Mooiste Platenspeler ooit?

Started by LexiconLogan, May 30, 2007, 11:31:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcush


Geïnspireerd op?




Een dergelijke Mitsubishi stond begin jaren 80 bij een schoolvriendje van me in de woonkamer.  Maakte veel indruk op al zijn vriendjes.

patsijb

geef mij dan maar de gettoblaster met verticale platenspeler

garmtz

Bauer DPS... Prachtig, zeker in dit interieur en met de Avantgarde speakers op de achtergrond...


Rijder

De Micro Seiki DD40 vind ik van grote schoonheid.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Matthias

#455
Ik heb de dd40 een tijdje gehad, prachtige speler. Mijn exemplaar had een (aftermarket?) armboard aan de linkerkant voor een tweede arm. Bij mij zaten er twee Stax armen op, bizar ding en gewoon verkocht....  :blink:
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

dre73

Zo hebben we allemaal wel iets verkocht..... ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Deleted Member 2

#457
Vormgeving die zo typisch was voor Braun. Of het om een reiswekker ging of een draaitafel, is de hand van de Braun vormgever altijd te herkennen.

PDS550. Vele jaren erg genoten van de vormgeving, werking en zeker ook de muziek:



Robiwan

kwam deze tegen op het Engelse Naim forum. Ziet er best goed uit, zeker op dat rack :inlove: Of is dit een custom made geval?

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

patsijb

nee wordt verkocht..
well tempered royale 400
test staat in de nieuwe LP magazin
prijs 13K

gerzom

Kronos Audio Sparta  :inlove:



($30K incl. arm  :crazy: )
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


eddy135

Quote from: gerzom on August  4, 2015, 15:55:12
Kronos Audio Sparta  :inlove:



($30K incl. arm  :crazy: )
Kunnen 2 platen tegelijk op/in ofzo?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2

Quote from: eddy135 on August  4, 2015, 17:47:35
Kunnen 2 platen tegelijk op/in ofzo?

de twee plateau's draaien in tegenovergestelde richting waardoor optredende krachten (zouden) worden opgeheven.

eddy135

Quote from: Onder013 on August  4, 2015, 18:56:51
de twee plateau's draaien in tegenovergestelde richting waardoor optredende krachten (zouden) worden opgeheven.
Orginele benadering..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2


simsatit

Gewoon een good old Lenco L75 :music:

Nog steeds een van de meest betaalbare vintage draaitafel die helemaal niet vintage klinkt, maar juist zeer enthousiast, ritmisch en levendig, tov snaar aangedreven meer mijn sound.

En natuurlijk is het ook leuk zo een Lenco te verbouwen en er een betere arm op te zetten, dat is namelijk wel het minste onderdeel aan deze verder fantastische draaitafel van het ooit zeer goede Zwitserse Lenco.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

paaj

Dat ziet er een stuk beter uit dan de zooi die ze nu maken :P

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Kwabbernoot

Quote from: John Aries on June  4, 2015, 18:08:53
Ooit hoop ik deze nog eens te bezitten. Met een fraaie SME-arm erop. Je ziet 'm alleen bijna nooit in Nederland.



Tja, zo een heeft anderhalf jaar te koop gestaan op Audiofreaks met een SME IV arm erop.



Deze dus maar dan ondertussen wel met een ander element.

Groeten...

martin778

Ik ben totaal geen vinyl freak maar vind deze wel wat hebben:

Ad Fontes:


Schijnt vanaf €700 leverbaar te zijn, custom made plint, plateau, lagers en de arm   :blink:

Robiwan

Quote from: martin778 on August  7, 2015, 07:16:35
Ik ben totaal geen vinyl freak maar vind deze wel wat hebben:

Ad Fontes:


Schijnt vanaf €700 leverbaar te zijn, custom made plint, plateau, lagers en de arm   :blink:

700 euro?, zeker gemaakt door slaafarbeiders :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

gerzom

Hier valt weinig meer aan toe te voegen:  :inlove:

Garrard 301 Statement by Artisan Fidelity
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Kwabbernoot


peterrr

#472
WOW  !   Die is echt.......... :inlove:

Maar goed ik heb de mijne ook een beetje voor de looks hoor   :angel:
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Roksan

Ooit eind 80 een Micro Seiki BL-77 met een SME arm gekocht voor heel weinig geld (25 gulden) op een rommelmarkt. Ik vond het een pracht platenspeler. De verkoper had nog nooit van het merk gehoord en  had de speler geërfd. Paar jaar mee gespeeld. Maar hij had steeds last van een 50 hz brom. Toen maar verkocht. Van het geld een Luxman M03 - C03 gekocht.

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Achiel

Kwam dit fraais tegen, sowieso een heel fraai merk, ze maken heeeel veel zelf in house. Oswald Mill audio





http://oswaldsmillaudio.com/tourmaline
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X