IBC 2007

Started by Jan Frederik, June 4, 2007, 14:51:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

  • IBC 2007

Jan Frederik

Vanaf 7 september wordt in de RAI in Amsterdam de 40e IBC gehouden. Tot en met 19 augustus kun je via de site van de organisatie (www.ibc.org) gratis voorregistreren.

De IBC Bigscreen Experience is voor de liefhebbers van HDTV natuurlijk interessant, maar als je professioneel in de broadcastwereld actief bent een beurs die je niet mag missen.

stoffels

Quote from: Jan Frederik on June  4, 2007, 14:51:33
Vanaf 7 september wordt in de RAI in Amsterdam de 40e IBC gehouden. Tot en met 19 augustus kun je via de site van de organisatie (www.ibc.org) gratis voorregistreren.

De IBC Bigscreen Experience is voor de liefhebbers van HDTV natuurlijk interessant, maar als je professioneel in de broadcastwereld actief bent een beurs die je niet mag missen.

Heb deze beurs al drie keer bezocht, en vindt het zeker de moeite, mensen die thuis hun vakantiebandje monteren en editen kunnen hier zeker ideeën opdoen.

stoffels


roland p

Laatste dag om te kunnen registreren!

Ik ga zeker heen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

donaldk

#3
Registratie kan ook straks nog hoor. Alleen sturen ze je badge dan niet meer op. Met codes kun je ook na de gratis pre-registration periode nog gratis registreren. Ik kreeg al weken geleden een paar mailtjes van exhibitors met daarin een code (o.a. een hier veel besproken Amerikaanse scaler fabrikant met afdeling in Engeland) en ik kwam vorige week op de website van een Engelse mengpanelen fabrikant ook een uitnodiging met exhibitor code tegen.

Dus nog ruim 9 uur:

"Exhibition-entry registration (which includes access to the
Business Briefings and designated free sessions within the Conference
programme) is free until 08:00 hours BST on Monday 20 August."

donaldk

Trouwens hoort deze thread niet in 'events'?!

donaldk

Quote from: Jan Frederik on June  4, 2007, 14:51:33
Vanaf 7 september wordt in de RAI in Amsterdam de 40e IBC gehouden.

Congres begint al op donderdag 6 september. Kan alleen maar een slecht jaar voor me worden, IBC Nr. 13, alweer :o.

Del member

#6
Ik kan me via 't werk inschrijven we hebben daar een grote stand (Newtec) en een bus daarheen :)
Ik ben ook wel geinteresseerd in heel het HDTV gebeuren is dit echt de moeite voor de freaks onder ons.
Vooral projectie interesseert me wel.

En spreken we ergens af met de forummers op de beurs ?

AlphaMale

Ik kom ook even buurten met wat collega's. Zeker hier ook interesse naar HDTV :)
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

donaldk

Quote from: 4G on September  3, 2007, 15:08:07
Ik kan me via 't werk inschrijven we hebben daar een grote stand (Newtec) en een bus daarheen :)
Ik ben ook wel geinteresseerd in heel het HDTV gebeuren is dit echt de moeite voor de freaks onder ons.
Vooral projectie interesseert me wel.

En spreken we ergens af met de forummers op de beurs ?

Ik kom zeker even buurten bij Richard(Dick, tja dat krijg je als je jaren bij bij Dish Networks werkt;-)), Serge en het team. Ze zitten naast Telenor, Irdeto en C-Cor, mooi halverwege rechts in hal 1, dus daar kom ik altijd wel langs.

Projectie. Natuurlijk Christie, Barco is er dit jaar voor de tweede keer niet bij met zijn D-Cinema lijn, dacht dat ze alleen ergens op een andere Belgische stand stonden met control room en monitoring products. Sony heeft ongetwijfeld in zijn presentatietent op de stand weer wat SXRD's hangen voor de presentaties, oei wat was dat washed out door de gigantische hoeveelheid lampen op de stand, vorig jaar, toen ik er langsliep en Mr. Alfacam zijn verhaaltje over HDTV hield. Maar dan is er nog de D-Cinema sectie in het congrescentrum, ongetwijfeld zal daar weer een Christie D-Cimena machine, geen Barco en wel een Sony hangen voor de diverse presentaties, voorstellingen en demo's.

Ook kreeg ik weer een paar interessante mailtje van Fraunhofer, daar moet je dus zeker even gaan kijken.

Verder heb ik het nog niet nagelopen, dus zeg het maar als jullie iets interessants ontdekken in de vele aankondigingen.

HD begint 25 jaar na de introductie in Europa eindelijk de norm te worden, vorig jaar eigenlijk ook al. Al kreeg ik onlangs nog een aankondiging van Thomson, dat ze een Nederlandse OB hadden gerealiseerd, met helaas Thomson's Interlaced camera's, grrr. Geen wonder dat de EBU zijn punt van progressive, progressive, blijft herhalen.

jaco

Ik ga ook langs. De afgelopen keren vond ik de beurs erg interessant.

donaldk

#10
Oh ja was Vizrt's stand waar Barco staat. Backdrops zo te lezen.

http://www.vizrt.com/db/106/11/104/document1261.ehtml

Op de homepage staat ook het nummer van vizrt, voor hen die nog geen gratis kaartje hebben.

De monitoring products en lcd schermen staan wel in hal 1.

Exhibitor Stand Number
1.> ALFACAM (co-exhibiting with Barco) 1.235
2.> Barco 1.235
3.> BARCO SILEX (co-exhibiting with AWEX-Wallonia Export Agency) 9.520 / 10.620

Del member

Ik denk dat ik nu zondag naar IBC mee ga ....

stoffels

iK vrijdagmiddag en zaterdag naar Brussel.

hmmm smullen  ;D

donaldk


Del member

Quote from: 4G on September  3, 2007, 22:23:25
Ik denk dat ik nu zondag naar IBC mee ga ....

Net mailtje gehad: onze bus vertrekt om 07u30 te St-Niklaas ....  om dat te halen moet ik al om 06u opstaan beetje vroeg voor een zondag  >:D
Staat er op IBC iets waar ik als consument aan heb ? Buiten de projectiedemo's lijkt me de rest van de gear toch niet echt voor consumers ??

donaldk

Je bent toch in de markt voor een nieuwe 1500 serie camera van Sony of de Nieuwe 1080p50 cameras en workflow van Thomson. Oh nee jij bent meer van de InPhase holgrafische storage en de raids van Rorke, enz.

Dat die Belgen gek zijn dat wist ik wel, maar om mensen om 7 uur te laten uitrukken...  De mensen die er om 09.00 uur moeten staan zitten toch gewoon netjes in een hotel...

Del member

Quote from: donaldk on September  5, 2007, 01:48:14
Dat die Belgen gek zijn dat wist ik wel, maar om mensen om 7 uur te laten uitrukken...  De mensen die er om 09.00 uur moeten staan zitten toch gewoon netjes in een hotel...

ja dat uur is gewoon niet erg praktisch zeker niet voor een zondag
de mensen die daar om 09u moeten zijn zitten idd op hotel, dit is vrijblijvend

EdoE

Net terug van de RAI...

Heel aardige dingen gezien, maar natuurlijk vooral bij Adobe en Apple ;) Nee, serieus, ook leuke QHD-schermen, het 103" plasmascherm van Panasonic, leuke cameratechnologie...

donaldk

#18
Astro design, op basis van CMO panel, 4K resolutie voor 35K.

Of heb je de interlaced demo gezien bij Net Insight (12 gigabit/s past niet door ons TeliaSonera 10 gigabit/s lijntje vanuit Stockholm, dus laten we maar interlaced zien met 6 gigabit/s).

Naast Astro stond de Mitsubishi stand met een niet echt grote (schat de helft van die van Lang op ISE) 4mm led, met nieuwe black... erin dus beter contrast bereik. Donkere hal dus hadden ze hem maar op 50% van de 1400-1500 nits draaien, de DLP cubejes draaiden wel op 1000 cd/m2, heel acceptabele lichtopbrengst, maar er mogen van mij best nog wel een paar nitjes bij ::). Kom alstjeblieft niet meer aanzetten met 12 (obstructed)/16 (unobsctructed) fL, als meer dan genoeg licht, dat zijn maar 41.12 cd/m2's :o.

Aan de andere kant was de Christie stand met daarin een media monitoring room demo, dus meerdere beelden op een scherm,om je play-out in de gaten te houden.

Barco had een mooie ruime stand in hal 1, ook met control room systemen, maar ja dat zijn wel allemaal lcd's. Dus voor de Barco liefhebbers hier niet eens een cube of Icon 600-tje.

Verder in dezelfde hal nog wat kleine klassieke LED schermen, dus fel maar niet om naar te kijken door de grote LED spacing.

Tja hal 7 heb ik weinig van gezien, maar liep toevallig langs toen ze lieten zien hoe ze in Apple Final Cut Studio de 8 secondaries aanpassen;-).

Tja, zoals bekend, zodra je naar compressed distribution (m.a.w. wat de kijker voor ogen krijgt) ging kijken was het huilen met de pet op, 'macroblocks galore'! Er waren ook wel aardige beelden te zien, maar zodra je naar real-deployment voorbeelden ging kijken zag het er meestal, dus met enkele duidelijke uitzonderingen, zeer bedroevend uit.

De graphics op die 103" Panasonic zagen er goed uit, maar de ingevoegde video was om hoofdpijn van te krijgen vanmiddag. Golvende verticale lijnen en zelfs golvende beelden. Ik zag hem bij het Park restaurant, dus misschien heb jij een andere gezien.

Iemand nog de TI 3D demo gezien?! Toen ik ging kijken was het Mitsubishi/TI prototype als weer weggehaald. De Philips 3D schermen zagen er beter uit dan bij sommige andere gelegenheden, maar de ene demo was iets beter dan de andere.

Van de Doremi, Dalsa, RED en BBC projectievoorstellingen wist ik van te voren al dat ik er niet aan toe zou komen, door hun duur en de tijdstippen waarop ze plaats zouden vinden.

Del member

Ben zelf niet geweest maar collega's wist me te vertellen dat je na 10 seconden al hoofdpijn kreeg van die 3D LCD schermen.
Kan iemand dit bevestigen ?

donaldk

De Multiscreen opstelling naast de entree van hal 10, was heel aardig, kreeg ik geen hoofdpijn van. Op de Philips stand in hal 1, stond ook een enkel scherm en daar was ook wel naar te kijken, je moet wel precies op de ontwerpafstand staan. Ik had geen tijd meer op bij EventIS op het balkon te gaan, waar ze een 'private demo' hadden van de mediamanagement van EventIS met de Philips WOW 3D 2D plus Depth schermen.

jaco

#21
Ik ben er gisteren goed 3 uur geweest.
Was in een paar dingen geinstereseerd, en heb die gezien.
- Een leuke demonstratie bij Gennum gekregen  van de 9450 chip met de Mosquito en BAR reductie
- Bij de EBU een presentiatie vanaf uncompressed via tussenbewerkingen naar transmissie bitrates. Strekking van het verhaal is dat we GEEN interlaced meer moeten doen, en eerst 720p, maar daarna toch wel 1080p. De AVC/H2.64 codec die ze gebruiken zag er bij gelijke bitrate op 720P inderdaad beter uit dan bij 1080i, maar ja, de-interlacing door een pioneer scherm telt dan ook mee.
- Leuke storage doos gezien met Blu-Ray medium erin. Erg veel opslag, weinig ruimte in beslag nemend, en vrij snel met 14 drives parallel (maar niet gevraagd wat dat allemaal niet kosten  ;D )

EdoE

Quote from: donaldk on September 11, 2007, 01:43:14
Astro design, op basis van CMO panel, 4K resolutie voor 35K.

Was inderdaad bij Astro.

Quote
De graphics op die 103" Panasonic zagen er goed uit, maar de ingevoegde video was om hoofdpijn van te krijgen vanmiddag. Golvende verticale lijnen en zelfs golvende beelden. Ik zag hem bij het Park restaurant, dus misschien heb jij een andere gezien.

Volgens mij zag ik dezelfde. Ik vond het beeld er, ehm, gecalibreerd uitzien. Het materiaal dat ik zag was in mijn ogen niet zo belabberd. Een operazangeres in allerlei settings...

donaldk

Quote from: jaco on September 11, 2007, 08:13:48
Ik ben er gisteren goed 3 uur geweest.
Was in een paar dingen geinstereseerd, en heb die gezien.
- Een leuke demonstratie bij Gennum gekregen  van de 9450 chip met de Mosquito en BAR reductie
- Bij de EBU een presentiatie vanaf uncompressed via tussenbewerkingen naar transmissie bitrates. Strekking van het verhaal is dat we GEEN interlaced meer moeten doen, en eerst 720p, maar daarna toch wel 1080p. De AVC/H2.64 codec die ze gebruiken zag er bij gelijke bitrate op 720P inderdaad beter uit dan bij 1080i, maar ja, de-interlacing door een pioneer scherm telt dan ook mee.
- Leuke storage doos gezien met Blu-Ray medium erin. Erg veel opslag, weinig ruimte in beslag nemend, en vrij snel met 14 drives parallel (maar niet gevraagd wat dat allemaal niet kosten  ;D )

Tja, viel weinig te zien bij het ebu village, dus dit jaar snel weer doorgelopen. Het was allemaal een herhaling van de afgelopen 2/3 jaar, dus old news;-)!

Oh ja de Astro is maar 30K, de Sony BVM is 35:-).

Toen ik langs de panasonic liep was er een combinatie van public digital signage en live video van de ruimte eromheen, in een videovenster, naast de tekst. Dus ander materiaal dan jij hebt gezien.

jaco

#24
Quote from: donaldk on September 11, 2007, 14:29:03
Tja, viel weinig te zien bij het ebu village, dus dit jaar snel weer doorgelopen. Het was allemaal een herhaling van de afgelopen 2/3 jaar, dus old news;-)!
De presentator was ook wel eigenwijs. Bij de 1e clip vroeg hij welke de minste van de 3 was. Ik wees de 1080i aan, maar dat kon niet omdat het uncompressed materiaal was volgens de beste man.
Toen ik na de demo hem vroeg of ze de interne Pioneer de-interlacer gebruikten klopte dat, maar hij weigerde ook te geloven dat een scaler in een pioneer plasma ook niet de beste oplossing is en dat daardoor de 1080i uitzending er waarschijnlijk ook als slechtste uit kan komen..