Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sj0er-D

heel duidelijk! goede tekening trouwens :)
Quote from: htip on August  6, 2007, 22:38:51
De bedoeling is een aparte groep aan te leggen en vandaar de Belden kabel naar de HT te leggen. Deze komt dan uit in, of een goede kontaktdoos, of rechtstreeks in de verdeeldoos. Weet nog niet wat het beste zou zijn :-\

ik denk dat je het beste resultaat hebt als je zo min mogelijk schakels er tussen hebt. direct in de verdeeldoos dus.

HTip

Ik denk dat er ook in mijn topic een paar posts zijn verdwenen door de crash ::)

Quote from: sj0er-D on August  6, 2007, 23:44:48
heel duidelijk! goede tekening trouwens :)
ik denk dat je het beste resultaat hebt als je zo min mogelijk schakels er tussen hebt. direct in de verdeeldoos dus.

Bedankt :)  Is bovendien ook nog het makkelijkst ;D

Voor de verlichting en overige zaken, maak ik gebruik van de huidige voorzieningen. Risico is natuurlijk wel dat het licht niet geheel gebalanceerd is ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren een begin gemaakt met het versmallen van de deuropening. Mag ik weer spelen met de ytong blokken ;D Misschien deze week afronden en dan de deur bestellen. Weer een stapje verder...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: htip on August 14, 2007, 07:15:26
Gisteren een begin gemaakt met het versmallen van de deuropening. Mag ik weer spelen met de ytong blokken ;D Misschien deze week afronden en dan de deur bestellen. Weer een stapje verder...

Ben jij zo blij met stof?  ;D

Was de deur opening te breed? Je kunt ook bredere deuren plaatsen...  ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on August 14, 2007, 07:37:18
Ben jij zo blij met stof?  ;D

Was de deur opening te breed? Je kunt ook bredere deuren plaatsen...  ::)

Ik wel. Jij niet? ;D
Daarom die ik het zagen buiten (mag alleen niet regenen en te hard waaien, maar dat is deze zomer geen enkel probleem ;))

Om een goeie deur (lees: massief hout) te krijgen was alleen versmalling van de opening een optie. Anders kregen we een zgn. schilderdeur. Deur wordt op maat gemaakt kwa lengte en compleet met lijsten opgeleverd voor een prijs die ik nog niet in een bouwmarkt heb gezien, dus mij hoor je niet klagen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: htip on August 14, 2007, 12:49:43
Ik wel. Jij niet? ;D
Daarom die ik het zagen buiten (mag alleen niet regenen en te hard waaien, maar dat is deze zomer geen enkel probleem ;))

Om een goeie deur (lees: massief hout) te krijgen was alleen versmalling van de opening een optie. Anders kregen we een zgn. schilderdeur. Deur wordt op maat gemaakt kwa lengte en compleet met lijsten opgeleverd voor een prijs die ik nog niet in een bouwmarkt heb gezien, dus mij hoor je niet klagen :D

Dan zou ik ook een paar Ytong blokjes pakken voor die paar centen.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Heb het ontwerp drastisch gewijzigd, vanwege tips en trucs in een topic over speakerplaatsing. (zie hier)

Doorgevoerde wijzigingen:

  • 2 bioscoopstoelen exit (om ruimte te maken voor rears)
  • deur opent nu (weer) naar buiten
  • rears op gelijke afstand van sweet spot
  • rears meer volgens dolbystandaard
  • fronts verder naar voren en naar buiten (ook meer volgens standaard)
  • 10cm podium verlengt, zodat er meer loopruimte naar achteren is

Enige extra werk wat dit kost is het verbreden van het lage podium, omdat de ruimte van de stoelen moet worden opgevuld. Ben toch wel erg blij dat ik het ontwerp nog steeds kan aanpassen en dat het alleen reken- en tekenwerk kost :D

En dit alles resulteert in...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Nu alleen nog de fysieke uitwerking er van.  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on August 23, 2007, 06:32:30
Nu alleen nog de fysieke uitwerking er van.  8)

Heb je helemaal gelijk in :D

Gaan we ook binnenkort mee verder (misschien wel zelfs dit weekend ::))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Eindelijk weer voortgang gemaakt met de bouw ::)

Gisteren de deuropening versmald. Is nog best weer een uitdaging geworden. Het lijkt zo simpel.
Je zaagt wat blokken op maat, maakt wat lijm, zet het in elkaar en klaar! ;)

Praktijk was natuurlijk weer anders... ;D

Resultaat is in ieder geval wat het moest zijn. Nu kunnen we de deur laten komen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Foto van buitenaf... (in de achtergrond is het voorpodium in veiligheid gebracht ;D)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

En nog een foto vanuit de HT...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

..zo heb ik ook een muurtje moeten verlengen in onze badkamer.. Je moet erg nauwkeurig zijn, want de grote 60x30 tegels verraden oneffenheden zonder pardon!!


Pronto er bij zie ik.. nice  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on August 26, 2007, 07:56:17
..zo heb ik ook een muurtje moeten verlengen in onze badkamer.. Je moet erg nauwkeurig zijn, want de grote 60x30 tegels verraden oneffenheden zonder pardon!!

Daarom komt er nog een voorzetwand, dan zie je dat (hopenlijk) niet ;D

Quote from: LittleNinja on August 26, 2007, 07:56:17
Pronto er bij zie ik.. nice  8)

Is pas leverbaar in september, maar het wordt 'm wel :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mark C00len

Quote from: htip on August 26, 2007, 07:47:31
Gisteren de deuropening versmald. Is nog best weer een uitdaging geworden. Het lijkt zo simpel.
Je zaagt wat blokken op maat, maakt wat lijm, zet het in elkaar en klaar! ;)

Praktijk was natuurlijk weer anders... ;D

Resultaat is in ieder geval wat het moest zijn. Nu kunnen we de deur laten komen...

De dingen die makkelijk lijken zijn vaak het moeilijkste. :)

HTip

Quote from: Mark C00len on August 31, 2007, 19:07:37
De dingen die makkelijk lijken zijn vaak het moeilijkste. :)

Zeker in ons huis ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag de deur besteld en wat hadden we weer pech...

Stond een deur die voor iemand was besteld en die niet was komen ophalen. Een prachtige designdeur, massief beuken. En die kregen wij voor de helft van de prijs. Da's nou balen ;D

Hij wordt op maat gemaakt en begin volgende week kunnen we 'm ophalen :D
Incl. deurpost, klink, scharnieren, slot en voor de prijs waar we in een andere zaak nog niet eens een deur voor hadden ::)

Soms zit het mee, soms zit het tegen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: htip on August 31, 2007, 20:04:17
Vandaag de deur besteld en wat hadden we weer pech...

Stond een deur die voor iemand was besteld en die niet was komen ophalen. Een prachtige designdeur, massief beuken. En die kregen wij voor de helft van de prijs. Da's nou balen ;D

Hij wordt op maat gemaakt en begin volgende week kunnen we 'm ophalen :D
Incl. deurpost, klink, scharnieren, slot en voor de prijs waar we in een andere zaak nog niet eens een deur voor hadden ::)

Soms zit het mee, soms zit het tegen ;)

Sh*t... Balen man!!!

:P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

stoffels

Quote from: htip on August 31, 2007, 20:04:17
Incl. deurpost, klink, scharnieren, slot en voor de prijs waar we in een andere zaak nog niet eens een deur voor hadden ::)
Soms zit het mee, soms zit het tegen ;)

mooi, dan komt er weer budget vrij om andere dingen te doen/kopen. ;)


HTip

Quote from: stoffels on September  1, 2007, 10:58:28
mooi, dan komt er weer budget vrij om andere dingen te doen/kopen. ;)

Of om extra uitgaven (o.a. oplossen van vochtprobleem ;)) te compenseren ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag begonnen met het leggen van de tegelvloer...

Voorbereidingen zijn het halve werk, maar uitdenken waar je precies moet beginnen is toch wel essentieel. En gelukkig zijn we niet zo precies en zijn de muren perfect recht ::) De breedte varieert 2 cm en de lengte zelfs 4 cm :o. Maar dat mag de pret niet drukken, want het is meestal toch donker ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Bewijs dat we niet zo precies zijn... ;D

Maar liefst 5 waterpassen :o binnen bereik...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Oplettenden zullen nu zeggen... Waar is 5 dan ??

Nou hier ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

1e rij tegels ligt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

stoffels

wat voor tegels zijn dat ? Geeft dat niet teveel reflectie van geluid en beeld.