Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: HTip on August 29, 2016, 18:38:39
Wat heb jij een goed geheugen, want het klopt helemaal. Je was alleen SV..S vergeten :D
Leuke dingen onthou je, nare dingen geef je een plekje en stop je weg  ;)

Quote from: HTip on August 29, 2016, 18:38:39
Het was even zoeken, maar het is me gelukt. De M&G van 1 juni 2013 heeft zijn plekje in de openingspost gevonden. Mocht natuurlijk niet ontbreken, lees de verslagen maar eens. Erg leuk om ook die weer te lezen :popcorn:
Ga ik aankomende week zeker even doen!

Mooi dat de upgrades nu definitief zijn, wat is de verwachting qua levering?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

denoontje

Topper...dat wordt genieten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Quote from: Madhouse on August 29, 2016, 19:22:22
Leuke dingen onthou je, nare dingen geef je een plekje en stop je weg  ;)
Ga ik aankomende week zeker even doen!
Heel goed van je! Nare dingen probeer ik zo snel mogelijk te vergeten, jammer genoeg lukt dat niet altijd even goed :-X

Quote
Mooi dat de upgrades nu definitief zijn, wat is de verwachting qua levering?
Geen idee eerlijk gezegd. De Denon receiver en de RD-3 moeten besteld worden, maar dat is het minste werk. Dan moeten de modificaties ingepland worden. Om een beeld ;) te geven wat er allemaal gaat gebeuren met de projector (voor diegenen die het Duits beheersen :D):


De andere filmpjes van AreaDVD en de JVC X7 vergelijking zijn ook erg interessant...

Je kan je dus voorstellen dat CineMike daar best wel even mee bezig is ;) En veel van de winst zit tegenwoordig in het SMD-bereik en dat zijn componenten vele malen kleiner dan het kleinste muntje :o

Dat soort modificaties voert hij ook uit voor de Denon AVR-X7200, waarbij meer dan 500 componenten (!) worden vervangen. Bovendien gaat CineMike ook nog iets doen aan de klasse D-versterker van de Velodyne DD-18. En zelfs voor het RD-3 apparaat heeft hij een modificatie ontwikkeld. :worship:

Al met al is hij een behoorlijke tijd bezig met alle modificaties en als het klaar is komt Viktor het allemaal brengen en wordt in de CoD de JVC X7000 ISF gekalibreerd op mijn Stewart-scherm. En dan GENIETEN!!!!!!!!!!!! :popcorn: :pompom:

Quote from: denoontje on August 29, 2016, 21:52:48
Topper...dat wordt genieten
Absoluut! O0 Het wachten gaat nu beginnen. En dat is 1 van mijn beste eigenschappen........ NOT :devil:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


HansGT3

Philip gefeliciteerd met je aankoop  :clapping: wachten duurt altijd langgggggggg haha .

Grt Hans

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Quote from: HTip on August 22, 2016, 13:53:56
Gisteren heb ik vik gevraagd om een offerte te maken en ik vond het niet gepast dat hij het eerder moest lezen op het forum. Maar gisteravond om 23:55 :o kreeg ik nog een e-mail dat hij vandaag nog naar CineMike moet en daarna zo snel mogelijk met de offerte aan de slag gaat.

Ik kan een heel lang verslag schrijven over de paar uur dat we bij CineMike de standaard Denon AVR-X7200WA hebben vergeleken met de CineMike versie. In het kort kwam het erop neer dat het even duurde om Annet te overtuigen, zo'n 2 minuten :D

Het verschil was zo duidelijk. De speler (Denon 3313 Stufe 4) was hetzelfde, maar wat de X7200CM in stereo bracht was fenomenaal. De rest van de tijd hebben we surround geluisterd, muziek en film, maar dat meer voor ter bevestiging dat we de juiste beslissing namen. Ongelooflijk hoeveel controle en kracht de X7200CM heeft. De surround bubble was ook erg goed en stemde ons meteen positief voor de toekomst. Omdat we dat nu ook hebben met de Marantz SR9600, is de X7200CM dus zeker een waardige opvolger.

Het geluid kwam het heel erg overeen met wat we gewend zijn. De X7200 heeft dan ook dezelfde digitale opbouw als de AV8802 en de boards zijn zelfs uitwisselbaar. Dus de match met de ALR/Jordan Note zal geen probleem. We dachten zelfs, dat gaat bij ons nog beter klinken :music: CineMike zei ook nog dat in surround met de PM-11S3 als EV (hebben we niet geprobeerd) het nog beter zou zijn. Dat ervaren we nu ook, omdat de receiver het volledige vermogen dan kan verdelen over slechts 3 i.p.v. 5 kanalen.

Kortom een hele positieve ervaring, waarbij Annet ook nog eens een voorproefje kreeg van het beeld van de X7000 O0 Gisteren trouwens nog een film gekeken en het beeld van HD950 is toch ook nog steeds erg goed. Met een nieuwe lamp kan die nog jaren mee.

En nu is het wachten op de offerte en de upgrades :popcorn:

Goed dat je de X7200CM hebt onderworpen aan een test. Ook wel duidelijk dat de machines met een upgrade een grote meerwaarde hebben. Je beschrijft ook dat de standaard X7200 het niet in zich heeft, en dat de upgrade een grote meerwaarde is. Eigenlijk bevestig je daarmee ook mijn conclusie die ik toen der tijd trok met de Marantz vs Denon vergelijking, waarmee Anthem ermee aan de haal ging.

Nu snap ik je keuze voor Denon heel goed, ook omdat je niet teveel wil wijzigen in je sound bubble zoals je die nu al ervaart met jouw SR9600. Al met al lijkt het mij dat je de juiste beslissing hebt genomen, en ben eerlijk gezegd ook wel heel benieuwd geraakt naar de CM uitvoeringen. Nu ben ik zelf niet in de running voor een receiver (nog te verliefd op mijn Anthem :D), maar nieuwsgierig ben ik altijd  ;D

Dat worden spannende tijden  :laugh:

HTip

Quote from: HansGT3 on August 30, 2016, 00:31:19
Philip gefeliciteerd met je aankoop  :clapping: wachten duurt altijd langgggggggg haha .

Grt Hans
Dank je Hans! Wachten heeft sinds vanavond een termijn. De planning voor alle modificaties en testen is 5 weken. Gezien het werk wat CineMike moet doen en de afhankelijkheid van leveranciers (de Denon AVR-X7200WA zwart is moeilijk leverbaar) vind ik dat heel acceptabel.

De modificatie van de Velodyne DD-18 wordt nog een uitdaging. Het blijkt dat niet alleen de versterker nodig is, maar de hele sub. Dus nu moet de sub op de een of andere manier naar Simmerath. Maar daar komen we wel uit.

Deze week begint de IFA in Berlijn, dus deze week en een deel van volgende week kan er niet gewerkt worden. Maar hoe dan ook, voordat de donkere dagen beginnen, kunnen we nog meer gaan genieten!! :pompom:

Quote from: Peerless Monster on August 30, 2016, 07:40:13
YES!
Kort maar krachtig! Ik ben weer net zoals de set op CA-Diamonds zetten. Ben benieuwd of Annet niet gek van me wordt :angel:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: WickedGame on August 30, 2016, 10:48:29
Goed dat je de X7200CM hebt onderworpen aan een test. Ook wel duidelijk dat de machines met een upgrade een grote meerwaarde hebben. Je beschrijft ook dat de standaard X7200 het niet in zich heeft, en dat de upgrade een grote meerwaarde is. Eigenlijk bevestig je daarmee ook mijn conclusie die ik toen der tijd trok met de Marantz vs Denon vergelijking, waarmee Anthem ermee aan de haal ging.

Nu snap ik je keuze voor Denon heel goed, ook omdat je niet teveel wil wijzigen in je sound bubble zoals je die nu al ervaart met jouw SR9600. Al met al lijkt het mij dat je de juiste beslissing hebt genomen, en ben eerlijk gezegd ook wel heel benieuwd geraakt naar de CM uitvoeringen. Nu ben ik zelf niet in de running voor een receiver (nog te verliefd op mijn Anthem :D), maar nieuwsgierig ben ik altijd  ;D

Dat worden spannende tijden  :laugh:
Klopt helemaal wat je zegt. Tenminste wat stereo betreft. In surround was de standaard ook al goed, maar weer geen vergelijk met de CM-versie. Is denk ik net zoals met de SR9600. In surround een beest en in stereo goed genoeg voor de meesten. Echter voor de puristen gewoon niet goed genoeg. Maar in combinatie met een stereo-EV weer voldoende power om een krachtig stereobeeld neer te zetten.

En tijdens de demo is gebleken dat de sound van Denon en Marantz heel erg dicht bij elkaar liggen. Het digitale blok van de Denon is de basis geweest voor de Marantz AV-8802. En dat hebben we nu ook zelf ervaren.

Worden inderdaad spannende tijden. De weken ga ik aftellen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog even een tip voor de liefhebbers. Nils Lofgren - Acoustic Live is verkrijgbaar op SACD :pompom:

Zojuist een luistersessie (ja, jullie lezen het goed) gehad. Samen met Annet naar onze nieuwste aanwinst op muziekgebied geluisterd (natuurlijk na de volledige Nespa-behandeling, want dat testen we niet meer :music:). Wow wat een prachtige opname is dit toch en op SACD komt het allemaal nog verfijnder en gedetailleerder over. Een aanwinst voor onze collectie en een SACD die eigenlijk niet mag ontbreken in een muziekverzameling.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maro

Heb je deze al Philip? Lijkt me wel iets voor jou. Klinkt nog eens fantastisch ook.  :thumbs-up:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frankp

Goed om te zien dat je weer "terug" bent, Philip en dat je weer lekker van je hobby kan genieten.

Jullie hebben jezelf al een paar vroege, maar zeer mooie, kerstcadeautjes gedaan zeg.
Nu maar hopen dat het wachten niet al te lang duurt...

RubenV.

Quote from: frankp on August 31, 2016, 07:59:54
Goed om te zien dat je weer "terug" bent, Philip en dat je weer lekker van je hobby kan genieten.



+1

Ik heb je topic even niet gevolgd en meteen een scala aan prachtige upgrades gemist  8) Met alle CM gemodificeerde apparatuur heb je straks echt een unieke set staan.
Waar ik zelf nog benieuwd naar ben is waarom je voor de X7000 hebt gekozen, en niet de x5000 of x9000.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Quote from: Maro on August 30, 2016, 22:43:24
Heb je deze al Philip? Lijkt me wel iets voor jou. Klinkt nog eens fantastisch ook.  :thumbs-up:


Dank je voor de tip Wim! Ken de zangeres niet, maar het gitaargeluid van Brian May vind ik wel erg gaaf. Zal er eens naar kijken :music:

Quote from: frankp on August 31, 2016, 07:59:54
Goed om te zien dat je weer "terug" bent, Philip en dat je weer lekker van je hobby kan genieten.

Jullie hebben jezelf al een paar vroege, maar zeer mooie, kerstcadeautjes gedaan zeg.
Nu maar hopen dat het wachten niet al te lang duurt...
Dank je Frank! Ik heb inderdaad weer het plezier terug. Was ik een beetje kwijt, maar gelukkig nooit echt helemaal. Kan natuurlijk ook niet anders met zo'n ruimte in de kelder :popcorn:

Ik heb een voorschot genomen op de cadeautjes voor mijn verjaardag, sinterklaas en kerst voor de komende 20 jaar :D :D :D

Quote from: RubenV. on August 31, 2016, 08:13:58
+1

Ik heb je topic even niet gevolgd en meteen een scala aan prachtige upgrades gemist  8) Met alle CM gemodificeerde apparatuur heb je straks echt een unieke set staan.
Waar ik zelf nog benieuwd naar ben is waarom je voor de X7000 hebt gekozen, en niet de x5000 of x9000.
De laatste tijd miste je niet veel in mijn topic, maar daar is de afgelopen weken een beetje verandering in gekomen :D
Ik weet niet of ik straks een unieke set heb staan, maar op de Marantz PM-11S3 na is de hele keten gecinemiked (nieuw werkwoord :D). Gisteren met Annet nog gehad over een eventuele modificatie van de PM-11S3 :music: en zij begon erover :wub: CineMike had overigens twijfels of de Denon X7200 voldoende power had voor de aansturing van de ALR/Jordan Note 9, maar toen hij hoorde dat we deze aanstuurden met de PM-11S3 was hij weer gerust.

Tijdens de Hausmesse van CineMike heb ik van een deskundige gehoord wat de verschillen waren tussen de 3 projectoren. Het plan was eerst de X5000 met de lichte tuning, maar deze blijkt een evolutie te zijn van de X500 met de laatste technieken. Dit in tegenstelling tot de X7000 en X9000. De meerwaarde van de X9000 is alleen betere panelen en een nog hoger contrast. De contrast-ratio van de X5000 is lager dan de HD950, dus zouden we achteruit gaan in zwartwaarden. En een gemodificeerde X7000 zou beter moeten zijn dan een standaard X9000.

Dan zijn er nog de voordelen van de X7000 t.o.v. de X5000, zoals meer licht, levensechte kleuren en verbeterde HDR.

Maar wat de doorslag gaf was het beeld tijdens de demonstraties... Dat was in één woord WOW!!! O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Compleet gemist, maar de Velo gaat ook onder het mes?
Wat gaan ze doen? Als dat al eerder besproken is is een post nummer ook goed hoor ;) Lees ik zelf even terug.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Peerless Monster

Philip,

Even een intermezzo in het upgradegedruis.

Ik heb onlangs ook weer eens een pareltje ontdekt.
Heb er al een aantal mensen verslaafd aan gemaakt.
Ik weet niet of iemand deze al kent.
Helemaal afluisteren, maar dat doe je automatisch als je het hoort... 😄

Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Quote from: Christiaan S on August 31, 2016, 21:01:19
Compleet gemist, maar de Velo gaat ook onder het mes?
Wat gaan ze doen? Als dat al eerder besproken is is een post nummer ook goed hoor ;) Lees ik zelf even terug.
Je hebt niets gemist, want dat had ik nog niet geschreven ;) Ik weet niet precies wat ze gaan doen, maar de versterker wordt onder handen genomen en er wordt filtering toegepast. De servo-sturing is digitaal en berekent ca. 16.000x per seconde het verschil tussen ingangs- en uitgangssignaal en dat gaat blijkbaar gepaard met HF-storing. De CA-plaat die eronder ligt ontkoppeld al heel goed en de keramische vulling vangt al veel RFI op, maar deze modificatie gaat verder. De DD-18 wordt er sneller door en het laag nog strakker, dus ik ben benieuwd hoe die gaat klinken als die weer terug is.

Quote from: Peerless Monster on August 31, 2016, 21:08:56
Philip,

Even een intermezzo in het upgradegedruis.

Ik heb onlangs ook weer eens een pareltje ontdekt.
Heb er al een aantal mensen verslaafd aan gemaakt.
Ik weet niet of iemand deze al kent.
Helemaal afluisteren, maar dat doe je automatisch als je het hoort... 😄

Benjamin Clementine - Winston Churchill's Boy
Dank je voor de tip Rens! Ik ken deze nog niet, maar veel muziek die jij hebt meegenomen heb ik inmiddels zelf in mijn collectie (zoals Damien Rice, Regina Spektor, e.d.), dus ik zal deze zeker opzoeken. :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

:D Vandaar.
Dan ben ik oprecht benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, en vooral welke effecten dat gaat hebben.

Als ik me nog 1 ding oprecht herinner aan je set, dan is het wel het ultra, ultra strakke en diepe laag 8) :inlove: Zoals die trillingen toen van mijn voeten naar mijn hoofd om omgekeerd gingen heb ik nooit meer meegemaakt daarna ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RvD

Quote from: HTip on August 31, 2016, 21:14:58
Je hebt niets gemist, want dat had ik nog niet geschreven ;) Ik weet niet precies wat ze gaan doen, maar de versterker wordt onder handen genomen en er wordt filtering toegepast. De servo-sturing is digitaal en berekent ca. 16.000x per seconde het verschil tussen ingangs- en uitgangssignaal en dat gaat blijkbaar gepaard met HF-storing. De CA-plaat die eronder ligt ontkoppeld al heel goed en de keramische vulling vangt al veel RFI op, maar deze modificatie gaat verder. De DD-18 wordt er sneller door en het laag nog strakker, dus ik ben benieuwd hoe die gaat klinken als die weer terug is.

Mijn subs hebben deze mod ook gehad en het verschil ga je zeker merken door meer strakheid, een goede keuze om dit ook nu meteen mee te nemen deze tuning.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

HTip

Quote from: Christiaan S on August 31, 2016, 21:22:25
:D Vandaar.
Dan ben ik oprecht benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren, en vooral welke effecten dat gaat hebben.

Als ik me nog 1 ding oprecht herinner aan je set, dan is het wel het ultra, ultra strakke en diepe laag 8) :inlove: Zoals die trillingen toen van mijn voeten naar mijn hoofd om omgekeerd gingen heb ik nooit meer meegemaakt daarna ;)
Dank je voor het compliment Chris! Het klinkt nu inderdaad ook al erg indrukwekkend allemaal. Maar het kan blijkbaar nog beter ;) Ik ben dan ook erg benieuwd wat de upgrades allemaal gaan brengen. Het wordt in ieder geval nog schoner wat HF straling betreft 8)

Quote from: RvD on August 31, 2016, 22:37:37
Mijn subs hebben deze mod ook gehad en het verschil ga je zeker merken door meer strakheid, een goede keuze om dit ook nu meteen mee te nemen deze tuning.
Mooi om te horen Rudy! De DD-18 is al heel erg snel en strak, maar ook dat kan CineMike blijkbaar nog verbeteren. Hij is eigenlijk een kleine tovenaar :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: HTip on August 29, 2016, 17:45:26
Komt helemaal goed! Gaat alleen nog even duren, want ik neem aan dat je graag de upgrades wil beleven :D
Dat lijkt mij ook ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Vandaag is het 1e onderdeel van de bestelling bij Viktor binnengekomen. Ik kan er nog niets mee, maar het is wel fijn dat het is geregeld, want nu weet ik zeker dat ik de JVC X7000 kan ophangen. En aangezien de behuizing sinds de introductie van de X7 gelijk is gebleven, kan deze plaat gebruikt worden. Dit heeft Viktor bij JVC geverifieerd.

Audipack Projector Mount JVC DLA-X7



De plaat is vergelijkbaar met de plaat die ik nu heb voor de JVC HD950, die ik eventueel samen verkoop met de beamer. Iemand met een Audipack beamersteun kan deze dan zonder problemen ophangen. Zonder de plaat is de universele beugel gegarandeerd tot 10kg. Met de plaat is dit gegarandeerd tot 20kg. De X7000 is bijna 16kg, dus is geen enkel probleem.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

geoffreyvanvugt

Jij blijft ook lekker bezig... :clapping: Ik mis je alleen een beetje op DVD.NL
Hoe dan ook het ziet er nog steeds fantastisch uit.. :headbanging:

GreeTTzz Geoffrey

HTip

Quote from: geoffreyvanvugt on September  1, 2016, 23:13:37
Jij blijft ook lekker bezig... :clapping: Ik mis je alleen een beetje op DVD.NL
Hoe dan ook het ziet er nog steeds fantastisch uit.. :headbanging:

GreeTTzz Geoffrey
Dank je Geoffrey! Ik was een beetje klaar met de discussie in mijn topic op DVD.nl over luchtbehandeling, klimaatbeheersing, airco, e.d. en wat ik wel en niet moest doen. Het ging helemaal niet meer over de hobby en daar had ik geen zin meer in. Bovendien ging er te veel tijd in zitten om meerdere fora up-to-date te houden. Dus ik hou het voorlopig hier ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG