Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: vik on March  3, 2017, 22:59:47
Heren heel veel plezier morgen!!  :coffee:


Ook ik heb een nieuw speeltje  ::)

De Aurum Base Maxime (aka mini Titan) let niet op de afplak tape btw ik ben nog aan het stoeien met de juiste plaatsing.  :angel:


Dank je Viktor! Jij hebt het mogelijk gemaakt dat de keten helemaal op elkaar is afgestemd. Vorige M&G was er nog een onbalans in de frontstage en werd de dynamiek in het hoog nog als aandachtspunt genoemd. Naar mijn idee is dat nu niet meer het geval [emoji106] Ben benieuwd of Jan, Luc, Nico en Ruben dat ook vinden...

En jouw center... Wow, wat een beest! [emoji41]Ik heb de Titan natuurlijk bij CineMike gezien en gehoord, maar aan die van jou is niets "mini" [emoji2]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Ik vertrek bijna naar België, is niet heel ver voor mij ;).
Even checken of ik alles bij mij heb.
Van cd tot blu-ray en het belangrijkste goede zin  :headbanging: :pompom:.
Ik heb het allemaal bij me. ;D

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Wat kan poetsen toch fijn zijn :thumbs-up: Met (op de achtergrond) de heerlijke klanken van de surround track van Dire Straits - Brothers in arms. Bij de titeltrack heb ik het harder gezet en ben even gaan zitten. Wist niet dat het nog beter kon 8) De laatste week eigenlijk alleen maar stereo geluisterd, maar surroundmuziek klinkt toch ook wel heel erg fijn. Heerlijk die bubble 👍

Quote from: Bas Akkerman on March  4, 2017, 09:06:42
Veel plezier vandaag heren!
Dank je Bas! Gaat helemaal goed komen 👍

Quote from: Maximus_Aurelius on March  4, 2017, 09:28:06
Ik vertrek bijna naar België, is niet heel ver voor mij ;).
Even checken of ik alles bij mij heb.
Van cd tot blu-ray en het belangrijkste goede zin  :headbanging: :pompom:.
Ik heb het allemaal bij me. ;D
Dat laatste is zeker het belangrijkste. De rest is bijzaak :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Masterkale

Quote from: HTip on February 27, 2017, 19:53:52
De bijkeuken vordert goed, behang is af, verven afmaken, verlichting aansluiten en koven/kasten maken. Had er in het begin een hard hoofd in of we het allemaal af kregen, maar ik geloof nu dat we het gaan halen.

Verder vandaag mijn openingspost (nieuws- en apparatuursectie) en showcase bijgewerkt.

Maar wat veel belangrijker is...

Hebben gisteren en vandaag muziek geluisterd in stereo (XLR) en surround. In één woord... WOOOOOOOOW!!!!!!!!! [emoji41][emoji869][emoji106]

De soundstage is zowel breed als diep met soms zelfs surroundgevoel. Controle in alle gebieden is erg goed! Nergens moeite mee! Was écht genieten en spectaculair beter. Fijndynamiek is nu ook in het hoog aanwezig en in de overige gebieden verfijnder.

Gisteren ook nog een film in 3D gekeken en het beeld was fantastisch! Finding Nemo heeft letterlijk een andere dimensie gekregen. Geluid was ook enorm 3D. Jullie zullen ons niet snel zien upgraden naar Atmos of zo. Hebben we echt niet nodig... [emoji106][emoji41][emoji869]

We genieten nu nog meer [emoji106][emoji869] De afgelopen dagen (24/7) XLR laten inspelen. Nu is HDMI aan de beurt voor de komende 2 dagen. Dan weer XLR afwisselend met HDMI. De eindversterkers hebben meer dan 150 uur gespeeld, dus dat is meer dan door CineMike is aangegeven. Dan moet het voor de M&G van a.s. zaterdag helemaal goed zijn.

Ja dat Atmos gevoel ken ik met 5.1 ... Ook al heb ik atmos.. op 5.1 klinkt het eigenlijk altijd beter.
Wat is de volgende upgrade? :-)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

HTip

Even een kort berichtje, want we moeten weer verder met de bijkeuken ;)

Het was gisteren een zeer geslaagde dag, waarbij voornamelijke vrouwelijk is geluisterd. Voor uitleg zie het verslag van Knor (bereikbaar via inhoudsopgave).

Jan, Luc, Nico en Ruben, bedankt voor alles. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en ik laat jullie weten wat ik heb uitgezocht. 👍
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on March  5, 2017, 09:44:26
Even een kort berichtje, want we moeten weer verder met de bijkeuken ;)

Het was gisteren een zeer geslaagde dag, waarbij voornamelijke vrouwelijk is geluisterd. Voor uitleg zie het verslag van Knor (bereikbaar via inhoudsopgave).

Jan, Luc, Nico en Ruben, bedankt voor alles. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en ik laat jullie weten wat ik heb uitgezocht. 👍

Ook hier even een kort berichtje. Rest volgt nog ;), ook een kort bericht  :D
Philip en Annet heel erg bedankt voor de gastvrijheid.. Uiteraard ook voor de lekkernij ;)

Luc en Ruben fijn kennis te maken. Altijd wel tof om te weten wie achter de forum naam zit.
Jan, Luc, Ruben en de gastheer ;). Het was gezellig en een toffe dag  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

evilniek

Quote from: vik on March  3, 2017, 22:59:47
Heren heel veel plezier morgen!!  :coffee:


Ook ik heb een nieuw speeltje  ::)

De Aurum Base Maxime (aka mini Titan) let niet op de afplak tape btw ik ben nog aan het stoeien met de juiste plaatsing.  :angel:



Toch niet op de grond? Of heb je ergens een verhoging ofzo?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Jean Sibelius

Quote from: HTip on March  5, 2017, 09:44:26
Het was gisteren een zeer geslaagde dag, waarbij voornamelijke vrouwelijk is geluisterd. Voor uitleg zie het verslag van Knor (bereikbaar via inhoudsopgave).

Jan, Luc, Nico en Ruben, bedankt voor alles. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en ik laat jullie weten wat ik heb uitgezocht. 👍

+1

Hoi Philip en Annet,

Ik schrijf nog een uitgebreider verslag van mijn ervaringen, maar hierbij nogmaals bedankt voor de superdag en de verzorging van de innerlijke mens!

Gisteren een hele leuke dag gehad mede door het gezelschap van Nico, Ruben en Luc. Het feit dat we tot 18:30 (voordat we gingen eten) alleen maar 2.0 muziek hebben beluisterd zegt hopelijk genoeg over hoe de set momenteel muzikaal presteert.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RubenV.

Oef, wat heb ik genoten gisteren, aan allen dank hiervoor  :worship:

Gisteren ochtend was het dan zo ver, ik was met een drietal medeforumleden te gast zijn in de Chamber of Dreams. Voor mij (en voor de rest ook bleek achteraf) was dit een thuiswedstrijd kwa te overbruggen afstand. Toch was ik door het missen van een afslag ietsje later dan gepland. Na een hartelijke ontvangst, kennismaking met de mensen die ik nog niet kende was het tijd voor een kop koffie en een heerlijk stukje vlaai. Zoals jullie al in het topic hebben kunnen lezen is de hele keten van bron tot versterking gecinemike'd. Hoewel ik redelijk bekend ben met de uitwerkingen van de Cinemike modificaties (voor de mensen die dit niet zijn, ga eens langs bij Vik of bij een CM hausmesse) blijft het altijd leuk om te zien hoe anderen dit evaren. Na het versterken van de inwendige mens was het dan tijd om af te dwalen naar de Chamber of Dreams (CoD).

Aangekomen in de CoD valt mij meteen iets op, en dat is de rust die van zo'n akoestisch geperfectioneerde ruimte uitgaat. Als je pratend binnenloopt valt dit echt niet te missen. Mooi, dat beloofd nog wat :) De aankleding van de ruimte is ook top en je krijgt meteen het "bioscoop"  gevoel. Een mooie collectie blu ray boxen staat uitgestald en zelfs de omgevingstemperatuur van de ruimte zelf wordt gemonitord. Philip verteld over de bekabeling waarmee de fronts zijn aangesloten (inakustik Black&White LS-1002) en de verschillende plates waar de apparatuur op staat. De eerste indruk van de ruimte (maar dit wist ik natuurlijk al een beetje van het filmpje op tweakers en dit topic zelf) is dat Philip aan zo'n beetje alles gedacht heeft.

Dan nog even terug naar de speakers. De fronts die ik zie staan (ALR Jordan note 9) ogen imposant. Ze zijn in-real-life groter dan ik het verwacht en ook het gewicht van ruim 50 kg valt zeker niet tegen. Voor mij was het de eerste keer dat ik speakers van het merk ALR Jordan hoorde en hoewel het merk minder bekendheid geniet dan bijvoorbeeld een B&W, is de sound van de 9's erg fraai. Maakt onbekend onbemind? De CoD heeft 5 zitplaatsen verdeeld over 2 zitrijen. Philip liet ons weten dat door nog een extra akoestische aanpassing aan de achterzijde van de ruimte, de lage tonen op de tweede rij erop vooruit zijn gegaan. Waar je ook plaatsneemt, het geluid is erg fraai. Toegegeven, op de voorste rij natuurlijk het mooiste, maar op de tweede rij zitten is zeker geen straf!

Op het podium staat ook een flink rack met een hoop mooie apparatuur die (op de PS power plant na geloof ik) allemaal is aangepakt door Cinemike. Daarnaast staat er ook een Marantz PM11S3 waar Cinemike een custom tuning voor heeft ontwikkeld. Tof om zo'n wereldprimeur in je rack te hebben staan :) En ook een mooi gezicht al die CM plaatjes bij elkaar. Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik de 9's hoor (en ook overigens de rest van de apparatuur) kan ik slechts het geluid beschrijven in de huidige situatie. Welke (sa)cd/dvd/blu ray ook wordt opgezet, het geluid weet je te pakken en klinkt als een klok. Zowel detail als dynamiek is meer dan voldoende voorhanden, hetgeen iedere track tot iets bijzonders maakt. Wat het voor mij persoonlijk zo mooi maakt (het hele plaatje, goede akoestiek en apparatuur) is dat iedere track een hele andere "omgeving" weet te schetsen. Wat ik hiermee bedoel is dat ik echt de vibe meekrijg van de opnameruimte. Is deze groot of klein, is het een live registratie met publiek etc. Doe je ogen dicht en je wordt onmiddellijk getransporteerd. Simpelweg geweldig, en uiteindelijk doen we het daar allemaal voor denk ik.

Na een hoop stereo te hebben afgespeeld 's middags is het tijd (wat vliegt de tijd toch altijd snel voorbij) om de inmiddels bekende lasagna uit te proberen. In een woord, heerlijk :) Na het eten is het tijd om beeld en geluid met elkaar te combineren. Net als in de ruimte van Jan weet ook in de CoD Stromae te imponeren. De JVC X7000CM zet een prachtig plaatje neer en dit is toch weer een mooie stap over de X5000CM waar ik zelf een demo van heb gehad. Ook bij de concert registratie van Muse spatten de kleuren van het scherm en bij de blu ray van Roger Waters (deels concert, deels docu) is echt genieten.

Rond een uur of 20:45 was het voor mij helaas tijd om weer terug richting NL te gaan ivm. nog andere verplichtingen. Wat zijn dit altijd leuke dagen, om met gelijkgestemde lekker te luisteren naar fraaie muziek in een fantastische ruimte met dito apparatuur.

Philip & Annet, nogmaals ontzettend bedankt voor de gastvrijheid, het lekkere eten en bovenal de gezelligheid.

Dit geldt natuurlijk ook voor Jan, Nico en Luc. Leuk om jullie te ontmoeten (Jan kende ik al) en ook jullie bedankt voor de gezellige dag. Ik heb weer een hoop nieuwe muziek leren kennen (denk aan Eet van Regina Spektor) en ben nog onder de indruk van de album/platen label kennis van Nico  ;) Ik hoop dat ik jullie in de toekomst uit kan nodigen voor een M&G in mijn eigen ruimte.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RonG


Luc84

Philip en Annet,

Geweldig om weer gast te mogen zijn in jullie huis en HT in bijzonder!
De verzorging was – zoals inmiddels bekend – op en top.

Het was een zeer geslaagde en gezellige dag.
Fijn om in goed gezelschap van al dat moois wat jullie ruimte biedt te mogen genieten.

Heel erg bedankt, ook aan de andere heren, voor een mooie dag!

Groeten, Luc

Maximus_Aurelius

Concept review is er. Moeten nog wat aanpassingen gebeuren.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on March  6, 2017, 19:53:37
Concept review is er. Moeten nog wat aanpassingen gebeuren.
Ben benieuwd, post ik vast mijn hersenspinsels  :)

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. Eind vorig jaar hadden was al afgesproken dat er begin maart een M&G zou zijn in de 'Chamber of Dreams'. In de voorbereiding kwam ik er achter hoe lang het alweer geleden was dat ik bij Philip thuis op bezoek bent geweest... Uhm 2011, serieus? Heb Philip daarna nog wel een paar keer gezien, maar dus niet bij hem thuis (*schaam*). Van de andere kant in 6 jaar kan er een hoop veranderen, dus ik was heel erg benieuwd.

Iets later dan de afgesproken 11:00 stond ik bij Philip en Annet op de stoep (stomme omleidingen). Deze keer werd de deur door Annet opgedaan. Leuk om Annet ook een keer te zien en te spreken na alle verhalen! Luc ('Luc84') was ondertussen al gearriveerd en zat in de dikke bundel met verslagen van vorige M&G's te lezen (dat zijn er ondertussen een heleboel). Vrij snel daarna arriveerde Ruben ('RubenV') en Nico ('Maximus_Aurelius'). Direct aan de koffie en thee (en gebak) en daarna met zijn allen kletsen over de hobby, de witte herder die binnenkort zijn intrede doet, ... en daarna naar beneden richting de HT-ruimte. :pompom:

De ruimte is nagenoeg hetzelfde gebleven: het paaltje onder de uitklapbare diffusie panelen en de ontbrekende tegels zijn er ook nog steeds (sorry, inkoppertje) ;). Maar de apparatuur is flink geüpgrade en daarna nog eens aangepakt door CineMike, de front speakers zijn geüpgrade (ALR Jordan Note 9) en er hangt een hele mooie beamer aan het plafond :). Op de achtergrond spelen de Dire Straits en je hoort direct dat het systeem op een kwalitatief hoog niveau speelt. Philip legt ondertussen wat dingen uit over de aanpassingen van de ruimte en de apparatuur, pakt zijn wasmachine erbij (dat mag ie zelf uitleggen) en iedereen kiest een plekje op 1 van de comfortabel zittende stoelen die verdeeld zijn over twee rijen. Voor stereo kun je het beste op de 1e rij zitten (in het midden van de 2 stoelen), maar dat gaat vandaag niet lukken. Het is 'volle bak'. Het eerste nummer is de track van Allison Kraus die op de ALR Jordan CD ('guitar') staat, hoe toepasselijk in deze setting. En yup, na 10 seconden weet ik het al... dit wordt een mooie dag terwijl ik op dat moment links uit het midden op de achterste rij zat! De set klinkt heerlijk muzikaal en het is vrijwel direct 'vrouwelijk' luisteren (voor definitie: zie eerdere M&G verslagen in dit topic). In rap tempo gaan CD's door de wasmachine en daarna de speler in en de set speelt alles heerlijk af. En ja, natuurlijk zijn er dingen die me opvallen in vergelijking bij me thuis, maar ik zou meer dan prima kunnen leven met de performance die dit systeem laat horen. Ook nummers die een flinke laag frequente bas hebben komen ongeschonden de ruimte in. De akoestische eigenschappen van de ruimte en die van de speakers zijn prima op elkaar afgestemd en nergens hoor je de ruimte ook maar enigszins onrustig worden. Natuurlijk DeadMau5 of Yim Hok Man hebben een nog lagere frequentie inhoud dan hier weergegeven wordt, maar je mist het niet echt (anders was het bv. niet gelukt om Yim Hok Man voor de volle 11 minuten tot het einde met interesse uit te luisteren). Wat verder voor mij een hele goede graadmeter is, is hoe ik muziek ervaar die wel mooi is opgenomen, maar me eigenlijk minder boeit. Als die ook gewoon lekker klinkt en je gewoon luistert naar hoe dit wordt weergegeven dat zit je naar een goede set-up te luisteren en die heeft Philip staan.

We hebben rond 14:00 nog even gelunched en dan is het ineens 18:30 en 'moeten' we weer naar boven voor het avondeten. Tot die tijd hebben we alleen maar naar stereo muziek geluisterd (CD en SACD)! De SACD van Rebecca Pidgeon klonk overigens wel heel erg lekker. Daarna weer de ruimte in en genieten van surround muziek en film. De beamer gaat aan en ik ben erg benieuwd naar hoe dit eruit ziet. Hier een feest van herkenning met het Stewart scherm en de JVC-projector. Al met al een heel mooi strak plaatje. We beginnen met wat concerten en ik kan me Stromae, Muse en Roger Waters nog herinneren. Daarna wat stukjes film: o.a. The International, Deadpool, The Fast and the Furious 7 en dan is het alweer 22:15. Met nog zo'n anderhalf uur terugrijden voor de boeg is het nu echt tijd om te gaan. Uiteindelijk reed ik exact om 24:00 thuis de oprit op. Daarna de honden uitlaten en om 01:30 gaan slapen met een 'big smile'.

Philip en Annet, bedankt voor de organisatie en de hapjes en drankjes. Het was heerlijk! Heb een geweldige dag gehad die voorbij is gevlogen (altijd een goed teken). Jammer dat het toch 1.5 uur enkele reis rijden is, anders zou ik willen voorstellen om dit (veel) vaker te doen. Nico en Ruben het was leuk om jullie weer te zien en bij te praten en Luc het was leuk om kennis te maken.

Geniet van al het moois wat jullie in de ruimte hebben staan (dat kan geen enkele moeite kosten). Ik heb ondertussen weer een mooi lijstje met muziek, die ik graag aan mijn eigen collectie wil toevoegen.

Tot een volgende keer :colgate:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Leuke reviews! Fijn om te lezen dat jullie hebben genoten!  ^^
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

Mooie reviews tot zover, was weer geslaagd volgens mij  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Weer even een kort berichtje, want we moeten zo weer weg, puppy knuffelen :D

Annet en ik hebben met veel plezier de verslagen gelezen :thumbs-up: :worship: en we vinden het fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Zoals jullie van mij gewend zijn krijgt nog iedereen afzonderlijk een reactie, maar nog even geduld ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Intro:
Zaterdag 4 maart was het weer zover we gingen weer richting België. Je weet wel België het land van de speciaalbierkes, frietekes, slechte wegen en waar de andere helft Frans praat en de andere helft Nederlands, maar er staat ook een huis op Vlaamse bodem waar een mooie HT ruimte staat en waar legendarische Lasagne gemaakt wordt. Ja jullie lezen het goed, Lasagne, die Lasagne, de Lasagne. Het draait niet om de HT ruimte maar om de Lasagne. Ze komen van mijlenver. Niets is te gek, uit Groningen, uit Noord-Holland noem het maar op en allemaal voor de Lasagne.
Nu kwamen er mensen uit het zuiden van Nederland inclusief mijzelf, ja ik kwam ook voor de lasagne :D. Schrijf ik dit nu ook, snel overheen proberen te praten en over de HT ruimte hebben plus muziek.

Aangekomen op de plaats van bestemming waren Jan en Luc al aanwezig, ikzelf kwam tegelijk aan met Ruben. Onder een genot van een kop koffie en lasag...... euh vlaai, ;D gezellig zitten te kletsen, ook over de nieuwste aanwinst van Annet en Philip, het hondje dat binnenkort de entree gaat maken. Philip vertelde dat de Zwitserse herdershonden het leuk vinden om op mollen te jagen en er zo mee gespeeld hebben. Op dat moment kwam er iets in mij op. Nu weet ik waarom dit even de laatste M&G is ;). Wij worden ook mollen want we gaan de COD in en komen amper meer boven de grond. Men hoeft dan niet de deur te openen want dan staat...... en heeft hij de mol(len) te pakken :D Afijn. De scretch van een LP gehoord want even in real life komen.

De eerste stappen in de COD.
Daar staan twee mastodonten die vol trots zich laten zien en bij iedereen de aandacht opeisten. Wat hadden ze dat graag. Ik ben bekent met het luidspreker merk. Voor mij blijven het een van de mooiste en fijnste luidsprekers. De Mastodonten die alle aandacht kregen dragen de naam Alr/Jordan Note 9. De Note 9 is een luidspreker die wel ruimte nodig heeft, heb je dit niet, begin er a.u.b. niet aan. De Note 9 is een luidspreker die vertelt of zij het naar haar zin heeft of niet en of zij gekieteld wordt of niet. Nou laten we het laatste maar eens proberen, zo dacht iedereen erover. Iedereen ging er voor zitten alleen Philip bleef staan want hij moest zijn apparatuur voeren met de eerste cd erin te leggen.

Let's start the show:
De eerste klanken gingen door de ruimte, nee geen nagalm klanken of andere hinderende klanken, muziek klanken en muzieknoten. Over de akoestiek ga ik niets meer melden want dat is gewoon superB. Wat gelijk opviel was de enorme soundstage en laagweergave. Eenmaal wat songs opgeschoten gingen we een klein test doen. Keith don't go van Nils Lofgren. Philip had de sacd, deze is van Analogue Productions wat Philip nog niet wist ;). De song gespeeld en daarna een totaal andere versie . Ik had de Burmester Sampler meegenomen en daar staat een totaal andere versie op. Wij waren het allemaal over eens dat onze Keith op Acoustic live toch een pareltje is.
Net voor dat we aan de test begonnen had Jan ook verzoeknummers gedraaid. Hij dacht dat niet iedereen wakker was want zijn song wat hij draaide dacht ik in het begin het is een hardcore plaat. Maar het was maar genre electronic. Wel een heel lekker nummer. Nummer was van Deadmau5.
Lunchbreak.

De buikjes waren weer vol want is echt intensief zo'n luistershow.
De muziek vloeide er weer flink doorheen. Ik had zelf ook wat muziek meegenomen en ik ga niet alles vermelden, ik pik er een paar uit. Als eerste Leon Else met Black Car. Zo'n heerlijk nummer met een mooi laagweergave met leuke drums erbij. Sodeju nog wat klonk dat heerlijk. Ondertussen waren we al overgegaan in analoog, alles via de Marantz PM11. Het verschil is heel groot te noemen. Via de Marantz stereo of Denon.
De Note 9 moet gekieteld worden he ;), ja dat schreef ik al eerder. You don't fool me ;). Nou..... met de Marantz gebeurd dit kietelen wel , met de Denon op stereo niet.
De middag naderde het einde maar ik had nog een verzoekje. Ik wilde een kerstliedje laten horen. Ik zat linksachter en de hoofdjes draaide allemaal naar een kant, de twee voorste mannen draaide om. In gedachte van wat zegt die nou, het is maart.
Ja het is maart i know, maar het kerstlied werd  toch gespeeld, aanhouder wint  :D.
Cantata Domino Marianne Mellnas. Holy Night Swedish. Philip stond er verstelt van wat een prachtige opname en hoe mooi de song was. Ben het mee eens. Zo schitterend werd het weergeven en Miss Mellnas stem zo mooi zijdezacht. Gänsehaut pur. Kerstliedjes, rock, jazz, klassiek, electronic, Singer&Songwriter, blues  ik luister het allemaal. Heerlijk gevarieerd. Onbekend is ook het leuke om te laten horen. Niet altijd de Barbers, Kralls en de Stockfishen etc.
De middag is afgesloten met klassiek. Het was tijd voor diner.
Iedereen wreef zich in de handjes want we kregen Lasagne,de bekende Lasagne. :pompom:
Diner break for 45 minutes. Heerlijk genoten!!!

De laatste fase aangebroken. Beeld en surround.
Heerlijk van genoten met name Stromae, dankzij Jan( kost mij dus weer geld, dank je wel Jan) daarna Roger Waters the Wall, cd heb ik, uiteraard, maar die blu-Ray komt er ook, ook dank je wel Philip dat je die showde, kost weer geld ;). Wat een magistraal beeld en geluid. Filmfragmenten waren ook briljant en vooral bij the international. Die kogels en die lamp en glas wat omlaag valt klonk geweldig.
Rond 22:30 uur zijn Jan en Luc gegaan terwijl Ruben al iets eerder richting Nederland ging. Ik ben nog even gebleven. Even wat stereo geluisterd o.a Acoustic van de  Simple minds en een prachtige cover van Creep door Daniela Andrade. Uiteindelijk afgesloten en ben ik ook naar huis gegaan, het was de bedoeling nadat Jan en Luc naar huis gingen nog half uurtje te blijven, maar is iets langer geworden ;D.

Conclusie:
Jouw set is ten opzichte van de laatste keer weer gegroeid. Stereo is echt goed geworden, uiteraard zitten er wat dingetjes bij maar perfectie geeft het niet, bestaat ook niet, bij niemand.
Persoonlijk vind ik een heel mooi zijdezacht hoog met mooi gebalanceerd mid en goed laagweergave. Ik vind qua sound klank dat het dicht bij Accuphase komt. Ik ben bekend met ALR en Accuphase. Vandaar dat ik dit schrijf en dat ik het durf te zeggen.

Phillip en Annet blijf vooral genieten van jullie top set. Op surround is het SuperB en Stereo is ook geweldig. Wanneer er mensen zijn die Surround en Stereo op hoog niveau willen combineren moeten ze absoluut bij jullie zijn.
Dit kan alleen gerealiseerd worden wanneer men een goede en uitgebalanceerde set heeft. Jullie hebben dit toch donders goed voor elkaar gekregen!!

Luc en Ruben het was top om kennis met jullie te mogen maken. Jan het was weer fijn om je weer gesproken te hebben, het was al weer enige tijd geleden :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Annet en ik hebben smakelijk gelachen om jouw verslag, Nico 😃😃😃
Bedankt voor de mooie woorden, ik kom er in een latere reactie nog op terug ;)

Alle verslagen krijgen een mooi plaatsje in het grote M&G-boek, wat steeds serieuzere vormen begint aan te nemen :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Masterkale on March  4, 2017, 14:09:42
Ja dat Atmos gevoel ken ik met 5.1 ... Ook al heb ik atmos.. op 5.1 klinkt het eigenlijk altijd beter.
Wat is de volgende upgrade? :-)
Wij vinden dat het hier in 5.1 al 3D klinkt en we voelen niet de behoefte om te upgraden naar 3D-audio. Sinds zaterdag weet ik met dank aan Maximus Aurelius dat Cabasse een goede match zou zijn met zowel ALR/Jordan als met Marantz. Dus er zijn eventueel opties.

Overigens heeft iedereen het over Atmos als het over 3D-audio gaat, terwijl er nog 2 andere formaten zijn (DTS-X en Auro 3D). Goed gedaan van Dolby dat ze dat voor elkaar hebben. Wat ik wel jammer vind dat voor alle 3 de formaten eigenlijk andere speakerplaatsing wordt geadviseerd. Dus helaas is dat vanaf het begin een compromis.

Als er nog iets valt aan te passen aan de huidige set dan is het eventueel de stroomverzorging. Viktor komt nog een keer terug met een ander stekkerblok om te kijken en luisteren of dat onze PPP zou kunnen vervangen. Alle pogingen tot nu toe hebben niet een verbetering gebracht.

En op termijn een 4K-speler, maar dan denk ik eerder aan de Samsung CM dan aan de Oppo CM. De speler hoeft alleen maar 4K BD's te kunnen afspelen. Voor alle andere schijfjes is de UD7007CM4 sowieso superieur 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on March  8, 2017, 20:03:11
Wij vinden dat het hier in 5.1 al 3D klinkt en we voelen niet de behoefte om te upgraden naar 3D-audio. Sinds zaterdag weet ik met dank aan Maximus Aurelius dat Cabasse een goede match zou zijn met zowel ALR/Jordan als met Marantz. Dus er zijn eventueel opties.

Overigens heeft iedereen het over Atmos als het over 3D-audio gaat, terwijl er nog 2 andere formaten zijn (DTS-X en Auro 3D). Goed gedaan van Dolby dat ze dat voor elkaar hebben. Wat ik wel jammer vind dat voor alle 3 de formaten eigenlijk andere speakerplaatsing wordt geadviseerd. Dus helaas is dat vanaf het begin een compromis.

Als ik het zo lees hou je toch de deur op een kier voor Atmos/DTS:X, Philip. Ik sla Auro voor het gemak even over, daar er amper content is. Hoewel ik me afvraag of je een gunstige plaatsing kan realiseren van 4 hoogtespeakers (vooral die achter de luisterpositie), ben ik wel heel benieuwd wat het met je doet zodra (niet áls) je het gaat proberen. Je ruimte klinkt absoluut 3D, maar wellicht is er met Atmos nog veel meer uit te halen. De tijd zal het leren ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: RubenV. on March  5, 2017, 19:49:45
Oef, wat heb ik genoten gisteren, aan allen dank hiervoor  :worship:
Wat een leuke openingszin. Zegt eigenlijk al alles 👍

Quote
Aangekomen in de CoD valt mij meteen iets op, en dat is de rust die van zo'n akoestisch geperfectioneerde ruimte uitgaat. Als je pratend binnenloopt valt dit echt niet te missen.
...
De eerste indruk van de ruimte (maar dit wist ik natuurlijk al een beetje van het filmpje op tweakers en dit topic zelf) is dat Philip aan zo'n beetje alles gedacht heeft.
Akoestiek is een zo belangrijk onderdeel om het maximale uit je set te halen dat het mij soms nog steeds verbaasd dat niet iedereen daar de nodige aandacht aan geeft. Ik wilde het in 1 keer goed doen en ben blij dat ik Toine heb ontmoet, want ik durf wel te zeggen dat het anders nooit zo goed zou zijn geworden. Met name de projectiewand die volledig onzichtbaar zijn werk doet is een knap staaltje ontwerp van Toine.

Ik heb inderdaad geprobeerd bij de bouw met alles rekening te houden. Leuk dat je dat is opgevallen.

Quote
Dan nog even terug naar de speakers. De fronts die ik zie staan (ALR Jordan note 9) ogen imposant. Ze zijn in-real-life groter dan ik het verwacht en ook het gewicht van ruim 50 kg valt zeker niet tegen. Voor mij was het de eerste keer dat ik speakers van het merk ALR Jordan hoorde en hoewel het merk minder bekendheid geniet dan bijvoorbeeld een B&W, is de sound van de 9's erg fraai. Maakt onbekend onbemind?
Absoluut! Ik ben er toevallig mee in aanraking gekomen tijdens een luistersessie bij Poulissen in Roermond. Was toen nog een Entry-XL, maar zoals bekend is dat later een Note 5 geworden. Een paar jaar geleden de mogelijkheid gekregen om een paar Note 9 aan te schaffen. Nooit gedacht dat die fantastische speaker binnen bereik zou komen. Maar nu die er is en zij goed gevoed wordt door de door CineMike gemodificeerde apparatuur en de juiste bekabeling en stroom is het geluid op een hoger niveau gekomen.

Quote
De CoD heeft 5 zitplaatsen verdeeld over 2 zitrijen. Philip liet ons weten dat door nog een extra akoestische aanpassing aan de achterzijde van de ruimte, de lage tonen op de tweede rij erop vooruit zijn gegaan. Waar je ook plaatsneemt, het geluid is erg fraai. Toegegeven, op de voorste rij natuurlijk het mooiste, maar op de tweede rij zitten is zeker geen straf!
De RPG Modex Broadband heeft er inderdaad voor gezorgd dat de laagweergave dragelijk is op de 2e rij. Anders zaten we met z'n allen naar voren en dan kiepen de stoelen :D
Alles is optimaal afgesteld voor de voorste rij, maar het viel mij ook op dat het zelfs op een mindere plaats, zoals links of rechts van het midden op de 2e rij, nog goed klinkt :music:

Quote
Op het podium staat ook een flink rack met een hoop mooie apparatuur die (op de PS power plant na geloof ik) allemaal is aangepakt door Cinemike. Daarnaast staat er ook een Marantz PM11S3 waar Cinemike een custom tuning voor heeft ontwikkeld. Tof om zo'n wereldprimeur in je rack te hebben staan :) En ook een mooi gezicht al die CM plaatjes bij elkaar.
Klopt helemaal! Op de PPP na is alle apparatuur door CineMike gemodificeerd en met een fantastisch resultaat. Die wereldprimeur is niet wereldkundig gemaakt, maar dat zou best mogen want ik ben er inderdaad heel trots op 8)

Quote
Welke (sa)cd/dvd/blu ray ook wordt opgezet, het geluid weet je te pakken en klinkt als een klok. Zowel detail als dynamiek is meer dan voldoende voorhanden, hetgeen iedere track tot iets bijzonders maakt. Wat het voor mij persoonlijk zo mooi maakt (het hele plaatje, goede akoestiek en apparatuur) is dat iedere track een hele andere "omgeving" weet te schetsen. Wat ik hiermee bedoel is dat ik echt de vibe meekrijg van de opnameruimte. Is deze groot of klein, is het een live registratie met publiek etc. Doe je ogen dicht en je wordt onmiddellijk getransporteerd. Simpelweg geweldig, en uiteindelijk doen we het daar allemaal voor denk ik.
Mooi beschreven Ruben en erg leuk om te lezen dat je dit zo hebt ervaren. Dit is inderdaad precies waar we het allemaal voor doen. Om het livegevoel te creeëren, welke omgeving dan ook.

Quote
Na een hoop stereo te hebben afgespeeld 's middags is het tijd (wat vliegt de tijd toch altijd snel voorbij) om de inmiddels bekende lasagna uit te proberen. In een woord, heerlijk :)
Fijn dat je het eten lekker hebt gevonden. Ik zal het compliment doorgeven aan de Chef de Cuisine :D

Quote
Na het eten is het tijd om beeld en geluid met elkaar te combineren. Net als in de ruimte van Jan weet ook in de CoD Stromae te imponeren. De JVC X7000CM zet een prachtig plaatje neer en dit is toch weer een mooie stap over de X5000CM waar ik zelf een demo van heb gehad. Ook bij de concert registratie van Muse spatten de kleuren van het scherm en bij de blu ray van Roger Waters (deels concert, deels docu) is echt genieten.
We zijn erg blij met de JVC X7000CM. Ongelooflijk wat een plaatje hij neerzet en dan heb jij "slechts" een paar concertregistraties gezien. De werkelijke pracht krijg je met films en documentaires, maar dat kan altijd nog een keer, want zover woon je niet ;)

Quote
Wat zijn dit altijd leuke dagen, om met gelijkgestemde lekker te luisteren naar fraaie muziek in een fantastische ruimte met dito apparatuur.
Dat vind ik ook het leuke aan het organiseren van M&G's. Lekker samen genieten en nieuwe muziek, films en concerten ontdekken.

Ruben, bedankt voor je komst, leuk dat je er was en ik kom graag een keer bij je langs als je je eigen ruimte hebt gerealiseerd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Leuk verslag Nico en wat een lol  :D

Jou kennende zijn er alweer aardig wat nieuwe test tracks uitgewisseld net zoals bij Jan en op de X-Fi. En ze jagen de sets behoorlijk op de kast echt perfect test voer  8)  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Daar heeft Nico een goed punt met Cabasse.

De Eole 3 van Cabasse zijn perfect voor hoogte kanalen die gebruik ik zelf. Deze zijn coaxiaal en van zeer hoge kwaliteit. Ik had een Auro-3D set up maar ik ga dat veranderen naar Atmos. Er gebeurt weinig met Auro en is heel erg jammer. Auro-3D heeft mijn persoonlijke voorkeur maar het is niet anders.



http://www.cabasse.com/en/collection/home-theatre/pack-eole-3-en/

Overigens kan ik ze leveren  :D


Quote from: HTip on March  8, 2017, 20:03:11
Wij vinden dat het hier in 5.1 al 3D klinkt en we voelen niet de behoefte om te upgraden naar 3D-audio. Sinds zaterdag weet ik met dank aan Maximus Aurelius dat Cabasse een goede match zou zijn met zowel ALR/Jordan als met Marantz. Dus er zijn eventueel opties.

Overigens heeft iedereen het over Atmos als het over 3D-audio gaat, terwijl er nog 2 andere formaten zijn (DTS-X en Auro 3D). Goed gedaan van Dolby dat ze dat voor elkaar hebben. Wat ik wel jammer vind dat voor alle 3 de formaten eigenlijk andere speakerplaatsing wordt geadviseerd. Dus helaas is dat vanaf het begin een compromis.

Als er nog iets valt aan te passen aan de huidige set dan is het eventueel de stroomverzorging. Viktor komt nog een keer terug met een ander stekkerblok om te kijken en luisteren of dat onze PPP zou kunnen vervangen. Alle pogingen tot nu toe hebben niet een verbetering gebracht.

En op termijn een 4K-speler, maar dan denk ik eerder aan de Samsung CM dan aan de Oppo CM. De speler hoeft alleen maar 4K BD's te kunnen afspelen. Voor alle andere schijfjes is de UD7007CM4 sowieso superieur 8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike