Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Robbert54

Mooie plannen Philip! Ziet er veelbelovend uit! Mooi spul hè sketchup? Zou jouw chamber ook wel eens in 3D willen zetten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Zeker mooie plannen! :) Maar je moet nog wel even geduld hebben zie ik ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Heerlijk jullie fantasie :clapping:

Het leuke is eigenlijk dat de plannen voor een garage altijd voor een bijgebouw waren, maar door het gesprek met de architect krijgt het een totaal andere wending met zelfs een HT-component. Dat laatste was onverwacht, maar is natuurlijk erg leuk meegenomen.

Quote from: morca on August 30, 2012, 21:35:19
Het word meer House of dreams zo  ;)
Ons huis beschouwen we overigens al sinds dat we het kochten ons droomhuis. En met o.a. deze plannen wordt het dat steeds meer.

Quote from: Robbert54 on August 30, 2012, 22:37:43
Mooie plannen Philip! Ziet er veelbelovend uit! Mooi spul hè sketchup? Zou jouw chamber ook wel eens in 3D willen zetten
Ongelooflijk wat je met Sketchup kunt doen. En het is niet eens echt moeilijk. Je moet alleen de assen in de gaten houden en dan komt het allemaal goed. De Chamber of Dreams heb ik al een keer in 3D getekend, maar die kan inderdaad wel een update gebruiken. Even zoeken hoe die toen uitzag...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#12705
Gevonden! Plaatjes zijn van feb 2008 :o



Project heette toen nog "Mission: (im)Possible", vandaar Tom Cruise op het scherm :D Ik had toen nog de SVS ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Dat is idd een oudje. Zo lang geleden alweer ja? Tijd gaat snel. Sketchup is idd heel makkelijk. Je kunt het eigenlijk zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heb mijn vorige speakers een x tot in detail uitgewerkt, dan ben je wel even zoet.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: Robbert54 on August 30, 2012, 23:45:38
Dat is idd een oudje. Zo lang geleden alweer ja? Tijd gaat snel. Sketchup is idd heel makkelijk. Je kunt het eigenlijk zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heb mijn vorige speakers een x tot in detail uitgewerkt, dan ben je wel even zoet.
Tijd vliegt ;) Inmiddels alweer een jaar geleden dat we de laatste werkzaamheden hebben afgerond.

Knap dat je je speakers in detail hebt uitgewerkt. Ik zoek wel eens componenten die anderen hebben ontwikkeld, maar mijn speakers zijn niet zo bekend, dus als ik daar iets mee wil, dan zal ik die ook helemaal zelf moeten ontwerpen. Heeft niet echt mijn prioriteit op dit moment, maar lijkt me wel erg gaaf om een keer te doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Quote from: HTip on August 30, 2012, 23:21:33
Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Heerlijk jullie fantasie :clapping:

Het leuke is eigenlijk dat de plannen voor een garage altijd voor een bijgebouw waren, maar door het gesprek met de architect krijgt het een totaal andere wending met zelfs een HT-component. Dat laatste was onverwacht, maar is natuurlijk erg leuk meegenomen.
Ons huis beschouwen we overigens al sinds dat we het kochten ons droomhuis. En met o.a. deze plannen wordt het dat steeds meer.
Ongelooflijk wat je met Sketchup kunt doen. En het is niet eens echt moeilijk. Je moet alleen de assen in de gaten houden en dan komt het allemaal goed. De Chamber of Dreams heb ik al een keer in 3D getekend, maar die kan inderdaad wel een update gebruiken. Even zoeken hoe die toen uitzag...
Dat meende ik al aan de fundering af te zien  :D volgens mij woon jij een heel mooi huis/tuin en omgeving.
Top dat jullie alleen maar meer genieten en er een nog grotere droom van maken  :thumbs-up:

HTip

Quote from: morca on August 31, 2012, 18:03:49
Dat meende ik al aan de fundering af te zien  :D volgens mij woon jij een heel mooi huis/tuin en omgeving.
Top dat jullie alleen maar meer genieten en er een nog grotere droom van maken  :thumbs-up:
Heb je helemaal gelijk in. We hebben ook erg geluk gehad bij de aankoop. Om veiligheidsredenen laat ik overigens alleen de kelder zien en daar blijft het bij.

Trouwens vanavond op voorstel van Annet :wub: een avondje muziek geluisterd. Een oudje heeft ons prima vermaakt, nl. Supertramp - Breakfast in America. Wat een goede opname voor die tijd. Natuurlijk eerst in de Nespa, maar sowieso klonk die al niet verkeerd. Voor de rest nog Alan Parsons (hoe kon het ook anders ;)), Seal en de sampler van inakustik en Telarc die bij de ALR/Jordan's werd geleverd. Heerlijk avondje al met al.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Wat heb je toch geluk met een vrouw als Annet. Film kijken wil bij mij thuis nog prima lukken,maar samen muziek luisteren zit er echt niet in.

Mooi in ieder geval dat jullie nog steeds genieten van jullie set!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


HTip

Je hoort me ook niet klagen. Komt in de zomer minder vaak voor, want dan zijn we liever lekker buiten. Vind het ook erg leuk als ze het voorstelt, want ik zit graag in de kelder, maar liever niet alleen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on September  3, 2012, 14:53:46
want dan zijn we liever lekker buiten.

Precies, en stiekum verlang ik naar de donkere koudere avonden dat uitnodigt om in de cinema te gaan zitten :D

Peerless Monster

Quote from: RonG on September  3, 2012, 15:04:36
Precies, en stiekum verlang ik naar de donkere koudere avonden dat uitnodigt om in de cinema te gaan zitten :D

haha mijn vrouw zei dat ook!
Is er iets dat ik niet weet? ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

RonG


HTip

Volgende week zaterdag is het weer zover. De 3e M&G dit jaar, dit keer met eddy135, Hipster, Kamidioblitz en DVDProfilersFilmGek (DVD.nl). Jullie hebben allemaal PM voor de details.

Leuk om weer een hele dag in de HT te verbrengen met enthousiaste muziek-/filmliefhebbers :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Ondanks dat het kort geleden is dat ik ben geweest, ben ik toch een beetje jaloers op de bezoekers  ;)

denoontje

maar goed dat er airco is, Ralph was bij mij voor een quick M&G en het was weer zweten in the underground op de zolder

HTip

Quote from: frankp on September 12, 2012, 12:20:43
Ondanks dat het kort geleden is dat ik ben geweest, ben ik toch een beetje jaloers op de bezoekers  ;)
;D Thanks Frank. Was ook een erg geslaagde dag met de première van de HSDD. Die vergeet ik niet zo snel!

Quote from: denoontje on September 12, 2012, 14:19:46
maar goed dat er airco is, Ralph was bij mij voor een quick M&G en het was weer zweten in the underground op de zolder
Ik hoop dat het niet te koud in de kelder is. Met de warmte is het er wel heerlijk vertoeven inderdaad, totdat de ruimte door de apparatuur en akoestische maatregelen opwarmt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: denoontje on September 12, 2012, 14:19:46
maar goed dat er airco is, Ralph was bij mij voor een quick M&G en het was weer zweten in the underground op de zolder

Ik heb inderdaad wat klachten betreffende mijn odeur gekregen toen ik thuis kwam :P
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: RalphH on September 12, 2012, 16:47:29
Ik heb inderdaad wat klachten betreffende mijn odeur gekregen toen ik thuis kwam :P
Gemorst met je biertje?

HTip

Voordat het allemaal de verkeerde kant op gaat... ;)

Deze week krijg ik de eerste stap op weg naar TV kijken in de HT binnen. Een nieuwe HD receiver en wel de VU+ Ultimo met 3 DVB-S2 tuners. Nu nog de schotel en de rest van de installatie, maar daar moet ik nog eens goed naar kijken. Misschien zijn de topklasse LNB's die ik van Davey heb overgenomen niet geschikt voor mijn 4-satelliet schotelsetup.

En wellicht binnenkort nog een leuke "kleine" aanwinst... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Gaaf, F1 op het grote scherm :pompom:.

Veel plezier allen bij de M&G.

Oja, heb opeens weer zin in lasagne :D

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer