Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: Hipster on August 29, 2013, 15:17:30
In de beschrijving lees ik toch ook een verschillend effect onder verschillende componenten, slanker laag vs voller.
Dat betekent m.i. dat je op zoek moet gaan naar de juiste mix om een tekort/overdaad te voorkomen.

Mijn eerste vraag is dan ook:
kun je je hierin vinden en zou dat een reden kunnen zijn om bijv een Mk1 en Mk2 naast elkaar te laten bestaan ?
Zou best kunnen. Misschien nog niet eens zo'n gek idee. Zo wordt het bijna een custom product. Je stelt een paar vragen en je weet welke plaat de behoefte kan vervullen.

Quote
Volgende:
kun je je uitspreken (=heb je info over) over de mix EMI/RFI-  vs resonantiedemping in Mk1/Mk2 ?
Maw is de verbetering/verandering aan één van beide of beide toe te schrijven ?

Heb ik helaas geen info over en ik denk dat dat juist het geheim is van de plaat. En wat Rogier zal bewaken met zijn leven ;)

Maar ik denk wel dat het aan een combinatie van beide factoren ligt. En juist in het variëren ervan ligt de verandering van werking. Of we het geloven of niet ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zymotic

Mooi verslag! En mooi dat je nog meer tevreden bent over je set.

Xander32

Quote from: Zymotic on August 29, 2013, 20:20:35
Mooi verslag! En mooi dat je nog meer tevreden bent over je set.

:withstupid:

Wat ik niet geheel gegrijp is(een gebrek aan enig technisch inzicht aan mijn kant helpt hier ook niet);
Ieder afzonderlijke audio/hifi component zal zich ietwat verschillend van een ander gedragen betreft resonaties (is een aanname van mij). Hoe is het dan mogelijk om een (1) plate te ontwikkelen die bij ongeacht welke component, een zelfde verschil/karakter teweeg kan brengen? (Focus op snelheid met behoud van dynamiek)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Quote from: Zymotic on August 29, 2013, 20:20:35
Mooi verslag! En mooi dat je nog meer tevreden bent over je set.
Dank je Patrick! Het is echt niet te geloven wat er met dezelfde hardware mogelijk is. Maar het is toch echt zo :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Xander32 on August 30, 2013, 07:03:19
:withstupid:

Wat ik niet geheel gegrijp is(een gebrek aan enig technisch inzicht aan mijn kant helpt hier ook niet);
Ieder afzonderlijke audio/hifi component zal zich ietwat verschillend van een ander gedragen betreft resonaties (is een aanname van mij). Hoe is het dan mogelijk om een (1) plate te ontwikkelen die bij ongeacht welke component, een zelfde verschil/karakter teweeg kan brengen? (Focus op snelheid met behoud van dynamiek)
Heb ik ook geen antwoord op en is voor mij ook moeilijk te begrijpen. Het doel was ook een universele plaat te maken. Niet een plaat die alleen onder een versterker of bron effectief is. Het vreemde is dat de plaat zich lijkt aan te passen of beter gezegd dat hij een heel breed spectrum kan verwerken en dat iedere component met andere frequenties heeft te kampen. Maar dit is pure speculatie van mijn kant. De enige die echt weet hoe het werkt is Rogier en hij zal zijn geheim niet gauw prijsgeven ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Morgen is er weer een M&G in de Chamber of Dreams. 2 forumleden van het forum van DVD.nl worden vergezeld door 2 HTforumleden, te weten StefaanD en MVG. Wordt weer een leuke dag!

Heren, goede reis morgen en tot over 12 uurtjes bij de :coffee:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

Tot morgen Philip, kijk er weer naar uit. 'k breng een stethoscoop mee, misschien helpt dit om de exacte samenstelling te achterhalen van de CA's  ;D

Oh en ben natuurlijk niet in een vakje te duwen  :D

vik

Ik ben benieuwd naar de verslagen Philip maar dat zal vast wel goed komen.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

StefaanD

Ben 'k nu echt de eerste wakker van de M&G'ers  ;D

Het was weer een hele toffe en prettige belevenis en echt voorbij gevolgen gisteren in de ChAmber of Dreams. Philip en Annet bedankt voor de altijd hartelijke ontvangst  :thumbs-up:  :pompom:  :coffee: en mede M&G'ers leuk je eens in het echt gezien te hebben en kennis te hebben gemaakt. Serieus wat afgelachen en ook weer nieuwe dingen bijgeleerd.

Verslag(je) volgt later wel. Maar kort samengevat dit oor-gasme  :D

HTip

Quote from: vik on September  1, 2013, 09:08:37
Ik ben benieuwd naar de verslagen Philip maar dat zal vast wel goed komen.  :)
Komt zeker goed. Zonet is het eerste verslag al verschenen :o

Het staat op DVD.nl waar 2 van de 4 bezoekers regelmatig vertoeven ;)

Maar voor de volledigheid hier natuurlijk ook...
QuoteIk wil Philip en Annet ook bedanken voor hun hartelijke ontvangst, Herman voor het (om)rijden en de rest voor de leuke gespreksonderwerpen

Wat een ruimte zeg, zo mooi heb ik geluid nog nooit gehoord. In stereo worden de geluiden heerlijk uit elkaar gehaald en er blijft niets, zoals Philip dat benoemt, aan de speakers plakken. Heb ik dan niets aan te merken,ja dat heb ik wel. Omdat Philip op pure audio speelt mis ik wel eens wat bas, maar dat hangt dus er vanaf hoe het op een schijfje staat. Geldt soms ook wel voor meer kanaals audio, maar daar is het toch minder. Zo hebben we dus tot de befaamde en heerlijke lasagne allerlei muziek geluisterd en ervaringen hierover gedeeld.

Dan de HT ervaring. Philips had een aantal trailers van het internet geplukt en wat knalde dat uit de speakers zeg, geweldig. Leuk was ook de schijf met allerlei LFE effecten in films, wat kan die sub tekeer gaan, zichtbaar!! Het mooiste was toch wel wat BD's er in knallen, o.a. The Fifth Element, Jurassic Park, Oblivion en Star Trek into Darkness.
Van de 1e de openingsscène en dat geweldige stuk met de diva, opera gemengd met pop. Opeens kwamen de herinneringen weer boven van de DVD tig jaar geleden, die scene heb ik toen wel 20 keer gezien. We hebben de NL en de US versie bekeken en beluisterd en ik voelde weer een klein beetje nattigheid in de ogen, prachtig.Van Jurassic Park kunnen jullie wel raden wat we op gezet hebben en ook gevoeld hebben als HIJ er aan komt De andere twee de openingsscènes gekeken en van Oblivion ook nog een schiet scène. Allebei demo materiaal en héél indrukwekkend in The Chamber. Ik kan me voorstellen ook als de film niet zo goed is dat je toch gepakt wordt en helemaal in de film komt te zitten, dat is toch het fijne van héél groot kijken en een geweldige surround sound. Niets aan te merken dan? Jawel, in mijn eigen opstelling heb ik nog veel ruimte rechts en links naast de speakers, het geluid kan dus aan de zijkanten verder weg en de surround wordt zo 'ronder'. Dat is dus het nadeel van de beperkte breedte van het gedeelte van de kelder, uitbreken dus die muur aan de/een zijkant Philip!!

En toen was het al weer een uur of half twaalf en hebben we afscheid genomen van Philip en Annet en hebben Herman en ik nog veel ervaringen van deze dag met elkaar gedeeld in de auto. Daar gaf ik ook nog aan dat ik veel minder vermoeid was dan als ik thuis een film kijk. Thuis ook nog even Star Trek into Darkness er in gedaan en gelukkig vond ik het er nog prima uit zien en goed klinken.

More to come... :coffee:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: StefaanD on September  1, 2013, 11:44:58
Ben 'k nu echt de eerste wakker van de M&G'ers  ;D

Het was weer een hele toffe en prettige belevenis en echt voorbij gevolgen gisteren in de ChAmber of Dreams. Philip en Annet bedankt voor de altijd hartelijke ontvangst  :thumbs-up:  :pompom:  :coffee: en mede M&G'ers leuk je eens in het echt gezien te hebben en kennis te hebben gemaakt. Serieus wat afgelachen en ook weer nieuwe dingen bijgeleerd.

Verslag(je) volgt later wel. Maar kort samengevat dit oor-gasme  :D
Ik was denk ik de eerste, alleen niet meteen achter de laptop geklommen :D Maar ja, ik lag dan het vroegste van iedereen in bed :yawnee:

Bedankt dat je weer de lange reis heb gemaakt Stef :thumbs-up: Het was weer een gezellige geslaagde dag met veel indrukken en lekker kletsen over van alles en nog wat ;) Ook bedankt voor de gave film. Die gaan we zeker bekijken, want de 2 scenes smaken naar meer :thumbs-up:

Alles weer goed met je?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MVG

Ik was ook al op tijd wakker!  :D

Mijn verslag komt later in de komende week.
In ieder geval ook van mijn kant bedankt voor de hartelijke ontvangst! Ik moest dan wel even wachten op de koffie maar hij smaakte wel erg goed!  :devil: De vlaai was heerlijk, evenals de lasagne! Verder vond ik het vooral erg gezellig! Het is altijd even aftasten maar ik was erg snel op m'n gemak!

Stereo vond ik erg mooi! Met sommig materiaal enorm holografisch, het is dat je weet dat de speakers er staan maar niks plakt eraan zoals gezegd. Het stuk over de beperkte ruimte in de breedte wordt mijns inzien heel goed opgelost door de diffusers, het geluid treed tot ver buiten de speakers!

Verder inderdaad een fantastische surroundbeleving. Maar goed, ik schrijf nog een verslag. Vandaag geen tijd voor, arbeiten  ;)


RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

evilniek

Ik ben nu ook bezig met een CA-plate/Diamond, voorlopig alleen voor mijn Velo. Misschien niet helemaal netjes om hier melding van te maken in jouw topic Philip, maar volgens mij is er geen CA-topic, en aangezien het toch nog wel een hot-item is in dit topic, dacht ik, "waarom niet ".
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

quattronl

De CA dempingsplaten verdienen inderdaad wel hun eigen topic.
Goed plan! Die ga ik maar eens aanmaken.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Peerless Monster

Quote from: evilniek on September  1, 2013, 16:11:00
Ik ben nu ook bezig met een CA-plate/Diamond, voorlopig alleen voor mijn Velo. Misschien niet helemaal netjes om hier melding van te maken in jouw topic Philip, maar volgens mij is er geen CA-topic, en aangezien het toch nog wel een hot-item is in dit topic, dacht ik, "waarom niet ".

Gaaf!! Idee is dan wel om eens een topic te openen inderdaad voor de ca plates! ;)
Mooi verslag Philip! ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

larzie

Leuk verslag Philip. Dat zo'n plaat zo'n verschil kan maken! Dat nummer van Deadmau5 gemixed door Nero heeft inderdaad soms wel erg veel laag.  :D

Ben zelf eindelijk eens begonnen aan Band of Brothers. Wat een waanzinnige serie is dat zeg! En geweldig surround geluid! Echt fantastisch die gevechten! Alles wat om je oren kan vliegen in een oorlog vliegt ook echt voor je gevoel om je oren. Vliegtuigen, kogels, bommen, puin, granaten, etc... Echt top! Die serie is wel een blijvertje voor mijn ht. Misschien maar eens op bluray aanschaffen.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LuPo

Quote from: larzie on September  1, 2013, 23:04:57
Leuk verslag Philip. Dat zo'n plaat zo'n verschil kan maken! Dat nummer van Deadmau5 gemixed door Nero heeft inderdaad soms wel erg veel laag.  :D

Ben zelf eindelijk eens begonnen aan Band of Brothers. Wat een waanzinnige serie is dat zeg! En geweldig surround geluid! Echt fantastisch die gevechten! Alles wat om je oren kan vliegen in een oorlog vliegt ook echt voor je gevoel om je oren. Vliegtuigen, kogels, bommen, puin, granaten, etc... Echt top! Die serie is wel een blijvertje voor mijn ht. Misschien maar eens op bluray aanschaffen.  :pompom:

Je hebt al die tijd zeker wat gemist met BoB. :D

StefaanD

Quote from: HTip on September  1, 2013, 13:35:52
Alles weer goed met je?

Ja, dank je. Moet echt iets gegeten of gedronken hebben waar mijn maag absoluut niet mee akkoord was. Ook op de terugweg was het nog altijd van dat en dan waren we toch ruim 5 uur verder.

In ieder geval bedankt voor de goeie zorgen  :thumbs-up:

HTip

Quote from: MVG on September  1, 2013, 13:54:46
Ik was ook al op tijd wakker!  :D

Mijn verslag komt later in de komende week.
In ieder geval ook van mijn kant bedankt voor de hartelijke ontvangst! Ik moest dan wel even wachten op de koffie maar hij smaakte wel erg goed!  :devil: De vlaai was heerlijk, evenals de lasagne! Verder vond ik het vooral erg gezellig! Het is altijd even aftasten maar ik was erg snel op m'n gemak!

Stereo vond ik erg mooi! Met sommig materiaal enorm holografisch, het is dat je weet dat de speakers er staan maar niks plakt eraan zoals gezegd. Het stuk over de beperkte ruimte in de breedte wordt mijns inzien heel goed opgelost door de diffusers, het geluid treed tot ver buiten de speakers!

Verder inderdaad een fantastische surroundbeleving. Maar goed, ik schrijf nog een verslag. Vandaag geen tijd voor, arbeiten  ;)
Ik dacht al dat je iets over de koffie zou zeggen ;D Maar nu heb je persoonlijk de koffie van Annet gekregen :wub:

Jij bedankt voor je komst. Vond het erg leuk (eindelijk) persoonlijk met je kennis te maken. Wat een complimenten allemaal! Je maakt me zo wel nieuwsgierig naar je verslag :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: RubenV. on September  1, 2013, 14:03:48
En weer een geslaagde M&G zo te lezen  :thumbs-up:
Absoluut! Helaas was het de laatste van dit jaar. Er komen nog 2 momenten waarop ik de nieuwe CA platen krijg en vik komt nog met de CineMike referentiespelers langs, dus dat zijn nog 3 weekenden.

In 2014 hoop ik je een keer te mogen begroeten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: evilniek on September  1, 2013, 16:11:00
Ik ben nu ook bezig met een CA-plate/Diamond, voorlopig alleen voor mijn Velo. Misschien niet helemaal netjes om hier melding van te maken in jouw topic Philip, maar volgens mij is er geen CA-topic, en aangezien het toch nog wel een hot-item is in dit topic, dacht ik, "waarom niet ".
Geen probleem hoor! Erg gaaf dat je voor een Diamond-2 hebt gekozen. Ga je zeker plezier van hebben. Je sub wordt volledig ontkoppeld van de ruimte en alle RFI/EMI geproduceerd door de toch niet al te kleine versterker en servo wordt keurig gedempt. Ik heb voorheen een Great Gramma gehad, maar de CA Diamond zorgde voor een nóg strakkere en ook snellere bas.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: quattronl on September  1, 2013, 20:15:13
De CA dempingsplaten verdienen inderdaad wel hun eigen topic.
Goed plan! Die ga ik maar eens aanmaken.
Quote from: quattronl on September  1, 2013, 21:27:27
Kiek nu dan:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136330.new#new
:clapping:
Dank je Ferry! Dan kunnen we de ervaringen delen en discussie (die imho op dit moment helemaal nergens over gaat :-X) voeren op 1 plek en mijn show case hiervan verschoond blijft.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive