Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Nosferatu

Even een korte reactie: kort, te kort. Bedankt voor alles Philip ! En Annet natuurlijk niet te vergeten.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

HTip

Leuke reacties :thumbs-up: Ik heb de complimenten aan Annet doorgegeven en ze was blij dat jullie de lasagne zo goed was bevallen. Ben natuurlijk ook benieuwd naar de verslagen ;)

Omdat Annet na mijn lovend relaas erg benieuwd was naar de HSDD, hebben we gisteravond, ondanks dat ze moe was nog een deel van de HSDD gekeken. Ze was erg onder de indruk, niet alleen van de fragmenten, maar ook hoe mooi de schijf gemaakt is. Dus alle complimenten voor jou Frank! :worship:

Vanavond moeten we weg, anders hadden we waarschijnlijk de schijf helemaal bekeken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

10.00 uur en een enorme rij bij de bakker, die hazelnootgebakjes zijn erg in trek. Acht stuks inladen en op naar België. Een kleine 2 uur en een mooie rit door België later, kom ik aan bij het stulpje van Philip en Annet, waar ik hartelijk wordt ontvangen. Ik ben de eerste en onder het genot van een kopje thee wordt er leuk kennis gemaakt met Philip en Annet.
Om 13.00 uur komt Janbo aan en wordt er genoten van een heerlijk hazelnootgebakje (zijn de andere 2 al op Philip?). Na de kennismaking is het tijd om af te dalen naar de catacomben. (Alex Groningen en Nosferatu zouden wat later komen).
De eerste indrukken van The Chamber of Dreams ga ik niet uitgebreid beschrijven aangezien deze in alle vorige verslagen ruim aan bod zijn gekomen. Ik hou het gewoon op WOW...
Philip heeft met veel passie verteld over de (op)bouw van de ruimte en de gebruikte materialen. Note to myself: Goed opletten en onthouden voor mijn eigen HT! Ik ben zeer zeker overtuigd geraakt van het gebruik van een aantal producten. Vooral het Ecophon plafond heeft een goede indruk achtergelaten, dat moet er zeker gaan komen.

Rond 14.00 uur arriveren Alex Groningen en Nosferatu. Na een korte kennismaking dalen we weer af en starten met de audio. Dit is niet mijn afdeling en ik laat me meevoeren in de muziekstukken die worden gespeeld. Dire Straits – Money for nothing in surround was een schitterend stuk. Daarna een aantal nummers van Jean Michel Jarre, waar ik nog nooit van had gehoord, maar waar ik nu zeker even wat stukken van ga opzoeken. Daarna liet Philip nog Stairway to Heaven horen gespeeld door Rodrigo y Gabriela, een erg mooi en puur stuk. Ondanks dat audio niet "mijn ding" is was ik zeker wel onder de indruk van het geluid in de ruimte.
Ik wilde zelf graag nog even James Blake – Limit to your Love horen. Ook dat klonk erg goed en de sub heeft flink lopen zwoegen (degenen die het nummer kennen weten waarom).

Daarna was het tijd voor de HSDD. De intro zette meteen de toon voor de rest van de schijf, ik hoorde Philip naast mij enthousiaste kreten slagen...en dat was nog maar het begin. Via het menu naar de Picture sectie, waar we een aantal scenes hebben bekeken, o.a. Baraka, Tron, Life, Life Cycles. Stuk voor stuk werden deze schitterend neergezet. Een heel verschil met mijn setje thuis.
Nadat Philip de lasagne in de oven heeft gezet, gingen we door met surround. House of flying daggers heeft een wat overdreven surroundtrack maar deed het erg lekker in de ruimte. I am Legend, THX en Swordfish passeren de revue, maar het toppunt is toch wel de Easter Egg die Philip snel had gevonden. De nieuwste DTS demo vulde de ruimte en samen met het beeld was dit echt genieten. Dat werd beaamd door de "wauw" die Philip uitbracht. Deze scene zal nog wel vaker worden vertoond in de Chamber of Dreams.

Etenstijd! Overheerlijke lasagne, door Annet bereidt met alleen maar verse ingrediënten, minimaal een michelinster waardig ;) Meer hoef ik niet te zeggen lijkt me.

Na het eten was het race-tijd. Oefening baart kunst, zullen we maar zeggen. Het ging redelijk, maar misschien dat de medebezoekers er iets meer over willen zeggen.  :-X

Omdat het al redelijk laat was (en er moesten nog flinke afstanden worden afgelegd) werd er nog snel een LFE scene van de HSDD opgezet. En dat kon niet anders worden dan Pulse.
Wat een vervelende scene aan je oren zeg! Het laag voelt ongemakkelijk, maar dit toont wel het kunnen van de Velodyne. Een goede toevoeging aan de HSDD.
Helaas gaan de overige heren richting huis, maar ik ben nog even gebleven om nog een aantal LFE scenes met Philip te beluisteren. Cloverfield is echt een berg geweld, Philip schrikt zich een hoedje bij het starten van Super 8 en de broekspijpen wapperen nog even na bij Flight of the Phoenix. Ook dan komt er voor mij een eind aan een geweldige, maar te korte kennismaking met de Chamber of Dreams.

Philip en Annet, enorm bedankt voor de gastvrijheid en de geweldige ervaring. Ik kan nu helemaal niet meer wachten tot ik met mijn eigen ruimte aan de slag kan. Ik zal zeker gebruik gaan maken van het aanbod om te helpen bij de keuzes voor de HT.

Janbo

Over de hartelijke ontvangst en de gezelligheid is helemaal niets teveel gezegd. Het is geweldig dat je op zo'n vriendelijke, leuke en respectvolle manier contact kunt hebben, lekker kunt lullen over je hobby, van elkaar kunt leren en dat ook nog eens met de nodige humor. We konden elkaar daar denk ik goed in vinden.

Affijn, dat was de aftrap voor de sfeer. Gebak, lekkere koffie en naar later bleek echt overheerlijke lasagne maakten het beeld compleet.  (vandaag de calorietjes er maar weer eens afgefietst  ;D )

Bij binnenkomst in de chamber of dreams komt de rust en afwerking van de ruimte direct over je heen. Alsof je een andere wereld in stapt. De 'chamber' is goed gedempt, maar ook weer niet te. Met veel oog voor detail en perfectionisme hebben Philip en Annet er een geweldige belevingsruimte van gemaakt. En die beleving is voor mij toch een van de belangrijkste punten voor een dedicated ruimte. Philip vertelt enthousiast waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt en hoe er oplossingen zijn gezocht. Dat varieert van de exacte timing van de elektrische gordijnbediening (tot precies naast het scherm) tot het prachtige matzwarte plafond en tot de muurpanelen waar werkelijk geen naadje te zien is. Binnen de beperkingen van de ruimte en naar eigen voorkeuren is gewoon een perfect compromis gevonden...

We begonnen met wat muziek, waarbij Jean Michel Jarre flinke indruk bij me achterlaat. Ik ken het erg goed van 'vroeger' alleen niet in zo'n perfecte kwaliteit. We waren het er ook echt allen over eens dat surround bij deze muziek duidelijk toevoegde ten opzichte van stereo. Philip gaf aan dat het zwaartepunt van de ruimte ligt in surround weergave. De afstelling van het geluid is dan ook heel mooi afgestemd op met name de voorste twee stoelen. Als we de HSDD bekijken wordt dat ook snel duidelijk, want op de voorste bioscoopstoelen krijg je een prachtig surround bubble. Het stukje van 'I am legend' waarin Will Smith met een dikke V8 op een kudde herten jaagt, is mij daarin het meest bijgebleven. Naast het sub natuurlijk ;) Zelden heb ik zo'n mooi afgewogen en strak laag gehoord, in zo'n relatief kleine ruimte met een 18" is dit enorm goed gelukt (inclusief trillend kapsel en broekspijpen). Dat strakke komt ook door de nauwkeurig afgestemde basstraps. Dit is gelijk aan mijn eigen ervaring overigens waarbij Toine de juiste ontwerpen heeft gemaakt.

Zoals iedereen aangeeft wat het veel en veel te kort, zo'n dag vliegt voorbij. Als totaal onervaren gamer wist ik nog niet hele beste tijden op het TG circuit neer te zetten dus dat vraagt om revanche  ;)

Ook van mijn kant: Philip, Annet... bedankt voor de geweldige ontvangst en onvergetelijke dag.

VlisChris

Quoteinclusief trillend kapsel

Dat vond ik inderdaad nog het meest bizarre en indrukwekkende van die keer dat ik bij Philip en Annet mocht langskomen. Schitterend gevoel.
Trillende broekspijpen kende ik wel. Maar trillende kapsels was echt een compleet nieuwe ervaring voor me 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maximus_Aurelius

Zo te lezen en te horen hebben de uitgenodigde veel plezier gehad  :clapping:
Was ook niet anders te verwachten ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Alex Groningen

Quote from: Christiaan S on May 21, 2012, 01:49:25
Dat vond ik inderdaad nog het meest bizarre en indrukwekkende van die keer dat ik bij Philip en Annet mocht langskomen. Schitterend gevoel.
Trillende broekspijpen kende ik wel. Maar trillende kapsels was echt een compleet nieuwe ervaring voor me 8)

Bij mij knalde de gel gewoon uit m'n haar. :D

Janbo

Op zich ken ik het nog (veel) erger vanuit de pro-audio zoals vertroebeling van het gezichtsvermogen en niet meer kunnen praten door de trillingen (hele rare gewaarwording) maar dan praat je over echt idiote vermogens en dito konusoppervlakte. Het knappe hier is dat het coherent blijft met de muziek en/of film en vooral strak  ::)

WickedGame


larzie

Leuke stukjes om te lezen weer!  :D
Maar goed dat Philip niet elke dag een M&G heeft, anders at hij alleen nog maar Lasagne!  :blink:
Eén dag in de week lijkt mij geen straf met heerlijke verse ingrediënten zoals het zo mooi verteld wordt. Krijg nu al trek!  :satisfied:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Nosferatu

#12260
Na een lange lange reis kwamen we uit het hoge noorden aan in het verre zuiden. Reis duurde door het afleveren van Alex' Ushertjes bij Xander32 ietsje langer dan geplanned. Het was natuurlijk koffietijd dus zomaar weer weggaan, nee dat kon natuurlijk niet. Daarna door naar HCHifi waar Alex nog even wat moest afleveren en.... z'n Yamaha 2000 CD spelertje voor'm klaar stond. Ook daar natuurlijk niet even aleveren en inladen, nee, even een praatje maken.  :D

Verder naar het verre Belgie en dan blijkt toch dat het waar is; de wegen in Belgie zijn slecht, zoveel gaten zie je bij 'ons' niet in de weg, zelfs niet na een strenge winter.  :angel: En de huizen zijn groot en de omgeving in de streek waar Philip woont is mooi, dat mag ook wel gezegd worden.  :smile:

Afijn, eindelijk aangekomen en we werden zeer hartelijk ontvangen door Philip en Annet. Vers gemalen koffie en lekker gebak uit Dordrecht, wat wil je nog meer. Na de kennismaking met Philip, Annet, Jan en Frank daalden we af in de catacomben en dan.... toch wel een teleurstelling..... de HT ruimte was veel kleiner dan het op de foto's lijkt ! :blink: Maar wat direct opvalt is de akoestiek; al pratende loop je van de toekomstige bar in de thuisbioscoop en je hoort meteen de rust van de ruimte.  ;D

Na een korte uitleg van de ruimte en alle aanpassingen was het tijd voor muziek. Als eerste de SACD Brothers in Arms van Dire Straits. Deze heeft een multi channel spoor en dat hoor je subtiel. Daarna Aero van Jean Michel Jarre op DVDA. Tja, da's andere koek, alle kanalen doen naar hartelust mee en de geluidjes uit de synthesizers vliegen je links en rechts om de oren. Tot slot de SACD Up van Peter Gabriel. Ook hier een subtiele multi channel spoor.

Persoonlijk deed multi channel audio me niet zo veel. Je zit meer te luisteren of er wat uit de achter kanalen komt en zo ja wat dan dat je met de muziek bezig bent. Met Aero is dat anders, da's totaal over the top, JMJ heeft het gewoon gemaakt voor multi channel met als doel om je te overdonderen en dat is goed gelukt. Nog even een CD van Philip met gitaarmuziek en een stukje muziek van Frank die bedoeld is om subwoofers te martelen en toen was het tijd voor....

De film in de vorm van de HSDD disk. Een fraaie collectie fragmenten die laten zien en horen wat er tegenwoordig mogelijk is. Dat gegoten in een heel erg mooi, zeg maar gerust professioneel jasje.

En dat is dan het verschil tussen muziek en film; bij muziek gaat het om geluid geproduceerd door een stel muzikanten uit instrumenten, bij film gaat het om de geluidsbeleving van een, grof gezegd, bewegend plaatje. En dat laatste is iets wat bij Philip toch wel heel erg goed uit de verf komt. We mogen het eigenlijk niet zeggen maar Philip is een Perfectionist met een hoofdletter P:angel: De ruimte is niet akoestisch 'dood' gemaakt, echoot niet te veel, het laag is echt laag i.p.v. een gedreun uit een subwoofer, het is eigenlijk precies goed. Om nog even terug te komen op de 'kleine' ruimte (ongeveer 4x6 meter zo uit het hoofd), mooi toch dat zoiets kan op zo'n relatief klein oppervlak ? Je hebt geen 40 a 50m2 nodig om een mooie thuisbioscoop neer te zetten.

Na de demo was het tijd voor het rondrijden in een redelijk geprijsd autootje op het Top Gear circuit. Ik moet eerlijk zijn, bakte er niets van ! Tot 2x toe (als enigste) de controle volledig kwijt met als resultaat een spectaculaire spin op het asfalt !  :crazy: Ach, ik troost me met de gedachte dat er toch iemand laatste moet zijn, in het eggie de auto wel onder controle heb en...... als er Call of Duty was gepeeld ik zoveel gehakt van m'n medespelers had gemaakt dat Annet voor de komende 2 weken de hele buurt van Lasagne had kunnen voorzien.  :angel: Om hiermee te eindigen, deze was VOORTREFFELIJK ! Proficiat ! Al met al een geslaagde maar veel te korte dag. Philip, Annet, als jullie op vakantie willen maar je bioscoop huis niet onbeheerd willen laten, bel maar even en ik kom oppassen.  ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

StefaanD

Quote from: Alex Groningen on May 21, 2012, 06:48:56
Bij mij knalde de gel gewoon uit m'n haar. :D

Iets om te onthouden. Hoewel bij mij geen probleem de begroeiing op mijn kopje is bij mij ver te zoeken  ;D

Leuk om iedereen zijn ervaringen hier te lezen.

Bas Akkerman

Mag ik Nosferatu alvast hartelijk feliciteren met de beste quote van 2012?

"Ach, ik troost me met de gedachte dat er toch iemand laatste moet zijn, in het eggie de auto wel onder controle heb en...... als er Call of Duty was gepeeld ik zoveel gehakt van m'n medespelers had gemaakt dat Annet voor de komende 2 weken de hele buurt van Lasagne had kunnen voorzien."

Leuk om jullie verslagen te lezen. Ik had ook het idee dat de ruimte groter was. Hoewel mijn ruimte nog wat kleiner is, ben ik nu extra nieuwsgierig. In de toekomst ga ik graag naar Philip om zijn homecinema te zien en ideeën op te doen voor mijn eigen ruimte.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Madhouse

Is het niet een idee om alle verslagen hier te zetten in een topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=32.0

Dan kan Philip een link naar het betreffende topic in zijn openingspost plakken  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Nosferatu

Dank je Bas.  ;D

De thuisbioscoop van Philip is niet echt klein, lijkt alleen groter op de foto's. De meeste garage's in NL zijn kleiner.  :-X Wat misschien ook meespeelt is het verlaagde plafond, psychologisch zal dat waarschijnlijk ook meespelen aan de indruk die je krijgt van de ruimte. Ach, als je in de stoelen zit, de lichten uitgaan, de gordijnen automatisch voor het scherm wegschuiven en de beamer een plaatje op het giga scherm begint te toveren zit je binnen de kortste keren in de film en vergeet je alles.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

frankp

Ik moet ook toegeven dat de foto's groter doen vermoeden dan dat de ruimte in werkelijkheid is. Maar toch is de ruimte groot genoeg voor zijn doel, heb me er geen moment aan gestoord.

Nosferatu

Quote from: frankp on May 21, 2012, 15:40:59
Ik moet ook toegeven dat de foto's groter doen vermoeden dan dat de ruimte in werkelijkheid is. Maar toch is de ruimte groot genoeg voor zijn doel, heb me er geen moment aan gestoord.
Ik hoop niet dat ik de indruk heb gewekt dat ik de ruimte te klein vind......  :-X Is het namelijk niet. Zoals ik later al zei, groter dan de meeste garages in dit landje. Op de foto's lijkt het groter maar dan nog, een goeie 4x6 meter (exacte maten weet ik niet meer) is royaal. Menig rijtjeshuis heeft een kleinere woonkamer.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

frankp

Gokje: 3.96 x 5.20 (ergens in die koers geloof ik)

VlisChris

Ik schat het volgende:
lengte: 5,52 m
breedte: 4,07 m
hoogte: 2,19 m

:P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

frankp

Dat zijn inderdaad de buitenmaten, maar ik bedoelde natuurlijk de binnenmaten  ;)

HTip

Annet en ik hebben genoten van de verslagen. Erg leuk geschreven allemaal en zijn een mooie aanwinst voor het M&G-boek! :thumbs-up: Dat ik overigens nog steeds moet maken :blush:

Bedankt ook voor alle complimenten :wub: zowel voor de ruimte als het eten. Die quote van jou Jaap over "de lasagne voor de hele straat" hebben we ons over bescheurd. En als je Alex kent is zijn opmerking over de gel ook om te bescheuren :clapping:

Ik zal mijn verslag van deze geslaagde dag ook nog posten...

@Madhouse: Verslagen staan allemaal op 1 pagina, dus ik kan er op deze manier ook naar verwijzen. Misschien open ik wel een topic met verwijzing naar deze pagina ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

En wat de maten van de ruimte betreft...

Quote from: Christiaan S on May 21, 2012, 17:27:40
Ik schat het volgende:
lengte: 5,52 m
breedte: 4,07 m
hoogte: 2,19 m

:P
Zijn inderdaad de buitenmaten.

Quote from: frankp on May 21, 2012, 16:11:42
Gokje: 3.96 x 5.20 (ergens in die koers geloof ik)
:thumbs-up: Goed opgelet :D

Om precies te zijn 3.96 x 5.17 ;) De projectiewand is 30cm diep en de voorzetwanden nemen ieder ca. 5cm in beslag.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

#12272
Afgelopen zaterdagochtend de 19e was het dan zover, opweg richting België om de Chamber of dreams te bekijken.
De reis duurde wat langer dan wat we hadden afgesproken. We zouden namelijk om 12:00uur bij Philip en Annet zijn.
Maar doordat we nog een receiver voor forum lid Negotiata hier in de stad moesten ophalen, m'n luidsprekers bezorgen
bij Xander32 en m'n cd speler halen bij HcHifi in Oostrum kwamen we pas aan om 14:00uur de reis duurde daarom geen
4 uur maar 6 uur.

Eénmaal aangekomen bij het prachtige huis in een erg mooie omgeving was het even kennis maken met Philp en Annet en
de al aanwezige forumleden Jan en Frank. Na de koffie met gebak werd het dan tijd om richting de Chambers of dreams te gaan.
Bij binnekomst dacht ik gelijk wauw, prachtig, net zo mooi als op de vele foto's die ik in Philip zijn eigen topic al had gezien.
Het eerste wat me opviel bij het praten was de akoestiek. Nadat we eerst wat nummer hadden beluisterd viel het me op dat het geluid heerlijk bleef klinken ook op een hoog volume, niks geen schreeuwerigheid of geluiden die gingen overheersen.
Dit zijn juist de dingen waar ik me thuis nog wel eens aan kon irriteren. Ik roep wel eens vaak dat ik m'n akoestiek redelijk op orde heb. Maar nu ik weet hoe een perfecte akoestiek hoort te zijn weet ik nu dat het eigenlijk slecht gesteld is bij mij thuis.

Dan even de twee filmfragementen die een erg positieve indruk bij mij hebben achtergelaten. De film The dark night waarin een bank wordt overvallen en waar iemand vanuit zijn kantoor begint te schieten. Bij ieder schot voel je de druk alsof je zelf het wapen in de handen hebt, prachtig.
En wat ik ook een prachtig fragement vond van de film The international was het gesprek achter achter in een Audi in de stromende regen. Het was alsof je van bovenaf de regen echt hoorde tikken tegen het dak. Daarna ook nog even wat film fragmenten waarin je kon horen waartoe de Velodyne in staat is. Wat een kracht en strakke diepe bassen en wat erg opviel is dat die niet lokaliseerbaar is.
Philip had me al gewaarschuwd voor wapperende broekspijpen en haren, broekspijpen die trilden dat klopte maar m'n haar zat nog net zo als bij binnenkomst.

Inmiddels was het alweer 18:30 tijd dus om te gaan eten van de inmiddels beroemde lasagne van Annet die me enorm goed heeft gesmaakt, m'n complimenten daarvoor. Na het eten gingen we weer even onder de grond om het spelletje Gran turismo te gaan spelen. Bij jan en Frank ging het redelijk tot goed. Maar toen was Jaap aan de beurt en het was maar goed dat ik bij hem al in de auto zat op de heenweg anders had ik nooit bij hem in de auto durven zitten, zo dramatisch was zijn vertoning op het grote scherm . Mijn beurt met controller ipv race stuur was denk ik wel redelijk met 1 minuut 40 als snelste ronde, 4 seconden langzamer dan Philip. Nadat we waren uitgespeeld was het half tien en jammer genoeg alweer tijd om richting huis te gaan zodat we rond een uur of één weer in Groningen zouden zijn. De dag is enorm snel voorbij gevlogen maar heb enorm veel plezier gehad.

Bij deze wil ik Philip en Annet dan ook bedanken voor deze mooie en geslaagde dag.

HTip

Ook erg leuk geschreven verslag Alex :thumbs-up: Deze M&G gaat in de boeken als de kortste, maar wel ook met de kortste tijd tot de verslagen waren geschreven :worship:

Ik ben blij dat ik aan alle verwachtingen heb kunnen voldoen. Dat blijft altijd afwachten en is voor mij toch elke keer spannend en hangt natuurlijk ook af van het referentiekader van een ieder. Dat ik een perfectionist ben of naar perfectie streef is helemaal waar en geldt niet alleen voor de HT ;D Ik vind het gewoon zonde als niet het volledig potentieel van een component wordt benut. Vaak is slechts een beperkte investering nodig om dit te doen.

Mijn "verslag" incl. het scorebord van de Top Gear Challenge volgt nog...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nosferatu

#12274
Quote from: HTip on May 22, 2012, 23:32:41
Mijn "verslag" incl. het scorebord van de Top Gear Challenge volgt nog...
Is dat echt nodig ? :butbut:

;)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000