Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Natuurlijk ook nog wat foto's...

Het raampje wat dichtgemetseld moet worden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Eerst dichtkitten (kun je niet zien, dus geen foto ;D) en isolatie aanbrengen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

En Ytongblokken ervoor en klaar...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De andere kant van de dichtgemetselde deur...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Tot slot het tapijtexperiment...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#155
Quote from: Jeroen V on June 23, 2007, 00:27:56
Waar blijven de foto's, al 5 dagen geen nieuwe plaatjes :)

Zo met deze foto's moeten jullie het de komende week doen... ;D ;D ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jeroen V

Quote from: ht4ever on June 24, 2007, 17:57:51
Zo met deze foto's moeten jullie het de komende week doen... ;D ;D ;D
Vooruit dan maar :) Ben benieuwd hoe het gaat worden....

HTip

#157
Quote from: ht4ever on June 24, 2007, 17:49:42
Bezig geweest met allerlei zaken rondom de HT. Morgen kan ik daar waarschijnlijk iets meer over zeggen... (even geduld dus ;D)

Het is wel niet morgen, maar vandaag ;D, maar...

We hebben een projector gekocht: de Themescene H78. Volgende week vrijdag gaan we 'm ophalen en aansluitend rijden we door naar Frank voor de calibratie. Ik heb hier zoveel goede berichten over gelezen, dan moet het wel waar zijn ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sicco

Is het verstandig om een projector meteen vanuit de doos te calibreren?
voor tv's wordt namelijk gezegd dat je minstens 200 branduren moet hebben, maar weet niet of dat dit ook opgaat voor projectors...

gefeliciteerd met je aanschaf in ieder geval!
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

HTip

Quote from: Sicco on June 27, 2007, 07:51:10
Is het verstandig om een projector meteen vanuit de doos te calibreren?
voor tv's wordt namelijk gezegd dat je minstens 200 branduren moet hebben, maar weet niet of dat dit ook opgaat voor projectors...

gefeliciteerd met je aanschaf in ieder geval!

Dank je :D

Het calibreren kan altijd. De calibratiemomenten zijn: bij aankoop, na 200 uur, na 1000 uur, na 2000 uur en bij elke lampwissel begint het spelletje opnieuw. De lamp heeft nu ca. 170 uur, dus ik zit er net tussen in...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

We zijn sinds enkele uren de trotse bezitters van de SVS 25-31 PC+ :D. Heb hem net gehoord bij Mariolino en we waren meteen verkocht. Wat een power en wat een detail :o. Zo heeft onze Mordaunt Short nooit geklonken.

Zal nog even duren voordat we er echt van kunnen genieten :( ;)

Motivatie genoeg om flink aan de gang te blijven met de bouw ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

#161

Hoy

proficiat  ;) met de nieuwe aanwinst

shake da house.

De apparatuur begint binnen te komen.
Hoever staat het met de ruimte, want al dat moois wil wellicht dringend in actie komen. ;D

Vanwaar ben je eigenlijk?
Als je zin hebt eens in d'ondergrondse te passeren, altijd welkom.

Geert



HTip

#162
Quote from: gvy on June 29, 2007, 19:35:35
proficiat  ;) met de nieuwe aanwinst
shake da house.
De apparatuur begint binnen te komen.

Hallo Geert,

Dank je :D  De benodigde apparatuur druppelt inderdaad binnen. Laatste aankoop is toch wel de heftigste :o Bij het testen hebben we het al voor elkaar gekregen dat ramen, deuren en alles wat los staat, keurig meetrilde met de lage tonen van de SVS ;D

Quote from: gvy on June 29, 2007, 19:35:35
Hoever staat het met de ruimte, want al dat moois wil wellicht dringend in actie komen. ;D

De ruimte vordert langzaam, verlof zit erop :( Komt nu aan op avonden en weekenden. Maar belangrijkste is dat er vordering is ;)

De werkzaamheden voor de nagalmtest naderen het einde. Test met tapijt op podia is geslaagd, dus nu kunnen de overige losse stukken van de podia met tapijt bekleed worden. De openingen die moesten worden dichtgemetseld zijn klaar. (voor foto's zie post van vorige week). Afgelopen week de deur besteld. Moeten daarvoor alleen nog een stukje muur metselen, omdat anders de deur niet past.

Maar zolang heb ik niet kunnen wachten om te genieten van de SVS :D Een deel van de HT apparatuur staat nu op de slaapkamer ::)

Quote from: gvy on June 29, 2007, 19:35:35
Vanwaar ben je eigenlijk?
Als je zin hebt eens in d'ondergrondse te passeren, altijd welkom.

Ik woon in de buurt van Tongeren. D'ondergrondse komen bekijken en beluisteren lijkt me leuk. Zin heb ik wel, tijd op dit moment niet zo veel, maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden. Dank je voor het aanbod :D

Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

M.u.v. het grote podium is het tapijt leggen klaar :D

Is toch wel veel werk, want we zijn net gestopt ::).
Wel laat begonnen, want de belastingen moesten ook nog dit weekend gedaan :( worden en het is weer Formule 1 weekend ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog even de bewijslast leveren ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

En nog een vanuit een andere hoek...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cinebasement

Hoi!

Is er een speciale rede voor dat je die hoeken uit het podium hebt weggelaten? Ik kan me voorstellen dat je daar de front speakers gaat neerzetten. Maar waarom zou je ze niet op het podium zetten?

Ik was zelf namelijk het laatste van plan dus, maar als er een goede rede is om dat juist niet te doen, dan is het nu nog niet te laat  :)

mzl!

sj0er-D

Quote from: cinebasement on July  1, 2007, 10:52:46
Hoi!

Is er een speciale rede voor dat je die hoeken uit het podium hebt weggelaten? Ik kan me voorstellen dat je daar de front speakers gaat neerzetten. Maar waarom zou je ze niet op het podium zetten?

Ik was zelf namelijk het laatste van plan dus, maar als er een goede rede is om dat juist niet te doen, dan is het nu nog niet te laat  :)

mzl!

de resonantie van een podium zou een goede reden kunnen zijn. en optisch misstaat het ook niet.

HTip

Quote from: cinebasement on July  1, 2007, 10:52:46
Is er een speciale rede voor dat je die hoeken uit het podium hebt weggelaten? Ik kan me voorstellen dat je daar de front speakers gaat neerzetten. Maar waarom zou je ze niet op het podium zetten?

Ik was zelf namelijk het laatste van plan dus, maar als er een goede rede is om dat juist niet te doen, dan is het nu nog niet te laat  :)

Quote from: sj0er-D on July  1, 2007, 13:13:39
de resonantie van een podium zou een goede reden kunnen zijn. en optisch misstaat het ook niet.


Thanks sj0er-D :D Precies om die 2 redenen hebben we dat gedaan. We vinden het mooier om onze frontspeakers, die op spikes komen, op de grond te hebben staan. De kleine stukjes verhoging achter de speakers hadden we ook weg kunnen laten, maar daar verstoppen we de kabels ;)

Daarnaast kunnen houten podia gaan meetrillen of resoneren en of je dat met steenwol kunt oplossen weet ik niet ::)

We overwegen nog wel om een zware tegel (bijv. Belgische blauwe steen) onder de speakers te plaatsen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

eduard

Ik weet niet of het al genoemd is maar je zou je podium ook kunnen op vullen met zand. Let wel op dat het zand goed droog is.

cinebasement

Quote from: ht4ever on July  1, 2007, 13:45:54


Thanks sj0er-D :D Precies om die 2 redenen hebben we dat gedaan. We vinden het mooier om onze frontspeakers, die op spikes komen, op de grond te hebben staan. De kleine stukjes verhoging achter de speakers hadden we ook weg kunnen laten, maar daar verstoppen we de kabels ;)

Daarnaast kunnen houten podia gaan meetrillen of resoneren en of je dat met steenwol kunt oplossen weet ik niet ::)

We overwegen nog wel om een zware tegel (bijv. Belgische blauwe steen) onder de speakers te plaatsen...

Hmm... Ik denk dat ik mijn plannen toch maar weer eens ga bijstellen dan  :)
Ik was eigenlijk van plan om gewoon wat meer balken in het podium te leggen, maar dat is waarschijnlijk ook geen garantie dat de boel niet gaat resoneren... hmm... what to do, what to do?  ;)

HTip

Quote from: eduard on July  1, 2007, 20:05:05
Ik weet niet of het al genoemd is maar je zou je podium ook kunnen op vullen met zand. Let wel op dat het zand goed droog is.

Ik heb het vaker gehoord, maar ik vind het niet zo praktisch. Hoe ik het nu doe is de holle ruimten opvullen met glaswol (kan ook met steenwol). Losse podia kan je dan vullen voordat ze worden bevestigd op de vloer.

Maar als zand beter is, dan is het zeker het overwegen waard...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: cinebasement on July  1, 2007, 20:12:14
Hmm... Ik denk dat ik mijn plannen toch maar weer eens ga bijstellen dan  :)
Ik was eigenlijk van plan om gewoon wat meer balken in het podium te leggen, maar dat is waarschijnlijk ook geen garantie dat de boel niet gaat resoneren...

Meer balken zou ik niet doen, dan is het podium niet meer zo buigzaam en dat versterkt dan weer de galm. Ik weet het, we staan voor moeilijke keuzes... ;)

Quote from: cinebasement on July  1, 2007, 20:12:14
hmm... what to do, what to do?  ;)

Je zou je vraag kunnen stellen in Ontwerp, akoestiek, DHZ & tips/hints...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Weinig aan de bouw gedaan :(  Maar met reden... ::)

Ben voornamelijk bezig geweest met apparatuur en alles om deze goed aan te sluiten
Achtereenvolgens gekocht:
- donderdag: Marantz DV-9500
- vrijdag: Optoma Themescene H78 (direct ISF gecalibreerd door Frank)
- vandaag: Monster Cable M1000DAV HDMI-DVI 4m

Gisteren een shoot-out gedaan met de oude speler Denon DVD-2800, afgespeeld op een CRT beeldbuis en het was overduidelijk. De Marantz versloeg de Denon op alle fronten, beeld (mooiere kleuren, meer detail, scherper) èn geluid (warmer, meer detail).

Vandaag met de komst van de kabel, de combinatie geprobeerd en we hebben nog geen scherm, dus gewoon op de muur geprojecteerd. Is licht-beige en is bekleed met structuurbehang, dus niet echt ideaal ;) voor het weergeven van een prachtig plaatje. Ondanks dat zeer onder de indruk...

De Marantz zet een mooi gedetailleerd beeld neer, wat precies zo naar de beamer wordt gestuurd via de Monster HDMI-DVI kabel. Binnenkort wordt scherm besteld en dan weten we pas echt waar deze combinatie toe in staat is :P

Zal binnenkort melden wat we getest hebben en met welke apparatuur, etc.
Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: htip on July  9, 2007, 22:45:38
Weinig aan de bouw gedaan :(  Maar met reden... ::)

Ben voornamelijk bezig geweest met apparatuur en alles om deze goed aan te sluiten
Achtereenvolgens gekocht:
- donderdag: Marantz DV-9500
- vrijdag: Optoma Themescene H78 (direct ISF gecalibreerd door Frank)
- vandaag: Monster Cable M1000DAV HDMI-DVI 4m

Gisteren een shoot-out gedaan met de oude speler Denon DVD-2800, afgespeeld op een CRT beeldbuis en het was overduidelijk. De Marantz versloeg de Denon op alle fronten, beeld (mooiere kleuren, meer detail, scherper) èn geluid (warmer, meer detail).

Vandaag met de komst van de kabel, de combinatie geprobeerd en we hebben nog geen scherm, dus gewoon op de muur geprojecteerd. Is licht-beige en is bekleed met structuurbehang, dus niet echt ideaal ;) voor het weergeven van een prachtig plaatje. Ondanks dat zeer onder de indruk...

De Marantz zet een mooi gedetailleerd beeld neer, wat precies zo naar de beamer wordt gestuurd via de Monster HDMI-DVI kabel. Binnenkort wordt scherm besteld en dan weten we pas echt waar deze combinatie toe in staat is :P

Zal binnenkort melden wat we getest hebben en met welke apparatuur, etc.
Wordt vervolgd...

Dat is een aardige investering geweest!! Proficiat!  8)

De Marantz zal ook muzikaal erg goed zijn diensten bewijzen, neem ik aan?

Nu weer snel aan de bouw hoor...  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"