VERSTERKER DER VERSTERKERS

Started by paul groot, June 16, 2007, 18:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Kjelt,

Dat was in eerste instantie ook mijn gedachten dus jaren lang met 1-1/2 doos met zo een veertig knollen van condensatoren van zo een 8uF gespeeld....helaas kwam de ontnuchtering toen we een paar jaar geleden het eens met een enkele Blackgate probeerde. :o...enfin een leerzaam moment. :-X........op die plek moet je een Elco hebben  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Quote from: Erik van Voorst on March  8, 2013, 23:42:54
Al die Elco's zijn prima...maar als je een keuze hebt (luxe) moet je de op dat moment de mooist klinkende nemen en dat zijn/blijven momenteel in mijn set-up de/mijn  JJ's.

Waarmee ik niet een soort Humble Homemade test wil doen en ze een 10 wil  geven want ik hou niet van cijfertjes geven omdat er gewoon meer parameters zijn en nog eens  -tig verschillende configuraties.... om de kwaliteit onderling te toetsen cq rangschikken daar ben ik niet van.

Ik ben gewoon op zoek naar wat in mijn set de beste keuze is.....grappig is dat je zelfs na een paar dagen dan toch nog door hebt dat je wat mist...wat je eerst wel had ....gezond is dan om gewoon weer even "terug te gaan" een les voor elke DIY-er (eigenlijk voor iedereen).
Als je de kans hebt zou ik de Unicon toch eens proberen ze hebben het karakter van de BG wkz zonder het hijgerige hoog.
ze klinken heel fijn.
Minder opgepept wat vaster van klank zonder ringing,  eigenlijk meer als een condensator maar toch de "snap" van een elco.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Phy, ga ik zeker ook een kans geven... ;)

Vandaag in ieder geval verder met de hardware van de experiment pre...dus tweemaal Neurtrik en een viertal mute schakelaars om de hoog en laagversterkers te kunnen muten.

De oplettende lezer ziet dus dat ik de M1000 na aan het apen ben... ;D

Moet ik vandaag even doen want morgen moet de de CPC lopen...  :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

sphere

Gelukkig zit ik in het aanmoedingsteam  ;D
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Kjelt

Quote from: Erik van Voorst on March  9, 2013, 10:18:49
Dat was in eerste instantie ook mijn gedachten dus jaren lang met 1-1/2 doos met zo een veertig knollen van condensatoren van zo een 8uF gespeeld....helaas kwam de ontnuchtering toen we een paar jaar geleden het eens met een enkele Blackgate probeerde. :o...enfin een leerzaam moment. :-X........op die plek moet je een Elco hebben  ;D 
Hi Erik,
dat heb je dan in ieder geval mooi empirisch vastgesteld  :thumbs-up:
Wellicht nog een tipje om nog wat gerichter te kunnen zoeken/vinden van elco's; een ESR meter, volgens mijn collega is de nieuwe Voltcraft LCR-300 erg goed, te krijgen bij Conrad. Als je een andere hebt of wilt, let er dan op dat de meter met 100kHz meet (10kHz is te weinig) en dat hij fatsoenlijke Kelvin meetklemmen heeft.
Als je dan bepaalde elco's op een bepaalde plek beter vind klinken meet daarna dan eens de ESR en kijk eens of er een verband is. Voor de kosten van 190 euro hoef je het niet te laten.

BuSpu

Quote from: Erik van Voorst on March  9, 2013, 11:37:23
De oplettende lezer ziet dus dat ik de M1000 na aan het apen ben... ;D

Ik wilde het niet zeggen.  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag buiten het kokkerellen ook nog even aan de experimenteer pre gewerkt...gloeibedrading is in orde evenals de mute schakeling en alle overige hardware aansluitingen......toch weer snel een paar uurtjes werk  :-X........Wordt vervolgt... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Wijx wondere wereld

Quote from: Erik van Voorst on March  9, 2013, 11:37:23
Moet ik vandaag even doen want morgen moet de de CPC lopen...  :-X

Leedvermaak  :D

Ik sta achter een raam te zwaaien
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Erik van Voorst (in memoriam)

#1533
......en bedraad (nou ja bijna dan)... ;D

Deze "Proef Pre" is dus een soort clone van mijn AR ESP-6 waarmee ik (wilde) ideeen kan realiseren en vrij makkelijk verschillen in materialen en configuraties zou moeten kunnen waarnemen.

Tevens een netwerkje voor filtering naar de eindversterkers ... Kondo M1000 style  :yin-yang:

Indien alles naar wens klaar is bouw ik het allemaal opnieuw op in mijn eigen Pre  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Former member 78


wil

Quote from: Erik van Voorst on March  4, 2013, 19:51:21
Geluisterd werd een avondje naar de zeer mooie stem van Anna Netrebko...voor mij eindelijk een levende Callas...maar goed dat is een andere discussie. :D
Is geen discussie, is voortreffelijk!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Erik van Voorst (in memoriam)

De "proefvoorversterker" staat te spelen...mooie en minder mooie dingen...maar goed dat is de definitie van proefvoorversterker.. :D

Er zal driftig gebruik gemaakt gaan worden van Duelund...de weerstanden zijn trouwens wel erg gedetailleerd  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Former member 78


Erik van Voorst (in memoriam)

Begint na een aantal dagen en met de inzet van de "volume der volumemeters" eindelijk echt serieus goed te klinken.

Alleen het laag heeft nu uiteindelijk Duelund gekregen als uitgangscondensator...het hoog/midden heeft Jupiter Beewax....daarna luisteren na V-cap en Duelund en dan beslissen...

Een "gutfeeling". (of educated guess  ;D)  zal wel Duelund zeggen maar ook dat wil ik eerst zelf horen...alvorens aan te schaffen.

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

heb je al eens met de v-cap gestoeid?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Jazeker....zelfs een aantal jaar mee gespeeld  ;)

Ik ga straks dus een setje ingespeelde (erg belangrijk in dit geval) 0.22 V-cap vergelijken met Duelund (klinkt al meteen uit de doos mooi) op het hoog/midden en de winnaar blijft...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Weer een behoorlijke tijd en zoektocht achter de rug om mijn AR ESP-6 naar een Kondo 1000 niveau te tillen ditmaal met de caps voor het hoog/midden.

Eindelijk een enorme beloning en hoe makkelijk kan het leven zijn...enkel en alleen door de Duelunds 0.47 uF ipv de V-caps (ook niet echt goedkoop te noemen) op deze plek te implementeren.

Hier doe ik het voor wat een effect de ene cd na de andere ontrafelde alweer meer geheimen onder dat polycarbonaatlaagje  8)

Het was even achter de oren krabbelen hoe we deze hockeypucks even in de proef-pre moesten laten zakken maar met een rubberband kom je een eind.

Yepp dit zijn blijvertjes.....

Oja weer wat cd tips ipv grafieken en scope-plaatjes...geluisterd werd er naar:

Luigi Boccherini Fandango van Jordi Savall op Altavox

Ommagio a Guadagnini van Izhar Elias (en die MOET je gewoon kopen want dat is een gitaarvirtuoos van eigen bodem prachtig opgenomen in een kerk in Alkmaar)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Twee mooie tips....prachtige muziek en VEEL beter dan je handje audiofiele testcd's met tingels en tangels... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Mijn ESP-6 is nu helemaal gedemonteerd.... ;D

De lege bak kan ik maar nauwelijks zelf tillen maar het is in ieder geval nu handelbaar... ;)
(in staat van gereedheid alleen tilbaar met 2 mensen)

Er gaat een voorjaarsschoonmaak beginnen binnen en buiten...

Prachtige resultaten al geboekt met mijn "Proef-Pre" dus het upgraden gaat binnenkort van start in het echie.... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rock Solid

kolossaal prachtig ! We zijn al lang niet meer iets anders van je gewend  :clapping:

Erik van Voorst (in memoriam)

#1548
De proef-pre is zo een beetje uitgekristalliseerd en ready for mounting... 8)

Toch gisteren nog een hele leuke upgrade eruit weten te persen...te weten twee Deuelunds Alexander in het filternetwerkje voor het laag
(let op dat is gewoon net zo belangrijk als het middenhoog) ipv twee "normale" standaard MKP's.

En ...tja de (in)famous bybees...eerst een paartje erin en luisteren...yepp mooi hoor je goed....tweede paartje voor de gein....oeff dat is wel mooier.......weet je wat nog eens een paartje proberen....yepp laat ook maar zitten....ik ben na 3 paartjes toen maar gestopt... ;D 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

....en een hele mooie tip....een XRCD van Heifetz met het eerste (en enige) vioolconcert van Beethoven.

Bijna alle XRCD's hebben muzikaal niets te vertellen (paar uitzonderingen welke je dan gewoon kunt/moet aanschaffen ;))

DEZE HOEFT GEEN BETOOG.....  :worship: O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!