Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Zefanja

Quote from: Peerless Monster on January 28, 2013, 15:08:24
Jij luistert zelf geen muziek dus, omdat zij het heeft overgenomen?

Hahahaha nou bijna wel.
Ze luistert meer dan dat ik doe op het moment  ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

SV..S

Quote from: HTip on January 26, 2013, 12:11:04
Bedankt Jos! Volgende keer ben je er gewoon ook bij :pompom:
daar houden we het even op ;)
Quote
Hoe gaat het met je?

mijn schouder heeft best wel even tijd nodig, zal wel iets gekneusd zijn.
vandaag wel gewerkt, maar links kan ik nog niet zwaar belasten, tja ik ben ook geen 20 meer :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: Peerless Monster on January 27, 2013, 03:05:41

Nu alleen het slechte nieuws vertellen dat er weer een record is gebroken....
Het record in lekkerheid der lasagnas in de Chamber of Dreams. Jos je hebt wat gemist!!
dit is gewoon leedvermaak, bah!
















:D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Quote from: SV..S on January 28, 2013, 21:28:57
dit is gewoon leedvermaak, bah!
:D

;D Op de 1 of andere manier mis jij altijd de lasagne Jos... En ik zou die met geen mogelijkheid willen missen. ;D dit was al mijn tweede keer binnen jaar bij Philip ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Vervelend voor je Jos!

Rens, je hebt Jos nu genoeg geplaagd :police: :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on January 28, 2013, 18:44:40
Philip heb jij nu ook zo'n CA plate?
Klopt! Ligt onder de Oppo. Zal nog een goede foto maken en hier posten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

Quote from: HTip on January 29, 2013, 22:39:57
Vervelend voor je Jos!

Rens, je hebt Jos nu genoeg geplaagd :police: :D
Anette!!!
Help, ze pesten me!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vanavond (helaas) kort geluisterd. Nog lang niet genoeg beluisterd, maar ik wil jullie toch mijn voorzichtige eerste indruk niet onthouden...

Zoals gezegd is Rens afgelopen zaterdag de CA Plate komen brengen en hebben we getest met de plaat onder de diverse componenten. Bovendien had hij ook nog een testexemplaar meegenomen. Hij kent namelijk de maker ;) Dus uiteindelijk de plaat onder de Oppo gelegd en de andere plaat onder de versterker. Maar die paste maar net, dus dat was niet verstandig om daar te laten liggen. Toen onder de PPP gelegd en daar is ie de rest van de dag blijven liggen.

Wat doet de plaat zou je zeggen? Alle hinderlijke bijgeluiden of storingen door trillingen (van bijv. het loopwerk) en interferentie door radio- of elektromagnetische golven worden hiermee weggefilterd. Het resultaat is een zuiverder geluid met extreem veel details, zelfs bij lage volumes. Er ontstaat meer diepte, breedte en zelfs hoogte in het geluidsbeeld. We hebben pas een paar dagen naar onze favoriete muziek geluisterd, maar bij elk nummer ontdekken we nieuwe details. Maar muziek klinkt ook natuurlijker. Gitaren, piano en andere instrumenten worden mooi afgerond, maar klinken ook weer niet te lang door. Snelheid is dus ook toegenomen. In surround is het effect zelfs nog groter, of zo ervaren we dit ;)

Nu rest ons slechts onze volledige muziekverzameling opnieuw te beluisteren :)

Nog iets anders. Dit is de eerste tweak (en ik heb het nodige geprobeerd) die ook een zichtbare verbetering van het beeld oplevert. Dat hadden we nog niet eerder zo duidelijk meegemaakt. Het beeld lijkt meer 3D. Maar ook hier moeten we natuurlijk nog meer bekijken, voordat we zeker weten dat we het ons niet inbeelden :D

Kortom, een heel tevreden HTip en blij met zijn nieuwe aanwinst! Zo blij zelfs, dat deze plaat zeer waarschijnlijk niet lang alleen hoeft te zijn... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

#13035
Een andere review van een enthousiasteling, zij het met 1 post op het forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126114.msg2252927#msg2252927

En een review van mij voor Rogier (Crusade Audio):
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107055.msg1845004#msg1845004

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld over de platen; mensen hoeven me niet te geloven.
Maar ik hoor het in een blind test. En ik ben blij dat er iemand is, die net zo enthousiast als ik ben.

Enne nu de uitdaging nog voor degenen die kunnen meten...
Een waterfalletje is zo gemaakt toch, met en/of zonder plate?
Durf de uitdaging aan zou ik zeggen of bij Philip of bij mij thuis.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Leuke uitdaging! Vraagt wel om goed gekalibreerde apparatuur die ook een breed spectrum kunnen weergeven. Maar er is al eens een REW-meting door de kenners uitgevoerd, dus wie weet...

Jouw reviewlink wijst naar een post in het topic en niet naar het topic. Misschien even aanpassen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Mooi dat het zo een verbetering geeft.
Bijzonder dat, een in mijn ogen simpele oplossing, zo een dramatische verbetering kan geven.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Quote from: Zefanja on January 30, 2013, 08:50:42
Mooi dat het zo een verbetering geeft.
Bijzonder dat, een in mijn ogen simpele oplossing, zo een dramatische drastische  :D verbetering kan geven.

Inderdaad bijzonder, ik moet zoiets ook persoonlijk meemaken want ben best sceptisch. Maar het klinkt wel heel positief zoals Philip het omschrijft! :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

#13039
Ik ben nog met iets bezig, maar daarna moeten jullie maar eens komen luisteren of je diezelfde verbetering ervaart. Bijna 1 reünie M&G heb ik zo al vol ;) Nu alleen nog een datum...

@Madhouse, Zefanja en Martijn: Kunnen jullie mij jullie e-mailadres via PM sturen? Ik plan tegenwoordig via afspreken.nl de afspraken.

BTW: gezond sceptisch zijn is goed. Was ik ook ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

Interessant die CA plates! Leuk om te lezen dat 't jullie zoveel brengt, wellicht zelf ook een keertje proberen onder de versterker.  :)

Peerless Monster

Quote from: Antoine on January 30, 2013, 12:50:03
Interessant die CA plates! Leuk om te lezen dat 't jullie zoveel brengt, wellicht zelf ook een keertje proberen onder de versterker.  :)

Ik wil best een afspraak maken Antoine om je een plate te demonstreren ;).

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jean Sibelius

Hoi Philip,

Goed om te lezen dat je weer actief bent op het forum en gefeliciteerd met je CA-plate! Had er al een hoop goede dingen over gehoord. Op dit moment voor mij even op een laag pitje hier op het forum, alhoewel dat niet wil zeggen dat er niets op de achtergrond gebeurd. Zit vlak voor een mogelijke beslissing die mijn set-up gaat optillen naar een niveau wat ik nooit voor mogelijk had (kunnen)(ge)houden. Tot later!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

JCL

Quote from: Jean Sibelius on January 30, 2013, 12:58:50
Hoi Philip,

Goed om te lezen dat je weer actief bent op het forum en gefeliciteerd met je CA-plate! Had er al een hoop goede dingen over gehoord. Op dit moment voor mij even op een laag pitje hier op het forum, alhoewel dat niet wil zeggen dat er niets op de achtergrond gebeurd. Zit vlak voor een mogelijke beslissing die mijn set-up gaat optillen naar een niveau wat ik nooit voor mogelijk had (kunnen)(ge)houden. Tot later!


Groeten, Jan

Met zo'n clifhanger kun je ons toch niet laten zitten! Kom je volgend seizoen pas terug ofzo :D

@Philip: leuk om te horen dat je weer zo enthousiast bent. Zo blijf je toch lekker bezig met je hobby en weet je het geheel steeds weer een beetje beter te krijgen. Zeker voor dat geld zou ik extreem sceptisch zijn (ben ik sowieso al) maar ik heb dan ook een iets andere set en ruimte dan jij ;)

Etiennevh

Philip,

Moet ik het me dan zo voorstellen dat je bij een M&G een vergelijk gaat doen zonder en met plaat door constant de componenten te verplaatsen? Dat lijkt me toch niet echt ten goede van je apparatuur te komen of wel? (constant kabels wisselen, aan/uit etc.)

Ben benieuwd wat voor verschil dat teweeg zou brengen, zoals je het omschrijft klinkt het in ieder geval zeer interessant om te vergelijken :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Peerless Monster

Quote from: Etiennevh on January 30, 2013, 14:06:52
Philip,

Moet ik het me dan zo voorstellen dat je bij een M&G een vergelijk gaat doen zonder en met plaat door constant de componenten te verplaatsen? Dat lijkt me toch niet echt ten goede van je apparatuur te komen of wel? (constant kabels wisselen, aan/uit etc.)

Ben benieuwd wat voor verschil dat teweeg zou brengen, zoals je het omschrijft klinkt het in ieder geval zeer interessant om te vergelijken :)

1 x meten en je bent van alle discussie af... ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Martijnst1990

Quote from: Peerless Monster on January 30, 2013, 14:14:47
1 x meten en je bent van alle discussie af... ;)
Als het met een meting/waterfall echt te zien is dan is het wel een hele beste tweak inderdaad. Bijna geen tweak meer te noemen :D

Quote from: HTip on January 30, 2013, 12:43:48
Ik ben nog met iets bezig, maar daarna moeten jullie maar eens komen luisteren of je diezelfde verbetering ervaart. Bijna 1 reünie M&G heb ik zo al vol ;) Nu alleen nog een datum...

@Madhouse, Zefanja en Martijn: Kunnen jullie mij jullie e-mailadres via PM sturen? Ik plan tegenwoordig via afspreken.nl de afspraken.

BTW: gezond sceptisch zijn is goed. Was ik ook ;)
PM :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Deleted member

Quote from: Peerless Monster on January 30, 2013, 12:56:16
Ik wil best een afspraak maken Antoine om je een plate te demonstreren ;).

Haha, krijg je provisie?  ;) Sense of Music heeft ze ook in 't assortiment zie ik dus daar kan ik er wellicht ook een keertje eentje oppikken, scheelt jou weer (reis)tijd. :)

Peerless Monster

#13048
Quote from: Antoine on January 30, 2013, 15:08:32
Haha, krijg je provisie?  ;) Sense of Music heeft ze ook in 't assortiment zie ik dus daar kan ik er wellicht ook een keertje eentje oppikken, scheelt jou weer (reis)tijd. :)

Nee geen provisie. Ik heb geen belang erbij. Ik heb mijn eigen werk.
Maar ik vind jouw set ook prachtig...
Vandaar alleen al.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bas Akkerman

Leuke "tweak" Philip! Over een tijdje moest ik ook maar eens zo'n CA-plate proberen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten