Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Quote from: HTip on February 18, 2012, 08:29:25
:clapping: Vind ik inderdaad niets aan :D

Daarom heb ik 'm 2x op DVD (wel en niet behandeld in de Nespa), op K2HD in stereo, op MP3 (voor onderweg), in FLAC (voor op de PC) en op gewone CD (geript van de DVD) :o

Als je die goed vindt, dan wil je waarschijnlijk ook wel Hotel California op DVD-A horen (192/24 in stereo en 96/24 in surround). Is één van onze referentieschijven waarmee we elke verandering testen.

Ik zal je trouwens nog een PM sturen. Dan weet je ook waar je dinsdag heen moet rijden :D

ROFLOL.
Dan hoef ik die in ieder geval niet te zoeken in de vier dozen cd's en dvd's :)
PM beantwoord overigens. Nu over half uurtje mijn bed maar eens opzoeken. Net thuis van dagje Den Haag voor een verjaardag wat altijd weer te lang duurt ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Vandaag komt Christaan foto's maken van onze HT. Ben erg benieuwd hoe hij die vrij donkere ruimte kleurecht krijgt. Ik heb nogal moeite met het zwart. Dat ziet door de lange belichting vaker uit als donkergrijs.

Natuurlijk gaan we ook muziek luisteren en filmfragmenten kijken, dus dat wordt sowieso weer een leuke dag. Eigenlijk een mini M&G. Ik heb er weer zin in!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#11752
Ik ben ook nog druk bezig geweest met de configuratie van de AB. Deze is op een punt gekomen dat ik niet meer de apparatuurschermen nodig heb. Tenzij je natuurlijk een aparte functie nodig hebt. Verlichting heb ik ook een aparte activiteit voor gemaakt.

Het begint allemaal hier


Na een tap op het scherm gaan de gordijnen open :D en dan verschijnt het hoofdmenu


Als je dan kiest voor film/concert dan wordt je door de volgende schermen geleid








Voor het spelen van games is de voorbereiding en afsluiting hetzelfde als film/concert, maar dan zonder de bediening van de Oppo.


Tot slot natuurlijk het luisteren naar muziek. Dan zowel in stereo als surround. In stereo schakel ik de SR9600 uit en bedien ik alleen de PM.








De macro van de verlichting bedienen bij film/concert alle groepen. Bij muziek alleen de zijkanten. Dat luistert wat prettiger dan alles aan.

Morgen Vandaag (natuurlijk ;)) de grote test of ik de apparatuurschermen veel ga nodig hebben...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Dan vandaag maar even extra goed je topic in de gaten houden. Ben erg benieuwd naar de foto's
die Christiaan voor je gaat maken. Wens jullie beiden dan ook veel plezier vandaag.

Xander32

Quote from: Alex Groningen on February 21, 2012, 06:48:04
Dan vandaag maar even extra goed je topic in de gaten houden. Ben erg benieuwd naar de foto's
die Christiaan voor je gaat maken. Wens jullie beiden dan ook veel plezier vandaag.

:withstupid:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MG76

Ziet er gaaf uit die afstandsbediening  8), zal wel heel wat werk geweest zijn.

Ben ook benieuwd naar de foto's, mss dat Christiaan wat tips hier kan posten met wat voor instellingen (sluitertijd/diafragma) hij de mooiste foto's krijgt...

HTip

Bedankt allemaal. Plezier ga ik zeker hebben. Je zou kunnen zeggen dat het M&G-seizoen is begonnen :D

Ik zal Christiaan vragen welke instellingen hij heeft gebruikt. Ben ik natuurlijk ook benieuwd naar.

Quote from: MG76 on February 21, 2012, 07:17:42
Ziet er gaaf uit die afstandsbediening  8), zal wel heel wat werk geweest zijn.
De AB is inderdaad veel werk geweest. Het is een evolutie van mijn vorige config. Maar ik wilde een keer iets anders dan alleen knopjes. De overige apparatuurschermen post ik nog wel een keer. Daar zit nog meer werk in ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nu ga ik zorgen dat de ruimte mooi op de foto kan komen. Dat betekent dus opruimen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Mooie opzet van de AB schermen. Wat gebeurt er bij de keuze voor 2 of meer personen?

Veel plezier vandaag!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skyfox

Gaaf hoe je die remote geprogrammeerd hebt! Er zijn wel heel veel uren in dat programmeren gaan zitten, of niet? Nou ja, in ieder geval is het resultaat er wel naar.  :pompom:

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Martijnst1990

Quote from: clockwork on February 21, 2012, 08:44:56
Mooie opzet van de AB schermen. Wat gebeurt er bij de keuze voor 2 of meer personen?

Veel plezier vandaag!
Ik dacht dat dat te maken had met de instellingen van de subwoofer, bij 2 of 5 personen staat de sub iets harder (weet niet meer welke :D). Maar dat kan Philip allemaal duidelijker uitleggen ;D

Mooie AB zo Philip! Maar eh... die spel controller moet natuurlijk wel een Playstation controller zijn hé, nu lijkt het een Xbox controller :D :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

VlisChris

#11761
Zooo.
Even een kleine update vanuit het vriendelijke gastvrije huis van Philip en zijn vrouw.
We zijn net bezig geweest met de ruimte  :wub: :wub: op de foto te zetten. Leuke uitdaging om op te foto te zetten 8)
Maar erg leuk om te doen overigens.
Nu weer even de buitenlucht zichtbaar, broodjes zitten in de oven, en mooi kans om even een preview te tonen van deze prachtige ruimte. Kan het geloof ik niet voldoende zeggen.


Dedicated HT . . by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Hoe is het overigens aan jouw kant van de tafel Philip?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Quote from: Christiaan S on February 21, 2012, 13:38:52
Hoe is het overigens aan jouw kant van de tafel Philip?
:clapping:

Mooie voorzet en dat belooft dus nog wat. Prachtige apparatuur heb je :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Dat is een hele mooie preview! Ben benieuwd naar de rest 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

VlisChris

Nog even een fotootje. Rest komt nog. Nu eerst eten (placemat ligt al onder mijn laptop ;) ), en dan film kijken.
Natuurlijk ook nog foto maken met beeld erbij.


Dedicated HT by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

frankp

Hele mooie foto's van een hele mooie ruimte!!!

RonG

Mooie foto's van een natuurlijk erg mooie ruimte :)

WickedGame

Quote from: RonG on February 21, 2012, 13:58:42
Mooie foto's van een natuurlijk erg mooie ruimte :)

Nog een paar dagen... Zal slabbetje meenemen  :clapping:

Martijnst1990

Mooi hoor, doen de ruimte echt eer aan :) Ben benieuwd naar de rest, maar eerst natuurlijk veel plezier met de film ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Wow, wat een prachtige ruimte! Goeie foto's ook.
:worship:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

clockwork

prachtige foto's. Doen de ruimte echt (een keer? ;)) eer aan.
:pompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rallufff

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Alex Groningen

M'n complimenten voor de prachtige foto's van een zeer mooie ruimte.

Xander32



Best `n redelijke ruimte ja ;D.

Prachtige foto, doe mij maar zwart-wit!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT