Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Valkyrie

Overigens jouw PM15s2 LE ontbreekt in de startpost :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Eddye

Het is wel toevallig dat zowel Madhouse als HTip op dezelfde dag een upgrade hebben.
Madhouse wilde er zondag weinig over kwijt...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

mikekiwi

Ook ik heb met veel plezier het filmpje bekeken (en nog een keer, en nog een keer :blush:). Zeer interessant, leerzaam en aardig om zo inderdaad de persoon achter de nickname te zien. Lijkt me enorm gaaf om zo te hebben en ook respect voor de keuze die je gemaakt hebt om gericht je huis erop nagezocht te hebben (sorry, had niet heel je topic al doorgenomen).

Ook hier alleen maar enthousiasme van de vrouwelijk wederhelft, alleen het stukje verhuizen om ook zo'n ruimte te kunnen creëren haalde het net niet  :nopompom:

Ben benieuwd naar je eventuele volgende stappen, zou graag een keer je CoD in het echt bewonderen...

HTip

Quote from: Valkyrie on September 18, 2013, 18:33:23
Overigens jouw PM15s2 LE ontbreekt in de startpost :D
Scherp! Dat is niet bewust, want op de andere fora staat ie er wel keurig tussen ;)

Quote from: Eddye on September 18, 2013, 18:38:23
Het is wel toevallig dat zowel Madhouse als HTip op dezelfde dag een upgrade hebben.
Madhouse wilde er zondag weinig over kwijt...
Had ik hem gevraagd ;) Was nog aan het twijfelen of ik het zou melden... :unsure:

Quote from: Valkyrie on September 18, 2013, 18:28:48
Ik denk een Marantz PM11s3 ;) en ik denk ook te kunnen raden waar jouw huidige PM15s2 LE naartoe gaat. ;)
:thumbs-up: Ik had heel recent in het topic van Madhouse juist aangegeven dat ik nog helemaal niet dacht aan upgraden. Echter Marcel van H&C Hifi deed me een aanbod waar ik (weer) moeilijk nee tegen kon zeggen. Dus ik kan er niets aan doen, Marcel is het schuld :D :D :D

Toen ik met de keuze van stereoversterker bezig was stond de PM11S2 hoog op het lijstje, want die had ik al een keer gehoord op mijn Notes. Echter er waren een aantal redenen waarom het die niet is geworden. Ten eerste had de PM11S2 geen Power Amp Direct en ten tweede was die alleen in zilver verkrijgbaar. Daarna bleven alleen de KI Pearl en 15S2LE over. De pers was het eens dat de 15S2LE muzikaler was, dus werd mij de keuze eenvoudiger gemaakt. Daarna de standaard PM15S2, dankzij forumgenoot Luc84 in mijn eigen set mogen uitproberen en toen was het duidelijk. De PM15S2LE ging een grote stap betekenen met de stereoweergave.

Toen de PM11S3 in juni werd geïntroduceerd was de pers unaniem over de kwaliteiten van deze versterker. Eigenlijk wordt die een beetje ondergewaardeerd in de high-end community, wat gezien de reviews vreemd is:
Lijkt me wel duidelijk :music:

En als de pers er nu al zo lovend over is, hoe moet het dan zijn op een CA Diamond-2 :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: mikekiwi on September 18, 2013, 19:20:14
Ook ik heb met veel plezier het filmpje bekeken (en nog een keer, en nog een keer :blush:). Zeer interessant, leerzaam en aardig om zo inderdaad de persoon achter de nickname te zien. Lijkt me enorm gaaf om zo te hebben en ook respect voor de keuze die je gemaakt hebt om gericht je huis erop nagezocht te hebben (sorry, had niet heel je topic al doorgenomen).

Ook hier alleen maar enthousiasme van de vrouwelijk wederhelft, alleen het stukje verhuizen om ook zo'n ruimte te kunnen creëren haalde het net niet  :nopompom:

Ben benieuwd naar je eventuele volgende stappen, zou graag een keer je CoD in het echt bewonderen...
Dank je Mike voor de lovende woorden. Ik heb inderdaad op veel vlakken geluk gehad. Niet in de laatste plaats met mijn vrouw :wub: die mij mijn gang laat gaan (als het niet de spuigaten uitloopt :D)

Wat het bezoek aan de CoD betreft, wie weet wat 2014 gaat brengen. Er zijn er nog een aantal voor je, maar MVG heeft ook geluk gehad door een afmelding, dus...

En wat de eventuele nieuwe stappen betreft, zie hierboven... :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Ferry en ik hadden al zo'n idee :D
Gefeliciteerd hoor, wat een machtig apparaat. Zondag weer eens gezien, prachtding!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

mikekiwi

Quote from: HTip on September 18, 2013, 19:27:32En wat de eventuele nieuwe stappen betreft, zie hierboven... :-X
ja, die stap was ik ook net aan het lezen ja... fijne upgrade! :clapping:

HTip

Quote from: Eddye on September 18, 2013, 19:28:29
Ferry en ik hadden al zo'n idee :D
Gefeliciteerd hoor, wat een machtig apparaat. Zondag weer eens gezien, prachtding!
Thanks! Morgenavond is ie hier :pompom:
Jullie hebben maar aan een half woord genoeg, hé? Daarom had ik ook niets gezegd en Roy dat ook gevraagd. Hij had daar best moeite mee ;D

Quote from: mikekiwi on September 18, 2013, 19:29:16
ja, die stap was ik ook net aan het lezen ja... fijne upgrade! :clapping:
Is waarschijnlijk net zo'n grote stap als van de SR9600 naar de PM15 :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

mikekiwi

Quote from: HTip on September 18, 2013, 19:34:38
Is waarschijnlijk net zo'n grote stap als van de SR9600 naar de PM15 :music:
One small step for (a) (man/)men, one giant leap for an hifi-enthusiast...

Madhouse

Quote from: Valkyrie on September 18, 2013, 18:28:48
Ik denk een Marantz PM11s3 ;) en ik denk ook te kunnen raden waar jouw huidige PM15s2 LE naartoe gaat. ;)

Hij was niet zo heel moeilijk toch ;)

Philip stuurde mij een PM of ik interesse had en de koop was eigenlijk in nog geen 5min. rond :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Jean Sibelius on September 18, 2013, 19:37:04
Tjonge, het gaat maar door 8). Gaaf!
Dank je Jan! We volgen eigenlijk heel braaf het advies van Rutte op :D

Quote from: mikekiwi on September 18, 2013, 19:38:01
One small step for (a) (man/)men, one giant leap for an hifi-enthusiast...
:clapping:

Quote from: Madhouse on September 18, 2013, 19:39:33
Hij was niet zo heel moeilijk toch ;)

Philip stuurde mij een PM of ik interesse had en de koop was eigenlijk in nog geen 5min. rond :D
Bedankt Roy! De snelste deal van de eeuw denk ik zo! Beiden hebben we morgen onze droomversterker :wub: Mooi toch!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

#14887
Quote from: HTip on September 18, 2013, 19:46:05
Bedankt Roy! De snelste deal van de eeuw denk ik zo! Beiden hebben we morgen onze droomversterker :wub: Mooi toch!

Idd, daar hoefde ik niet lang over na te denken.

En idd morgen beiden onze droomversterker, ik kan niet wachten. Deze tilt onze sets naar een nog hoger niveau! :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Quote from: Madhouse on September 18, 2013, 19:48:28
Idd, daar hoefde ik niet lang over na te denken.

En idd morgen beiden onze droomversterker, ik kan niet wachten.
Wachten op een versterker, ik weet er alles van :(
Ach, het makkelijke aan wachten is dat je er niets aan hoeft te doen.......

























Het moeilijke aan wachten is dat je er niets aan kan doen. ;)

Allebei succes met wachten
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

feli Philip!
Een machtig apparaat is het zeker.
Heb 'm zondag nog zien staan....wat een beauty!

Ben eigenlijk wel benieuwd of je, in stereo, verschillen gaat horen.
Men zegt dat de 11-serie wat analytischer klinkt. Maar toen was de S3 er nog niet dus ben benieuwd.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maximus_Aurelius

Nou Philip dan moeten we maar weer een keer terug komen om deze aan de tand te voelen  ;).
We zullen dan zoals altijd heel kritisch gaan beoordelen  :D (kuch kuch) Ik verslik me een beetje  :D

Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik had zoiets al gedacht en een gevoel over dat dit op (korte) termijn bij jullie  zal gebeuren.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

JANJWJMC

HTip bedankt voor het kijkje in je keuken op Tweakers heb genoten.  :clapping:
Vraagje je praat over diffusers maar hoe zijn de muren opgebouwd gips met rockwool of alleen steen?
Ik vraag dit omdat je vaak ht's ziet met een stenen muur maar dat ze daar nog een gips muur voor maken met isolatie voor het geluid.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

HTip

Quote from: Eddye on September 18, 2013, 19:51:35
Wachten op een versterker, ik weet er alles van :(
Ach, het makkelijke aan wachten is dat je er niets aan hoeft te doen.......

<veel Enters> ;)

Het moeilijke aan wachten is dat je er niets aan kan doen. ;)

Allebei succes met wachten
:clapping: Briljant! ;D

Quote from: quattronl on September 18, 2013, 20:00:35
feli Philip!
Een machtig apparaat is het zeker.
Heb 'm zondag nog zien staan....wat een beauty!

Ben eigenlijk wel benieuwd of je, in stereo, verschillen gaat horen.
Men zegt dat de 11-serie wat analytischer klinkt. Maar toen was de S3 er nog niet dus ben benieuwd.
Thanks Ferry! Ik heb 'm alleen op internet gezien en ik vond het al een beauty. Dus goed om te lezen dat die in het echt ook een beauty is. Kan ook eigenlijk niet anders, want dat is de PM15S2LE ook al.

De reviews geven aan dat ie heel muzikaal is en in alle frequentiebereiken in balans is en dan ook niets overheerst. De Engelse review (The Absolute Sound) vergelijkt 'm zelfs met een nog duurdere Plinius die hij al heel erg goed vond, maar de Marantz het toch nog won. Ik denk dan ook dat de S3 anders klinkt dan zijn voorgangers. We gaan het snel weten...

Zal natuurlijk wel moeten inspelen, maar daar heb ik al een USB-stick met referentieopnamen voor gemaakt.

Quote from: Maximus_Aurelius on September 18, 2013, 20:22:33
Nou Philip dan moeten we maar weer een keer terug komen om deze aan de tand te voelen  ;).
We zullen dan zoals altijd heel kritisch gaan beoordelen  :D (kuch kuch) Ik verslik me een beetje  :D

Gefeliciteerd met je aanwinst. Ik had zoiets al gedacht en een gevoel over dat dit op (korte) termijn bij jullie  zal gebeuren.
Dat is knap, want ik wist het toen nog niet. Maar je begint me aardig te kennen ;D Je was over de 15LE op de CA Diamond-2 als erg onder de indruk. Dus ik denk dat ik al weet hoe jij gaat schrijven over de 11S3 op de nieuwe D-2 :music: :wub: Maar tegen die tijd dat die is ingespeeld en de nieuwe D-2's er zijn, kom je nog maar een keer buurten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: JANJWJMC on September 18, 2013, 20:43:11
HTip bedankt voor het kijkje in je keuken op Tweakers heb genoten.  :clapping:
Vraagje je praat over diffusers maar hoe zijn de muren opgebouwd gips met rockwool of alleen steen?
Ik vraag dit omdat je vaak ht's ziet met een stenen muur maar dat ze daar nog een gips muur voor maken met isolatie voor het geluid.
Dank je en graag gedaan!

De buitenmuren zijn onder het maaiveld van volle betonblokken, terwijl de binnenmuren van holle betonblokken zijn. Dat is al zo rigide, dat we daar volgens Toine Dingemans beter niets aan konden doen, vanwege het risico op overdemping. De combinatie van plafond, tapijt, vloerkleed en paneelabsorbers was al ruim voldoende. We hebben de muren bekleed met HDF-platen, puur voor de looks en de snelle aankleding.

Geluidsisolatie naar buiten hebben we niets aan hoeven doen, omdat we geen rekening hoeven te houden met buren, wat wel erg prettig is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#14894
... 'n 11Es3, ah nice  :clapping:.


Ben erg benieuwd naar de door jou ervaren verschillen met de 15.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Etiennevh

Mooie upgrade Philip, heb er zondag nog een kwartiertje naar geluisterd en dat was geen straf...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

vik

 :clapping: Goed bezig Philip. Gefeliciteerd me je nieuwe aanwinst.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rha007

Wow, wat een prachtige upgrade weer. Houd het dan nooit op  :hehe:
Niet te lang wachten met je bevindingen  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Eddye

PM11S3-Day  :pompom:

Veel plezier met je nieuwe speeltje (van 27 kilo)
:headbanging:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frankp

Dat is inderdaad weer een schitterende upgrade zeg.
Je houd echt niet van half werk hè  ;)