Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: Snowmaster on February 28, 2013, 22:06:46
Heb hier al een paar jaar soundboards. Eerst een paar proefmodellen en toen zelf gebouwd. 
Je ruimte of opstelling moet er wel geschikt voor zijn.  De professionele boards zullen ongetwijfeld nog beter zijn, maar ik vind de P/K niet kloppen.  Heb trouwens nog wel een idee voor een "soort superboard".  Die zou ik kunnen bouwen in elke vorm of geintegreerd in b.v. een kast.
Misschien ga ik na de verbouwing de uitdaging om CA te verslaan nog een keer aan.
Ik wil het eigenlijk onherkenbaar integreren in een meubel. 
Ik heb in ieder geval met eigen oren kunnen horen wat de testmodellen in mijn set en ruimte doen. En dat is veel, anders was ik natuurlijk er niet mee doorgegaan ;) Ik weet inmiddels ook hoeveel werk, tijd en materiaal in de ontwikkeling en realisatie gaat zitten. Het is allemaal handwerk en je zou het bijna een ambacht kunnen noemen.

Mocht je de uitdaging met CA aangaan, dan mag je hier komen testen ;D Neem je meteen de stroomoplossing mee ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Quote from: HTip on February 28, 2013, 22:14:58
Dan is het goed dat je even een pauze hebt genomen en gestopt bent met testen van je eigen oplossingen. Want je moet natuurlijk wel kunnen blijven genieten...

Gelukkig geniet ik al weer een hele tijd.....soms tot in mijn tenen  :clapping:.

Ik heb hier al een tijdje Kordz HDMI kabels liggen van High End Passion.  Heb in al die weken de Lux en de EVX nog niet echt vergeleken.  Te druk met genieten...(en met verbouwen  :-X). 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Quote from: Snowmaster on February 28, 2013, 22:21:07
Gelukkig geniet ik al weer een hele tijd.....soms tot in mijn tenen  :clapping:.

Ik heb hier al een tijdje Kordz HDMI kabels liggen van High End Passion.  Heb in al die weken de Lux en de EVX nog niet echt vergeleken.  Te druk met genieten...(en met verbouwen  :-X). 
Goed om te horen! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Update: Gisteravond nog met een vriend gemaild/gebeld en het "probleem" is opgelost. De oorzaak is waarschijnlijk de opwekking van statische electriciteit in de speakerkabels die ik heb moeten verleggen. Ze steunen nu ook tijdelijk tegen de achterwand en die is bedekt met... juist ja, tapijt. Oplossing was een andere tweak toepassen en wel de Densen DeMagic. Daarna was het geluid van woensdag weer terug.

Dus dit weekend met de kabels aan de gang...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: RubenV. on February 28, 2013, 13:17:24
Heb je ook foto's van die cable clamps?
Jullie hadden nog foto's tegoed van de CA Cable Clamps

Interlinks


Speakerkabel


En nog een foto van het rack met de CA Diamond die ik mag lenen totdat mijn platen klaar zijn


Ik heb ook nog 2 foto's toegevoegd aan de review. Helaas zo druk bezig geweest met testen dat ik alleen het rack heb gefotografeerd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skoebiedoe

Blijkbaar een goed geplande marktstrategie bij de verkopers van dat spul. ;)

Bwa,zolang het voor u werkt,veel plezier ermee. ;)

HTip

Quote from: skoebiedoe on March  2, 2013, 08:53:19
Blijkbaar een goed geplande marktstrategie bij de verkopers van dat spul. ;)

Bwa,zolang het voor u werkt,veel plezier ermee. ;)
Dank u! De producten vullen elkaar prima aan. De plaat ontkoppelt de apparatuur en speakers, de Cable Elevator ontkoppelt de speakerkabel en de Cable Clamp elimineert de microfonie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag (opnieuw) begonnen met de stroom- en speakerkabels te ontkoppelen van elkaar en de grond. Annet had een goed idee dat beter was dan wat we vorige week hadden bedacht. Het eerste idee was 2 stukjes 22mm multiplex om de stroomkabel binden met touw. Het nieuwe idee is de 2 stukjes 22mm multiplex te fixeren met een plaatje triplex. Die worden dan los om de kabel geplaatst en de speakerkabels komen hierop te rusten.

Waar geen stroomkabel ligt hebben we een plankje 22mm multiplex op bepaalde afstand van elkaar onder de speakerkabel gelegd. In de kabelgoten rondom het podium wordt het nog iets anders, maar dat moet ik eerst uitproberen of het werkt.

O ja, en ik zal voldoende foto's maken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag flinke voortgang geboekt. Vanaf de linker frontspeaker tot de kolom bij de sub zijn klaar. Het idee heeft erg goed gewerkt. De 3 kabels zijn bijeengebonden met touw zodat het allemaal beter blijft liggen. Ook nog een opening in de plint gemaakt om de speakerkabel naar de rechter frontspeaker te leiden.

Onder het voorpodium


In de hoek onder het podium en op weg naar de plint


Wat verscholen gaat achter de plint


Detailopname van een blokje met het touw zichtbaar


Opening in plint gemaakt voor speakerkabel


Morgen verder met de kabelgoten in het achterpodium. Als het een beetje meezit en ik heb genoeg hout, dan kan het dit weekend afgerond worden en zijn we weer en stapje dichterbij met de voorbereiding voor de CA Diamond... :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Voor ik het vergeet te zeggen: even een kousje over die witte kabels trekken zodat ze gewoon zwart worden ;)
Dat gezegd hebbende: respect voor je structuur en orde in zo'n ruimte. In het echt is het verbazingwekkend mooi, maar pas op de foto vallen de details op zoals je alles wegwerkt (waarmee je ook meteen zorgt dat je het alleen op de foto kunt zien :P)

Erg netjes, en ik ben benieuwd of het bevalt!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RonG

Ook mijn complimenten dat je er zoveel aandacht aan geeft O0

skoebiedoe

Is wel een goedkope tweak te noemen ;)  ....mischien ook eens proberen dan.

(alhoewel,mijn kabels liggen infeite al op een houten afscherming in de blokhut ..... )

Etiennevh

Ziet er netjes uit Philip. Heb je voor die laatste foto (opening) een bovenfrees ofzo gebruikt? Ziet er zo netjes uit....
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: Christiaan S on March  2, 2013, 19:59:11
Voor ik het vergeet te zeggen: even een kousje over die witte kabels trekken zodat ze gewoon zwart worden ;)
Dat gezegd hebbende: respect voor je structuur en orde in zo'n ruimte. In het echt is het verbazingwekkend mooi, maar pas op de foto vallen de details op zoals je alles wegwerkt (waarmee je ook meteen zorgt dat je het alleen op de foto kunt zien :P)

Erg netjes, en ik ben benieuwd of het bevalt!
Bedankt Chris! Ik heb altijd geprobeerd alle kabels uit het zicht te hebben. Alleen was het wel uit het zicht, maar achter of onder plinten een zooitje. Dat gaan we nu veranderen. Of we het gaan horen weet ik niet, maar het gaat wel opbouw van statische electriciteit tegen.

De speakerkabel bedekken met een zwarte krimpkous... Heb ik nog niet over nagedacht en tijdens film stoort het niet, maar ik zal eens kijken of ik het nodig vind.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: RonG on March  2, 2013, 20:10:30
Ook mijn complimenten dat je er zoveel aandacht aan geeft O0
Bedankt Ron! Dit soort klusjes zijn de dingen die je uitstelt, omdat je ze toch niet ziet en je er geen last van hebt. Maar het komt uiteindelijk ook nog het geluid ten goede en het was een tip in een reviewtopic van de platen. Dus toch maar gedaan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: skoebiedoe on March  2, 2013, 20:39:24
Is wel een goedkope tweak te noemen ;)  ....mischien ook eens proberen dan.

(alhoewel,mijn kabels liggen infeite al op een houten afscherming in de blokhut ..... )
Dit is echt een hele goedkope tweak. Sterker nog, voor ons kost het alleen maar tijd. Het hout hadden we nog over van de plaat onder de stoelen en touw was ook voorhanden.

As je kabels al afgeschermd zijn is het niet nodig. Als daar stroomkabels in de buurt liggen dan wel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Etiennevh on March  2, 2013, 23:35:47
Ziet er netjes uit Philip. Heb je voor die laatste foto (opening) een bovenfrees ofzo gebruikt? Ziet er zo netjes uit....
Bedankt Etienne! Geen bovenfrees, maar op 2 plaatsen met een vlinderboor een gat gemaakt en daarna met een decoupeerzaag het tussenliggende stuk weggezaagd. Is eigenlijk best eenvoudig. De plek bepalen waar het gat moest komen was niet zo eenvoudig bepaald, maar het heeft goed uitgepakt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: HTip on March  3, 2013, 00:12:34
Bedankt Etienne! Geen bovenfrees, maar op 2 plaatsen met een vlinderboor een gat gemaakt en daarna met een decoupeerzaag het tussenliggende stuk weggezaagd. Is eigenlijk best eenvoudig. De plek bepalen waar het gat moest komen was niet zo eenvoudig bepaald, maar het heeft goed uitgepakt...
Haha ok dat is ook een optie ja. Ik maak veel te weinig gebruik van Vlinderboren, maar idd handige toepassing zo. Waar de Deco (decoupeerzaag heet hier inmiddels zo) al niet goed voor is :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Je wordt vanzelf vindingrijk als je net dat gereedschap mist als je iets af wilt hebben ;)

Vandaag weer flink met de deco ;) aan de gang geweest en zoals het er nu uitziet kunnen we het vandaag afronden. De tuinslangen voor de fronts zijn de grootste uitdaging gebleken. En ondanks de ruime kabelgoten is het toch best een gekl..i :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Bedankt voor de foto's van de cable clamps (en natuurlijk ook de rest) hier was ik zelf erg benieuwd naar. Ik zie dat je dit weekend weer lekker bezig bent geweest  :thumbs-up: Zelf cable elevators maken wil ik ook eens uit gaan proberen. Je hebt deze erg mooi weggewerkt in de plinten  :worship:
Quote from: HTip on March  3, 2013, 00:05:41
Bedankt Chris! Ik heb altijd geprobeerd alle kabels uit het zicht te hebben. Alleen was het wel uit het zicht, maar achter of onder plinten een zooitje. Dat gaan we nu veranderen. Of we het gaan horen weet ik niet, maar het gaat wel opbouw van statische electriciteit tegen.

De speakerkabel bedekken met een zwarte krimpkous... Heb ik nog niet over nagedacht en tijdens film stoort het niet, maar ik zal eens kijken of ik het nodig vind.

Ik vind dat zwart met wit er juist wel chique uitzien.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Snowmaster

Leuk projectje.   
Kabels die parallel lopen is bijna altijd kwaliteit inleveren, maar het is haast onvermijdbaar met HT.
Ben benieuwd of je gaat horen dat ze van de grond zijn. Ik ken het ietswat dichtgeslipte geluid van statische electriciteit, diëlectricums en andere verstorende invloeden. Hier is het nog steeds een "kabelbende" en ik weet dat ik dat kan verbeteren.  Tijdens de verbouwing ga ik gescheiden goten meestorten in de vloer, maar ook dat is niet optimaal want dan zit het weer in een PVC behuizing. Zo is er eigenlijk altijd iets.
Wat is die grijze kabel ?
 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Etiennevh

Quote from: Snowmaster on March  3, 2013, 15:52:07

Wat is die grijze kabel ?

Ik denk de motor van het gordijn.

Quote from: HTip on March  3, 2013, 15:36:35
Je wordt vanzelf vindingrijk als je net dat gereedschap mist als je iets af wilt hebben ;)

Vandaag weer flink met de deco ;) aan de gang geweest en zoals het er nu uitziet kunnen we het vandaag afronden. De tuinslangen voor de fronts zijn de grootste uitdaging gebleken. En ondanks de ruime kabelgoten is het toch best een gekl..i :D
Hehe. Het is zeker geklooi, maar het eindresultaat zal er vast wel weer mogen zijn :) Ook weer klaar :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: RubenV. on March  3, 2013, 15:48:46
Bedankt voor de foto's van de cable clamps (en natuurlijk ook de rest) hier was ik zelf erg benieuwd naar. Ik zie dat je dit weekend weer lekker bezig bent geweest  :thumbs-up: Zelf cable elevators maken wil ik ook eens uit gaan proberen. Je hebt deze erg mooi weggewerkt in de plinten  :worship:
Graag gedaan. Ik ben ze nog uitgebreid aan het testen. De afgelopen dagen ze bewust allemaal eraf gehaald om te weten of ik mij de verbetering verbeeld, maar na alle werkzaamheden ga ik ze weer monteren en weer luisteren :music:

De cable elevators zijn eigenlijk heel simpel te maken. Het kost je wat hout, multiplex werkt goed vanwege de gelaagdheid en vooral veel tijd ;) Bedankt voor het compliment!

Quote
Ik vind dat zwart met wit er juist wel chique uitzien.
Heb je ook gelijk in. Ik laat ze denk ik ook zo...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Snowmaster on March  3, 2013, 15:52:07
Leuk projectje.   
Kabels die parallel lopen is bijna altijd kwaliteit inleveren, maar het is haast onvermijdbaar met HT.
Ben benieuwd of je gaat horen dat ze van de grond zijn. Ik ken het ietswat dichtgeslipte geluid van statische electriciteit, diëlectricums en andere verstorende invloeden. Hier is het nog steeds een "kabelbende" en ik weet dat ik dat kan verbeteren.  Tijdens de verbouwing ga ik gescheiden goten meestorten in de vloer, maar ook dat is niet optimaal want dan zit het weer in een PVC behuizing. Zo is er eigenlijk altijd iets.
Ik kan de stroomkabel ook langs het plafond laten lopen, maar dan nog moet ik de speakerkabels van de grond ontkoppelen. PVC-behuizing is inderdaad niet optimaal, daarom heb ik ook geen tiewraps gebruikt.

Quote
Wat is die grijze kabel ?
Dat is de stroomkabel die alle kolommen voorzien van stroom en ook de WCD van het gordijn. Die kabel loopt bijna helemaal rond...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Etiennevh on March  3, 2013, 16:03:22
Ik denk de motor van het gordijn.
Hehe. Het is zeker geklooi, maar het eindresultaat zal er vast wel weer mogen zijn :) Ook weer klaar :)
Klopt helemaal, tenminste voor de WCD voor het gordijn ;)

Het eindresultaat zal er zeker naar zijn, alleen zie je 90% van al dat moois niet ;D Achter het rack wordt het ook een stuk opgeruimder en strakker. Geen van de kabels mag het tapijt op de achterwand en vloer raken. Ik heb wel de nodige foto's gemaakt, dan is het nog een beetje te zien ;)

Nu weer gauw verder, anders krijg ik het toch niet af... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive