Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Snowmaster

#12850
Philip, je hebt mij aangestoken.
Mijn Pioneer heeft al veel te veel speeluren en is hard toe aan een hercalibratie.
Ik ben alleen de inlogcodes kwijt. Waarschijnlijk zal ik even moeten nadenken over CMS want het is alweer een tijd terug dat ik gecalibreerd heb.  Aan het beeld kan ik zien dat het niet meer optimaal is.
Dit weekend zal ik eens kijken of ik de software en het servicemenu in beweging kan krijgen.
Geniet er maar weer van  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Quote from: Etiennevh on October 12, 2012, 14:35:09
Dat is zeker leuk en kan me voorstellen dat dat een meerwaarde is om het ook door BB&G te laten doen, omdat ze gewoon laten zien dat ze "feeling" met het product hebben. Liefde voor het vak zeg maar..
Absoluut! Dat merk je in alles wat ze doen. Goed is vaak niet goed genoeg ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: high-q on October 12, 2012, 15:25:42
Ben heel erg benieuwd, morgen is mijn beamer aan de beurt. Ik zal de heren (volgens mij doet Garmt het) dan gelijk vragen hoe je de grafieken moet lezen  :D
Spannend! Garmt is inderdaad de ISF-expert van BB&G en kan ook erg goed uitleggen wat hij doet en hoe je de grafieken moet lezen. Termen als chrominantie, luminantie, grey scale, etc. zullen vanaf vandaag geen onbekenden meer zijn.

Ik lees in je topic wel hoe je ervaring is geweest...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Snowmaster on October 12, 2012, 15:57:11
Philip, je hebt mij aangestoken.
Mijn Pioneer heeft al veel te veel speeluren en is hard toe aan een hercalibratie.
Ik ben alleen de inlogcodes kwijt. Waarschijnlijk zal ik even moeten nadenken over CMS want het is alweer een tijd terug dat ik gecalibreerd heb.  Aan het beeld kan ik zien dat het niet meer optimaal is.
Dit weekend zal ik eens kijken of ik de software en het servicemenu in beweging kan krijgen.
Geniet er maar weer van  ;).
Dank je Frank! Vind het knap dat je dat zelf kan. Je zult het verschil wel goed merken. Ben benieuwd naar he resultaat.

Nog iets anders... Ben je al klaar voor ritje naar het verre zuiden? ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

#12854
Quote from: HTip on October 13, 2012, 12:17:44
Nog iets anders... Ben je al klaar voor ritje naar het verre zuiden? ;)

Technisch wel, geestelijk niet  ;).
Na 1,5 jaar lang kabels dwars door mijn gang en huiskamer te hebben gehad, ben ik er even helemaal klaar mee.
Het is een tijdrovend en verschrikkelijk intensief project geweest om de rode draad te ontdekken.
Ben dus bezig met een soort sabbatical en geniet nu meer dan ooit van TV en films.
Onze verbouwing is helaas door constructieproblemen uitgesteld en die willen wij eerst opstarten.
Ik stuur je komende dagen wel een PM om even bij te praten.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

high-q

Quote from: HTip on October 13, 2012, 12:14:47
Spannend! Garmt is inderdaad de ISF-expert van BB&G en kan ook erg goed uitleggen wat hij doet en hoe je de grafieken moet lezen. Termen als chrominantie, luminantie, grey scale, etc. zullen vanaf vandaag geen onbekenden meer zijn.

Ik lees in je topic wel hoe je ervaring is geweest...

Garmt kan inderdaad erg goed uitleggen wat hij doet tijdens de calibratie. Erg leuk en ontzettend leerzaam om dat eens meegemaakt  te hebben. Grappig dat er binnen een sessie van een uur of iets langer, zo veel informatie op je af komt en dat je daarna ineens, wat voorheen volledig abracadabra leek, grafieken kunt lezen en interpreteren! Ik heb uiteraard een poging gedaan om het proces in mjn topic te beschrijven ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Sonic Circle

Ik vind het altijd bijzonder interessant om bij een audio en/of video calibratie van Bjorn/Garmt aanwezig te zijn.
Elke keer ben ik overtuigd van de meerwaarde om die laatste paar procent verbetering te willen vinden. Vaak valt dan alles echt op zijn plaats en ga je optimaal gebruik maken van de mogelijke harmonie tussen apparatuur en omgeving.

Mooi dat je projector weer helemaal perfect is ingeregeld!

HTip

Beetje mijn eigen topic verwaarloosd zie ik :blush:

Quote from: Snowmaster on October 13, 2012, 13:30:43
Technisch wel, geestelijk niet  ;).
Na 1,5 jaar lang kabels dwars door mijn gang en huiskamer te hebben gehad, ben ik er even helemaal klaar mee.
Het is een tijdrovend en verschrikkelijk intensief project geweest om de rode draad te ontdekken.
Ben dus bezig met een soort sabbatical en geniet nu meer dan ooit van TV en films.
Onze verbouwing is helaas door constructieproblemen uitgesteld en die willen wij eerst opstarten.
Ik stuur je komende dagen wel een PM om even bij te praten.

Kan ik me heel goed voorstellen en zoals al vaker gezegd het heeft ook helemaal geen haast. We zijn al erg tevreden en genieten van elke noot die uit de speakers komt en elk beeld dat op het scherm verschijnt. Zo ook dit weekend met de allereerste Bond en deel 1 uit de Star Wars saga :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: high-q on October 14, 2012, 16:15:38
Garmt kan inderdaad erg goed uitleggen wat hij doet tijdens de calibratie. Erg leuk en ontzettend leerzaam om dat eens meegemaakt  te hebben. Grappig dat er binnen een sessie van een uur of iets langer, zo veel informatie op je af komt en dat je daarna ineens, wat voorheen volledig abracadabra leek, grafieken kunt lezen en interpreteren! Ik heb uiteraard een poging gedaan om het proces in mjn topic te beschrijven ;D
Dat had ik ook na mijn eerste kalibratie ;) Natuurlijk kunnen mensen zoals Garmt het beter beschrijven en analyseren, maar het is wel leuk als je dan zijn keuzes kunt begrijpen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Sonic Circle on October 15, 2012, 09:24:40
Ik vind het altijd bijzonder interessant om bij een audio en/of video calibratie van Bjorn/Garmt aanwezig te zijn.
Elke keer ben ik overtuigd van de meerwaarde om die laatste paar procent verbetering te willen vinden. Vaak valt dan alles echt op zijn plaats en ga je optimaal gebruik maken van de mogelijke harmonie tussen apparatuur en omgeving.

Mooi dat je projector weer helemaal perfect is ingeregeld!
Bedankt Marius en goed verwoord! De meerwaarde van de paar procent is inderdaad precies waarmee je het maximale uit je set kunt halen. Een goed gekalibreerd beeld is net zo belangrijk als een goede setup van het geluid.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Quote from: HTip on October 28, 2012, 09:54:33
Bedankt Marius en goed verwoord! De meerwaarde van de paar procent is inderdaad precies waarmee je het maximale uit je set kunt halen. Een goed gekalibreerd beeld is net zo belangrijk als een goede setup van het geluid.
Leuk dat je dat zegt. Ik dacht dat altijd, maar mijn huidige plasma heb ik niet laten callibreren uit geldgebrek, maar ik heb nog geen moment gehad dat ik dacht dat er iets niet klopte. Ik kan kennelijk nog leven met de eventuele afwijkingen. :D Wanneer er weer geld is, laat ik het toch wel doen, al was het maar uit nieuwsgierigheid. :)

Wel leuk dat je toch iedere keer weer een verbetering weet te verkrijgen met elke ingreep. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

unknown

TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

HTip

Quote from: tiptop on October 28, 2012, 20:48:36
Leuk dat je dat zegt. Ik dacht dat altijd, maar mijn huidige plasma heb ik niet laten callibreren uit geldgebrek, maar ik heb nog geen moment gehad dat ik dacht dat er iets niet klopte. Ik kan kennelijk nog leven met de eventuele afwijkingen. :D Wanneer er weer geld is, laat ik het toch wel doen, al was het maar uit nieuwsgierigheid. :)

Wel leuk dat je toch iedere keer weer een verbetering weet te verkrijgen met elke ingreep. :)
Welkom terug Fabian! Een kalibratie laten uitvoeren is niet goedkoop maar in mijn ogen volledig de moeite waard. Mooie is dat de (her)kalibraties bij de aankoop van de projector inbegrepen zijn, dus feitelijk kost het me alleen een ritje naar Hilversum. En we maken er dan gewoon een dagje uit van ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: unknown on November  7, 2012, 16:37:40
Wat een supervette HT zeg! :clapping:
Thanks! Door de donkere dagen genieten we weer veel van en over iets meer dan 2 weken ook nog 4 forumleden :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#12864
Het is weer even geleden, maar morgen krijg ik weer bezoek in de Chamber of Dreams voor de 12e M&G. De dag zal zoals gewoonlijk wel weer voorbij vliegen, maar we beginnen vroeg dus tijd genoeg om van alles te kunnen genieten. Hoofdfilm wordt waarschijnlijk Prometheus. Ben ik na de reviews erg benieuwd naar :popcorn:

Heb er weer heel veel zin in :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Veel plezier alvast voor morgen!
Prometheus is qua beeld en geluid wel een aardige film, ben benieuwd wat je van het verhaal vindt ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RonG

#12867
Have fun :pompom:, Ik vond het een goede film, erg goed geluid en beeld, dat wordt smullen :D

Bas Akkerman

Veel plezier! Ik vond het nu beter even thuis te zijn na weer een week weg te zijn geweest. Maar wie weet krijg ik nog eens de kans naar onze Zuiderburen af te reizen en jullie prachtige HT te aanschouwen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

StefaanD

Quote from: HTip on November 23, 2012, 13:10:25
Het is weer even geleden, maar morgen krijg ik weer bezoek in de Chamber of Dreams voor de 12e M&G. De dag zal zoals gewoonlijk wel weer voorbij vliegen, maar we beginnen vroeg dus tijd genoeg om van alles te kunnen genieten. Hoofdfilm wordt waarschijnlijk Prometheus. Ben ik na de reviews erg benieuwd naar :popcorn:

Heb er weer heel veel zin in :pompom:

Ben één van de gelukkigen, morgen wordt dus een dag van genieten. Prometheus reeds gezien maar zal nu toch wel een compleet andere ervaring worden  ;)  :popcorn:  :pompom:

Tot morgen.

Vraag me af of 'k deze avond nog eens snel train voor het race spelletje  :D

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Veel plezier morgen!
Jammer genoeg moet ik vannacht en morgen werken anders was ik zeker langsgekomen!! ;D hehehe
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Bedankt allemaal. Ik ga in ieder geval veel plezier hebben. Na alle stress op het werk en thuis (met de verbouwing) ben ik wel toe aan een dagje mol spelen. Gisteren zijn de werkzaamheden begonnen, dus vanavond had ik genoeg te doen om een beetje stofvrij in de HT aan te kunnen komen.

Heb ook net mogen proeven van de lasagnesaus :P

@Stef: Oefenen mag, maar heeft eigenlijk alleen zin als je het Top Gear testcircuit ontsloten hebt door het winnen van de VW Bus Race. Was niet eenvoudig, maar niet onmogelijk ;) Ik heb sinds de vorige M&G niet meer geraced en mijn toptijd van onder de 1m36 is niet opgeslagen, dus jullie hebben de kans om mijn tijd te verbreken...

Goede reis allemaal en tot morgen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Peerless Monster on November 23, 2012, 17:51:33
Veel plezier morgen!
Jammer genoeg moet ik vannacht en morgen werken anders was ik zeker langsgekomen!! ;D hehehe
Kom je gewoon nog een andere keer. Moet alleen even een moment uitkiezen de komende weken..
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive