Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: Peerless Monster on October  2, 2012, 11:22:41
Het is toch elke keer een belevenis als ik dit zo lees, zo'n calibratie...
Zeker weten! En je ziet gewoon tijdens de kalibratie het verschil ontstaan. Maar nog mooier is dat de ingestelde waarden voor hue, saturation en brightness gewoon bijna precies kloppen met de door het programma berekende waarden.

Quote
Waar halen ze de tijd (samen) zo vandaan! ;)

Die maken Bjorn en Garmt ;) Ze zijn dan ook heel gepassioneerd bezig en goed is vaak niet eens goed genoeg... Ik heb in ieder geval beter beeld ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Leuk stukje om te lezen :) Goed om te lezen dat het toch een mooie verbetering met zich mee heeft gebracht  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Quote from: HTip on October  2, 2012, 15:48:36
Zeker weten! En je ziet gewoon tijdens de kalibratie het verschil ontstaan. Maar nog mooier is dat de ingestelde waarden voor hue, saturation en brightness gewoon bijna precies kloppen met de door het programma berekende waarden.
Die maken Bjorn en Garmt ;) Ze zijn dan ook heel gepassioneerd bezig en goed is vaak niet eens goed genoeg... Ik heb in ieder geval beter beeld ;)
En ik beter Geluid. ;) Ja, ze zijn inderdaad heel passioneel. Leuk om mee te maken!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Goed om te lezen dat de beamer weer gecalibreerd is! Ik ben slechts eenmaal bij BB&G over de vloer geweest, maar het is inderdaad absoluut een feestje om daar te komen. En dat was nog vóór de verbouwing...

Ik kan alleen maar beamen dat zo'n calibratie wonderen doet voor je beeld. Zelf ben ik bij Frank geweest, en het resultaat was verbluffend. Ook voor mij was het een hercalibratie. De eerste calibratie was door een particulier uitgevoerd. Ik stond er versteld van hoeveel extra zwartdetail er mogelijk was met mijn toch al relatief verouderde beamer (Epson TW2000). Ik kocht de beamer trouwens met 600 lampuren en hercalibreerde met 900. Het advies was om de lamp te vervangen met 1200 uur, maar misschien probeer ik het nog te rekken naar 1500 uur... Ach, ik zie wel, voorlopig kruip ik langzaam naar de 1000 uur...

Wat voor leuke tweaks of upgrades staan er nu nog op de lijst?  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: Martijn90 on October  2, 2012, 15:53:11
Leuk stukje om te lezen :) Goed om te lezen dat het toch een mooie verbetering met zich mee heeft gebracht  :thumbs-up:
Dank je! En dat terwijl het al erg goed was. Gisteren de IMAX documentaire Dolphins gekeken. Het is net of je erbij bent. Prachtig gewoon!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Bas Akkerman on October  2, 2012, 16:01:33
En ik beter Geluid. ;) Ja, ze zijn inderdaad heel passioneel. Leuk om mee te maken!
Ze doen hun naam echt eer aan. Als je Bjorn of Garmt thuis mag begroeten dan heb je als ze weer weg zijn altijd een beter beeld en geluid. Het maakt niet uit wat je koopt. Toen ik de HD1 had gekocht en Bjorn die toen kwam installeren, deed hij meteen de afstelling Velodyne SMS1 en dus de volledige bubble. Zelfde met de DD18 en daarna de HD950. Elke keer dezelfde ervaring. Tot op heden heeft Bjorn altijd de lange reis gemaakt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: skyfox on October  2, 2012, 17:02:22
Goed om te lezen dat de beamer weer gecalibreerd is! Ik ben slechts eenmaal bij BB&G over de vloer geweest, maar het is inderdaad absoluut een feestje om daar te komen. En dat was nog vóór de verbouwing...
Het is nu nóg mooier. De grote ruimte kan 2 sets tegelijk showen en het kantoor is erbij gekomen. Daarnaast natuurlijk de HT-ruimte, maar die is (nog) niet veranderd...

Quote
Ik kan alleen maar beamen dat zo'n calibratie wonderen doet voor je beeld. Zelf ben ik bij Frank geweest, en het resultaat was verbluffend. Ook voor mij was het een hercalibratie. De eerste calibratie was door een particulier uitgevoerd. Ik stond er versteld van hoeveel extra zwartdetail er mogelijk was met mijn toch al relatief verouderde beamer (Epson TW2000). Ik kocht de beamer trouwens met 600 lampuren en hercalibreerde met 900. Het advies was om de lamp te vervangen met 1200 uur, maar misschien probeer ik het nog te rekken naar 1500 uur... Ach, ik zie wel, voorlopig kruip ik langzaam naar de 1000 uur...
Ik durf te stellen dat elke niet-gekalibreerde beamer niet het volledig potentieel benut. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals de THX instellingen van sommige beamers (heb ik ook), maar ISF is toch dé standaard. Ik zal tijdens de M&G van 24 november (heb je dat al gezien?) het verschil laten zien. Vooral de stand Dynamic is een leuke attractie. Zorg wel dat je je zonnebril bij je hebt :D

Volgens Garmt kan de lamp van de JVC theoretisch 4000 uur mee met low lamp mode en 2000 uur in high lamp mode. Echter na 1000 uur is het lichtverlies dusdanig dat hij de projector dan meestal kalibreert op high lamp mode. En dan "gewoon" de lamp opbranden, want die verandert daarna niet veel meer. Ik weet niet of het met Epson hetzelfde is, maar vervangen met 1200 uur vind ik wel wat vroeg.

Quote
Wat voor leuke tweaks of upgrades staan er nu nog op de lijst?  :D
Om eerlijk te zijn niet veel. Ik zou graag nog een keer de stroomaanpassingen doorvoeren samen met Snowmaster, maar dat kan pas als hij klaar is met testen van de nodige opstellingen. En binnen niet al te lange tijd heb ik nog wel iets te melden. Maar dat zeg ik tegen die tijd wel ;)

Daarnaast misschien nog verticale masking voor de 21:9 films. Maar eerlijk gezegd heb ik daar niet veel aandacht meer aan geschonken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen


RonG


HTip

Quote from: bmateijsen on October  3, 2012, 08:09:11
Wow... thanks! Altijd leuk om te horen!  O0
:headbanging:

Quote from: RonG on October  3, 2012, 11:28:58
Ook maar ooit eens langs gaan,  ;D
Bjorn en Garmt organiseren wel eens shows en helaas heb ik die nog niet mogen meemaken, maar een korte privédemonstratie is ook erg gaaf!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Quote from: HTip on October  3, 2012, 08:03:41
Het is nu nóg mooier. De grote ruimte kan 2 sets tegelijk showen en het kantoor is erbij gekomen. Daarnaast natuurlijk de HT-ruimte, maar die is (nog) niet veranderd...
Ik durf te stellen dat elke niet-gekalibreerde beamer niet het volledig potentieel benut. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals de THX instellingen van sommige beamers (heb ik ook), maar ISF is toch dé standaard. Ik zal tijdens de M&G van 24 november (heb je dat al gezien?) het verschil laten zien. Vooral de stand Dynamic is een leuke attractie. Zorg wel dat je je zonnebril bij je hebt :D

Volgens Garmt kan de lamp van de JVC theoretisch 4000 uur mee met low lamp mode en 2000 uur in high lamp mode. Echter na 1000 uur is het lichtverlies dusdanig dat hij de projector dan meestal kalibreert op high lamp mode. En dan "gewoon" de lamp opbranden, want die verandert daarna niet veel meer. Ik weet niet of het met Epson hetzelfde is, maar vervangen met 1200 uur vind ik wel wat vroeg.
Om eerlijk te zijn niet veel. Ik zou graag nog een keer de stroomaanpassingen doorvoeren samen met Snowmaster, maar dat kan pas als hij klaar is met testen van de nodige opstellingen. En binnen niet al te lange tijd heb ik nog wel iets te melden. Maar dat zeg ik tegen die tijd wel ;)

Daarnaast misschien nog verticale masking voor de 21:9 films. Maar eerlijk gezegd heb ik daar niet veel aandacht meer aan geschonken.

De 24e staat in de agenda!! Leuk :-)

Dat zijn flink veel branduren voor de lamp. Zelf ga ik denk ik doordraaien zolang de low-lamp modus gebruikt kan worden. Op high maakt de ventilator veel lawaai, wat bij een rustige film erg stoort. Lijkt me de mooiste middenweg, om dat als wisselmoment te kiezen. En bij hoeveel uur dat is, dat merk ik vanzelf.

Die melding... Een CA plate diamond? ;) Of toch wat anders?

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on October  4, 2012, 21:33:09
De 24e staat in de agenda!! Leuk :-)
Mooi! Nu alleen Luc en Jurian nog...

Quote
Dat zijn flink veel branduren voor de lamp. Zelf ga ik denk ik doordraaien zolang de low-lamp modus gebruikt kan worden. Op high maakt de ventilator veel lawaai, wat bij een rustige film erg stoort. Lijkt me de mooiste middenweg, om dat als wisselmoment te kiezen. En bij hoeveel uur dat is, dat merk ik vanzelf.
Kan dat wij dat ook zo doen. High lamp mode is inderdaad veel minder stil...

Quote
Die melding... Een CA plate diamond? ;) Of toch wat anders?
Jij hebt goed opgelet, zeg! :clapping: Kan alleen nog even duren, want de voorraad was op. Maar heb geen haast, dus heb ik nog iets tegoed... Geen idee of ik de plaat voor de M&G heb, maar don't worry, zonder klinkt het ook wel aardig :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Luc84

Quote from: HTip on October  4, 2012, 21:43:35
Mooi! Nu alleen Luc en Jurian nog...

Staat al lang met dikke letters in m'n agenda, Philip! ;)  Zin in... :clapping:

skyfox

Quote from: HTip on October  4, 2012, 21:43:35
Jij hebt goed opgelet, zeg! :clapping: 

Och, zo af en toe lees je eens wat. Ben de laatste tijd wat minder actief op het forum, dus zal wat minder scherp worden de komende tijd ;)

Quote from: HTip on October  4, 2012, 21:43:35
Geen idee of ik de plaat voor de M&G heb, maar don't worry, zonder klinkt het ook wel aardig :D

O ja? Daar geloof ik nu helemaal niets van  :P Iets met proof, eating en pudding, gaat helemaal goedkomen, de 24e. Heb er zin in!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

SV..S

Quote from: HTip on October  2, 2012, 09:47:30
Welke kant heb je trouwens gelijmd?
Hoeveel heb je er over?


ik heb beide zijden geprobeerd, volgens mij maakt het niets uit.

ik heb 7 m2 d20/40 zwart gekocht waarvan er nog 1,5 m2 over is.

en 14 m2 d20/50 wit, daarmee wil ik iig enkele wandpanelen maken en waarschijnlijk ook nog enkele panelen voor aan het plafond.
ik durf niet te zeggen wat ik daarvan overhoud




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Quote from: SV..S on October  5, 2012, 15:21:45
ik heb beide zijden geprobeerd, volgens mij maakt het niets uit.

ik heb 7 m2 d20/40 zwart gekocht waarvan er nog 1,5 m2 over is.

en 14 m2 d20/50 wit, daarmee wil ik iig enkele wandpanelen maken en waarschijnlijk ook nog enkele panelen voor aan het plafond.
ik durf niet te zeggen wat ik daarvan overhoud
Inderdaad geen halve maatregelen. Laat maar even weten wat je overhoudt en tegen die tijd ervoor wilt hebben.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Luc84 on October  5, 2012, 11:14:11
Staat al lang met dikke letters in m'n agenda, Philip! ;)  Zin in... :clapping:
Goed om te horen! :thumbs-up: Nu alleen Jurian nog...

Quote from: skyfox on October  5, 2012, 15:18:37
Och, zo af en toe lees je eens wat. Ben de laatste tijd wat minder actief op het forum, dus zal wat minder scherp worden de komende tijd ;)
Geldt voor mij ook ;) En ziek zijn heeft ook niet geholpen... Maar ik ben weer beter, dus misschien heb ik het nu gehad en komt er niets tussen voor 24 november ;)

Quote
O ja? Daar geloof ik nu helemaal niets van  :P Iets met proof, eating en pudding, gaat helemaal goedkomen, de 24e. Heb er zin in!!
:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on October  2, 2012, 10:56:18
Het kalibratierapport krijg ik nog en dan zal ik de grafieken hier posten.
Dit heb ik inmiddels...

Het resultaat:

De punten liggen ideaal rond het centrum (zoals hier)


Wanneer de waarden (blauwe lijn) ergens tussen 6000 en 7000 liggen blauwe lijnen dan is het al goed. 6500 is ideaal.


Idem voor de kleuren, maar dan binnen 90 en 110%. 100% is ideaal. En zo min mogelijk afwijking van de verschillende kleuren.


Het kan niet echt veel beter :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Leuk om te zien die grafieken, wel handig dat je ook waat wat er zo'n beetje is gebeurd na een kalibratie :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

skyfox

Mooie grafieken, Philip. Inderdaad spot-on! Heb je ook nog de grafieken van voor de calibratie? Ik ben wel benieuwd hoeveel er voor je gecorrigeerd moest worden.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: skyfox on October 11, 2012, 17:12:16
Mooie grafieken, Philip. Inderdaad spot-on! Heb je ook nog de grafieken van voor de calibratie? Ik ben wel benieuwd hoeveel er voor je gecorrigeerd moest worden.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :) Bovenstaande grafieken zeggen mij niet veel, maar het lijkt mij met jou uitleg inderdaad erg goed :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Quote from: Etiennevh on October 10, 2012, 20:52:40
Leuk om te zien die grafieken, wel handig dat je ook waat wat er zo'n beetje is gebeurd na een kalibratie :)
Zeker. En nog leuker is ook dat je erbij mag zijn en uitleg krijgt over de stappen en wat je op het scherm en de laptop ziet gebeuren :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: skyfox on October 11, 2012, 17:12:16
Mooie grafieken, Philip. Inderdaad spot-on!
Je zal het binnenkort wel meemaken :popcorn:

Quote from: skyfox on October 11, 2012, 17:12:16
Heb je ook nog de grafieken van voor de calibratie? Ik ben wel benieuwd hoeveel er voor je gecorrigeerd moest worden.
Quote from: Martijn90 on October 11, 2012, 20:27:52
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :) Bovenstaande grafieken zeggen mij niet veel, maar het lijkt mij met jou uitleg inderdaad erg goed :D
Helaas niet, want dat was Garmt vergeten te doen. Jullie moeten maar aannemen dat het allemaal nog erg goed stond. En toch is het nu nog beter ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: HTip on October 12, 2012, 14:09:58
Zeker. En nog leuker is ook dat je erbij mag zijn en uitleg krijgt over de stappen en wat je op het scherm en de laptop ziet gebeuren :thumbs-up:
Dat is zeker leuk en kan me voorstellen dat dat een meerwaarde is om het ook door BB&G te laten doen, omdat ze gewoon laten zien dat ze "feeling" met het product hebben. Liefde voor het vak zeg maar..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Quote from: HTip on October 12, 2012, 14:09:58
Zeker. En nog leuker is ook dat je erbij mag zijn en uitleg krijgt over de stappen en wat je op het scherm en de laptop ziet gebeuren :thumbs-up:

Ben heel erg benieuwd, morgen is mijn beamer aan de beurt. Ik zal de heren (volgens mij doet Garmt het) dan gelijk vragen hoe je de grafieken moet lezen  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge