Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Jammer van de PM, maar aan de andere kant misschien wel beter voor mij. Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat het geluid bij jou nu al ontzettend overweldigend moet zijn voor mij, laat staan als de PM erbij staat. Ben bang dat ik dan helemaal een minderwaardigheidscomplex ga creëren ;D

Trouwens, een paar maanden terug hadden we het er nog over dat ik de BD van King of Leon - Live in the O2 mee zou nemen naar de M&G als je hem zelf nog niet had. Weet niet of je hem inmiddels zelf al hebt? En ik weet dat je een groot F1 fan bent, dus ga ervan uit dat je F1 2010/2011 al hebt, zo niet zou ik 2011 ook nog mee kunnen nemen ;)

Vervelend dat je ziek bent, maar inderdaad wel lekker dat je dan toch wat dingen kan doen waar je anders niet aan toe komt. Beterschap in ieder geval.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Madhouse

Quote from: Martijn90 on September 29, 2011, 19:00:17
Vervelend dat je ziek bent, maar inderdaad wel lekker dat je dan toch wat dingen kan doen waar je anders niet aan toe komt. Beterschap in ieder geval.

Om Philip te citeren: Als ik ziek ben maak ik de mooiste dingen!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Martijnst1990

Quote from: Madhouse on September 29, 2011, 19:02:28
Om Philip te citeren: Als ik ziek ben maak ik de mooiste dingen!  :D
Laat zijn werkgever het maar niet lezen!  :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

frank2

Quote from: Martijn90 on September 29, 2011, 19:00:17
Jammer van de PM, maar aan de andere kant misschien wel beter voor mij. Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat het geluid bij jou nu al ontzettend overweldigend moet zijn voor mij, laat staan als de PM erbij staat. Ben bang dat ik dan helemaal een minderwaardigheidscomplex ga creëren ;D

Trouwens, een paar maanden terug hadden we het er nog over dat ik de BD van King of Leon - Live in the O2 mee zou nemen naar de M&G als je hem zelf nog niet had. Weet niet of je hem inmiddels zelf al hebt? En ik weet dat je een groot F1 fan bent, dus ga ervan uit dat je F1 2010/2011 al hebt, zo niet zou ik 2011 ook nog mee kunnen nemen ;)

Vervelend dat je ziek bent, maar inderdaad wel lekker dat je dan toch wat dingen kan doen waar je anders niet aan toe komt. Beterschap in ieder geval.

Het is daar in de kelder behoorlijk overweldigend en ik ben echt wel iets gewend, maar bij Htip is het wel heel bijzonder......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Madhouse

Quote from: frank2 on September 29, 2011, 19:06:10
Het is daar in de kelder behoorlijk overweldigend en ik ben echt wel iets gewend, maar bij Htip is het wel heel bijzonder......

Volledig mee eens!!! Het is ook alleen maar beter geworden!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Martijn90 on September 29, 2011, 19:00:17
Vervelend dat je ziek bent, maar inderdaad wel lekker dat je dan toch wat dingen kan doen waar je anders niet aan toe komt. Beterschap in ieder geval.
Quote from: Madhouse on September 29, 2011, 19:02:28
Om Philip te citeren: Als ik ziek ben maak ik de mooiste dingen!  :D
Quote from: Martijn90 on September 29, 2011, 19:05:11
Laat zijn werkgever het maar niet lezen!  :P
Bedankt! Wanneer ik ziek ben kan ik de eerste paar dagen weinig tot niets. Veel slapen en wat TV kijken en dat is het wel zo'n beetje. Vanaf vandaag gaat het wat beter, maar dan nog kan ik niet lang iets inspannends doen. Een uurtje gaat wel, maar daarna... En mijn werkgever mag dit best lezen, want een dag op het werk met veel vergaderingen en adhoc-zaken kan ik nu nog echt niet aan :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Martijn90 on September 29, 2011, 19:00:17
Jammer van de PM, maar aan de andere kant misschien wel beter voor mij. Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat het geluid bij jou nu al ontzettend overweldigend moet zijn voor mij, laat staan als de PM erbij staat. Ben bang dat ik dan helemaal een minderwaardigheidscomplex ga creëren ;D
Quote from: frank2 on September 29, 2011, 19:06:10
Het is daar in de kelder behoorlijk overweldigend en ik ben echt wel iets gewend, maar bij Htip is het wel heel bijzonder......
Quote from: Madhouse on September 29, 2011, 19:43:38
Volledig mee eens!!! Het is ook alleen maar beter geworden!
Bedankt allemaal voor de complimenten. In surround ben ik echt tevreden, nu alleen nog in stereo... Maar dat is eigenlijk een luxe probleem. Ieder ander was waarschijnlijk allang tevreden geweest :blush:

Quote from: Martijn90 on September 29, 2011, 19:00:17
Trouwens, een paar maanden terug hadden we het er nog over dat ik de BD van King of Leon - Live in the O2 mee zou nemen naar de M&G als je hem zelf nog niet had. Weet niet of je hem inmiddels zelf al hebt? En ik weet dat je een groot F1 fan bent, dus ga ervan uit dat je F1 2010/2011 al hebt, zo niet zou ik 2011 ook nog mee kunnen nemen ;)
Ik heb wel F1 2010, maar niet de andere titels die je noemt. Dus je mag ze zeker meenemen. Binnenkort stuur ik nog een PM met de details.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Madhouse on September 29, 2011, 18:18:05
Klopt! Mijn grootste aanschaf van de afgelopen paar jaar. Maar ik zal je topic er niet verder mee vervuilen.

Is het echt zo dat je Rital blok zoveel tegenhoud doordat je nu de kabel rechtstreeks op de PPP gedaan? Wist wel dat stroom invloed heeft, ben benieuwd.
Daar lijkt het wel op. Vanavond een uurtje samen met Annet geluisterd en de conclusies waren opmerkelijk.

Quote from: frank2 on September 29, 2011, 18:33:50
Gelukkig Philip, en dit is nog maar het eerste begin, als je eens wist waar Snowmaster nu mee bezig is.... maar als je al hebt wat ik heb, deus de hifi tuning kabel rechtstreeks op een goed blok zonder PP, zou je al een heel aardig eind op weg zijn.

Maar heb je nu minder "deken" over je speakers? Is alles al wat sprankelender? Ook iets meer dynamiek en detaillering? Je zou dat eigenlijk "makkelijk" moeten kunnen horen.

Ben benieuwd
Het is inderdaad het begin van de aanpassingen en we hebben al een idee over het effect. Kom ik nog op terug.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Zoals gezegd hebben Annet en ik vanavond een uurtje geluisterd naar onze referentie DVD-A, maar dit keer met de PPP rechtstreeks op de audiogroep. Dus zonder het Rittalblok ertussen. De SR9600 in Pure Direct en de Oppo via de analoge uitgang in Pure Audio.

Wat is beter?
Meer detail in het midden/hoog
Meer lucht tussen de instrumenten/stemmen
Meer gelaagdheid in stemmen
Meer rust bij veel instrumenten
Gitaren (akoestisch en electrisch) en piano/keyboards beter te onderscheiden
Meer dynamiek, wat resulteert in hoge detaillering.

Wat kan nog beter?
Geluid plakt nog steeds aan de speaker
Geluidsbeeld breder, maar niet dieper
Bekkens niet mooi helder ("slordig/rommelig") bij meer midden

Voor de gein ook nog even in stereo met sub gespeeld en dat klinkt toch wel heel erg lekker. Geluid plakt dan veel minder aan de speaker doordat er meer stroom over is voor het midden/hoog. Het (sub)laag wordt helemaal door de DD-18 verzorgd. Het klinkt allemaal luchtiger en ruimtelijker.

Met de test met de PM15S2 miste ik de sub niet. Nu dus wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: HTip on September 29, 2011, 23:24:28
Zoals gezegd hebben Annet en ik vanavond een uurtje geluisterd naar onze referentie DVD-A, maar dit keer met de PPP rechtstreeks op de audiogroep. Dus zonder het Rittalblok ertussen. De SR9600 in Pure Direct en de Oppo via de analoge uitgang in Pure Audio.
Hoi Philip. Klinkt dan als een no-brainer om het zo te laten, of zijn er redenen om het weer terug te veranderen naar de oorspronkelijke setting?

Quote from: HTip on September 29, 2011, 23:24:28
Wat kan nog beter?
(1) Geluid plakt nog steeds aan de speaker
(2) Geluidsbeeld breder, maar niet dieper
Mijn ervaringen: (1) neem stabielere versterker (=check met de komst van de PM), (1) probeer eens een andere speaker kabel (in mijn situatie was de Frey een openbaring), (2) diffusie op de 1e reflectiepunten (=check).

Oftewel: het lijkt mijns inziens dat je bijna alles al optimaal hebt of gaat krijgen gegeven jouw situatie (en dat is zoals iedereen weet die bij jou is wezen luisteren absoluut geen straf!) :D

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Jean Sibelius on September 30, 2011, 06:50:03
Hoi Philip. Klinkt dan als een no-brainer om het zo te laten, of zijn er redenen om het weer terug te veranderen naar de oorspronkelijke setting?
Ik laat het voorlopig ook zo. Het enige compromis wat ik hierbij moet maken is dat de DD-18 nu met "gewone" stroom speelt, weliswaar met de PS Audio PW AC-3, maar wat dat precies voor verschil uitmaakt weet ik nog niet.

Quote
Mijn ervaringen: (1) neem stabielere versterker (=check met de komst van de PM), (1) probeer eens een andere speaker kabel (in mijn situatie was de Frey een openbaring), (2) diffusie op de 1e reflectiepunten (=check).
Voordat ik een volgende stap maak, wil ik eerst de komst van de PM afwachten. Ik weet nu dat ik nog stappen kan maken met de stroomvoorziening. Het kan zijn dat mijn huidige LS-kabels nog een bottleneck zijn, maar met de test van de PM heb ik gehoord wat er mogelijk was, dus dat laat ik voorlopig zo.

Quote
Oftewel: het lijkt mijns inziens dat je bijna alles al optimaal hebt of gaat krijgen gegeven jouw situatie (en dat is zoals iedereen weet die bij jou is wezen luisteren absoluut geen straf!) :D

Groetjes, Jan
Bedankt Jan! Ik weet dat ik eigenlijk al heel tevreden mag/moet zijn, want we hebben inderdaad een prachtige ruimte waar we heerlijk kunnen genieten van film, concerten en games. Maar ja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, hé? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Midcall

Quote from: Jean Sibelius on September 30, 2011, 06:50:03
Hoi Philip. Klinkt dan als een no-brainer om het zo te laten, of zijn er redenen om het weer terug te veranderen naar de oorspronkelijke setting?
Mijn ervaringen: (1) neem stabielere versterker (=check met de komst van de PM), (1) probeer eens een andere speaker kabel (in mijn situatie was de Frey een openbaring), (2) diffusie op de 1e reflectiepunten (=check).

Oftewel: het lijkt mijns inziens dat je bijna alles al optimaal hebt of gaat krijgen gegeven jouw situatie (en dat is zoals iedereen weet die bij jou is wezen luisteren absoluut geen straf!) :D

Groetjes, Jan
Het belangrijkste middel om het geluid los te laten komen van je luidspreker is met grote afstand (tov al het andere wat je kan bedenken) optimale plaatsing van de speakers in de ruimte in combinatie/verhouding tot je luisterplek. En juist die check ontbreekt helaas nog. Mijn ervaring is dat 'aan de speakers plakkend geluid' meestal wordt veroorzaakt doordat speakers te ver uit elkaar staan, vaak in combinatie met te dicht op de achterwand. Expririmenteren met speakerplaatsing heeft meestal veel meer effect dan dat je met welke versterker dan ook kan verkrijgen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Peerless Monster

Het probleem van plakkende speakers heb ik al een tijd niet meer, sinds ik de CA-platen gebruik van Crusade audio.
De ruimte informatie is daarmee toegenomen, maar je merkt ook dat het geluid flink losser komt staan van je speakers.
Sinds ik overgestapt op Audio Physic scheelde dat ook een slok op een borrel met de Ushers CP-8571 en de Avalons Avatar die ik ooit had.
AP komt gewoon losser, zo zitten die speakers in elkaar.
Ook ben ik het eens met Midcall, dat plakken van de speaker naast een eigenschap van de speaker en de ondergrond van alle componenten dat de plaatsing ook bepalend is voor het loskomen van het geluid.

Als je het wil ervaren, dan moet je even langskomen.
Of ik kom met de CA-platen langs. (geen probleem), mits je maar open kan staan voor dat soort zaken...
(voor mij is dat allang geen voodoo meer)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

HTip

Bedankt weer voor het meedenken, Midcall en PM. Helaas kan ik niet schuiven met mijn speakers. Verder de ruimte in en de deur kan niet meer open. En meer naar elkaar toe kan niet vanwege dat ze dan in beeld staan. En ik heb gehoord wat het potentieel van mijn huidige speakers is en dat wil ik nog steeds graag proberen eruit te halen.

Rens, bedankt voor het aanbod. Je bent zeker een keer welkom. Volgende week heb ik de tent vol met 4 forumgenoten voor een M&G. Ik zal even kijken wanneer het voor mij zou kunnen en laat je dat weten. En ik sta overal voor open als het mijn geluid op een hoger niveau kan brengen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on September 30, 2011, 16:56:17
Bedankt weer voor het meedenken, Midcall en PM. Helaas kan ik niet schuiven met mijn speakers. Verder de ruimte in en de deur kan niet meer open. En meer naar elkaar toe kan niet vanwege dat ze dan in beeld staan. En ik heb gehoord wat het potentieel van mijn huidige speakers is en dat wil ik nog steeds graag proberen eruit te halen.

Rens, bedankt voor het aanbod. Je bent zeker een keer welkom. Volgende week heb ik de tent vol met 4 forumgenoten voor een M&G. Ik zal even kijken wanneer het voor mij zou kunnen en laat je dat weten. En ik sta overal voor open als het mijn geluid op een hoger niveau kan brengen.

Dan wil ik je dat zeker laten horen.
Ik ben ook stiekum erg benieuwd naar je ruimte en set ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Persoonlijk zou ik als ik jou was wachten met verdere aankopen (naast de versterker) totdat de HFT aanvoerkabel er ligt en je een stekkerblok hebt geprobeerd. De CA van Peerless is wel een erg goed ding maar wel prijzig. Ik denk/hoop dat na die snowmaster verbeteringen je 'm hopelijk niet meer nodig hebt, al zou ik het zeker een keer uitproberen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HTip

Quote from: Peerless Monster on September 30, 2011, 17:11:27
Dan wil ik je dat zeker laten horen.
Ik ben ook stiekum erg benieuwd naar je ruimte en set ;).

Mooi! Ik had het idee om je voor de volgende M&G uit te nodigen en het zo een onderdeel van het programma te maken. Dit zal ergens in december/januari zijn. Wat vind je daarvan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: frank2 on September 30, 2011, 17:29:36
Persoonlijk zou ik als ik jou was wachten met verdere aankopen (naast de versterker) totdat de HFT aanvoerkabel er ligt en je een stekkerblok hebt geprobeerd. De CA van Peerless is wel een erg goed ding maar wel prijzig. Ik denk/hoop dat na die snowmaster verbeteringen je 'm hopelijk niet meer nodig hebt, al zou ik het zeker een keer uitproberen.
Ben het helemaal met je eens. Eerst de PM en de stroomaanpassingen en dan pas verder kijken. Vind het alleen erg interessant om in mijn eigen set/ruimte te kunnen horen wat bepaalde tweaks kunnen betekenen. Daarom is het ook een hobby... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Midcall

Quote from: HTip on September 30, 2011, 16:56:17
Bedankt weer voor het meedenken, Midcall en PM. Helaas kan ik niet schuiven met mijn speakers. Verder de ruimte in en de deur kan niet meer open. En meer naar elkaar toe kan niet vanwege dat ze dan in beeld staan. En ik heb gehoord wat het potentieel van mijn huidige speakers is en dat wil ik nog steeds graag proberen eruit te halen.
Jammer dat je niet veel met je speakerplaatsing kan doen, want dit is na akoestiek de grootste kwaliteitsbepaler, ruim voor voorversterker / bron / eindversterker / kabels / stroom / tweaks (in deze volgorde mijns inziens).
Ik durf zelfs nog wel de discussie aan dat plaatsing van de speakers belangrijker is dan de kwaliteit van de speakers (binnen bepaalde grenzen uiteraard).

Kan je jezelf nog voor de geest halen hoe de speakers stonden opgesteld toen je ze op maximaal (?) potentieel hebt horen spelen?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

HTip

Quote from: Midcall on October  1, 2011, 11:32:32
Jammer dat je niet veel met je speakerplaatsing kan doen, want dit is na akoestiek de grootste kwaliteitsbepaler, ruim voor voorversterker / bron / eindversterker / kabels / stroom / tweaks (in deze volgorde mijns inziens).
Ik durf zelfs nog wel de discussie aan dat plaatsing van de speakers belangrijker is dan de kwaliteit van de speakers (binnen bepaalde grenzen uiteraard).
Bij de plaatsing heb ik zoveel mogelijk rekening gehouden met de regels. Zie onderstaand plaatje...


De achterwand lijkt dichterbij dan die is. In feite staan de speakers 70cm van de achterwand af. De paneel- en lattenabsorbers beperken niet de ruimte naar achteren.

Quote
Kan je jezelf nog voor de geest halen hoe de speakers stonden opgesteld toen je ze op maximaal (?) potentieel hebt horen spelen?
Het was in een luisterruimte die helemaal was ingericht voor stereo. Hoever ze uit elkaar stonden of hoe de afstand was tot de luisterplek weet ik eerlijk gezegd niet meer.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on October  2, 2011, 12:03:04
Klopt! Goed dat je het zegt, ik moet nog een PM sturen ;)
Done! denoontje, Martijn90, mtissink en RalphH, jullie hebben de felbegeerde PM! :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on October  2, 2011, 12:12:43
Done! denoontje, Martijn90, mtissink en RalphH, jullie hebben de felbegeerde PM! :D
En beantwoord!  ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Quote from: HTip on September 29, 2011, 23:24:28
Zoals gezegd hebben Annet en ik vanavond een uurtje geluisterd naar onze referentie DVD-A, maar dit keer met de PPP rechtstreeks op de audiogroep. Dus zonder het Rittalblok ertussen. De SR9600 in Pure Direct en de Oppo via de analoge uitgang in Pure Audio.

Wat is beter?
Meer detail in het midden/hoog
Meer lucht tussen de instrumenten/stemmen
Meer gelaagdheid in stemmen
Meer rust bij veel instrumenten
Gitaren (akoestisch en electrisch) en piano/keyboards beter te onderscheiden
Meer dynamiek, wat resulteert in hoge detaillering.

Wat kan nog beter?
Geluid plakt nog steeds aan de speaker
Geluidsbeeld breder, maar niet dieper
Bekkens niet mooi helder ("slordig/rommelig") bij meer midden

Voor de gein ook nog even in stereo met sub gespeeld en dat klinkt toch wel heel erg lekker. Geluid plakt dan veel minder aan de speaker doordat er meer stroom over is voor het midden/hoog. Het (sub)laag wordt helemaal door de DD-18 verzorgd. Het klinkt allemaal luchtiger en ruimtelijker.

Met de test met de PM15S2 miste ik de sub niet. Nu dus wel ;)

nav jouw laatste post in mijn topic, zie ik hier niet dat jij moeite hebt met beschrijven wat je hoort  ;)

Mooie discussie trouwens over speaker plaatsing. Ben net bezig met lezen over dit onderwerp in het boek Get Better Sound. Hierin staat precies aangegeven wat PM en Midcall hebben gepost. Hopelijk kom je met het verplaatsen van je speakers tot een ruimtelijker stereo weergave waar het geluid mooi los van de luidsprekers komt.

Wat je zegt over het laag en het nodig hebben van je sub icm de Marantz klinkt herkenbaar. Onlangs liep ik tegen hetzelfde aan met de AVR600. Bij stereoweergave met de Arcam miste ik de sub ook niet. Zo zie je dat het power gedeelte in opstelling een groot verschil kan maken. Op naar de PM15S2 ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge