Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Zo, m&g dag! Ik heb er zin in. Nu eerst een stukje rijden... Tot straks!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martijnst1990

Fijna dag mannen, maar dat komt helemaal goed :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Jean Sibelius

#12878
Veel plezier allemaal en een hele leuke dag toegewenst! :)
(maar dat gaat zonder twijfel helemaal goedkomen)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Wat leuk toch dat jullie altijd weer zo meeleven :wub:

Ik ben er helemaal klaar voor. Nog even de Densen DeMagic gedraaid, SACD van Dire Straits in de Oppo (ook een traditie) en natuurlijk de thee en koffie met iets lokaal lekkers :P

Tot later! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Ik kwam er gister achter dat ik wat drivers vergeten was te installeren in FooBar :D
Klinkt nu een stuk beter die DTS cd van de Dire Straits.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Etiennevh

DTS CD? Volgens mij is het een gewone Hybrid Multichannel 5.1 SACD. Of is er weer een andere versie? Zo ja, waar kunnen we die bestellen? :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

larzie

Quote from: Etiennevh on November 24, 2012, 11:45:17
DTS CD? Volgens mij is het een gewone Hybrid Multichannel 5.1 SACD. Of is er weer een andere versie? Zo ja, waar kunnen we die bestellen? :D

Oh dat kan ook wel. Stond DTS bij meende ik. Kan ook goed zijn dat het die hybrid multichannel 5.1 sacd is hoor. Ander mag je gewoon langs komen met een usb stick ofzo. Mag m zo van mijn hdd plukken :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

frankp



HTip

Een half uurtje geleden zijn mijn gasten op huis aan gegaan. Ik heb het weer erg naar mijn zin gehad, dus het was wat mij betreft een meer dan geslaagde M&G. Het is nu alleen hoog tijd dat ik ga slapen :yawnee:

Welterusten en tot straks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Zo, thuis na een heerlijke dag vol met muziek en film. De terugrit was ook nog een feestje, met een kleine file en een politieachtervolging (nee, niet van mij...) bij de Rotterdamse A16. De dader hadden ze op de A13 nog klemgereden... Zo maak je nog eens wat mee als je bij Philip op bezoek gaat. Deze week maar eens een mooi M&G verslag maken. Maar eerst... slapen!  :yawnee:

Philip en Annet, bedankt voor de gastvrijheid en de overheerlijke Lasagne!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Quote from: RubenV. on November 25, 2012, 03:58:27
Ik ben benieuwd naar de verslagen  :clapping:
Hier nog 1, altijd weer leuk om te lezen :)

@ Skyfox, spannend dagje geweest dan inderdaad :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: skyfox on November 25, 2012, 03:06:29
Zo, thuis na een heerlijke dag vol met muziek en film. De terugrit was ook nog een feestje, met een kleine file en een politieachtervolging (nee, niet van mij...) bij de Rotterdamse A16. De dader hadden ze op de A13 nog klemgereden... Zo maak je nog eens wat mee als je bij Philip op bezoek gaat. Deze week maar eens een mooi M&G verslag maken. Maar eerst... slapen!  :yawnee:

Philip en Annet, bedankt voor de gastvrijheid en de overheerlijke Lasagne!!
Zo zeg, dat was nog een enerverende terugrit! :o

Jij ook bedankt voor je bezoek, je enthousiasme en de overheerlijke haagse k.....r. Vandaag het laatste stukje en dan is ie jammer genoeg op ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

StefaanD

En daarna de weegschaal op, wil wel eens zien hoeveel kilo's er zijn bij gekomen door die Haagse ;D

Hoop deze week mijn verslag te kunnen maken ... maar verwacht geen literair topstukje  ;) Zal gewoon recht-toe-recht-aan zijn

HTip

Quote from: StefaanD on November 28, 2012, 13:14:07
En daarna de weegschaal op, wil wel eens zien hoeveel kilo's er zijn bij gekomen door die Haagse ;D
:clapping: Valt wel mee (hoop ik), want ik heb tussendoor nog genoeg beweging gehad ;D

Quote
Hoop deze week mijn verslag te kunnen maken ... maar verwacht geen literair topstukje  ;) Zal gewoon recht-toe-recht-aan zijn
Leuk! Vind een verslag ontvangen al erg leuk, dus hoeft niet persé een literair stukje te zijn ;D Komt sowieso in het grote M&G-boek (wat ik nog steeds niet af heb...)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Tja.... wel aardig HTruimte en setje.

Leuk subJE ook :D

ZEER Vetjes hoor  :thumbs-up:

skyfox

M&G in The Chamber of Dreams

We schrijven 15 maart en het is bijna zover... Toch niet! Ziekte gooit roet in het eten en de M&G wordt verplaatst. Naar de zomer. Helaas was niet iedereen in de gelegenheid. Naar de herfst. We schrijven 24 november: de dag der dagen! De M&G bij Philip... in de Chamber of Dreams.

De dag begon vroeg en spannend. Er stond een rit van ruim 220 kilometer voor de deur. Door de mist. Onderweg helaas wat vertraging opgelopen, maar om 11.30u stond ik bij Philip voor de deur. Stefaan en Luc waren al aanwezig en we zaten al snel te kletsen over audio en vanalles. Dit onder het genot van een drankje en een lekkernij van Philip.
Nadat de drankjes en hapjes genuttigd waren was het tijd om af te dalen naar The Chamber. Ik had een bepaald beeld van het formaat van deze kamer, ietwat bijgesteld door de opmerkingen in eerdere verslagen dat de kamer kleiner was dan wat mensen dachten. Hierdoor had ik eigenlijk het tegenovergestelde, de kamer was groter dan verwacht. En zoals de foto's doen vermoeden is het daar sfeervol en warm aangekleed. De zachte materialen stralen comfort uit. Terwijl we de Chamber aan het bewonderen waren vertelde Philip het een en ander over de bouw van de kamer en de gebruikte materialen. Op de achtergrond speelde het welbekende Dire Straights om de aparatuur alvast klaar te maken voor de rest van de dag.

Nadat we uitgekletst waren over de kamer begonnen we met muziek. Ik moet eerlijk bekennen dat de diverse nummers niet geheel helder meer voor de geest staan, maar hierbij een poging het een en ander terug te halen. We wilden beginnen met een vergelijk tussen mijn onbehandelde cd van Katie Melua en Philips door de Nespa behandelde cd. Helaas bleek mijn cd beschadigd en bevlekt met een plakkerige substantie, waardoor de test opgeschoven werd naar een later moment. Daarna volgde een soundtrack cd van Stefaan, "Once upon a time in the West". We draaiden de track Finale (dacht ik), eenmaal voor en eenmaal na een Nespa behandeling. Zelf hoorde ik in dit geval geen verschil, maar Philip, Luc en Stefaan noemden wel enkele verschillen. Het nadeel is natuurlijk dat je niet even terug kan naar de situatie van voor de Nespa behandeling om het nog eens terug te horen. Hierna passeerde een speciale versie van Seals "Crazy" de revue. Speciaal? Nee, gewoon de reguliere versie, maar afgespeeld op een goede set. En man, wat een details komen er dan los! Je hoort meer, je voelt meer. Onbegrijpelijk dat je op de radio dit allemaal niet hoort. Prachtig, enorm genieten! Het enige puntje was dat ik het geheel wat bas-zwaar vond, maar later bleek dat de Marantz dac's het geheel wat kleuren in het middengebied. Hierna ging een cd van mij erin, Room Eleven, met het nummer Swimmer. Een zeer bescheiden, intiem nummer wat op een moment wat aanzwelt en weer rustig afsluit. Wat mij opviel was het geluidsbeeld wat heel erg op links hing. Hierdoor was de rechterkant van het toneel wat leeg, wat gevoelsmatig niet klopt. Na de behandeling in de Nespa is hier duidelijk verandering in opgetreden. Het geluidsbeeld hangt nog steeds naar links, maar is veel meer naar het centrum getrokken. Daarnaast is een rauw randje verdwenen en klinkt het allemaal wat vloeiender, wat makkelijker.

Het was inmiddels aardig warm geworden in de Chamber en dus genoten we boven even van een drankje, een broodje bapao en een stukje door mij meegenomen Haagse Kakker. Een echte Haagse specialiteit die je niet mag missen als je eens in de stad bent ;-)

De volgende ronde beneden gingen we nog wat verder met muziek, waaronder een mooie vergelijking tussen een SACD van The Eagles en de DVD-A met het nummer Hotel California. Grappig om te merken dat er kleine verschillen zitten in beide tracks. Het is bijzonder moeilijk om een winnaar te kiezen, omdat beide cd's met hun nuances hun eigen charmes hebben.

Het begon al richting 17.00u te gaan toen we overgingen op de Topgear challenge. Wat een aparte ervaring om met een racestuur voor je snufferd, mét pedalen en werkende versnellingspook, op een projectiescherm te gamen! Ik ging als eerste, maar had zeker een aantal ronden nodig om te wennen aan het aparte gevoel van rijden. Je mist als autorijder de feedback in je stoel die je van een auto krijgt, maar na wat oefenen lukt het aardig om de andere impulsen, die via het stuur komen, om te zetten in aardige rondetijden. Zelf klokte ik op z'n snelst rond de 1 minuut 40. Daarna was Luc aan de beurt. Na wat oefenronden mocht hij een tijd neer zetten van rond de 1 minuut 39! Als laatste kroop Stefaan achter de pedalen. Hij kon echter geen tijd klokken omdat hij zich niet goed voelde worden van de rit.
Aansluitend aan de challenge begonnen we alvast met wat beeldstukjes van de HSDD. Deze fijne demo-bluray voorziet binnen 3 categorien (LFE, surround, beeld)  op 1 disc van een hoop mooie demostukjes.

Inmiddels was het tijd geworden voor de befaamde Lasagne! En ik kan zeggen: deze is HEER-LIJK! Zou Annet ooit behoefte krijgen aan een kook carrière, dan denk ik dat ze er wel in zal slagen om menig restaurant eruit te koken. Enfin, zo eet ik ze graag vaker!

En zo werd het alweer tijd voor de laatste fase van de dag. De avond begon met het afronden van de HSDD. Waar ik heel erg van onder de indruk was, was de auto-scene van The International (die onder beeld stond). Het mooie van deze scene is de regen die op de auto valt. Bij een goed afgestelde set hoor je de regen letterlijk boven je, homogeen verdeeld over je hele ruimte. In the Chamber heb ik kunnen ervaren dat ik ín de auto zit, met de acteurs. Een wonderlijke ervaring die ik thuis nog niet zo mooi heb kunnen reproduceren. Voornamelijk het 'omhoog' krijgen van de regen is lastig, en zal ongetwijfeld door het speciale plafond in de Chamber omhoog getild worden.
Daarna konden we nog genieten van een speciale editie van een DVD-A van Seal, meegenomen door Luc. Hierop stonden zowel een akoestische versie als de normale popversie. Leuk om het verschil te horen, zeker in 5.1 surround.
Afsluitend werd de hoofdfilm gestart: Prometheus. Twee uur lang genieten van Aliens, ruimteschepen, verlaten bouwwerken en een buitenaards mysterie.

Tijdens het afscheid hebben we nog even kennis kunnen maken met Annet, welke overdag zelf de deur uit was. Erg leuk om kennis te maken! Het was inmiddels ruim na middernacht, de tijd was voorbij gevlogen.

Volgens mij ben ik nog een aantal dingen vergeten, zoals een drietal concertregistraties waar we naar gekeken hebben (nou ja, enkele tracks). Eerst Santana in Montreux, daarna Phil Collins in Montreux en afsluitend naar Pink in Australië.  Ook hebben we nog meer muziek gehoord, dacht ik, maar dat ben ik helaas inmiddels vergeten.

Waar ik zelf ook erg benieuwd naar was, is de DD18. Zelf bezit ik het kleine broertje, de DD10, en ik vroeg me af hoeveel een DD18 zou kunnen toevoegen. Mijn conclusie is dat de DD18 absoluut het potentieel heeft om bruter uit de hoek te komen bij heftige scenes. Maar bij een goede afstelling is de toegevoegde heftigheid t.o.v. de DD10 minimaal. Mijn DD10 moet er wat harder voor werken, maar hoeft zich in mijn iets kleinere HT niet te schamen voor z'n prestaties. Hier spelen ongetwijfeld zaken als akoestiek mee, maar een 1 op 1 vergelijk is het niet, puur een indruk.

Philip, Annet, bedankt voor de gastvrijheid, de heerlijke Lasagne en alle mooie en gezellige momenten, zowel binnen als buiten de Chamber. Jullie ruimte is in mijn ogen perfect, maar een hobby is er om dit perfectionisme tot het uiterste te drijven. En soms ook om gewoon lekker achterover te zitten en te genieten. En dit doen jullie volgens mij allebei.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Leuk verslag skyfox! 'Crazy' is op een goede set zeker een gaaf nummer. Maar als de cd van Katie Melua plakkerig was, ben je wel een heel groot fan... :sarcasm:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Etiennevh

Mooi verslag! Ziet er weer uit als een geslaagde dag. Verschillen in de Nespa heb ik zelf heel erg goed gehoord bij bijvoorbeeld de onbehandelde SACD van de Dire Straits en de behandelde versie. Zeker in het nummer Brothers in Arms kun je hele simpele details blootleggen na behandeling. Ik was er keer op keer verbaasd over.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Quote from: Bas Akkerman on November 29, 2012, 22:51:48
Maar als de cd van Katie Melua plakkerig was, ben je wel een heel groot fan... :sarcasm:

Hahaha, ik zat erop te wachten! Tsja, Katie he... :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on November 30, 2012, 08:16:42
Hahaha, ik zat erop te wachten! Tsja, Katie he... :angel:
Ik dacht: "Laat ik maar de eerste zijn, skyfox kent me goed genoeg." ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RonG

Leuk verslag, het was weer een gezellige middag/avond zo te lezen.