Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

Quote from: HTip on March 25, 2017, 21:38:21
Dank je. Kan overigens best zijn dat ik met iets zoals Dirac nog winst kan behalen, maar als ik bijv. het topic van denoontje lees over de "instelproblemen" en de ongewenste boost in het laag en hoe je die kan voorkomen dan is het mij gewoon iets te veel werk. Ook bij Jean Sibelius zijn ruimte, die akoestisch bijna perfect is was er winst met zijn Trinnov, die nog meer instelmogelijkheden heeft en waar je nog meer kennis voor nodig hebt. Eerlijk gezegd vond ik het voor de room correction ook al erg goed klinken.

Op aanraden van een aantal forumleden heb ik ADSY geprobeerd en dat was bij mij geen winst, dus staat het nu weer uit. Kan in ieder geval niemand zeggen dat ik het niet geprobeerd heb ;)

Ja, de gewone Audyssey doet alles vol-automatisch, dus er valt niet veel te tweaken naderhand. Met DiRAC kun je heel specifiek werken aan probleem-frequenties, in principe kun je het karakter van de LS ongemoeid laten(min of meer, wat ik hier schrijf is puur persoonlijk hoor) :)
Ik heb mijn systeem in laten stellen door Bjorn van BB&G, met nog wat kleine suggesties van mijn kant, ik ben heel tevreden over het eindresultaat.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

vik



Vandaag is het zover! Phillip en Annet heel veel plezier met de pup!! 
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: Jean Sibelius on March 26, 2017, 14:38:46
Dat was bij mij destijds toch wel een behoorlijk 'afknapper'. Denk je een akoestisch optimale ruimte te hebben en blijk je alsnog (goede!) DSP nodig te hebben. Gelukkig ben ik er sindsdien achter gekomen dat hoe minder DSP je nodig hebt, hoe beter het eindresultaat klinkt, oftewel: hoe beter je akoestiek en hoe beter je plaatsing, des te beter uiteindelijk de weergave incl. DSP. Andersom werkt het niet... (lees: DSP gaat je niet helpen om een matige akoestiek of matige plaatsing optimaal te compenseren). Ik twijfel nog of we zaterdag met of zonder DSP moeten beginnen ;)

Groeten, Jan
Nooit gedacht dat jij DSP zou nodig hebben, want ik was erg onder de indruk de 1e keer dat de VR-10's hoorde. Met de C4's klonk het al goed, maar de stap naar de VR-10 was echt een grote stap naar jouw einddoel. Echter de laatste keer dat ik jouw Trinnov mocht ervaren kon ik het niet ontkennen dat het met DSP beter klonk. Wat ik ook uit ervaring kan zeggen is dat hoe minder processing je keten hoeft te doen hoe zuiverder de weergave.

Mij ervaring met demo's is dat weghalen het meeste verschil laat horen. Dus beginnen met DSP en dan zonder. Als je wil laten horen hoe goed jouw set/ruimte is in de basis, dan beginnen zonder DSP. In jouw geval zou ik beginnen zonder DSP.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: skyfox on March 26, 2017, 14:57:28
Het zal mij benieuwen! Uiteindelijk ben ik toch afhankelijk van wat de leverancier mij verkoopt, hoewel ik in Mutrox denk ik wel een heel betrouwbare partij heb gevonden. Erg spannend!
Mutrox heeft een goede naam opgebouwd, dus daar zal het denk ik niet aan liggen. Spannend is het zeker. Was het destijds ook met het plan van Toine, maar het werd al snel duidelijk hoe goed alles ging worden.

Quote
De tip van Cabasse had ik ook voorbij zien komen inderdaad! Ik hou het zeker even in gedachten.
Viktor heeft in zijn ruimte ook Cabasse als Atmos/DTS-X speaker. Misschien ook een bij hem gaan luisteren. Heb je ook meteen een CineMike-systeem ervaren :thumbs-up:

Quote
Het hele Atmos verhaal blijft er toch eentje van "het kan, dus waarom niet?". Soort angst om iets te missen, of later niet meer toe te kunnen passen, als ik het nu niet doe. Totaal irrationeel, gaat nergens over, en toch zit het in m'n kop. Gek hoe dat werkt. Terwijl ik bij jou heb ervaren dat de regen (in bijv. The International) ook écht van boven kan komen bij een goede plaatsing van speakers en behandeling van akoestiek. Hetzelfde ervaar ik met het idee dat ik geen Atmos kies, om dat voor een 7.1 opstelling te gaan. Ook daarvoor geldt dat ik weet dat een goede 5.1 opstelling zoveel doet, dat ik niks tekort kom. Dus waarom dan toch dat gevoel van "moeten"? Soms is deze hobby echt heel lastig, hahaha!
Heel herkenbaar. Wel of niet HD-audio/video? Wel of niet 3D? Wel of niet 4K/HDR, etc. Ik heb nooit helemaal vooraan gelopen maar eerst naar de meerwaarde en de investering gekeken. Voordeel van geen early-adaptor zijn is dat de kinderziektes eruit zijn, de prijzen lager zijn en dat er al ervaring mee is.

Quote
Daar ben ik bij mij thuis een beetje bang voor, dat het me óf niets oplevert, óf dat het zo'n geklooi is om het écht goed te krijgen dat ik er allang gefrustreerd van ben geraakt. Wat dat betreft denk ik dat ik eerder wil kijken voor een match op klank, en dat mogelijkheden qua room correction pas op de tweede plek komen.
Helemaal goed! Naast match op klank ook letten op goede plaatsing en afstelling. Kans is heel groot dat je dan geen ADSY/DiRAC, e.d. nodig hebt. Of dat het in ieder geval geen wereld van verschil is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: evilniek on March 26, 2017, 19:27:01
Ja, de gewone Audyssey doet alles vol-automatisch, dus er valt niet veel te tweaken naderhand. Met DiRAC kun je heel specifiek werken aan probleem-frequenties, in principe kun je het karakter van de LS ongemoeid laten(min of meer, wat ik hier schrijf is puur persoonlijk hoor) :)
Ik heb mijn systeem in laten stellen door Bjorn van BB&G, met nog wat kleine suggesties van mijn kant, ik ben heel tevreden over het eindresultaat.
Klopt helemaal. ADSY doet alles automatisch en past het hele spectrum aan. Het is allemaal wel te tweaken, maar dat is niet eenvoudig.

Kan me heel goed voorstellen dat jij heel tevreden bent met DiRAC. Het is bij jou ingesteld door Bjorn en als iemand weet hoe DSP moet worden ingesteld, dan is het Bjorn (en Garmt natuurlijk ook). Ik kan me nog herinneren dat ik de Velodyne SMS-1 van hen kocht. Bij het instellen kreeg ik hulp op afstand en bleek dat ik teveel was doorgeslagen in het mooi vlak krijgen van de curve. Met Bjorn samen tot een mooi compromis gekomen en toen klonk het al best goed.

Echter toen ik de JVC HD-1 van hen overnam heeft Bjorn mijn hele systeem opnieuw ingesteld. Setup was voor 95% correct, maar de SMS-1 was daarna veel beter ingesteld en in balans met de overige speakers.

Hetzelfde toen ik de Velodyne DD-18 kocht bij hen. Bjorn bracht toen de MIC-5 kit mee, waardoor op 5 plaatsen tegelijk de DSP kon worden ingemeten. Hoef niet te zeggen hoe goed het daarna klonk :thumbs-up:

Echter als ik dit allemaal zelf had moeten doen, dan had ik veel meer basiskennis nodig gehad. En datzelfde gevoel heb ik met DiRAC, Trinnov, Datasat, etc. Zonder diepgaande kennis haal je niet het maximale uit het systeem.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Peerless Monster on March 26, 2017, 19:20:52
Gaaf man!!! Wat een mooi beestje.
Dank je Rens! We waren vanmiddag om 3 uur thuis en hij voelde zich helemaal thuis. De fokker had hem nog gebadderd (vond hij niet echt leuk gezien het geluid wat hij blijkbaar had geproduceerd) en prachtig geborsteld. Hij is nu nog mooier. Zal zometeen een foto posten...

Quote from: vik on March 27, 2017, 09:27:35


Vandaag is het zover! Phillip en Annet heel veel plezier met de pup!! 
LOL 😃 Dank je Viktor! We hebben nu al heel erg veel plezier met hem. We hebben een buitenren gemaakt, zeg maar zijn privétuintje en dat vind hij helemaal prima. Hij heeft er al geslapen en gespeeld. Hij ligt nu in de bijkeuken lekker te slapen. Iets wat wij de komende tijd wat minder gaan doen, hahaha

Hij is ook de reden dat het de komende tijd wat rustiger gaat zijn op audiogebied. Maar daar komt een andere geluidsbeleving voor in de plaats en nog veel meer... 👍😎
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Wat een prachtige hond Philip en Annet!! Geniet er van met z'n 3en, dat jullie maar veel lol en mooie wandelingen mogen hebben.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

Wat een plaatje zeg! Prachtig. Er gaat niets boven een lief huisdier[emoji4].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Wauw, wat een beauty! Prachtige hond, heel veel plezier met z'n drietjes :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maximus_Aurelius

Proficiat :clapping:
Schitterende hond. En al fotogeniek ;).

En naar welke naam luistert hij?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LuPo


HTip

Dank jullie allemaal voor de leuke reacties!  :wub:

Hij is heel lief, aanhankelijk en leert heel snel. Precies wat de karaktertest heeft uitgewezen [emoji106] Nacht is goed verlopen. We hebben zelfs meer geslapen dan verwacht [emoji2]

We mogen helaas nog niet veel met hem lopen, 5 minuten per maand leeftijd, maar na 20-30 minuten mag hij weer 10 minuten lopen. Wat we willen proberen is dat we na zijn wandeling zelf nog even een kort rondje lopen. We zullen het zien...

O ja, hij luistert (nog niet echt, maar dat komt nog) naar de naam Nelson, zoon van een kampioen [emoji41] Eigenlijk kampioenen, want pa en ma zijn beide internationaal kampioen [emoji240][emoji106]

En omdat we er geen genoeg van krijgen:


Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Hahaha, leuk gevonden Wim! Dus toch nog een link met de HT [emoji2][emoji106] Één van de andere reu's heet inderdaad Bolt [emoji23]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjaak_Banaan

Quote from: Maro on March 28, 2017, 16:31:37
Mooi beestje zeg, doet me aan Bolt denken  :D



Haha, je bent me net voor, ik dacht hetzelfde :)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje


Jean Sibelius

Wat een prachtige pup Philip en Annet O0 Alvast héél veel (wandel)plezier toegewenst :colgate:
Gaan jullie ook cursus(sen) volgen, e.d.?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Nu ziet hij er nog misschien uit als Bolt, maar dat zal snel veranderen. [emoji6]

Dank je Thuur. Mooi wit is ie zeker [emoji106]

Dank je Jan. Wandelen moeten we nog even mee wachten, maar plezier hebben we nu al [emoji106]

We hebben ons vandaag ingeschreven voor een puppycursus. En wat we daarna nog gaan doen weten we nog niet. Het is nu al erg leuk om hem dingen te leren... [emoji41]

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maximus_Aurelius

Quote from: vik on March 29, 2017, 09:09:17
Een beauty en welkom Nelson!  :inlove:

Inderdaad een beauty.
De naam Nelson is vernoemd naar Nelson Pass  :D.
Men zit hier op een HT forum  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Toeval denk ik. Dan zou de naam "Mike" beter op zijn plaats zijn denk ik.  :D


Quote from: Maximus_Aurelius on March 29, 2017, 14:06:35
Inderdaad een beauty.
De naam Nelson is vernoemd naar Nelson Pass  :D.
Men zit hier op een HT forum  :tongue2:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maximus_Aurelius

Quote from: vik on March 29, 2017, 20:40:52
Toeval denk ik. Dan zou de naam "Mike" beter op zijn plaats zijn denk ik.  :D

Eigenlijk wel he  ;).

Stel je voor met de hondennaam Mike:
Philip of Annet roepen de hond Mike dat hij moet komen springt gewoon de apparatuur ook aan omdat de apparatuur ook de naam Mike dragen. Een en al chaos dan :D. Want met de huidige techniek is het allemaal mogelijk, spraak besturing ;).


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Haha, hoe komen jullie erop. Had nog nooit van Nelson Pass gehoord, nu dus wel [emoji106] Is hij ook de man achter Pass Labs?

Als we het over beroemde Nelsons hebben dan zij er nog een paar anderen:
- Nelson Mandela, leuk contrast [emoji2]
- Nelson Piquet, Formule 1 wereldkampioen
- Willie Nelson, countryzanger

En Mike had ook gekund, maar dat had inderdaad voor verwarring kunnen zorgen [emoji2]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive