Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on October 27, 2016, 00:21:41
Ik was even in de oude doos aan het snuffelen  ;) en daarbij kwam ik folders tegen van Alr/Jordan.
Ook de Note serie waarbij uitgelegd wordt hoe de membranen en Freq instellen werkt.
Vandaar de vraag.
Ik had wel een oudere folder want daar stonden alleen de Note serie in met kleur in fineer. Je ziet daar mooi de nerf in  ;).
Later is er zwart en zilver bij gekomen.
Leuk dat je nog een oude folder hebt van de Note serie. Ik weet niet wat je er nog mee wil doen, maar ik zou die graag willen hebben.
Advies van CineMike is om de bruggen zo te plaatsen dat laag, mid en hoog op 0 dB staat. Dat stonden ze bij ons sowieso al, omdat ze gewoon beter klinken zo.

De kersenfineer van de Note 9 is echt mooi, maar dat moet je maar een keer in het echt komen bewonderen :headbanging:

Quote from: Peerless Monster on October 27, 2016, 07:28:35
Oef! Dat is rigoureus.
Ik ga even snel bijlezen!
Je weet het hé Rens? Als wij iets doen dan doen we het meteen goed ;D
En? Ben je al bij met lezen? ;D

Quote from: Staaled on October 27, 2016, 08:38:48
De video gaat idd het best via passthrough.

Heb je Wifi in de Denon al uitgeschakeld ? Mijn Marantz reageert daar positief op.
Pass through geldt dus ook voor de standaard versie. Dat wist ik nog niet, omdat je in reviews leest dat de upscaler het goed zou doen.

Wifi heb ik niet uitgeschakeld, omdat de Denon door de modificaties ook een hele goede streamer aan boord heeft. Volgens CineMike op het niveau van de Marantz NA-8005 CineMike Stufe 1. Ik heb in ieder geval niet het advies gekregen deze uit te schakelen, dus heeft CineMike hier waarschijnlijk iets aan gedaan, zodat Wifi de geluids- en beeldkwaliteit niet nadelig beïnvloed.

Quote from: papaleo on October 27, 2016, 08:59:05
Heel leuk om je verslag door te lezen,zeer overtuigend....,heel veel plezier met je nieuwe upgrades  :worship:
Dank je Leo! Jij hebt toch ook een best wel aardige set staan (understatement :D), waar je zo te lezen veel plezier aan beleefd :worship:
Vind het jammer dat we bij CineMike niet hebben kunnen kennismaken. Misschien bij een volgende Messe 8)

Quote from: LuPo on October 27, 2016, 15:02:59
Super mooi verslag om te lezen! Daar mag je met recht trots op zijn Philip :worship: :thumbs-up:
Dank je Peter! Leuk dat je dat zo zegt :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Valkyrie on October 27, 2016, 07:36:43


Erg raar dat je met je rug naar het scherm zit en het beeld is ook al zo smal :D
Quote from: Peerless Monster on October 27, 2016, 07:57:02
Projecteren in de lengte?
Quote from: RonG on October 27, 2016, 08:55:15
De X7000 is tevens voorzien van short throw projectie aan de achterkant :D
:clapping: Erg leuk gevonden :thumbs-up:

Je hebt wel een punt Jurian, want dat grote witte vlak aan de achterkant wil ik nog een keer bedekken met een akoestische stof. Is er alleen nog niet van gekomen, maar zal zelfs nog winst opleveren, omdat een zo groot wit oppervlak (ook al is achter ons) nog nadelig kan zijn voor de beeldweergave.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on October 26, 2016, 21:15:56
Dank je Marc! Dan zit er niets anders op dat je weer een keer de lange reis naar het zuiden maakt. Het gaat snel zo met de M&G's. Kan er makkelijk 4 vol krijgen zo te zien. Vorige keer was je met Rens en Ron, maar dat was bijna 5 jaar geleden :o
Quote from: WickedGame on October 27, 2016, 10:17:37
Klopt was toen samen met Rens naar het mooie zuiden gereden. Maar is dat alweer 5 jaar terug  :blink:
Quote from: RonG on October 27, 2016, 10:43:31
pffffff, wat gaat het snel :hehe:
Quote from: WickedGame on October 27, 2016, 12:14:31
Tijd vliegt...
Quote from: Peerless Monster on October 27, 2016, 12:38:36
Toen ...

😄

Tijd voor een rematch!

Quote from: WickedGame on October 27, 2016, 12:57:04
Ik ben voor!  ;D  :pompom:
Quote from: RonG on October 27, 2016, 13:11:33
Me 2  ;D
Dan moeten we dat ook maar een keer doen in 2017 :pompom:

En Rens, je bedoelt met rematch toch niet de "Top Gear Challenge - Een audiofiel in een redelijk geprijsde automobiel"? :D :D :D Die jij had gemist omdat je zonodig de sub van de Teufelset moest verplaatsen :D :D :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MVG

Zo ook weer mee gevolgd! Van harte met de upgrades Philip, je kunt er weer goed tegenaan  :headbanging: :popcorn:
Je doet het ineens weer goed, wat een mooie machines zeg, zowel beeld als geluid!

De Marantz is natuurlijk een geweldig apparaat maar de tijd heeft natuurlijk ook niet stil gestaan op receiver gebied. Wat me brengt op het volgende:
Je kunt er nu al goed van genieten denk ik, want dat er weer top spullen staan te spelen staat buiten kijf.  Maar ik ben benieuwd of je ook vast nog wel wat gaat stoeien met instellingen denk ik?

Want alles is nu handmatig ingesteld toch, ga je de Audessey nog eens laten draaien? Ook deze kun je zelf handmatig nameten, en indien nodig de levels gelijk stellen mocht dit afwijken op de db meter..

Ik zou zelf heel benieuwd zijn of in jouw ruimte met diens akoestiek er nog iets te verbeteren valt door  roomcorrectie, en of dit klankmatige verbeteringen oplevert. Zeker een optie om te proberen! Daarnaast vind ik zelf Atmos wel de next big thing hoor. Dit is het enige wat mij op dit moment de kriebels geeft om naar een andere receiver te kijken. Ik weet dat de geluidsafbeelding in jouw ht ontzettend 3d en echt is, maar juist in een ruimte als de jouwe lijkt het me te gaaf om er uiteindelijk toch niet aan de beginnen  :D

VlisChris

Quote from: Peerless Monster on October 27, 2016, 07:57:02
Projecteren in de lengte?

Voorbereiding op het nieuwerwetse VVS :angel:

(en als je niet weet wat VVS is: goedzo! maar pak google er even bij ;) )
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Quote from: MVG on October 27, 2016, 20:46:37
Zo ook weer mee gevolgd! Van harte met de upgrades Philip, je kunt er weer goed tegenaan  :headbanging: :popcorn:
Je doet het ineens weer goed, wat een mooie machines zeg, zowel beeld als geluid!
Dank je Maarten! We zijn nu weer goed uitgerust voor de toekomst. Op apparatuurgebied dan :D

Quote
De Marantz is natuurlijk een geweldig apparaat maar de tijd heeft natuurlijk ook niet stil gestaan op receiver gebied.
De Marantz had waarschijnlijk nog jaren gestaan als de conversie van 7.1 PCM over HDMI correct werd uitgevoerd. Voorheen draaide ik altijd PCM e dat is natuurlijk 1 extra conversiestap. Met de Oppo gebruikte ik nog de analoge aansluiting met de unieke feature van bass management op die analoge ingang. Dat klonk ook fantastisch. Echter nu ik bitstream kan uitsturen met daarbij de kwaliteit van de Denon in de beste CineMike uitvoering is het geluid nog imposanter.

Quote
Wat me brengt op het volgende:
Je kunt er nu al goed van genieten denk ik, want dat er weer top spullen staan te spelen staat buiten kijf.  Maar ik ben benieuwd of je ook vast nog wel wat gaat stoeien met instellingen denk ik?

Want alles is nu handmatig ingesteld toch, ga je de Audessey nog eens laten draaien? Ook deze kun je zelf handmatig nameten, en indien nodig de levels gelijk stellen mocht dit afwijken op de db meter..

Ik zou zelf heel benieuwd zijn of in jouw ruimte met diens akoestiek er nog iets te verbeteren valt door  roomcorrectie, en of dit klankmatige verbeteringen oplevert. Zeker een optie om te proberen!
Klopt dat de receiver helemaal handmatig is ingesteld. Daar heb ik ook de nodige ervaring mee en dat klonk eigenlijk meteen goed. Op het level van de sub na. Dat moest zachter. De filosofie van CineMike is eerst de set afstellen voor stereo en dan de surround speakers daarin integreren. Ook nu weer was het advies om de ADSY achterwege te laten. Ik mag er natuurlijk mee experimenteren, maar de kans is groot dat het geluid minder wordt ipv beter. Ik ben sowieso niet echt een voorstander van room correction, maar ook dat is natuurlijk geëvolueerd de afgelopen jaren. Met systemen als Trinnov en Dirac is er weer een dimensie bijgekomen. Ik heb het verschil bij Jean Sibelius gehoord in zijn akoestisch bijna optimale ruimte en het was inderdaad een verbetering. Maar als je zag wat je allemaal moest doen om daar te komen, vond ik dat voor mij de tijdsinvestering niet waard.

Ik mag zelfs de ADSY Pro-kit gebruiken van CineMike, maar hij zegt dat ik daarvan terugkom. Zij hebben hier uitvoerig mee geëxperimenteerd in hun referentieruimte en hebben besloten dit niet te gebruiken bij (custom) installaties. Ook hier geldt overigens weer het advies om het signaalpad zo zuiver mogelijk te houden.

Quote
Daarnaast vind ik zelf Atmos wel de next big thing hoor. Dit is het enige wat mij op dit moment de kriebels geeft om naar een andere receiver te kijken. Ik weet dat de geluidsafbeelding in jouw ht ontzettend 3d en echt is, maar juist in een ruimte als de jouwe lijkt het me te gaaf om er uiteindelijk toch niet aan de beginnen  :D
Dolby Atmos is imposant als je het goed kunt doen. Zelfs met Atmos-enabled speakers die je op de bestaande fronts en rears zet kun je een mooi resultaat neerzetten. Voor dat laatste heb je een reflecterend plafond hebben en laat ik dat nou net niet hebben ;) Ik zou een oplossing moeten vinden om met een relatief kleine speaker een zo klein mogelijk deel van mijn plafond te moeten opofferen. Dat is denk ik op zich al een hele uitdaging en zoals je zegt is het geluidsbeeld al behoorlijk 3D. Dus voorlopig nog even niet.

Maar zeg nooit nooit... In mijn filmpje op tweakers zij ik dat ik niet voor 3D of 4K ga in de nabije toekomst. Afijn, 3 jaar later is het toch zover :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Christiaan S on October 27, 2016, 21:32:19
Voorbereiding op het nieuwerwetse VVS :angel:

(en als je niet weet wat VVS is: goedzo! maar pak google er even bij ;) )
Ik heb een heleboel afkortingen gevonden, maar die zijn niet allemaal even geschikt voor dit forum.

Trouwens, ik mis jouw beoordeling van mijn foto's ;D
Kunnen ze er een beetje mee door? Of denk jij nu, "wat een amateur, dat kan ik veel beter" ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on October 27, 2016, 19:04:49
Leuk dat je nog een oude folder hebt van de Note serie. Ik weet niet wat je er nog mee wil doen, maar ik zou die graag willen hebben.
Advies van CineMike is om de bruggen zo te plaatsen dat laag, mid en hoog op 0 dB staat. Dat stonden ze bij ons sowieso al, omdat ze gewoon beter klinken zo.

De kersenfineer van de Note 9 is echt mooi, maar dat moet je maar een keer in het echt komen bewonderen  :headbanging:


Kersenfineer heb ik gehad, Note 3  ;D. Is inderdaad een mooie warme kleur.
Maar ik hou mij aanbevolen om de Note 9 een keer te komen bewonderen en uiteraard ook klankmatig aan de tand te voelen  8) :D. Zal voor mij niet onbekend zijn de klank ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Quote from: HTip on October 27, 2016, 19:04:49
Je weet het hé Rens? Als wij iets doen dan doen we het meteen goed ;D
En? Ben je al bij met lezen? ;D

Dat is het mooiste wat er is. Anderen de perfectie laten nastreven en behalen.
En daar kan ik weer van genieten!
Ik ben weer helemaal bij Philip!

Quote from: HTip on October 27, 2016, 19:21:27
Dan moeten we dat ook maar een keer doen in 2017 :pompom:

En Rens, je bedoelt met rematch toch niet de "Top Gear Challenge - Een audiofiel in een redelijk geprijsde automobiel"? :D :D :D Die jij had gemist omdat je zonodig de sub van de Teufelset moest verplaatsen :D :D :D

Ik ga geen Teufelsub verplaatsen op dat moment :).
Dat ding staat daar al net zo lang als dat wij zijn langs geweest met deze club. :)
Die gaat ook echt niet meer weg, die sub. Dat is echt een beest.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on October 28, 2016, 00:05:41
Kersenfineer heb ik gehad, Note 3  ;D. Is inderdaad een mooie warme kleur.
Maar ik hou mij aanbevolen om de Note 9 een keer te komen bewonderen en uiteraard ook klankmatig aan de tand te voelen  8) :D. Zal voor mij niet onbekend zijn de klank ;).
Aan de tand voelen?? O ja, ik herinner me nog de vorige keer :unsure: :music:
Toen: Oppo BDP-83TUC => Marantz PM-15S2 LE => ALR/Jordan Note 7.
Nu: Marantz UD7007 CineMike Stufe 2 => Marantz PM-11S3 => ALR/Jordan Note 9.

Klankmatig is het inderdaad gelijk gebleven, maar dan met veel meer controle en (fijn)dynamiek. Ik ben bezig met een lijst M&G's en ik zit al op 6 :o :o :o
Met 1 per 2 maanden (meer wil ik Annet niet aandoen) en een zomerpauze zit ik al in december 2017 :o :o :o

Quote from: Peerless Monster on October 28, 2016, 07:40:10
Dat is het mooiste wat er is. Anderen de perfectie laten nastreven en behalen.
En daar kan ik weer van genieten!
Ik ben weer helemaal bij Philip!
Dat vind ik zo bijzonder aan jou. Dat je zo kan genieten van het genieten van een ander :worship:

Quote
Ik ga geen Teufelsub verplaatsen op dat moment :).
Dat ding staat daar al net zo lang als dat wij zijn langs geweest met deze club. :)
Die gaat ook echt niet meer weg, die sub. Dat is echt een beest.
Heel goed. Je was toen al zo tevreden met het geluid en anders kan je weer niet racen. O jee, dan moet ik dus de PS3 in de keten hebben opgenomen en alles aangesloten. Moet ik nog wat voor doen :D

Quote from: vik on October 28, 2016, 08:27:15
Coole pics Philip!  :)
Dank je Vik! Ik heb gisteravond nog een foto gemaakt. Zie je verschil? :unsure:  ;D

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jep

Hoi HTip,

Zoals velen heb ik met zeer veel belangstelling jouw verslagen gelezen over de upgrades en het Cinemike proces. Ik had echter nog geen tijd genomen om op jouw topic te reageren, maar wat een fraaie HT heb je inmiddels bij elkaar geklust! Het begint bijna op een hobby te lijken  ;)

Ik was maar eens bij pagina 1 begonnen om het allemaal vanaf het begin te bekijken (nee, ik heb niet alle pagina's gelezen, wat een hoop informatie inmiddels...) en las vervolgens dat je 'maar' 8 jaar geleden nog met veel trots de aankoop van de HD1 had beschreven. Ik kijk nog steeds met veel plezier met een HD1 (net een nieuwe lamp geïnstalleerd), maar als mijn nieuwe HT (ooit eens...) klaar is, dan wil ik de projector gaan vervangen. Het verschil tussen de HD1 en jouw huidige projector moet enorm zijn... Hoewel ik me het verschil nog niet zelf kan voorstellen, ben ik bang dat ik van mijn stoel ga vallen als ik eenmaal een X7000 aan het werk heb gezien. Voorlopig nog flink klussen voor mij, voordat ik aan dit soort dingen ga denken.

Veel plezier verder met de upgrades!

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

skyfox

Philip, wat heb je nu weer gedaan!?! De perfecte Chamber geperfectioneerd... Je beschrijving van de Cinemike spullen heb ik met ingehouden adem gelezen. Door je beschrijving kan ik mij levendig inbeelden hoe mooi je componenten nu beeld en geluid weten te combineren tot perfectie. Vond ik je set met de HD950 en Marantz al bizar goed, dat er een overtreffende trap nu neergezet is tart eigenlijk alle verbeelding.

Gefeliciteerd met je nieuwe setup, geniet ervan in de donkere en natte maanden. Prachtig!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Hoi Philip,
Gefeliciteerd met alle upgrades! Ziet er allemaal geweldig uit en de beschrijving ziet er veelbelovend uit! 8) Kom het tzt graag een keer bewonderen (bij voorkeur voor eind 2017) :colgate: Héél veel plezier samen in de 'Amazing Chamber of Dreams'  ;)
Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

VlisChris

Quote from: HTip on October 27, 2016, 22:13:27
Ik heb een heleboel afkortingen gevonden, maar die zijn niet allemaal even geschikt voor dit forum.

Trouwens, ik mis jouw beoordeling van mijn foto's ;D
Kunnen ze er een beetje mee door? Of denk jij nu, "wat een amateur, dat kan ik veel beter" ;D

Vertical Video Syndrome ;)
In andere woorden: mensen die te lui zijn om hun telefoon even te draaien als ze gaan filmen. De horror :o

Sorry, ik ga even goed naar je foto's kijken! Heb er speciaal de grote computer voor aangezet  :pompom:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

De Marantz UD-7007 CineMike Stufe 2 en de Denon AVR-X7200WA CineMike Stufe 3
Wat is dat draadje dat daar nou los hangt?

Foto van je projector is wel weer erg leuk hoor 8) Blijft leuk om zo met reflecties te spelen toch ;D
Voor de rest gave foto's, van een pracht van een ruimte, met prachtige spullen 8)
Hier speelt een gezonde afgunst ;) Aan de andere kant: had ik zo iets moois zou ik echt serieus nooit meer buiten komen vrees ik :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Quote from: Jep on October 28, 2016, 13:08:49
Hoi HTip,

Zoals velen heb ik met zeer veel belangstelling jouw verslagen gelezen over de upgrades en het Cinemike proces. Ik had echter nog geen tijd genomen om op jouw topic te reageren, maar wat een fraaie HT heb je inmiddels bij elkaar geklust! Het begint bijna op een hobby te lijken  ;)

Ik was maar eens bij pagina 1 begonnen om het allemaal vanaf het begin te bekijken (nee, ik heb niet alle pagina's gelezen, wat een hoop informatie inmiddels...) en las vervolgens dat je 'maar' 8 jaar geleden nog met veel trots de aankoop van de HD1 had beschreven. Ik kijk nog steeds met veel plezier met een HD1 (net een nieuwe lamp geïnstalleerd), maar als mijn nieuwe HT (ooit eens...) klaar is, dan wil ik de projector gaan vervangen. Het verschil tussen de HD1 en jouw huidige projector moet enorm zijn... Hoewel ik me het verschil nog niet zelf kan voorstellen, ben ik bang dat ik van mijn stoel ga vallen als ik eenmaal een X7000 aan het werk heb gezien. Voorlopig nog flink klussen voor mij, voordat ik aan dit soort dingen ga denken.

Veel plezier verder met de upgrades!

Jep.

Dank je Jep! Het is inderdaad bijna een hobby :unsure: :D

De HD1 ben ik ook erg tevreden over geweest. Werd in die tijd de CRT-killer genoemd en dat wilde heel wat zeggen. De stap naar de HD950 was ook al erg groot, omdat dat het topmodel was van een paar generaties later. En zo ook nu de stap naar de X7000, maar die natuurlijk wel gemodificeerd.

Ik zal ook een keer jouw project bekijken, want een dedicated ruimte is altijd gaaf. Waar dan ook in huis en op welke schaal.

Succes met klussen!

Groet, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: skyfox on October 28, 2016, 15:47:27
Philip, wat heb je nu weer gedaan!?! De perfecte Chamber geperfectioneerd... Je beschrijving van de Cinemike spullen heb ik met ingehouden adem gelezen. Door je beschrijving kan ik mij levendig inbeelden hoe mooi je componenten nu beeld en geluid weten te combineren tot perfectie. Vond ik je set met de HD950 en Marantz al bizar goed, dat er een overtreffende trap nu neergezet is tart eigenlijk alle verbeelding.

Gefeliciteerd met je nieuwe setup, geniet ervan in de donkere en natte maanden. Prachtig!
Wow, wat een mooie woorden allemaal :wub: Ik ben ook erg tevreden geweest met mijn vorige apparatuur. Sterker nog, ik heb er heel erg van genoten! Iedere keer weer ben ik dankbaar dat we dit kunnen doen. En natuurlijk ook trots dat we het zover hebben kunnen brengen. Want dat het beeld en geluid goed was, daar was eigenlijk bijna iedereen het over eens...

Perfectie is iets wat ik eigenlijk altijd nastreef, hoewel ik weet dat het altijd nog beter kan. De vraag is alleen hoeveel beter en wat moet ik daar allemaal voor doen. Die vraag kan ik nu gerust beantwoorden met heel veel beter, nu ik met de nieuwe apparatuur mag spelen. Ben echt heel erg onder de indruk van alles wat ik zie en hoor en vind het moeilijk om de woorden te vinden. Het is ook moeilijk om niet in herhaling te vallen met alle vorige ervaringen van verbetering. Je referentiepunt verschuift met elke verbetering en, dit heb ik ook al eerder gezegd, je weet niet waar je set/ruimte toe in staat is, tot je weer merkt dat het weer beter is.

Het worden mooie maanden, wat het weer ook is :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Jean Sibelius on October 28, 2016, 17:10:48
Hoi Philip,
Gefeliciteerd met alle upgrades! Ziet er allemaal geweldig uit en de beschrijving ziet er veelbelovend uit! 8) Kom het tzt graag een keer bewonderen (bij voorkeur voor eind 2017) :colgate: Héél veel plezier samen in de 'Amazing Chamber of Dreams'  ;)
Groeten, Jan

Dank je Jan! Als het aan mij ligt mag je het zeker komen bewonderen, maar eerder voor eind 2016! Tenminste als ik iedereen bij elkaar krijg ;)
We hebben zojuist "The Martian" gekeken en het was werkelijk een genot qua beeld en geluid. We zaten er echt letterlijk middenin.

Toch wel weer een verbeterpuntje gevonden. De pixelafstelling is nog niet helemaal optimaal. We hebben er na de film al een beetje mee gespeeld, maar dat vergt nog iets meer tijd. Met de X7000 kan je de instellingen doen voor het hele scherm in 1 keer of per zone. Ongelooflijk wat je tegenwoordig allemaal kan inregelen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Christiaan S on October 28, 2016, 18:03:03
De Marantz UD-7007 CineMike Stufe 2 en de Denon AVR-X7200WA CineMike Stufe 3
Wat is dat draadje dat daar nou los hangt?
Ik moest even kijken wat je bedoelde. Wat heb jij een oog voor detail. Het is de stroomkabel van de Nespa die niet is aangesloten, vanwege de geschakelde voeding ;)

Quote
Foto van je projector is wel weer erg leuk hoor 8) Blijft leuk om zo met reflecties te spelen toch ;D
Voor de rest gave foto's, van een pracht van een ruimte, met prachtige spullen 8)
Hier speelt een gezonde afgunst ;) Aan de andere kant: had ik zo iets moois zou ik echt serieus nooit meer buiten komen vrees ik :-X
Dank je Chris voor de complimenten voor mijn foto's én de ruimte. Ik denk dat jij het zeker beter kan, maar ik was ook niet ontevreden.
We willen dat de beleving bijzonder blijft en juist daarom kijken we niet elke avond een film of iets dergelijks. Alhoewel ik denk dat het nooit kan gaan vervelen, omdat je zoveel verschillende dingen kan beleven.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Trouwens over perfectie nastreven gesproken. Ik ben niet de enige ;) Viktor komt morgen :worship: speciaal met een stekkerblok langs om te kijken hoe het klinkt zonder de PPP. Bovendien kan dan de DD-18 op de audiogroep. Dat is nu namelijk niet het geval, omdat de PPP dat vermogen niet kon leveren.

Volgens CineMike is het voor het maximale rendement uit de modificaties te halen beter als de PPP uit de keten wordt gehaald. Hoef jullie niet te zeggen dat ik zelf ook wel benieuwd ben. Kan het nog beter dan?Morgen gaan we dus verder met experimenteren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

luuk123456

ik vind het soms zó jammer dat ik nog zo`n beginneling ben in de audio/videowereld :confused:
Ik zou zo graag begrijpen wat je allemaal bedoeld en waarom of waarom juist niet de ppp uit de keten moet vanwege wat :D
Ik blijf je topic hardnekkig volgen en probeer me er wat bij voor te stellen...

Maar zoals een wijs iemand me eens ooit zei; 'zelfs de langste reis begint met een eerste stap'.


Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Maikel_audionerd

#16372
Quote from: luuk123456 on October 29, 2016, 12:22:38
ik vind het soms zó jammer dat ik nog zo`n beginneling ben in de audio/videowereld :confused:
Ik zou zo graag begrijpen wat je allemaal bedoeld en waarom of waarom juist niet de ppp uit de keten moet vanwege wat :D
Ik blijf je topic hardnekkig volgen en probeer me er wat bij voor te stellen...

Maar zoals een wijs iemand me eens ooit zei; 'zelfs de langste reis begint met een eerste stap'.


Groet,
Luuk
Ik denk dat Philip de PS audio Power Plant (spanning vanuit het stopcontact opnieuw genereren) bedoeld
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

frank2

De ps power plant kan tot een bepaald aantal watts stroom leveren. Waarschijnlijk is de velodyne te zwaar dus kan de ps power plant dat niet trekken. Jammer is wel dat de stroom aanvoer bij Philip wel oké is maar wel stukken beter kan, nu zit hij op Belgische grond en daar zien de stoppenkasten er toch wat anders uit.
Met de power plant was die stroomaanvoer geen issue, hij regenereert toch maar zonder? Tests zal het uitwijzen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HTip

Quote from: luuk123456 on October 29, 2016, 12:22:38
ik vind het soms zó jammer dat ik nog zo`n beginneling ben in de audio/videowereld :confused:
Ik zou zo graag begrijpen wat je allemaal bedoeld en waarom of waarom juist niet de ppp uit de keten moet vanwege wat :D
Ik blijf je topic hardnekkig volgen en probeer me er wat bij voor te stellen...

Maar zoals een wijs iemand me eens ooit zei; 'zelfs de langste reis begint met een eerste stap'.

Groet,
Luuk
Luuk, ik ben ook zo begonnen. Sterker nog, iedereen is zo begonnen. Kennis krijg je vanzelf door hier op het forum rond te hangen ;D

Maikel en Frank hebben het op zich goed. De PS Audio PPP staat voor Power Plant Premier en is een stroomregenerator met een vermogen van 1500W. Dat is inderdaad te weinig om de hele set én de subwoofer aan te sluiten, dus heb ik gekozen om de DD-18 op een gewone stroomgroep te zetten.

Een Power Plant regenereert de stroom en is dus in feite geen filter. Maar PS Audio kan dat veel beter uitleggen:


Je moet een beetje door de reclame heenkijken, maar ze leggen hierin wel uit wat het doet. Ik heb/had deze nodig, omdat de spanning hier niet echt stabiel is. Deze kan variëren tussen 219 en 243V :o. Dat kan de PPP overigens aangeven, de inputspanning en - vervorming (THD, Total Harmonic Distortion) versus de outputspanning en -vervorming. Je kan de PPP inregelen op een stabiele spanning en kijken waar de vervorming het minst is. In ons geval was 234V. In feite geef je elk apparaat een dedicated audiogroep.

Dit heeft bij mij altijd prima gewerkt. Soms hoor je tijdens een film een relais klikken. Dat is een teken dat er een behoorlijke dip/piek is gedetecteerd en die op die manier is verwerkt. De theorie is dit dat standaardvoedingen niet zo goed kunnen omgaan met grote fluctuaties in ingangsspanning.

CineMike modificeert het complete voedingscircuit en geeft aan dat die fluctuaties door de apparatuur worden opgevangen. Daardoor zou ik de PPP niet meer nodig hebben en zouden de modificaties nog beter uit de verf komen. Nu (bijna) alle apparatuur is gemodificeerd zou het dus geen probleem zijn. Ik heb alleen nog de Marantz PM-11S3 die standaard is, dus ik hoop dat die voeding bestand is tegen die fluctuaties.

We gaan morgen de PPP uit de keten halen en alle apparatuur rechtstreeks aansluiten op een goed verdeelblok die aangesloten is op de audiogroep in de meterkast. Dan zal voor het eerst ook de DD-18 gebruik maken van die audiofiele groep. Ik ben dus (weer) heel benieuwd wat dit allemaal weer gaat brengen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive