Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: LittleNinja on July 12, 2007, 13:27:26
Dat is een aardige investering geweest!! Proficiat!  8)

Dank je :D En omdat het allemaal 2e hands is zijn we ook nog binnen budget gebleven 8)

Quote from: LittleNinja on July 12, 2007, 13:27:26
De Marantz zal ook muzikaal erg goed zijn diensten bewijzen, neem ik aan?

Inderdaad, de Marantz doet het ook aanzienlijk beter met CD's, SACD heb ik nog niet geprobeerd (ik heb er ook niet veel). Wat voor het geluid bij film en concerten geldt, geldt nog meer als je stereo afspeelt. Je kunt dan display- en videocircuits uitzetten. Alleen de noodzakelijke electronica voor de muziekweergave blijft dan over. Resultaat is een kristalhelder maar warm geluid met veel detail en diepte, zelfs als het volume laag staat. We zijn echt onder de indruk van onze nieuwe aanwinst... :o

Quote from: LittleNinja on July 12, 2007, 13:27:26
Nu weer snel aan de bouw hoor...  :P

Gaan we ook weer doen. Eerst nog wat materiaal halen voor het plaatsen van de deur (opening moet 10 cm smaller worden :-\). Dan, als de deur wordt geleverd, deze ook plaatsen. Verder zijn we nog bezig met de vloer... Foto's volgen binnenkort...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Klinkt veel belovend!!  8)

Nog een belgisch HT om een keer te bezoeken!!  ;D

De projector heb je natuurlijk nog niet "on site" kunnen testen. Maar ook daarover zijn de berichten lovend.
Ben benieuwd naar het uiteindelijke totaalplaatje..

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

apollovenlo

Ben ook benieuwd hoe het daar gaat worden.
als zo verder gaat als dat je nu bezig bent dan komt dat helemaal goed denk ik  ;)

Kan niet wachten op de volgende foto's  ;)

grzz ciel
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

HTip

#178
Van het weekend weer flink aan de gang geweest. Fijne van een HT in de kelder is dat als het bloedheet buiten is, je toch flink kunt doorwerken ;)

Geëxperimenteerd met hoe de vloer eruit komt te zien. Gestart met opvullen van de grote podia met glaswol. Materiaal gehaald voor het verkleinen van de opening van de deur. Gaat misschien deze week klaar zijn. Dan kan de deur komen...

Idee was ook nog om de buitenmuur te verzegelen, zodat er geen water en vocht kan binnendringen. Wij naar de bouwmarkt, vraag gesteld wat we het beste hiervoor kunnen gebruiken. Advies gekregen. En wat blijkt... Verkeerde product >:(

Zelf zoeken op internet op de site van de fabrikant, blijkt er zelfs een vochtwijzer voor hun producten te bestaan. Was kleine moeite geweest, maar dat was waarschijnlijk te veel... Moet ik dus deze week weer terug om het goeie spul te halen (moest ik even kwijt... dat lucht op :D)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#179
Quote from: apollovenlo on July 12, 2007, 20:44:18
Ben ook benieuwd hoe het daar gaat worden.
als zo verder gaat als dat je nu bezig bent dan komt dat helemaal goed denk ik  ;)

Kan niet wachten op de volgende foto's  ;)

Om een indruk te krijgen hoe de vloer gaat worden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: LittleNinja on July 12, 2007, 20:35:33
Nog een belgisch HT om een keer te bezoeken!!  ;D

Als het zover is, ben je natuurlijk welkom :D

Quote from: LittleNinja on July 12, 2007, 20:35:33
De projector heb je natuurlijk nog niet "on site" kunnen testen. Maar ook daarover zijn de berichten lovend. Ben benieuwd naar het uiteindelijke totaalplaatje..

Dat duurt denk ik helaas nog wel even... Motivatie genoeg om snel de HT af te hebben ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: htip on July 16, 2007, 18:00:35
Als het zover is, ben je natuurlijk welkom :D

Dat duurt denk ik helaas nog wel even... Motivatie genoeg om snel de HT af te hebben ;)

Komt wel goed. Thanks!!  ;)

Het bouwen aan een HT is altijd leuk voor mensen zoals "wij".
En hoe rustiger je het doet, hoe beter het resultaat.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sicco

Zijn dat gewone stenen tegels die je op de vloer legt?
Lijkt me zo hard voor het geluid.... Of heb ik het mis?
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

HTip

Quote from: Sicco on July 18, 2007, 08:03:42
Zijn dat gewone stenen tegels die je op de vloer legt?
Lijkt me zo hard voor het geluid.... Of heb ik het mis?

Ja, klopt. Het schijnt niet zoveel uit te maken wat je op de vloer legt. Ik heb begrepen dat een harde vloer met een kleed in de luisterdriehoek beter kan klinken dan bijv. een vloer volledig met tapijt belegd. Daarnaast kan teveel tapijt teveel demping veroorzaken. Aangezien de podia al volledig worden bekleed met tapijt hebben we voor deze oplossing gekozen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

apollovenlo

Quote from: htip on July 16, 2007, 17:58:13
Om een indruk te krijgen hoe de vloer gaat worden...


Dat zijn mooie tegels joh !!

Ik dacht ook dat zal wel erg hard gaan klinken, maar als je er nog een mooi vloer kleed op doet zal het idd wel goed komen.

Schiet al aardig op daar he !!!!

Mzzls ciel
Barco data 708. Mooie 701cine, een data 800 eneen 808  Dit alles op een mooi doek van GT !! Met een marantz sr6200 4 misson m73 en een svs sub. + home made center. Nu de HT ruimte nog verbouwen :)

HTip

Quote from: apollovenlo on July 18, 2007, 17:56:57
Dat zijn mooie tegels joh !!

Ik dacht ook dat zal wel erg hard gaan klinken, maar als je er nog een mooi vloer kleed op doet zal het idd wel goed komen.

Schiet al aardig op daar he !!!!

Dank je :D

Het gaat nooit snel genoeg ;), maar ga zometeen weer verder met podia vullen en als er tijd overblijft nog iets meer.

Grootste werk gaat nog komen ben ik bang, maar daarover later meer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Net klaar met opvullen van het grote podium en meteen de platen erop gelegd...
Als je eroverheen loopt, klinkt het al gedempter, dus resultaat is naar verwachting.
Er komt ook nog tapijt op, dus ik hoop dat de klankkastwerking dan volledig is geneutraliseerd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Foto's van het proces. Podium (bijna) vol met isolatie...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Halverwege...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

En klaar... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Kriebelt lekker he, dat glaswol....  :P

Heerlijk dat grove werk. Lijkt het allemaal zo hard te gaan. Keep up the good work!!  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on July 18, 2007, 21:37:37
Kriebelt lekker he, dat glaswol....  :P

Lekker is anders... Ik ga me ook zo douchen :D

Quote from: LittleNinja on July 18, 2007, 21:37:37
Heerlijk dat grove werk. Lijkt het allemaal zo hard te gaan. Keep up the good work!!  8)

Thx :D

Het zijn de kleine dingen die meestal het langst duren. Volgende klus is de deuropening versmallen. Betekent veel zagen, lijm aanmaken, verankeren in de betonmuur, waterpas zetten en dat voor minder dan 4 "steentjes" ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: htip on July 18, 2007, 21:40:31
Lekker is anders... Ik ga me ook zo douchen :D

Thx :D

Het zijn de kleine dingen die meestal het langst duren. Volgende klus is de deuropening versmallen. Betekent veel zagen, lijm aanmaken, verankeren in de betonmuur, waterpas zetten en dat voor minder dan 4 "steentjes" ::)

Nee joh... Lekker met dat glaswol je bedje in kruipen...  >:D

Ik ken het. Ik heb hier een muurtje in de badkamer met 20 cm verlengd... Uiteindelijk ben je trots dat het zo mooi waterpas gelukt is, maar niemand die je het achteraf verteld deelt of begrijpt dat gevoel...  :-\
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on July 18, 2007, 21:45:09
Nee joh... Lekker met dat glaswol je bedje in kruipen...  >:D

LOL ;D ;D ;D  tempting... but no ;)

Quote from: LittleNinja on July 18, 2007, 21:45:09
Ik ken het. Ik heb hier een muurtje in de badkamer met 20 cm verlengd... Uiteindelijk ben je trots dat het zo mooi waterpas gelukt is, maar niemand die je het achteraf verteld deelt of begrijpt dat gevoel...  :-\

Dat heb ik gelukkig niet. Ik krijg geregeld complimentjes of aanmoedigingen als het wel of niet helemaal naar wens gaat ::) En ze vindt het ook nog leuk om mee te helpen met bouwen. Wat wil ik nu nog meer 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Parallel aan de bouw van het HT in de kelder ook nog ergens anders mee bezig geweest... De woonkamer. Deze heeft nogal wat verandering ondergaan, maar ik zal me beperken tot het HT gedeelte ;D

Een stukje historie
In het begin hadden we de 6.1 opstelling niet zo heel elegant opgesteld. Kabels liepen over de vloer in afwachting van een mooie oplossing. Die is pas gekomen toen we aan de verbouwing begonnen.

De set heeft toen een tijd aan de andere kant van de woonkamer gestaan, maar ook daar stond het niet ideaal. Aangezien we al langer met het idee van een HT in de kelder rondliepen, hebben we de set ingepakt en een systeem voor de woonkamer erbij gekocht. Dat is de Denon S-301 geworden (kijk hier en verder voor onze ervaringen met dit apparaat).

Met een 2.1 systeem ben je meer afhankelijk van de plaats van de speakers, dus moesten we nog wat veranderen...

Dat is uiteindelijk het wegwerken van een deur geworden. Ruimte opvullen met isolatie, MDF-platen ervoor, behangen, verven en klaar! :D Dat het altijd iets meer tijd en moeite kost, dat zal niemand vreemd voor komen, maar toch...

Al met al toch weer een paar weekenden en veel avonden van de vrije tijd afgesnoept, maar het resultaat zijn we (voorlopig) tevreden mee. Nu kunnen we weer onze volledig aandacht aan de HT in de kelder geven, hij (of zij ;))wordt namelijk erg snel jaloers ;D ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#195
En aangezien foto's meer zeggen dan 1000 woorden...

De eerste opstelling, klonk best goed, alleen zag het niet uit. Vanuit geen enkele hoek... ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De apparatuur verplaatst en Denon S-301 met speakerstandaards op z'n plaats... (was met kerst, vandaar de prachtige versiering ;D)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De betreffende deur die in de weg stond...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Latten en eerste paar MDF-platen geplaatst...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog één rij...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive