Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: larzie on July  8, 2014, 20:24:50
Ben een tijdje even niet op het forum geweest maar ziet er vet uit die Note 9 Philip!Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst weer! :)
Bedankt Lars! Leuke is dat die term al meerdere keren is gevallen als er iemand kwam luisteren ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Ziet er stoer uit.  ;)


Quote from: HTip on July  7, 2014, 15:54:46
Ik heb nog geen foto's gemaakt, maar met internet kom je een heel eind ;)



Voor meer informatie zie: http://www.marantz.eu/consolette/NL/ Ik heb de zwarte uitvoering :wub:
Voor de woonkamer is het ideaal. Zelfs al zitten we in de keuken dan klinkt het gewoon goed. Voor de HT heb ik met de UD-7007 CM de keuze. Alhoewel de speler niet ontworpen is al mediaspeler kan ik er wel via USB allerlei digitale formaten weergeven, zoals FLAC, WAV, etc. Kan niet in mijn glazen bol kijken, maar met de komst van de nieuwe speler ga ik voorlopig echt niet een aparte streamer aanschaffen.

Iemand moet het toch doen? Ik verdeel mijn aankopen netjes over België, Nederland en Duitsland ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: vik on July  9, 2014, 08:39:17
Ziet er stoer uit.  ;)


:D Het is best een fors apparaat inderdaad, maar wel met een aardig goed geluid, maar dat kun je volgende week zaterdag zelf ervaren ;) Dan heb je 3 primeurs, de Marantz Consolette én de ALR/Jordan Note 9 én de... :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Eindelijk weer tijd om te reageren :blush:

Welkom terug Philip en je hebt niet stil gezeten zo te zien. Ik ben echt super benieuwd naar de CM UD en natuurlijk de Note 9, wat een fantastische upgrades zeg! :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on July 10, 2014, 19:50:18
Eindelijk weer tijd om te reageren :blush:

Welkom terug Philip en je hebt niet stil gezeten zo te zien. Ik ben echt super benieuwd naar de CM UD en natuurlijk de Note 9, wat een fantastische upgrades zeg! :wub:
Dank je Roy! De Note 9 op zich is al een fantastische upgrade. Samen met de PM-11S3 (die dat ook al was), de Furutech Powercords en niet te vergeten de nieuwe CA Diamond II klinkt het nu al als nooit tevoren. Wat de komst van de CM UD7007 nog gaat doen kan ik nu alleen naar gissen. Ik heb wel de speler in mijn set kunnen testen, maar die was door een probleem nog niet optimaal en die had ook geen XLR-tuning. Maar dat klonk al heel erg goed...  Binnenkort dus de puntjes op de i :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Ik heb er zin in!   :headbanging:


Quote from: HTip on July 10, 2014, 19:41:28
:D Het is best een fors apparaat inderdaad, maar wel met een aardig goed geluid, maar dat kun je volgende week zaterdag zelf ervaren ;) Dan heb je 3 primeurs, de Marantz Consolette én de ALR/Jordan Note 9 én de... :wub:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

treky22

Quote from: HTip on July 10, 2014, 19:41:28
:D Het is best een fors apparaat inderdaad, maar wel met een aardig goed geluid, maar dat kun je volgende week zaterdag zelf ervaren ;) Dan heb je 3 primeurs, de Marantz Consolette én de ALR/Jordan Note 9 én de... :wub:

En de ..... UD7007 CM ??  :headbanging: :headbanging:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Quote from: vik on July 12, 2014, 09:26:50
Ik heb er zin in!   :headbanging:


Anders ik wel! :pompom:

Quote from: treky22 on July 12, 2014, 20:05:26
En de ..... UD7007 CM ??  :headbanging: :headbanging:
Precies! En die neemt vik volgende week zaterdag, samen met de XLR-interlink van John van Gent mee... :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Raymond187 on July  2, 2014, 14:14:34
Mooie foto's zo. Heb je er toevallig ook 1 met alle lichten uit en projector aan?
Afgelopen weekend weer een paar films gekeken. Dat was lang geleden, maar wel weer erg gaaf! :popcorn:

Ook geprobeerd om foto's te maken, maar je ziet de speakers helemaal niet als het licht uit is. Zelfs niet met een lichte scene. Het enige wat je ziet is een streepje lichtschijnsel, waarin je mogelijk de speaker zou kunnen herkennen ;)

Wat het geluid bij de films (Safe House en Jack Reacher) betreft, daar kan ik kort over zijn... WOW!! :o :o :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Ahhh niks te zien dus. Helaas ik was wel benieuwd.

Als Jack begint te schieten...ja erg leuk dat lawaai door je speakers :D

Ff wachten op x-man, transformers, amazing spiderman etc.

Noah en Transendance zijn ook al uit, maar vind ik zelf niet geweldig. Noah duurde mij 1 uur te lang.

HTip

Quote from: Raymond187 on July 14, 2014, 11:26:56
Ahhh niks te zien dus. Helaas ik was wel benieuwd.
Dat is het voordeel en tevens het nadeel van een ruimte die je volledig kunt verduisteren ;) Maar ik zal een foto proberen te maken hoe we muziek luisteren. Dan zijn nl. de zijspots uit. Weet niet of dat te donker is voor een foto...

Quote
Als Jack begint te schieten...ja erg leuk dat lawaai door je speakers :D
De complete film zit je er middenin. Of je nu op straat loopt, in een bar bent of tijdens de actiescenes. Erg mooie surroundtrack.

Bij Safe House was dat overigens niet minder. Het schot tijdens de ontmoeting met de documentvervalser was ook wel aardig ;D Of de aanval op het 1e safehouse :o Maar ook hier zorgde de ambiance van het stadion, de metro, de stad, etc. voor een heerlijke surroundervaring.

En filmmuziek (komt meestal uit de fronts) klonk via de Note 9's nog nooit zo mooi :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Philip dat wordt genieten vanaf zaterdag. Ik heb de speler inmiddels opgehaald en ik kan je vertellen dat de analoge XLR upgrade héél goed gelukt is, en dat Michael zich zelf weer heeft overtroffen net zoals hij dat deed met de digitale tuning :)  Hij heeft de modificatie binnen anderhalve werk dag ontwikkeld wat dus heel erg snel is  :D  De UD 7007/ DBT-3313 speelt digitaal al een klasse beter als de CM Oppo spelers maar dat geldt dus ook voor de XLR tuning.

Ik ben heel erg benieuwd hoe hij op de PM 11S3 gaat klinken .. jammer dat het pas dinsdag is  ;)

Buiten het WK feestje heb ik ook nog kunnen luisteren naar de gemodificeerde Bryston 7BSST² mono amp en ook dat was smullen. Wel een iets ander karakter als de Advance Acoustic MAA 1000 CM stufe 2 maar die 2 ontlopen elkaar niet.

De JVG XLR connector upgrade is ook gebeurd. Michael vond het soldeer werk van JVG netjes maar had wel een klein puntje van kritiek op het laatste stukje afscherming van de kabel en heeft dat opgelost.

Tot zaterdag.  ;)


Quote from: HTip on July 13, 2014, 11:09:18
Anders ik wel! :pompom:
Precies! En die neemt vik volgende week zaterdag, samen met de XLR-interlink van John van Gent mee... :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Dat klinkt heel erg goed Viktor. Jij kent de CM Oppo XLR tuning, dus kan als geen ander vergelijken. Knap van Mike dat hij een nieuwe tuning in anderhalve dag heeft ontwikkeld :thumbs-up: Was hij ook een beetje tevreden met zijn modificatie? ;D

Nog slechts 3 daagjes en dan is het al zaterdag, maar die ga ik wel aftellen... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Uiteraard! Hij gaat net zo lang door totdat hij tevreden is.  :)



Quote from: HTip on July 15, 2014, 21:30:48
Dat klinkt heel erg goed Viktor. Jij kent de CM Oppo XLR tuning, dus kan als geen ander vergelijken. Knap van Mike dat hij een nieuwe tuning in anderhalve dag heeft ontwikkeld :thumbs-up: Was hij ook een beetje tevreden met zijn modificatie? ;D

Nog slechts 3 daagjes en dan is het al zaterdag, maar die ga ik wel aftellen... ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: vik on July 15, 2014, 21:38:34
Uiteraard! Hij gaat net zo lang door totdat hij tevreden is.  :)
Was meer een retorische vraag ;D Ik herinner me nog het probleem met de regiomod wat hij absoluut wilde oplossen ;) En de mod voor de Sony VW1000 die hij nog extra had gedaan een paar dagen voor de Hausmesse omdat hij vond dat de projector te veel verstoring opleverde voor het geluid. En dan niet te vergeten het absoluut willen evenaren van de A1UD met de DBT-3313/UD-7007 :music:

En waarschijnlijk weet jij nog meer voorbeelden te noemen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog 1 nachtje slapen... :pompom:

Het was net 21 graden in de kelder, dus dat is lekker vertoeven... 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Dat is een heel fijne temperatuur met deze dagen. Je zou bijna even de verwarming aanzetten  :laugh:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Quote from: Eddye on July 18, 2014, 20:41:44
Dat is een heel fijne temperatuur met deze dagen. Je zou bijna even de verwarming aanzetten  :laugh:
:clapping: Dat zeg je nu wel, maar toen ik naar binnen ging dacht ik heel even, "wat is het hier frisjes" ;D
Gelukkig dacht ik dat maar heel even :laugh:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on July 18, 2014, 20:40:07
Nog 1 nachtje slapen... :pompom:

Het was net 21 graden in de kelder, dus dat is lekker vertoeven... 8)

Dat is dan weer een voordeel van je HT in een kelder  :D Veel plezier morgen, en ik lees hier wel hoe de nieuwe apparatuur bevalt  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Quote from: RubenV. on July 18, 2014, 20:52:33
Dat is dan weer een voordeel van je HT in een kelder  :D Veel plezier morgen, en ik lees hier wel hoe de nieuwe apparatuur bevalt  8)
Dank je Ruben! En ik zal hier verslag uitbrengen. Waarschijnlijk doen we toch nog even een korte vergelijking met de Oppo, zoals de vorige keer. Kan vik zich ook een beeld vormen wat de Note 9 heeft gebracht. En dan wat de speler en kabel brengen :music:

Absoluut een voordeel een HT in de kelder, maar het kan toch wel snel warm worden met alle apparatuur. Remedie, even naar buiten en weer terug ;D Een nadeel is wel de luchtvochtigheid en de spinnen ;)

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Ik heb de tijd morgen dus komt goed.

Tot morgen!  8)


Quote from: HTip on July 18, 2014, 20:57:00
Dank je Ruben! En ik zal hier verslag uitbrengen. Waarschijnlijk doen we toch nog even een korte vergelijking met de Oppo, zoals de vorige keer. Kan vik zich ook een beeld vormen wat de Note 9 heeft gebracht. En dan wat de speler en kabel brengen :music:

Absoluut een voordeel een HT in de kelder, maar het kan toch wel snel warm worden met alle apparatuur. Remedie, even naar buiten en weer terug ;D Een nadeel is wel de luchtvochtigheid en de spinnen ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: vik on July 18, 2014, 23:00:59
Ik heb de tijd morgen dus komt goed.

Tot morgen!  8)


Tot over iets minder dan 12 uur! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag is het zover...

De referentiespeler van Cinemike (Marantz UD-7007) die op 25 maart jl. een dagje op bezoek was (voor verslag klik hier) staat straks hier te spelen :pompom:

Bovendien heeft Cinemike de John van Gent Magic Link Reference Plus XLR omgebouwd, zodat de Furutech rhodium connectors zijn vervangen door Furutech goud. De ervaring van Cinemike is dat goud beter is voor zijn producten. De XLR rhodium connectors komen dan ook in de verkoop.

Spannend! :headbanging:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on July 19, 2014, 07:04:42
Vandaag is het zover...

De referentiespeler van Cinemike (Marantz UD-7007) die op 25 maart jl. een dagje op bezoek was (voor verslag klik hier) staat straks hier te spelen :pompom:

Bovendien heeft Cinemike de John van Gent Magic Link Reference Plus XLR omgebouwd, zodat de Furutech rhodium connectors zijn vervangen door Furutech goud. De ervaring van Cinemike is dat goud beter is voor zijn producten. De XLR rhodium connectors komen dan ook in de verkoop.

Spannend! :headbanging:
Net je stuk gelezen over de eerste ontmoeting met deze speler. Dat wordt marginaal genieten van het prachtige weer vrees ik zomaar! Veel plezier ermee Philip[emoji1].

Ps, als er weer eens een mg ronde gehouden wordt, moet ik erbij zijn dit. 3 maal is scheepsrecht.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RobertVanWoerden

Hi Philip, met je nieuwe speakers ziet de ruimte er nog mooier uit dan voorheen, prachtig hoor.