Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on August  2, 2013, 17:08:53
Zo'n uitgebreide beschrijving had ik niet verwacht en krijgt dan ook een mooi plaatsje in het toekomstige grote M&G-boek. En genieten doe ik zeker! Maakt niet uit wat er wordt gespeeld. En sinds dit jaar ook veel van stereo :music:

Ik had ook niet verwacht dat hij zo lang resp. uitgebreid werd :D. Heb geprobeerd om iet korter te maken maar ik kwam niet verder dan 1 regel minder   :laugh:
Genieten moet je ook vooral stereo  :headbanging:

Quote from: HTip on August  2, 2013, 17:08:53
Nico kan leuk schrijven en bovendien zijn beleving ook erg goed onder woorden brengen, zonder al te veel technische termen. Erg knap! :worship:
De playlist zitten een paar beauties tussen, maar niet alles vond ik mooi. En toch kon ik ook daarvan genieten. Was ook zelf onder de indruk dat mijn set dat kon weergeven. Want neem maar van mij aan, er zaten wat snelle en dynamische stukjes in ;)

Ik kan me altijd goed verplaatsen in situaties waar ik mee bezig ben en zeker waar mijn interesses naar uit gaat.
Niemand heeft er iets aan om steeds  met technische termen gaan te gooien, we zijn meer en deel allemaal normale audiofielen en geen professionele reviewers die soms met termen gooien waarvan ze zelf nog niet weten wat het is :D.
En wat heeft iemand eraan wanneer je allemaal maar met technische termen gaat gooien.
Snelle dynamische stukken zaten er zeer zeker tussen waar mening set zeker problemen zal kennen.

Quote from: HTip on August  2, 2013, 17:08:53
Nico had wel laten doorschemeren dat het stereogeluid enorm vooruit was gegaan, maar niet op deze manier. Ik was er ook wel even stil van toen ik het las. Op een paar kleine aandachtspuntjes, waar ik het helemaal mee eens ben, viel er dus weinig op aan te merken.

Ik ben een echte  stereo kenner en neem maar aan dat het dan goed is, ben zeer kritisch  :blush:, valt wel mee ;)
Die kleine aandachtspuntjes blijven klein niet groter maken dan klein. Die Furutech netkabels kun je eventueel wel wat mee wanneer je wilt. Bij mij voorheen zoals ik al op 22 juli zij dat bij mij het averechts werkte. Het idee heb dat dit de oorzaak was bij Kari Bremnes. Maar problematisch is het niet verder.

Quote from: HTip on August  2, 2013, 17:08:53
Dat was vroeger nog wel eens anders. Bij de M&G's was stereo onderbelicht. Iedereen, inclusief ikzelf, wilde zo snel mogelijk ondergedompeld worden in geluid, want dat is vanaf het begin dik in orde geweest. Is nu trouwens ook beter ;)

Het was te warm om met platen en apparatuur te gaan slepen, maar anders had ik Nico kunnen laten horen dat het zonder die magische zwarte platen een heel stuk minder klinkt...

Te warm voor de platen te verwijderen, kuch kuch, we hadden gewoon geen tijd  :D, te druk met genieten op stereo!!
Je weet hoe ik denk betreft de platen, je weet ook dat ik qua tweaken overal voor in ben.;).
Vele zullen het wel weten wanneer ze mijn topic wel eens lezen of volgen dat ik wel in ben om testen en tweaken, maar ik ken grenzen en zeer zeker zal ik zeggen of het werkt of niet.
Mijn hifi rack is ook volledig aangepast en al zwaar gedempt.;)

Heb nu alweer een leuk speelgoedje om te testen. :clapping:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

#14377
Quote from: Maximus_Aurelius on August  2, 2013, 21:37:45
Ik had ook niet verwacht dat hij zo lang resp. uitgebreid werd :D. Heb geprobeerd om iet korter te maken maar ik kwam niet verder dan 1 regel minder   :laugh: Genieten moet je ook vooral stereo  :headbanging:
Mijn verslagen zijn ook meestal aan de lange kant, maar als je inspiratie hebt, dan kun je gewoon niet stoppen. Vond het trouwens niet te lang hoor. We hebben ook zóveel geluisterd :o

Quote
Ik kan me altijd goed verplaatsen in situaties waar ik mee bezig ben en zeker waar mijn interesses naar uit gaat.
Niemand heeft er iets aan om steeds  met technische termen gaan te gooien, we zijn meer en deel allemaal normale audiofielen en geen professionele reviewers die soms met termen gooien waarvan ze zelf nog niet weten wat het is :D.
En wat heeft iemand eraan wanneer je allemaal maar met technische termen gaat gooien.
Snelle dynamische stukken zaten er zeer zeker tussen waar mening set zeker problemen zal kennen.
Dat kan je zeker! Ik vind persoonlijke verslagen leuker en vaak informatiever dan de professionele. De emotie is dan beter merkbaar :music:

Quote
Ik ben een echte  stereo kenner en neem maar aan dat het dan goed is, ben zeer kritisch  :blush:, valt wel mee ;)
Die kleine aandachtspuntjes blijven klein niet groter maken dan klein. Die Furutech netkabels kun je eventueel wel wat mee wanneer je wilt. Bij mij voorheen zoals ik al op 22 juli zij dat bij mij het averechts werkte. Het idee heb dat dit de oorzaak was bij Kari Bremnes. Maar problematisch is het niet verder.
Kritisch mag je zeker zijn. En als je dan zo kritisch hebt geluisterd en je geeft dan nóg dit oordeel, dan ben ik daar natuurlijk heel blij mee! Ik was sowieso nog eens van plan te experimenteren met stroomkabels, dus dat ga ik nog een keer proberen.

Quote
Te warm voor de platen te verwijderen, kuch kuch, we hadden gewoon geen tijd  :D, te druk met genieten op stereo!!
Je weet hoe ik denk betreft de platen, je weet ook dat ik qua tweaken overal voor in ben.;).
Vele zullen het wel weten wanneer ze mijn topic wel eens lezen of volgen dat ik wel in ben om testen en tweaken, maar ik ken grenzen en zeer zeker zal ik zeggen of het werkt of niet.
Mijn hifi rack is ook volledig aangepast en al zwaar gedempt.;)
Tijd was inderdaad weer voorbij gevlogen, maar dat is met elke M&G zo. Zal vandaag niet anders gaan :P
Ik kom graag in het najaar een keer bij je langs en wie weet...

Quote
Heb nu alweer een leuk speelgoedje om te testen. :clapping:
Je hebt het me vast verteld, maar ik ben het even kwijt... :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag weer M&G! :pompom: Gelukkig is het een graadje op 10-12 minder warm dan gisteren :o

Bas, Huib, Jurian en Viktor, goede reis en tot straks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Quote from: HTip on August  3, 2013, 07:35:00
Vandaag weer M&G! :pompom: Gelukkig is het een graadje op 10-12 minder warm dan gisteren :o

Bas, Huib, Jurian en Viktor, goede reis en tot straks!

Tot straks Philip!  :clapping:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

treky22

Quote from: HTip on August  3, 2013, 07:35:00
Vandaag weer M&G! :pompom: Gelukkig is het een graadje op 10-12 minder warm dan gisteren :o

Bas, Huib, Jurian en Viktor, goede reis en tot straks!

Net wakker  ::)

Tot over een paar uurtjes, heb er weer zin in  :headbanging:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Madhouse

Veel plezier vandaag met z'n allen! We lezen de verslagen wel weer  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

#14382
Het was (weer) een zeer geslaagde, gezellige dag met veel muziek(tips) en veel indrukken, soms letterlijk :D

Bas, Jurian en Viktor, ik vond het erg leuk om jullie te leren kennen. Huib, het weerzien was weer zeer aangenaam. Bedankt dat jullie de reis hebben willen maken en de warmte van de ruimte :o hebben getrotseerd. Door het warme weer van de afgelopen dagen was de HT al warm voordat we waren begonnen, maar we hebben denk ik een nieuwe recordtemperatuur bereikt :o Ook bedankt voor de kado's. Niet nodig natuurlijk, maar erg leuk!! Dit natuurlijk ook namens Annet!

Viktor (en misschien Huib), tot volgende week. We houden contact over de details.

Ik type dit trouwens buiten op het koele terras, terwijl het huis en de HT aan het afkoelen zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Het was zeker een geslaagde dag, erg leuk! Nu lekker mij. Bedje in, morgen nog wat aantekeningen opschrijven en dan over een weekje wat ik er van vond.

Philip en Annet, ontzettend bedankt! Ook voor de aangepaste menu's, heel attent. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Philip super bedankt voor de leuke dag.  :worship:

Je hebt een ruimte en set om trots op te zijn.  Het is inderdaad "A chamber of dreams"

Geef Annet nogmaals een knuffel voor de heerlijke lasagne.

Ik zie jou in ieder geval volgende week zaterdag.  ;)


@ Valkyrie, Treky22 en Bas.. ik vond het super om jullie te leren kennen.  :thumbs-up:


Quote from: HTip on August  3, 2013, 22:38:37
Het was (weer) een zeer geslaagde, gezellige dag met veel muziek(tips) en veel indrukken, soms letterlijk :D

Bas, Jurian en Viktor, ik vond het erg leuk om jullie te leren kennen. Huib, het weerzien was weer zeer aangenaam. Bedankt dat jullie de reis hebben willen maken en de warmte van de ruimte :o hebben getrotseerd. Door het warme weer van de afgelopen dagen was de HT al warm voordat we waren begonnen, maar we hebben denk ik een nieuwe recordtemperatuur bereikt :o Ook bedankt voor de kado's. Niet nodig natuurlijk, maar erg leuk!! Dit natuurlijk ook namens Annet!

Viktor (en misschien Huib), tot volgende week. We houden contact over de details.

Ik type dit trouwens buiten op het koele terras, terwijl het huis en de HT aan het afkoelen zijn...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Mooi verslag om te lezen Nico... (schrijf ik terwijl ik het gevoel heb dat ik dagen/weken achterloop) ;D

Tussen de regels door een paar pareltjes opgepikt die ik in het verleden wel eens gehoord heb, maar nooit zelf heb aangeschaft (ze staat nu op mijn lijstje).
Leuke manier ook van reviewen/luisteren om van genre naar genre over te stappen en knap dat je dit na een vakantie nog allemaal weet te produceren! 8)

Ondertussen is er alweer een M&G geweest en worden er binnenkort filmopnames gemaakt in de Chamber of Dreams...
Het gaat als een speer Philip en dat komt natuurlijk maar door 1 persoon: jijzelf!

Complimenten voor de manier waarop jij (en Annet!) iedere keer weer in staat zijn om mensen (thuis en hier op het forum) deel te maken van de manier waarop jullie 'onze gezamelijke hobby' bedrijven en in staat zijn om mensen nog enthousiaster te maken dan ze al waren :worship: :worship:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

#14386
Quote from: Jean Sibelius on August  4, 2013, 14:55:04
Mooi verslag om te lezen Nico... (schrijf ik terwijl ik het gevoel heb dat ik dagen/weken achterloop) ;D

Tussen de regels door een paar pareltjes opgepikt die ik in het verleden wel eens gehoord heb, maar nooit zelf heb aangeschaft (ze staat nu op mijn lijstje).
Leuke manier ook van reviewen/luisteren om van genre naar genre over te stappen en knap dat je dit na een vakantie nog allemaal weet te produceren! 8)

Welke pareltjes staan nu dan op het lijstje?
Ik denk dat bij jou bepaalde nummers ook goed tot zijn recht zullen komen  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: Jean Sibelius on August  4, 2013, 14:55:04
Ondertussen is er alweer een M&G geweest en worden er binnenkort filmopnames gemaakt in de Chamber of Dreams...
Het gaat als een speer Philip en dat komt natuurlijk maar door 1 persoon: jijzelf!

Complimenten voor de manier waarop jij (en Annet!) iedere keer weer in staat zijn om mensen (thuis en hier op het forum) deel te maken van de manier waarop jullie 'onze gezamelijke hobby' bedrijven en in staat zijn om mensen nog enthousiaster te maken dan ze al waren :worship: :worship:


Groeten, Jan

Bedankt voor de mooie woorden en de complimenten, Jan! :wub: Ben er een beetje stil van...

Quote from: vik on August  5, 2013, 07:41:49
Suc6 vandaag Philip.  :pompom:
Bedankt vik! :thumbs-up: Ik ben eigenlijk nu al zenuwachtig, maar dat heb ik ook met een presentatie voor een groot gezelschap ;-) Spannend allemaal!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Quote from: HTip on August  5, 2013, 07:52:11
Bedankt vik! :thumbs-up: Ik ben eigenlijk nu al zenuwachtig, maar dat heb ik ook met een presentatie voor een groot gezelschap ;-) Spannend allemaal!!

Ondanks de zenuwen toch heel veel plezier gewenst.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Quote from: Jean Sibelius on August  4, 2013, 14:55:04
Mooi verslag om te lezen Nico... (schrijf ik terwijl ik het gevoel heb dat ik dagen/weken achterloop) ;D

Tussen de regels door een paar pareltjes opgepikt die ik in het verleden wel eens gehoord heb, maar nooit zelf heb aangeschaft (ze staat nu op mijn lijstje).
Leuke manier ook van reviewen/luisteren om van genre naar genre over te stappen en knap dat je dit na een vakantie nog allemaal weet te produceren! 8)

Ondertussen is er alweer een M&G geweest en worden er binnenkort filmopnames gemaakt in de Chamber of Dreams...
Het gaat als een speer Philip en dat komt natuurlijk maar door 1 persoon: jijzelf!

Complimenten voor de manier waarop jij (en Annet!) iedere keer weer in staat zijn om mensen (thuis en hier op het forum) deel te maken van de manier waarop jullie 'onze gezamelijke hobby' bedrijven en in staat zijn om mensen nog enthousiaster te maken dan ze al waren :worship: :worship:


Groeten, Jan

Zeer mooi verwoord Jan, je kunt het niet beter omschrijven en ik sluit me er compleet bij aan!  ;)


@ Philip, succes vandaag! We zijn benieuwd  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

treky22

Philip, heel veel plezier vandaag  8)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Bas Akkerman

Philip, dat komt helemaal goed! De manier waarop je met passie over je hobby weet te vertellen is erg aanstekelijk en eigenlijk zonde om niet te delen met een nog grotere groep dan hier op dit forum.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frankp

Heel veel plezier vandaag en we zien je wel bij de Oscars   :D

HTip

Quote from: Eddye on August  5, 2013, 07:55:29
Ondanks de zenuwen toch heel veel plezier gewenst.

Dankje Eddy! Valt wel mee hoor, zijn "gezonde" zenuwen. Het is niet zo dat ik er niet van kan slapen, eten, etc. ;D

Quote from: Madhouse on August  5, 2013, 08:00:15
Zeer mooi verwoord Jan, je kunt het niet beter omschrijven en ik sluit me er compleet bij aan!  ;)
:blush: Bedankt Roy! :wub:

Quote
@ Philip, succes vandaag! We zijn benieuwd  :pompom:
Thanks! Ik laat vanavond wel even weten hoe het gegaan is...

Quote from: treky22 on August  5, 2013, 08:31:18
Philip, heel veel plezier vandaag  8)
Dank je Huib! Ga er zeker plezier aan beleven :pompom:

Quote from: Bas Akkerman on August  5, 2013, 08:43:15
Philip, dat komt helemaal goed! De manier waarop je met passie over je hobby weet te vertellen is erg aanstekelijk en eigenlijk zonde om niet te delen met een nog grotere groep dan hier op dit forum.
Dank je Bas! Ik moet eigenlijk gewoon doen zoals bij elke M&G, maar dan met een camera op mij gericht ;D

Quote from: frankp on August  5, 2013, 08:51:39
Heel veel plezier vandaag en we zien je wel bij de Oscars   :D
Dank je Frank! :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

En die camera vergeet je al na een minuut, geloof me.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RalphH

Veel plezier vandaag Philip. Is er iemand die me make-up bijwerkt af en toe? ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Valkyrie

Succes vandaag Philip, gaat helemaal goedkomen!! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

#14398
M&G Chamber Of Dreams 3 augustus 2013

Zaterdagochtend ging de wekker vroeg. Het was de dag dat ik eindelijk kennis mocht gaan maken met de Chamber Of Dreams. Jammer genoeg moest ik een eerdere keer afzeggen, maar dit keer stond er niks in de weg. Op vrijdagavond alvast de auto volgetankt, zodat ik zaterdag meteen kon vertrekken. Ik had met Bas op Den Haag Centraal afgesproken. Uiteindelijk kwam Bas ietsje later aan, maar dat kan je soms hebben met de RandstadRail.
Om 8:30 konden we de reis vervolgen richting Philip. Na een gezellige autorit van ongeveer 2,5 uur kwamen wij aan bij Philip. Inmiddels as het dus al 11:00! Daar stonden ook Viktor en Huib al voor de deur. Al gauw kwam Philip en Annet naar buiten om kennis te maken. Wat een leuk en enthousiast gezelschap! Dit beloofde een leuke en vooral leerzame dag te gaan worden.

We begonnen eerst even met een bakje koffie en een lekker stukje vlaai. Dat ging er goed in na een lange autorit. :) Na heerlijk in de tuin te hebben gezeten en wat geklets te hebben over van-alles-en-nog-wat over HT & hifi was het tijd om af te dalen naar de HT-ruimte. Wat een gave ruimte! Alles erg mooi ingericht en perfect afgewerkt! Tijdens het praten kon je al horen dat de ruimte akoestisch was aangepast. Tijdens het praten hoorde ik ook dat er minder galm aanwezig was. Zeker in vergelijking met mijn eigen huiskamer. Een ruimte om van te dromen!! :inlove:

Philip had ons wat huiswerk meegegeven in de zin van enkele muzieknummers. Deze had ik thuis al behoorlijk intensief geluisterd. Toen de set van Philip begon te spelen dacht ik echt van WOWW!! De instrumenten klonken nog losser van elkaar. Na de "huiswerknummers" werd het tijd om eigen muziek af te spelen. Heerlijk om nummers (die je nog vaker op je eigen set gehoord hebt) in deze ruimte te horen. Ik had o.a. de Very Best Of van Dire Straits en Mark Knopfler meegenomen. Op dit album staat ook het theme van Local Hero op. Ik vind dat een erg mooi nummer. Leuk is dat Philip daarbij heeft laten horen wat de Nespa doet. Halverwege het nummer deed Philip de CD in de Nespa en na 2 min ging de CD weer de Oppo in. Wat een verschil! De instrumenten kon ik beter los van elkaar horen. Ook waren details beter waarneembaar. Leuk dat zo'n apparaatje zo'n verbetering kan geven.
Daarnaast heeft Philip laten horen wat het verschil is tussen met en zonder de CA Diamond Plate onder de versterker en Oppo. Philip had al veel verteld over de platen. Bij de versterker dacht ik wel een verschil te horen, maar bij de Oppo hoorde ik het niet. Of het bij mij tussen de oren zit of dat ik het daadwerkelijk hoorde laat ik in het midden...

Al gauw was het etenstijd, dus tijd voor lasagne! Annet had zich flink uitslooft in de keuken, want er kwamen maar liefst 3(!) schalen lasagne op tafel. Na heerlijk in de tuin te hebben gegeten werd het alweer tijd voor het laatste stuk van de M&G. De JVC ging aan en we begonnen met wat bluray-muziek. Viktor had aardig wat bluray's bij zich en zelf had ik Sting - Live in Berlin meegenomen. Wederom natuurlijk een geweldige ervaring qua geluid, maar nu ook met beeld. Viktor had ook nog wat mooie nummers van de bluray David Foster and friends - Hit Man Returns. Daar stond een nummer op wat echt zo onwijs goed klonk, dat iedereen wel kippenvel kreeg:

Een echte aanrader voor de muziekcollectie dus!

Als afsluiting hadden we nog wat filmscenes als demo. Hierbij gebruikte Philip een bluray van het HTforum, met allerlei testscenes. Ook hebben we een stukje van Inception gekeken. Wat een geweld qua beeld en geluid. Oprecht een eigen thuisbioscoop!!

Rond een uurtje of 22:00 werd het toch wel tijd om weer naar huis te rijden. Het idee dat je dan nog 3 uur terug moet rijden (ditmaal Bas thuis afgezet) betekent dat je niet al te laat moet vertrekken. Uiteindelijk was ik dan ook om 1:00 thuis, maar een hele mooie ervaring rijker!!! :)

Philip en Annet, heel erg bedankt voor jullie gastvrijheid! Ik heb echt enorm genoten van alles!! Als jullie een keer hier in de buurt zijn, zijn jullie van harte uitgenodigd!
Bas, Viktor en Huib, heel erg leuk om kennis met jullie gemaakt te hebben. Jullie hebben er ook voor gezorgd dat het een onvergetelijke dag werd. Dank je wel!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Quote from: Bas Akkerman on August  5, 2013, 08:59:03
En die camera vergeet je al na een minuut, geloof me.
Zou je wel eens heel erg gelijk in hebben. Vanmiddag weet ik het ;)

Trouwens, we zijn jouw CD vergeten in de Nespa te doen. Maar dat kan alsnog, maar dat bespreken we wel via PM...

Quote from: RalphH on August  5, 2013, 09:00:03
Veel plezier vandaag Philip. Is er iemand die me make-up bijwerkt af en toe? ;D
Dank je Ralph! :clapping: natuurlijk is er iemand voor de make-up... Annet! :wub: :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive