Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vik

Dat was een DIRECT AUDIO master line stekker blok met parallel filter. Een van de betere die ik heb ervaren.




Quote from: morca on November  1, 2016, 21:49:51
Van die stekkerblokken  van viktor,hebben we het dan over een gewoon stekkerblok?
Of met elektronica/buffer erin?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maximus_Aurelius

#16401
Quote from: vik on November  2, 2016, 10:18:14
Dat was een DIRECT AUDIO master line stekker blok met parallel filter. Een van de betere die ik heb ervaren.



Die heb ik ook  :pompom: En deze heb ik al heel lang, nog voor mijn Lindemann set. En Lindemann is in 2007 aangeschaft.( 800 serie)


:o :o :o 2007, schrik er even van. Al jaren speel ik met dezelfde set.  :pompom:. En naar volle tevredenheid  :worship:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Christiaan S on November  1, 2016, 21:31:48
Anders zo'n meter er tussen zetten die je stroomverbruik kan meten?
Maar dat vermogen is op zijn maximle kunnen. Daar kom je niet aan.
Op zich een goed idee, maar ik heb volgens mij niet zo'n meter.
Ik denk ook niet dat ik het maximale vermogen gebruik, maar van de PM11 en JVC weet ik het eerlijk gezegd niet.

Quote from: Staaled on November  2, 2016, 08:39:07
De PPP is een soort buffer en kan idd kortdurend meer dan 16A leveren. Uit het hoofd rond de 40 zelfs.

(sterke amps idem, mijn Powersofts kunnen 65A peak geven)
Precies dat heb ik ergens gelezen. Waarschijnlijk in een review, misschien wel die van Thingman.

Quote from: vik on November  2, 2016, 10:11:36
De test die we hebben uitgevoerd met het stekkerblok, was puur om te kijken of hij zonder een PPP zou kunnen werken i.v.m de voltage schommelingen die hij heeft. Ik ben er van overtuigd dat een beter stekkerblok mooiere resultaten oplevert.

De minpunten die ik bij hem ervaren zijn exact dezelfde minpunten die ik hier ook hoor. Heeft dus niets te maken met het wel of niet uitsluiten van een PPP. Dan kan hij ook gelijk zijn Velodyne op de audio groep plaatsen waar hij thuis hoort.

De test wordt dus vervolgd :)
De test wordt zeker vervolgd. Ben namelijk erg benieuwd naar jouw nieuwe blok en het effect van de audiogroep op de sub. En natuurlijk weer een perfect excuus om een dagje te genieten vn al het moois in de Chamber of Dreams, of was het Amazing Chamber of Dreams? ;D

Quote from: vik on November  2, 2016, 10:18:14
Dat was een DIRECT AUDIO master line stekker blok met parallel filter. Een van de betere die ik heb ervaren.


Ondanks dat dit een goed blok is vond ik het dus geen verbetering. Is de PPP toch best wel een aardig apparaat :D

Quote from: Maximus_Aurelius on November  2, 2016, 13:14:19
Die heb ik ook  :pompom: En deze heb ik al heel lang, nog voor mijn Lindemann set. En Lindemann is in 2007 aangeschaft.( 800 serie)

:o :o :o 2007, schrik er even van. Al jaren speel ik met dezelfde set.  :pompom:. En naar volle tevredenheid  :worship:
Ik speel ook bijna met dezelfde set als ik toen in met de bouw van de HT begon... Uhmm... NOT

Enige wat van de toenmalige set nog staan zijn de Note 5's. Verder is alles 1 of meerdere keren vervangen :-X :angel:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on November  2, 2016, 18:02:11
Ik speel ook bijna met dezelfde set als ik toen in met de bouw van de HT begon... Uhmm... NOT

Enige wat van de toenmalige set nog staan zijn de Note 5's. Verder is alle 1 of meerdere keren vervangen :X :angel:

Jij bent wel in dezelfde lijn gebleven met ALR/Jordan  :pompom:. Mooi opgebouwd van de Note 5 naar de Note 7 en toen...Tja......... Wat is het ook weer  :D :D....Ik weet het weer, de Note 3  :tongue2:.....



















O nee de Note 9  8) :wub:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

morca

Quote from: vik on November  2, 2016, 10:18:14
Dat was een DIRECT AUDIO master line stekker blok met parallel filter. Een van de betere die ik heb ervaren.


Ok een blok met een filter,duidelijk.
Daar moet ik ook.nog eens aan,me eindbakken gaan de trafos brommen als ik de afzuigkap aanzet.
Maar dat word diy denk ik.

morca

Quote from: Staaled on November  2, 2016, 08:39:07
De PPP is een soort buffer en kan idd kortdurend meer dan 16A leveren. Uit het hoofd rond de 40 zelfs.

(sterke amps idem, mijn Powersofts kunnen 65A peak geven)
Ah een buffer,net als een dikke elco in de auto zeg maar.
Ja dat kan bij veel vermogen zoals bij jouw zeer nuttig zijn.
Weer wat geleerd vandaag.
Wist niet dat die er ook voor in huis zijn.  :thumbs-up:

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on November  2, 2016, 18:16:54
Jij bent wel in dezelfde lijn gebleven met ALR/Jordan  :pompom:. Mooi opgebouwd van de Note 5 naar de Note 7 en toen...Tja......... Wat is het ook weer  :D :D....Ik weet het weer, de Note 3  :tongue2:.....



















O nee de Note 9  8) :wub:
;D ;D ;D

Tja, als je eenmaal een Note-speaker gehoord hebt wil je niet meer anders. Zeker met de Note 9 :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Om het maximale uit de modificaties te halen heb ik een HDMI-kabel van CineMike mogen gebruiken :worship: Van forumlid RvD een CineMike HDMI-kabel overgenomen en die ligt nu in Simmerath voor de laatste upgrade. Natuurlijk weer benieuwd wat dat weer gaat brengen.

Krijg dan ook het nieuwe CineMike logo voor de UD7007. Komt dan in het midden onder het Marantz-logo. Zeer professionele look 8)

Overigens gisteren de uitnodigingen de deur uitgedaan voor de 18e M&G :o of de 1e M&G 2.0 ;D Zo gauw de datum bekend is, start ik weer de timer in de openingspost... Hoe dan ook kunnen we ook genieten van 4K/HDR, want voor de M&G zorgt Viktor voor een CineMike 4K-speler en een HDMI-kabel die de volledige resolutie aan kan :worship:

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on November  3, 2016, 19:02:36
Overigens gisteren de uitnodigingen de deur uitgedaan voor de 18e M&G :o of de 1e M&G 2.0 ;D
Ik mag me tot één van de gelukkige scharen, ik heb er dus heel erg veel zin in!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RonG

Quote from: HTip on November  3, 2016, 19:02:36

Overigens gisteren de uitnodigingen de deur uitgedaan voor de 18e M&G :o of de 1e M&G 2.0 ;D Zo gauw de datum bekend is, start ik weer de timer in de openingspost... Hoe dan ook kunnen we ook genieten van 4K/HDR, want voor de M&G zorgt Viktor voor een CineMike 4K-speler en een HDMI-kabel die de volledige resolutie aan kan :worship:

Ben errug benieuwd naar de verslagen ;D

Peerless Monster

Quote from: Madhouse on November  3, 2016, 19:14:12
Ik mag me tot één van de gelukkige scharen, ik heb er dus heel erg veel zin in!

Je bent favoriet!! Jahooo!!! 😆😉
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Madhouse on November  3, 2016, 19:14:12
Ik mag me tot één van de gelukkige scharen, ik heb er dus heel erg veel zin in!
Ik heb er ook veel zin in! Het is lang geleden en heb het toch allemaal wel gemist ;) Ook erg leuk om jou weer te zien...

Quote from: RonG on November  3, 2016, 19:21:09
Ben errug benieuwd naar de verslagen ;D
Zo Ron, jij bent er vroeg bij ;D Nog een beetje geduld ;D

Quote from: Peerless Monster on November  3, 2016, 20:09:26
Je bent favoriet!! Jahooo!!! 😆😉
Ik heb nog meer favorieten, en jij hoort daar ook toe Rens :wub:, maar ik heb helaas maar 4 stoelen :-X
Jij bent overigens samen met Viktor de enige forumleden die de Note 9 heeft mogen beleven.
Don't worry, zoals beloofd krijg je de kans om een tijd te zetten in de Top Gear Challenge ;D

Ik heb nog 5 M&G's op het programma staan voor 2017! :o :o :o Nu alleen nog organiseren :unsure: :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Volgende upgrade.....meer stoelen om al die m&g te kunnen handlen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Quote from: denoontje on November  3, 2016, 20:48:52
Volgende upgrade.....meer stoelen om al die m&g te kunnen handlen
Daar hoort dan ook een stevige verbouwing bij of zelfs een ander huis, want ik kan niet meer stoelen plaatsen ;D Misschien een aantal stapelstoelen, alleen oppassen voor het plafond.

Dat moet de achterste rij trouwens sowieso, want wee degene die tegen de projector stoot en deze uit balans brengt :police:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Stapelstoelen[emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Quote from: denoontje on November  4, 2016, 08:36:01
Stapelstoelen[emoji23]
Annet had zelfs over een stapelbed :clapping:, maar dan moet ik de projector kantelen en dan is het scherm zo klein ;D

Dus ik houd het maar bij verschillende M&G's met 4 tegelijk. Dan wordt het ook niet zo warm :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on November  3, 2016, 19:02:36
Overigens gisteren de uitnodigingen de deur uitgedaan voor de 18e M&G :o of de 1e M&G 2.0 ;D Zo gauw de datum bekend is, start ik weer de timer in de openingspost...
3 van de 4 hebben al gereageerd en we hebben bijna een datum... Spannend :popcorn:

Quote
Hoe dan ook kunnen we ook genieten van 4K/HDR, want voor de M&G zorgt Viktor voor een CineMike 4K-speler en een HDMI-kabel die de volledige resolutie aan kan :worship:
Gisteren nog even contact gehad met Viktor. Hij vroeg mij hem op de hoogte te houden wanneer de M&G is. Dan kan hij de 4K/HDR-speler regelen, waarschijnlijk de (hoe kan het ook anders) door CineMike gemodificeerde Samsung UBD-K8500. En om er ook van te kunnen genieten een paar 4K/HDR-films. Ik vind het echt super dat Viktor dit wil regelen!! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Quote from: HTip on November  5, 2016, 09:49:23
3 van de 4 hebben al gereageerd en we hebben bijna een datum... Spannend :popcorn:
Gisteren nog even contact gehad met Viktor. Hij vroeg mij hem op de hoogte te houden wanneer de M&G is. Dan kan hij de 4K/HDR-speler regelen, waarschijnlijk de (hoe kan het ook anders) door CineMike gemodificeerde Samsung UBD-K8500. En om er ook van te kunnen genieten een paar 4K/HDR-films. Ik vind het echt super dat Viktor dit wil regelen!! :worship:

Misschien hoopt hij dat je hem daarna koopt?  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maikel_audionerd

Quote from: Maro on November  5, 2016, 09:59:14
Misschien hoopt hij dat je hem daarna koopt?  :D
Als het dan ook echt zo'n geweldig mooi beeld geeft dan zou dat misschien maar zo in de nabije toekomst kunnen gebeuren  :P
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Ik heb al diverse 4K/HDR-demo's gehad op verschillende projectoren (Sony VW-1100, VW-5000 en de JVC X7000, waarvan de JVC het meeste indruk op mij maakte ;)) en dat beeld was inderdaad WOW!! Maar HDR (BT.2020) staat nog in de kinderschoenen en er zijn pas 2 spelers op de markt. De Oppo die dit jaar uitkomt, komt volgens CineMike een beetje in de buurt van high-end. Ze hebben met modificaties de Panasonic technisch op een heel goed niveau gekregen, maar de bouwkwaliteit zou nog wel beter mogen. Iedereen kijkt uit naar de Oppo, maar dat is de opvolger van 103, dus er komt nog een betere als opvolger van de 105. Waarschijnlijk gaat deze de 205 heten ;D Beiden hebben de Mediatek chipset, die ontwikkeld is voor 4K/HDR.

Kortom, ik kijk nog even de kat uit de boom. Mijn set is wel helemaal voorbereid op alle mogelijkheden. CineMike heeft de JVC X7000 gekalibreerd voor zowel SDR (HD/UHD) als HDR, dus ik kan kiezen 8) Ben wel benieuwd hoe het plaatje van de Samsung uitziet in mijn batcave 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ben ook druk bezig met de aanpassingen van mijn afstandsbediening. Op de site van JVC heb ik discrete codes voor alle functies gevonden. En dat zijn er veel meer dan de knoppen op de JVC afstandsbediening. Zo kan je alle 10 schermgeheugens direct oproepen. Alle 3D- en CMD-functies zijn met 1 druk op de knop te kiezen. En dan discrete codes voor Power On, Power Off, Hide On en Hide Off. Zo kunnen de macro's een stuk robuuster worden. Betekent wel submenu's maken in de besturing, maar daar kom ik wel uit.

Ga ook eens kijken of er vergelijkbare lijsten bestaan voor de Marantz UD-7007 en Denon X7200...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RubenV.

Dat wordt weer een leuke dag  :pompom: Nog maar 40 nachtjes slapen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

WickedGame