Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Wat behang, verf en een nieuw DVD-rek later, is dit het eindresultaat...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Best gaaf gedaan zo... Je sluit wel veel deuren... Kun je nog wel naar andere vertrekken in de woning zonder via buitenlangs door ramen te klauteren?!  :P

Een Denon S301? Heb je ook overwogen om een Bose 3-2-1 setje te nemen.......  ::) ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on July 19, 2007, 23:19:56
Best gaaf gedaan zo... Je sluit wel veel deuren... Kun je nog wel naar andere vertrekken in de woning zonder via buitenlangs door ramen te klauteren?!  :P

Ik zal het maar verklappen... Ik ben allergisch voor deuren ;D ;D

In ons huis zitten heel veel deuren. Van de hal kun je naar de werkkamer, de keuken en de woonkamer (voorkant). Van de keuken kun je ook naar de woonkamer (achterkant). De deur vanuit de hal gebruikten we zelden en zodoende hebben we een (nog) ruimere woonkamer gekregen :D

Quote from: LittleNinja on July 19, 2007, 23:19:56
Een Denon S301? Heb je ook overwogen om een Bose 3-2-1 setje te nemen.......  ::) ;D

Niet echt. Ik was door de voorloper van de S301 (M-71) al erg gecharmeerd van het geluid. Het design was toen niks. Had wel mooie houten sub, maar de receiver zag er niet uit. Had een goede review gekregen door Media Totaal.


Toen konden we 2e hands een S-301 kopen. Zijn gaan luisteren (er stond een S-101 opgesteld ::)) en daar stond ook een Bose 3-2-1 setje. Deze hebben we toen ook beide geluisterd en kwamen al snel tot de conclusie dat de Denon veel beter klonk. Beide sets stonden niet optimaal, maar we mochten de S-301 toen thuis uitproberen. Na vele uren spelen, setup parameters proberen hadden we een redelijk optimale setup gevonden. En we hebben hem niet teruggebracht :D

In de huidige opstelling met aan weerszijden een muur komt de set nog beter tot uitdrukking. De speakers staan nu ook verder uit elkaar wat de ruimtelijkheid positief beïnvloedt.

Al met al een leuke set voor de woonkamer met een hoge WAF, alle aansluitingen die je tegenwoordig maar wil (USB, iPod, HDMI, digitale ingangen) en ook nog goed geluid :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag zijn we in de kelder bezig geweest met het uitzoeken van de optimale schermgrootte en projectieafstand. Op de muur de verschillende schermgrootten uitgezet. Komt nog een epoxylaag overheen (maakt de muur waterdicht) en nog een wand voor dus je kunt je nu lekker uitleven met watervaste stift ;D

We hebben 2 stoelen van de eethoek beneden gezet op de plek waar de bioscoopstoelen gaan komen (ca. 3,50m van het scherm). Op het podium een opstelling gemaakt zodat de beamer ongeveer op projectieafstand stond. De DVD-speler aangesloten via de HDMI-DVI kabel en kijken maar.

We zijn begonnen met een diagonaal van 224cm. Met de zoom van de beamer is dat prima te regelen. Klinkt raar, maar dat vonden we wat klein. Maatje groter (235cm) en het begon erop te lijken. Echter toen we 254cm (102") op de muur hadden getoverd, kregen we dat bioscoopgevoel waar we het allemaal uiteindelijk voor doen. De lichtopbrengst was nog steeds prima. En dat op een muur die we zojuist hadden geprepareerd voor de epoxy, afgebladderde verf afgestoken, met staalborstel opgeruwd, dus je ziet overal sporen van de grijze betonnen muur. Tot slot de laatste mogelijke maat (269cm = 106") geprobeerd. Maar dat was teveel van het goede. De ogen hadden moeite om het hele scherm te bekijken. Was niet prettig. Dus we weten het nu zeker, het scherm wordt 254cm beelddiagonaal.

En dat gaan we binnenkort bestellen... :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog wat foto's gemaakt van de testopstelling...

De provisorische standaard met DVD en beamer en de "bioscoopstoelen" ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De muur met de verschillende grootten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

En dat meten moeilijk is... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

sj0er-D

een ding is zeker: dat (im) mag uit je titel weggehaald worden.. want deze word mooi  :)

HTip

Quote from: sj0er-D on July 21, 2007, 21:38:54
een ding is zeker: dat (im) mag uit je titel weggehaald worden.. want deze word mooi  :)

Dank je!! :D

Ik wilde het project de titel van een film geven. Het is "Mission: Impossible" geworden, omdat we al zo lang met de plannen rondliepen. Maar dat we die nu toch aan 't realiseren zijn. Je hebt dus gelijk, het is een "Mission: Possible" geworden. ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Had ik je topic maar nooit gevolgd... Ik wil ook een kelder.....  >:(
Ben benieuwd wat het kost om een kelder te graven onder je huis....  ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

sj0er-D

Quote from: LittleNinja on July 22, 2007, 11:06:02
Had ik je topic maar nooit gevolgd... Ik wil ook een kelder.....  >:(
Ben benieuwd wat het kost om een kelder te graven onder je huis....  ::)

er is iemand op dit forum die dat gedaan heeft, speciaal voor een HT.

reza

Quote from: sj0er-D on July 22, 2007, 11:10:39
er is iemand op dit forum die dat gedaan heeft, speciaal voor een HT.




2 zelfs. En het kost een aardig duidtje ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

eduard

Quote from: LittleNinja on July 22, 2007, 11:06:02
Had ik je topic maar nooit gevolgd... Ik wil ook een kelder.....  >:(
Ben benieuwd wat het kost om een kelder te graven onder je huis....  ::)
Beetje kelder kost rond de 80a100k (dat was een offerte welke ik een jaar geleden ofzo ontving.

HTip

Quote from: LittleNinja on July 22, 2007, 11:06:02
Had ik je topic maar nooit gevolgd... Ik wil ook een kelder.....  >:(

Tot voor 3 jaar geleden konden we ook er slechts over dromen... De gang naar België heeft de dromen waar laten worden. Daar zijn kelders bijna standaard, dus ideetje? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: eduard on July 22, 2007, 12:17:20
Beetje kelder kost rond de 80a100k (dat was een offerte welke ik een jaar geleden ofzo ontving.

:o

Heb je ook een berekening laten uitvoeren over de waardevermeerdering van je huis? Want misschien is het op lange termijn wel een hele goeie investering...

Voor ons is de bouw van de HT al waardeverhogend, omdat een deel van de kelder van bergruimte naar leefruimte gaat. Hangt een ander tarief/m3 aan. Als we klaar zijn en het huis buiten is geschilderd (gebeurt volgende maand), dan laten we het huis opnieuw taxeren. Dan kan de hypotheekrente omlaag...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

eduard

Quote from: htip on July 22, 2007, 12:28:01
:o

Heb je ook een berekening laten uitvoeren over de waardevermeerdering van je huis? Want misschien is het op lange termijn wel een hele goeie investering...

Dit heb in niet uit laten rekenen maar in de buurt waar ik zit zou de waarde verhoging minamaal zijn. Mijn huis is door een aanbouw al een stuk duurder dan de rest van de woning. En zal wanneer ik de eventuele kosten van de kelder mee neem in de verkoop prijs onverkoopbaar worden. Ik heb de kelder dan ook niet genomen.

HTip

Quote from: eduard on July 22, 2007, 12:36:55
Dit heb in niet uit laten rekenen maar in de buurt waar ik zit zou de waarde verhoging minamaal zijn. Mijn huis is door een aanbouw al een stuk duurder dan de rest van de woning. En zal wanneer ik de eventuele kosten van de kelder mee neem in de verkoop prijs onverkoopbaar worden. Ik heb de kelder dan ook niet genomen.

Daar moet je inderdaad ook rekening mee houden. Dat je het huis niet uit de markt prijst. Dan is een investering van bijna 100K ook niet verstandig.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Net de eerste laag van de epoxy aangebracht op de muur die contact heeft met buiten. Wat best zwaar werk, maar met z'n 2-tjes was het eigenlijk zo gebeurd...

Morgen de 2e laag en dan is het vochtprobleem in de HT verleden tijd.
Kunnen we verder met bouwen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Een etage erop is dan een stuk voordeliger voor ons... 40k en het is een behangklaar opgeleverd.
Da's wel een optie... Maar hoe verkoop ik dat de baas ( lees: vrouw )  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on July 24, 2007, 23:27:36
Een etage erop is dan een stuk voordeliger voor ons... 40k en het is een behangklaar opgeleverd.
Da's wel een optie... Maar hoe verkoop ik dat de baas ( lees: vrouw )  ;D

Je kan als ninja toch wel je baas (eh... vrouw) aan ;D
Kwestie van goed verkopen (lees: verpakken) :D

Zeg je (met een grote bos bloemen in je hand): "Schatje, je weet toch hoeveel ik van je hou... :P ik weet dat je die grote speakers niet graag in de woonkamer hebt, dus ik heb ik nagedacht over een passende oplossing. We kopen een 2.1 systeem (Denon S-301 ::)) voor in de woonkamer. Dan verhuist de overige apparatuur naar de bovenste verdieping met scherm en beamer. En het leuke is, de staat betaalt de helft :D"

P.S. Nog één en dan heb ik een mijlpaal bereikt (niet zo'n belangrijke als legend of highly esteemed, maar dat duurt voor mij nog erg lang...;D)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#221
Quote from: htip on July 22, 2007, 12:47:51
Net de eerste laag van de epoxy aangebracht op de muur die contact heeft met buiten. Wat best zwaar werk, maar met z'n 2-tjes was het eigenlijk zo gebeurd...

Morgen de 2e laag en dan is het vochtprobleem in de HT verleden tijd.
Kunnen we verder met bouwen...

Afgelopen maandag is het niet gelukt, maar vanavond gaat de 2e laag epoxy op de muur. Wat een rommel is dat, maar ja het is voor een goed doel :D

P.S. Dit is m'n 500e post (en dat in 2 maanden ;D), dus vanaf vandaag ben ik senior member 8)

En hier is het bewijs...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Morgen jongen!  8)

Ik weet dat het idee van een extra etage haar wel aanspreekt. Echter wil ze er dan een slaapkamer en een extra badkamer hebben. Dat betekent dus minimaal de helft aan ruimte verlies...  ::) Dan nog een trap en een verplicht terrasje ( brandweervoorschriften ) en dan hou je uiteindelijk ongeveer 3x5 over voor een HT ruimte... Da's me iets te klein. Het minimum vind ik toch wel 5x5 ( hoogstens 4,5 x 5 ). We zien het wel..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

#223
Quote from: LittleNinja on July 25, 2007, 06:17:50
Morgen jongen!  8)

Ik weet dat het idee van een extra etage haar wel aanspreekt. Echter wil ze er dan een slaapkamer en een extra badkamer hebben. Dat betekent dus minimaal de helft aan ruimte verlies...  ::) Dan nog een trap en een verplicht terrasje ( brandweervoorschriften ) en dan hou je uiteindelijk ongeveer 3x5 over voor een HT ruimte... Da's me iets te klein. Het minimum vind ik toch wel 5x5 ( hoogstens 4,5 x 5 ). We zien het wel..

Jij ook goeiemorgen :D

Ze kan niet alles hebben, èn een extra slaapkamer èn een extra badkamer en dan een kleine HT. ;)

Je hebt meerdere opties, kleinere slaapkamer, kleinere badkamer (of beide), vlizotrap ipv vaste trap... Kwestie van onderhandelen en creatief zijn. En dat moet jou toch zeker lukken :D

En wat de grootte betreft, mijn h*b*l verhouding was prima (volgens ThingMan) en mijn ruimte is slechts 4*5,4 met een hoogte van 2,12. En dat is best wel een grote ruimte ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

stoffels

Quote from: htip on July 22, 2007, 12:47:51
Net de eerste laag van de epoxy aangebracht op de muur die contact heeft met buiten.

Welke epoxy gebruik je? ik zit met hetzelfde probleem.