:30
Vandaag na veel onderzoek en hulp van twee technische audiovrienden tot een voedingstrafo gekomen en deze verder laten (uit) ontwerpen op basis van mijn wensen door Ward en Yves van Monolithmagnetics niet uit Japan maar uit Belgie  :D 8)

Ik ben in goed gezelschap want een van de zelfbouwers waar ik veel respect voor heb Thomas Mayer (Vinylsavor) bestelt daar ook en die werkt met "no-compromise"  materialen..om te proberen een goed/beter alternatief te verkopen dan de High-End markt in het duurdere segment offreert.....zeg maar de materiaalkeuze wat vaak onder felle discussie ligt op diverse Fora  :devil: ;D
Klinkt weer als heel mooi compromisloos design- en materiaal-keuzes  :worship:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

buizesmurf

Quote from: Erik van Voorst on October  5, 2016, 18:21:30
Vandaag na veel onderzoek en hulp van twee technische audiovrienden tot een voedingstrafo gekomen en deze verder laten (uit) ontwerpen op basis van mijn wensen door Ward en Yves van Monolithmagnetics niet uit Japan maar uit Belgie  :D 8)

Ik ben in goed gezelschap want een van de zelfbouwers waar ik veel respect voor heb Thomas Mayer (Vinylsavor) bestelt daar ook en die werkt met "no-compromise"  materialen..om te proberen een goed/beter alternatief te verkopen dan de High-End markt in het duurdere segment offreert.....zeg maar de materiaalkeuze wat vaak onder felle discussie ligt op diverse audio zelfbouw fora :devil: ;D


Mijn eindversterkers hebben ook Trafo,s van Monolightmagnetics.....

phy

Ja die jongens maken mooi spul
ook hun uitgangs transformatoren zijn heel goed.

Erik van Voorst (in memoriam)

#1671
Vandaag de Mundorf Mlytic HV+ gemonteerd

The black cathode: The use of special titanium-coated cathode foil has brought about metrologically impressive and tonally spectacular benefits. The matte black polished vacuum-deposited titanium layer thereby substitutes the usual aluminium oxide layer and this then works as an insulator [dielectric] between the aluminium contact foil and the electrolyte, thus forming a second capacitor that negatively influences the overall performance within the capacitor. In this way, the black cathode stops the electrolyte acting simultaneously as a cathode [negative Pin] towards the anode foil and as an anode [positive Pin] towards the aluminium contact foil.

http://www.mundorf.com/en/?category=hifi&menu=caps_power&content=mlytic

Nou we gaan het meemaken  :colgate:




Ook even gemarkeerd voor als ze straks op hun kop hangen....wel zo veilig  :tounge:
Het groene tape komt standaard en is een rubberachtig tweezijdig plakband voor montage vergezeld van een heel hallelujah verhaal....ik zou niet graag vertrouwen op een (printplaat)dubbelzijdig plakbandje bij deze montage. Daarnaast ook een mooi verkoopverhaal bij hun nylon montageklemmen en waarom dat geen metaal is....enfin voor mij in ieder geval een betere montage met een beter/veiliger gevoel.



En het begint al meer en meer een versterker te worden....

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#1672
En het aansluitschema voor de 4 Pin Mundorfers

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

hoi Erik
Ik zie maar 1 kleine socket
laat je de eerste srpp schakeling weg?

Erik van Voorst (in memoriam)

Mijn "Lung Ta" (Ongaku kloon) wordt natuurlijk maatwerk in mijn bestaande set..

Ik bouw hem niet geintegreerd omdat ik een mooie voorversterker heb welke beter presteert dan de Ongaku voortrap. Zelfs beter dan de Kondo voorversterker (zie eerdere mails).

Ik heb mijn voorversterker er even ertussenuit gehaald maar dat was een enorme stap terug dus de voortrap van de Ongaku bouw ik niet na.

Zo zie je maar hoe fijn het is als je het daadwerkelijke apparaat ook in huis hebt om te beluisteren/testen en als referentie te gebruiken tijdens het bouwproces.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!