Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

#225
Quote from: stoffels on July 25, 2007, 08:43:23
Welke epoxy gebruik je? ik zit met hetzelfde probleem.

Ik gebruik Kelder-Epoxy van Aquaplan. De vochtwijzer (heel goed!)helpt je naar de juiste oplossing. Fijne ervan is dat het bij de grote bouwmarkten (Pr%x$s en G#mm#) te koop is.

We moeten buiten ook nog het probleem aanpakken, maar daar hebben ze bitumen en transparante materialen voor.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: htip on July 25, 2007, 06:40:30
Jij ook goeiemorgen :D

Ze kan niet alles hebben, èn een extra slaapkamer èn een extra badkamer en dan een kleine HT. ;)

Je hebt meerdere opties, kleinere slaapkamer, kleinere badkamer (of beide), vlizotrap ipv vaste trap... Kwestie van onderhandelen en creatief zijn. En dat moet jou toch zeker lukken :D

En wat de grootte betreft, mijn h*b*l verhouding was prima (volgens ThingMan) en mijn ruimte is slechts 4*5,4 met een hoogte van 2,12. En dat is best wel een grote ruimte ::)

Onderhandelen... ja moet lukken.  >:D

Ik zat later ook te denken... 4 x 5 is ook prima...  ;)  Zo breed ben ik niet.  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: htip on July 25, 2007, 05:36:34
Afgelopen maandag is het niet gelukt, maar vanavond gaat de 2e laag epoxy op de muur. Wat een rommel is dat, maar ja het is voor een goed doel :D

2e laag epoxy zit erop. Moet waarschijnlijk nog een 3e laag ::) Maar dan is het ook ècht waterdicht. Laat dan de stortbuien en wolkbreuken maar komen. Dan zit ik laag en droog in de HT ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LittleNinja on July 25, 2007, 17:04:37
Onderhandelen... ja moet lukken.  >:D

Ik zat later ook te denken... 4 x 5 is ook prima...  ;)  Zo breed ben ik niet.  ;D

LOL ;D Je heet ook niet voor niks LittleNinja. Anders had je wel BigNinja geheten ;D

Ik zal de voortgang van je plannen in jouw IGA Gekijo theater volgen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: htip on July 25, 2007, 19:22:21
LOL ;D Je heet ook niet voor niks LittleNinja. Anders had je wel BigNinja geheten ;D

Ik zal de voortgang van je plannen in jouw IGA Gekijo theater volgen...

Als je maar voldoende geduld hebt... Zo hard als sommigen gaan, lukt me niet.  :-\ ( Hoeft ook niet... Vind het eigenlijk wel leuk om een beetje uit te zoeken, af te wegen, beetje te discussieren enz enz Daarnaast vraag ik me ook af welke aanwinsten op dit moment echt verstandig zijn... Denk aan de door ontwikkeling naarf full hd, naar BD en/of HD DVD enz enz... )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on July 25, 2007, 21:42:09
Als je maar voldoende geduld hebt... Zo hard als sommigen gaan, lukt me niet.  :-\ ( Hoeft ook niet... Vind het eigenlijk wel leuk om een beetje uit te zoeken, af te wegen, beetje te discussieren enz enz Daarnaast vraag ik me ook af welke aanwinsten op dit moment echt verstandig zijn... Denk aan de door ontwikkeling naarf full hd, naar BD en/of HD DVD enz enz... )

Precies zo denk ik er ook over. Daarom hebben we de vorige generatie apparatuur gekocht. Is allemaal geënt op 720p, is voorlopig voldoende. De bouw van de HT neemt natuurlijk een deel van het budget voor apparatuur weg. Maar dat is wel de mooiste upgrade (tenminste als ie af is :D)

Als Full-HD, de formatenoorlog beslecht is (lees: goede combi-speler) en als DTS-HDMA en DD-TrueHD echt doorzetten dan zijn we weer een paar jaar verder en dan is er weer allerlei moois op de markt (lees: 2e hands) te krijgen en tegen die tijd zien we wel verder...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog een paar foto's van het aanbrengen van de epoxy.

"Actie"foto (bewijs dat ik het niet allemaal allen hoef te doen :D)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Voor en na de behandeling. Ben nu wel de strepen op de muur kwijt die aangaven, waar het scherm moet komen te hangen ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren een paar leuke pakketjes ontvangen :D

Van forumlid MarkD een prachtig paar Lat International SS-1000D speakerkabels overgenomen. Gisteren natuurlijk meteen geprobeerd, maar is niet gelukt :(. Aan beide uiteinden zijn spades gemonteerd en die krijg ik niet aangesloten op de Denon receiver. Maar hulp was snel dichtbij. Vraag op het forum gesteld (zie dit topic) en zoals gewoonlijk snel en goed advies gekregen :). Dat ga ik vandaag proberen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Totale verrassing was ander "pakketje". Het scherm :P

Na de uitgebreide test van vorige week is het de Beamax A-velvet 16:9 236x140 cm geworden.

Vorig weekend bij Frank het scherm besteld, maar was niet op voorraad en de levering kon 3 weken duren i.v.m. vakantie van de fabriek ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

HTip

Quote from: molle on July 28, 2007, 10:09:45
Gaat lekker daar hoor 8)

Welkom terug :D

Thanks! We zijn inderdaad redelijk bezig geweest en nog steeds natuurlijk ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nadat het niet gelukt was met de speakerkabels hadden we zoiets, dan gaan we het scherm toch "even" in elkaar zetten ;)

Afijn, dat begint dus met uitpakken. Het leek wel zo'n Matroushka pop (Pop in een pop in een pop in een...)

Eerste laag karton weg en toen vonden we dit...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

Quote from: htip on July 28, 2007, 10:23:25
Welkom terug :D

Thanks! We zijn inderdaad redelijk bezig geweest en nog steeds natuurlijk ;D

Thx, maar wat een k*tweer hier zeg :P ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

HTip

Om een idee te krijgen hoe groot het pakket was... (het paste net in onze inkom)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#240
Na nog wat uitpakken (dat zal ik zullie besparen ;D)

Alle benodigdheden op de grond uitgestald en de pinnetjes voor het spannen aangebracht...

Achteraan ligt het doek rustig te wachten op de dingen die komen gaan :)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De hoekplaten gemonteerd. Tot nu toe was het eigenlijk heel eenvoudig...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

HTip

Het doek ligt uitgerold... (nu weer te wachten op het "spannen"dste deel van de montage)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: molle on July 28, 2007, 10:42:24
Mooi scherm 8)

Thx! Dit is het eindresultaat zoals het in de kelder komt te hangen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De operatie met de speakerkabel is gelukt. Bare aansluiten lukte niet, daar was de kabel te stijf voor. Maar de vorige kabel was ook aangesloten met banaantjes. Dus die heb ik gebruikt.

De patiënt ligt klaar op de operatietafel ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Blote spades... :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

En klaar... (duurde wel even, want de kabel bestaat uit 3 lagen)

(met banaantjes heb ik geen foto van :-\)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#248
Heb nu de nieuwe kabels een paar dagen spelen. En ik wil natuurlijk weten of de nieuwe kabel een goede koop is geweest. Enigste manier om daar achter te komen is... testen ::)

De set waar ik de test op heb uitgevoerd staat op de slaapkamer (niet optimaal) en bestaat uit:
- Denon AVR-3802
- Marantz DV-9500
- Monster Cable IDL 100 RCA (digitale interlink)
- Mirage OM-14 (straks rears in de HT, waar LAT kabel op wordt aangesloten)
- SVS 25-31PC+

De speakers staan ingesteld op small met een crossover van 80Hz. De DSP staat op 'Direct'. Om een indruk te krijgen van het verschil heb ik de vorige kabels (Audioquest Indigo 2 Hyperlitz) ook weer terug aangesloten en natuurlijk dezelfde muziek gedraaid.

Eigenlijk is het een dubbeltest, want de Marantz klinkt ook veel beter dan onze vorige DVD-speler Denon DVD-2800 (hadden we al eerder geconstateerd), maar ik heb niet de DVD speler ook nog gewisseld, anders wist ik helemaal niet meer waar ik me op moest concentreren ;)

Begonnen met de CD waarmee we zo een beetje al onze apparatuur als eerste mee testen. De CD van Dire Straits - On every street.  Alle muzieksoorten staan erop, rustig, jazzy, pop, rock. Ik kan me nog goed de Hi-Five beurs in Maastricht (daar ben ik besmet geraakt ;D) herinneren, waar op alle apparatuur deze CD werd gespeeld ter promotie.

Wat het eerste opvalt is de snelheid van de kabel. De vorige toon is sneller uitgestorven voordat de volgende toon komt. Vooral in de bassen geeft dat een strakker geluid. Dat is anders bij de Audioquest.

Het nummer 'Calling Elvis' heeft veel detail en diepte in het muziekbeeld. De drums samen met de basgitaar zijn voor elke speaker een uitdaging. Dit doet de LAT bijzonder goed. De Marantz doet hier natuurlijk ook zijn duit in het zakje, maar de Audioquest klinkt in dat gedeelte rommelig.

In het volgende nummer 'On every street' spelen piano, saxofoon en gitaar de hoofdrol. Mooie van dit nummer is de opbouw. Het begint met piano en vocals, waarna elke keer meer instrumenten (saxofoon, gitaren, drums) worden toegevoegd. Vooral het 2e deel van het nummer is hier de uitdaging, maar ook hier zorgt de LAT voor een opgeruimd beeld, elk instrument is hoorbaar. Bij de Indigo 2 gaan sommige instrumenten op in de "brei" van geluid.

Ik ga niet elk nummer behandelen (don't worry ;D), maar het is me na een paar nummers wel erg duidelijk. Hoewel de Indigo 2 geen slechte kabel was (integendeel het was een enorme sprong voorwaarts van de kabel die ik daarvoor had, merk dropveter :D), is de LAT ook nu weer een hele verbetering op alle gebieden. Lage tonen klinken strakker, het midden is opener met meer diepte en de hoge tonen klinken helder met veel detail.

Het blijft altijd moeilijk om uit te drukken hoe geluid klinkt, maar één ding is zeker. Met de LAT kabels klinkt alle muziek (ik heb ook nog Alan Parsons, Boston, Eagles, Live, Phil Collins geluisterd) gewoon erg lekker :P 8)

Misschien ga ik de speakers nog wisselen. De ALR-Jordan Notes zijn zoveel beter dan de Mirages, maar dat is wel weer tijd die ik niet aan de bouw van de kelder kan besteden ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Voor de broodnodige stroom naar de HT heb ik vandaag een beginnetje gemaakt.

Van forumgenoten overgenomen 35m belden stroomkabel en een Rittal verdeeldoos met 7 stekkers. Wat nu nog ontbreekt zijn de nodige stekkers en een AHP klankmodule (of iets dergelijks) voor in de groepenkast.

De bedoeling is een aparte groep aan te leggen en vandaar de Belden kabel naar de HT te leggen. Deze komt dan uit in, of een goede kontaktdoos, of rechtstreeks in de verdeeldoos. Weet nog niet wat het beste zou zijn :-\

Voor alle apparatuur (receiver, dvd-speler, sub en beamer) wil ik Belden kabels maken en die aan beide kanten verbinden met goeie stekkers. Heb al veel erover gelezen, weet alleen ook hier niet wat het beste zou zijn :-\

Heb ook nog het ontwerp van de achterwand aangepast. In eerste instantie zou de beamer op een plank aan de achterwand komen en zou de apparatuur naast elkaar worden opgesteld. In de laatste versie komt de beamer te hangen en wordt de apparatuur onder elkaar opgesteld.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive