Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: skyfox on June  9, 2017, 14:36:24
Jeetje, wat groeit Nelson snel! Alle kleintjes worden te snel groot, vinden wij hier  :blink: :wub:
Heb je helemaal gelijk in. We hebben gelukkig een hoop foto's van het opgroeien van Nelson :wub:

Quote from: skyfox on June  9, 2017, 14:36:24
Voor wat betreft de IO2 en Eole3, ik zie daar qua frequency respons niet heel veel verschillen. De Eole gaat iets dieper maar minder hoog, de IO dus wat hoger, maar minder diep. Beide systemen vallen al af bij 135hz. Niet bepaald ideaal, als ik het zo bekijk. De sub kan dat natuurlijk opvangen, met het gevaar lokaliseerbaar te zijn. Hoe denk jij hierover?
Zou je best gelijk in kunnen hebben. Ik heb gevraagd aan audiomanagement of de hoogtekanalen full-range worden gemixed. Zijn antwoord was ja, maar toch zie je dat veel speakers dit niet ondersteunen. Met mijn lage plafond heb ik sowieso geen ruimte voor grote speakers.

Volgende week ga ik naar het filmweekend bij Viktor. Erg leuk initiatief van hem om gewoon met 3 anderen gewoon lekker te genieten van het prachtige beeld en geluid in Viktor zijn demoruimte. Bovendien heeft hij de Eole 3 aan het plafond in Atmos-configuratie, dus ideaal voor mij om met een complete film dit te ervaren. Hij heeft ook het Auro-3D codec aan boord, dus ik neem denk ik de Auro demoschijf van 2014 mee die ik van audiomanagement te leen heb :thumbs-up:

Ik heb het gisteren nog met Annet besproken en ik mag Viktor een vrijblijvende prijsopgave vragen :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: RonG on June 10, 2017, 16:05:05
Een CineMike certificering :P
:clapping: Helemaal goed! :thumbs-up:

Nu alleen nog de vraag waarvan? Rekening houdend met de andere hints moet dat een makkie zijn :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik zal het maar zeggen... CineMike heeft een Stewart filmdoek gecertificeerd [emoji106]



Zie deze link voor meer info.

En dan te weten dat wij dit prachtige scherm al in 2009 hebben overgenomen van Beter Beeld en Geluid [emoji41]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG


HTip

Quote from: RonG on June 11, 2017, 10:36:40
Haha, wat heb ik gewonnen :D. Top hoor.
Haha, als ik zeg eeuwige roem, dan ben je daar natuurlijk heel erg blij mee :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on June 13, 2017, 20:55:20
Haha, als ik zeg eeuwige roem, dan ben je daar natuurlijk heel erg blij mee :D

Tuurlijk, ben snel tevreden ;)

HTip

Quote from: RonG on June 14, 2017, 09:08:24
Tuurlijk, ben snel tevreden ;)
:worship:

Mocht ik uiteindelijk hier 3D-audio krijgen, dan kom je gewoon gezellig een keer langs. We wonen toch redelijk dichtbij elkaar ;) Maar ja, jij hebt natuurlijk al 3D-audio, dus dat is niets nieuws voor jou. En qua beeld en geluid heb je sowieso niets te klagen 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on June 14, 2017, 21:46:14
:worship:

Mocht ik uiteindelijk hier 3D-audio krijgen, dan kom je gewoon gezellig een keer langs. We wonen toch redelijk dichtbij elkaar ;) Maar ja, jij hebt natuurlijk al 3D-audio, dus dat is niets nieuws voor jou. En qua beeld en geluid heb je sowieso niets te klagen 8)

Ik heb idd niets te klagen, bezoekje wederzijds zou ik ook erg leuk vinden, kijken wat nog een pro ervan vind :).
En ik kom zeker na de 3D-audio upgrade zeker bij je langs als het mag, zou gek zijn als ik niet de cod zou komen bewonderen :)

HTip

Gaan we doen! [emoji106] Of ik een pro ben weet ik niet, maar liefhebber zeker! [emoji41][emoji2]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


HTip

Dank je voor de tip Thuur :thumbs-up: Ik heb ze bekeken en helaas is de montage aan het plafond niet mogelijk. Gisteren de bevestiging van de Eole 3 kunnen bekijken bin Viktor en samen met Jeffrey en Edward zijn we tot een mogelijke oplossing gekomen. Bijkomend voordeel is dat de speaker dan iets lager komt te hangen wat de weergave van 3D-audio weer ten goede komt.

Gisteren hebben we tijdens X-Men: Apocalypse, op mijn verzoek (we waren toch aan het testen met het beeld :D), ook nog een test met Auro 3D gedaan op een Dolby Atmos soundtrack. Ondanks dat de plaatsing van de effecten minder accuraat was (de vloer die in de school openbarst was achter hoorbaar, terwijl het voor je gebeurde) was de ruimtelijkheid natuurlijker en voller. De Atmos-track had dus wel een betere plaatsing, maar het geluid was compacter en daardoor ook platter. Voor mij was Auro 3D de duidelijke winnaar. Dit vonden Edward en Jeffrey (de andere bezoekers) trouwens ook. Edward beschreef het als (ik hoop dat ik het goed onthouden heb ;)), "het gemis aan plaatsing was minder storend dan het gebrek aan natuurlijke ruimtelijkheid".

Wat bovendien bijzonder was, was dat het een Auro 3D weergave betrof over een Dolby Atmos speakerlayout wat theoretisch minder klinkt. De ervaring leert dat Atmos wel goed over een Auro-speakerlayout wordt weergegeven, maar Auro niet over een Atmos-speakerlayout.

Viktor heeft al de vraag uitstaan bin Cabasse voor of Eole 3 of Io 2 :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


Masterkale

Quote from: HTip on June 19, 2017, 22:40:27
Dank je voor de tip Thuur :thumbs-up: Ik heb ze bekeken en helaas is de montage aan het plafond niet mogelijk. Gisteren de bevestiging van de Eole 3 kunnen bekijken bin Viktor en samen met Jeffrey en Edward zijn we tot een mogelijke oplossing gekomen. Bijkomend voordeel is dat de speaker dan iets lager komt te hangen wat de weergave van 3D-audio weer ten goede komt.

Gisteren hebben we tijdens X-Men: Apocalypse, op mijn verzoek (we waren toch aan het testen met het beeld :D), ook nog een test met Auro 3D gedaan op een Dolby Atmos soundtrack. Ondanks dat de plaatsing van de effecten minder accuraat was (de vloer die in de school openbarst was achter hoorbaar, terwijl het voor je gebeurde) was de ruimtelijkheid natuurlijker en voller. De Atmos-track had dus wel een betere plaatsing, maar het geluid was compacter en daardoor ook platter. Voor mij was Auro 3D de duidelijke winnaar. Dit vonden Edward en Jeffrey (de andere bezoekers) trouwens ook. Edward beschreef het als (ik hoop dat ik het goed onthouden heb ;)), "het gemis aan plaatsing was minder storend dan het gebrek aan natuurlijke ruimtelijkheid".

Wat bovendien bijzonder was, was dat het een Auro 3D weergave betrof over een Dolby Atmos speakerlayout wat theoretisch minder klinkt. De ervaring leert dat Atmos wel goed over een Auro-speakerlayout wordt weergegeven, maar Auro niet over een Atmos-speakerlayout.

Viktor heeft al de vraag uitstaan bin Cabasse voor of Eole 3 of Io 2 :-X

Er is ook een mogelijkheid om zelf speakers te laten maken zoals ik dat heb gedaan als je ze wil laten matchen met de rest van jouw set. Er waren voor mij namelijk geen accuton plafond speakers te vinden dus dan maar laten maken. Qua prijs echt een meevaller.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

RalphH

Quote from: HTip on June 19, 2017, 22:40:27
Bijkomend voordeel is dat de speaker dan iets lager komt te hangen wat de weergave van 3D-audio weer ten goede komt.

Let je wel op dat je ze dan zeker perfect moet kunnen richten? Lager = minder spreiding in het hoog en dat was/is bij ons echt een nadeel vind ik.

Verder lekker bezig, wordt weer goed getest en overdacht :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Quote from: denoontje on June 19, 2017, 23:19:39
OK, je bent dus om! ;-)
Had je dat nog niet door dan? ;D

Quote from: Masterkale on June 20, 2017, 09:53:46
Er is ook een mogelijkheid om zelf speakers te laten maken zoals ik dat heb gedaan als je ze wil laten matchen met de rest van jouw set. Er waren voor mij namelijk geen accuton plafond speakers te vinden dus dan maar laten maken. Qua prijs echt een meevaller.
Was zeker een mogelijkheid geweest. Ik had de Note 3 hiervoor kunnen gebruiken, maar die is helaas nog steeds te groot. Cabasse schijnt goed te matchen met zowel Marantz als ALR/Jordan. Forumlid MaximusAurelius heeft ervaring met beide merken. Dat is ook de reden dat ik bij Cabasse ben uitgekomen.

Quote from: RalphH on June 20, 2017, 11:15:41
Let je wel op dat je ze dan zeker perfect moet kunnen richten? Lager = minder spreiding in het hoog en dat was/is bij ons echt een nadeel vind ik.
Het mooie van de Cabasse bolluidsprekers is dat deze een magnetische verbinding hebben met de voet en daardoor redelijk vrij kunnen draaien en zo perfect kunnen worden gericht. Bovendien is het coaxiaal concept wat betekent dat de tweeter in lijn in met de woofer. Tot slot is de positie voor Auro 30 graden vanaf de luisterplek (in tegenstelling tot de 45 graden van Atmos). Dit benader ik het beste als ik de speaker lager kan plaatsen. Ik heb dan nog geen 30 graden, maar kom wel dicht in de buurt ;)

Quote from: RalphH on June 20, 2017, 11:15:41
Verder lekker bezig, wordt weer goed getest en overdacht :thumbs-up:
Dank je! Had je iets anders verwacht? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Masterkale

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

HTip

Quote from: Masterkale on June 20, 2017, 14:11:24
Het zijn zeker mooie speakers die cabasse.
Wat ik ervan gelezen heb en nu gehoord bij Viktor, kan ik dat zeker beamen. Heb vandaag 2 offertes van Viktor ontvangen. Zometeen met Annet doornemen en dan hopen dat ze tegen 1 van beiden "ja" zegt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on June 20, 2017, 17:38:14
Wat ik ervan gelezen heb en nu gehoord bij Viktor, kan ik dat zeker beamen. Heb vandaag 2 offertes van Viktor ontvangen. Zometeen met Annet doornemen en dan hopen dat ze tegen 1 van beiden "ja" zegt...

Spannend!! En en en en?? Witte rook?  :hehe: :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on June 20, 2017, 21:27:05
Spannend!! En en en en?? Witte rook?  :hehe: :music:
Heb het zojuist besproken... wat denken jullie? Ja of nee?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Peerless Monster

Quote from: HTip on June 20, 2017, 22:14:14
Heb het zojuist besproken... wat denken jullie? Ja of nee?

Lieve lieve vrouw heb je Philip!!
(Ik ook hoor! Ik ga voor het curved screen 😍)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

#17096
Annet vond het een goede besteding van ons vakantiegeld, maar dan wel in een keer goed doen :wub: Dus heb ik zojuist Viktor akkoord gegeven voor de levering van de Io 2 :pompom: Vond niet dat hij het eerder in mijn topic zou lezen dan rechtstreeks naar hem ;)

Quote from: skyfox on June 20, 2017, 22:25:36
Ik denk jazeker! Op beide offertes. ;)
Bijna goed! Ik had van Viktor 2 offertes gekregen, 1 voor de Eole 3 en 1 voor de Io2.

Quote from: Peerless Monster on June 20, 2017, 22:32:08
Lieve lieve vrouw heb je Philip!!
(Ik ook hoor! Ik ga voor het curved screen 😍)...
Absoluut Rens! Jij kent haar maar al te goed hé?
Jij ook gefeliciteerd met je nieuwe scherm :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Gaaf Philip! Weer een geweldige upgrade voor de CoD! Ik ben erg benieuwd hoe de Denon presteert met 3D audio. Heb je enig idee van de levertijd en wanneer je het dan gaat installeren? En wat je met speakerkabel gaat doen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

#17098
Quote from: skyfox on June 21, 2017, 08:21:54
Gaaf Philip! Weer een geweldige upgrade voor de CoD! Ik ben erg benieuwd hoe de Denon presteert met 3D audio. Heb je enig idee van de levertijd en wanneer je het dan gaat installeren? En wat je met speakerkabel gaat doen?
Dank je Richard! De Denon X7200 had als eerste de mogelijkheid om een zgn. unified speaker layout te configureren. Aan de hand daarvan wordt dan afhankelijk van het ingangssignaal de processing aangepast. Ik zal wel even bezig zijn met het correct instellen daarvan. Speakerkabel die ik nog van vroegere surroundopstelling in de woonkamer heb liggen is VDH CS-122 The Hybrid liggen. Hoop dat ik voldoende heb en dat die plat genoeg is.


Levertijd is iets van 2 weken en er moet nog best wat gebeuren. Ik denk dan aan de volgende activiteiten:

  • Speakerkabel van zolder halen (is nu nog iets te heet :P)
  • Kabel doorvoeren door pilaar en langs plafond. Hiervoor moet ik de pilaar achter het rack losmaken en een groot deel van de plafondplaten zal ik moeten verwijderen. Hopelijk past de speakerkabel tussen de rails en het plafond. Kabel zou plat genoeg moeten zijn.
  • Ophangpunten voor de speakers maken. Dankzij Jeffrey, die ik afgelopen zondag bij Viktor heb ontmoet, heb ik nu een aardig idee hoe dit te realiseren. In het kort komt het erop neer dat het lijkt alsof de speakerstandaard rechtstreeks tegen het verlaagde plafond is gemonteerd.
  • Denon AVR-X7200WA CMs3 voorzien van laatste firmware updates
  • Upgrade Auro-3D aanschaffen en installeren
  • Monteren en afstellen van Cabasse Io 2. Hiervoor komt Viktor helpen. Hij heeft in zijn demoruimte de Eole 3 als plafondspeaker, dus hij heeft ervaring met het ophangen.
  • En tot slot Nelson weer eens goed knuffelen, omdat baasje zo lang in de kelder bezig is geweest :D
Al met al weer een leuk project waar ik veel zin in heb. Het is alweer even geleden dat ik in de CoD ben geweest...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Wauw, mooie plannen weer allemaal.


Quote from: HTip on June 21, 2017, 10:24:51Het is alweer even geleden dat ik in de CoD ben geweest...
Gelukkig is het geen herfst/winter :)