Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Valkyrie

Quote from: HTip on June 22, 2011, 13:28:12
Maandag het 1e setje inakustik Referenz NF1302 GAP interlinks binnengekregen. We waren er niet , dus het stond gewoon bij de voordeur :unsure: Anyway, gisteravond aangesloten en meteen gaan luisteren.

Eerste wat Annet zei, toen ze de HT binnenliep: "Je hebt de kabels al aangesloten, want ik hoor iets anders" :D De eerste indruk is in ieder geval dat het anders klinkt en daar moeten we natuurlijk eerst aan wennen voordat we kunnen zeggen dat het een verbetering is.

Overschakelen tussen digitaal (HDMI) en analoog was ook lastig. Analoog lichtte de Peak-indicator van de Marantz op, wat betekent dat het ingangssignaal te hoog is. Normaal moet je dan de demping inschakelen (ATT), maar de Oppo kan het volume op de uitgang regelen, dus 1 tikje terug en probleem was opgelost. Meting met de dB-meter wees uit dat het 4 dB scheelde. Dus omschakelen kan alleen vloeiend als ik tegelijk het volume meeregel. Dat had ik op een gegeven moment onder de knie, dus uiteindelijk wel gelukt.

Vanavond verder...

Weer een mooie upgrade, heb je inmiddels al je kabels van Inakustik?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Etiennevh

Quote from: HTip on June 22, 2011, 13:28:12
Maandag het 1e setje inakustik Referenz NF1302 GAP interlinks binnengekregen. We waren er niet , dus het stond gewoon bij de voordeur :unsure: Anyway, gisteravond aangesloten en meteen gaan luisteren.

Eerste wat Annet zei, toen ze de HT binnenliep: "Je hebt de kabels al aangesloten, want ik hoor iets anders" :D De eerste indruk is in ieder geval dat het anders klinkt en daar moeten we natuurlijk eerst aan wennen voordat we kunnen zeggen dat het een verbetering is.

Overschakelen tussen digitaal (HDMI) en analoog was ook lastig. Analoog lichtte de Peak-indicator van de Marantz op, wat betekent dat het ingangssignaal te hoog is. Normaal moet je dan de demping inschakelen (ATT), maar de Oppo kan het volume op de uitgang regelen, dus 1 tikje terug en probleem was opgelost. Meting met de dB-meter wees uit dat het 4 dB scheelde. Dus omschakelen kan alleen vloeiend als ik tegelijk het volume meeregel. Dat had ik op een gegeven moment onder de knie, dus uiteindelijk wel gelukt.

Vanavond verder...

Goed nieuws!

Hey die peak indicator van de Marantz, waar kan ik die vinden? Ik wil wel eens kijken hoe dat met mijn omschakelen gaat, van HDMI naar Analoog..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: Valkyrie on June 22, 2011, 13:49:54
Weer een mooie upgrade, heb je inmiddels al je kabels van Inakustik?
Dank je. Bijna. Nog 1 setje interlinks en dan is het compleet. Maar die is al onderweg... Dan heb ik LS-kabels, analoge en digitale interlinks van inakustik.

Stroomkabels (Furutech en PS Audio) ga ik niet vervangen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Etiennevh on June 22, 2011, 14:39:14
Goed nieuws!
Inderdaad! Ik vond het sowieso al prettiger naar te luisteren, want de integratie met de sub was beter. Maar de afstanden kan ik in de Marantz veel nauwkeuriger afstellen. In de Oppo kan het alleen in ft.

Quote
Hey die peak indicator van de Marantz, waar kan ik die vinden? Ik wil wel eens kijken hoe dat met mijn omschakelen gaat, van HDMI naar Analoog..
De peak-indicator ligt op het display op. Als je met een lamp op het display schijnt kan je die zien. De ATT-knop zit op je AB (RC3200), maar die halveert het ingangssignaal. Dan is de volumeregeling van de Oppo (-20%) een stuk prettiger.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Midcall

Quote from: HTip on June 22, 2011, 15:08:07
Inderdaad! Ik vond het sowieso al prettiger naar te luisteren, want de integratie met de sub was beter. Maar de afstanden kan ik in de Marantz veel nauwkeuriger afstellen. In de Oppo kan het alleen in ft.
Denk je dat je het hoort als er een afstandsetting van een luidspreker maximaaal 30 cm verkeerd staat?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

HTip

Quote from: Midcall on June 22, 2011, 23:37:08
Denk je dat je het hoort als er een afstandsetting van een luidspreker maximaaal 30 cm verkeerd staat?
Ik denk dat niet alleen, ik weet het zeker. En ook mijn vrouw, want bij de eerste klanken van Dire Straits vonden we beiden dat er iets niet klopte. Een blik op de instellingen wees uit dat SR op 6ft stond en SL op 5ft. Na de wijziging klopte de bubble weer.

FL, C en FR zouden eigenlijk op 9,5ft moeten staan en in de Oppo kan je dus alleen 9 en 10ft kiezen. Maar omdat dat voor alle frontspeakers geldt valt dat minder op. De integratie met de rears wijkt wel minimaal af, maar dat is minder storend, dan afwijkingen in afzonderlijke speakers.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Midcall

Quote from: HTip on June 23, 2011, 06:19:48
Ik denk dat niet alleen, ik weet het zeker. En ook mijn vrouw, want bij de eerste klanken van Dire Straits vonden we beiden dat er iets niet klopte. Een blik op de instellingen wees uit dat SR op 6ft stond en SL op 5ft. Na de wijziging klopte de bubble weer.

FL, C en FR zouden eigenlijk op 9,5ft moeten staan en in de Oppo kan je dus alleen 9 en 10ft kiezen. Maar omdat dat voor alle frontspeakers geldt valt dat minder op. De integratie met de rears wijkt wel minimaal af, maar dat is minder storend, dan afwijkingen in afzonderlijke speakers.
Als dat waar is, en ik geloof je ervaring wel, betekent dit dat je wel stil moet zitten tijdens het kijken van een film. Je hoofd een stukje naar voren tov een stukje naar achter kan dan al grote verschillen opleveren.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Etiennevh

Quote from: Midcall on June 23, 2011, 14:40:01
Als dat waar is, en ik geloof je ervaring wel, betekent dit dat je wel stil moet zitten tijdens het kijken van een film. Je hoofd een stukje naar voren tov een stukje naar achter kan dan al grote verschillen opleveren.
Dat klopt ook. Als je je hoofd naar voren beweegt hoor je een behoorlijk verschil. Maar gelukkig heeft hij stoelen waar je heerlijk je hoofd tegen de rugleuning kunt leggen :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

Quote from: HTip on June 23, 2011, 06:19:48
Ik denk dat niet alleen, ik weet het zeker. En ook mijn vrouw, want bij de eerste klanken van Dire Straits vonden we beiden dat er iets niet klopte. Een blik op de instellingen wees uit dat SR op 6ft stond en SL op 5ft. Na de wijziging klopte de bubble weer.

FL, C en FR zouden eigenlijk op 9,5ft moeten staan en in de Oppo kan je dus alleen 9 en 10ft kiezen. Maar omdat dat voor alle frontspeakers geldt valt dat minder op. De integratie met de rears wijkt wel minimaal af, maar dat is minder storend, dan afwijkingen in afzonderlijke speakers.
De SR9600 kan ook de analoge inputs digitaliseren en vervolgens z'n eigen processing eroverheen halen.
Wat je dan dient te doen is alles in de Oppo zo puur mogelijk uitsturen, dus alle speakers op Large en geen delays of andere processing.
Dit is feitelijk de enige oplossing om je timing correct te krijgen. (waarom kan Oppo nou niet gewoon perfecte delays inbouwen... zucht...)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Quote from: celerontje on June 23, 2011, 15:02:29
De SR9600 kan ook de analoge inputs digitaliseren en vervolgens z'n eigen processing eroverheen halen.
Wat je dan dient te doen is alles in de Oppo zo puur mogelijk uitsturen, dus alle speakers op Large en geen delays of andere processing.
Dit is feitelijk de enige oplossing om je timing correct te krijgen. (waarom kan Oppo nou niet gewoon perfecte delays inbouwen... zucht...)

Geloof niet dat ik hier een goed gevoel bij zou krijgen. Dus je gaat van Digitaal -> Analoog -> Digitaal -> Processing -> Analoog. Volgens mij is het het een of het ander. Of digitaal vanaf de Oppo en dan de versterker alles laten processen of accepteren wat er analoog vanaf de Oppo komt. Daarbij ben ik het wel met Midcall eens, als een halve feet (15cm) een probleem is dan moet je je hoofd wel heel stil houden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Quote from: fugazi_2009 on June 23, 2011, 15:39:45
Geloof niet dat ik hier een goed gevoel bij zou krijgen. Dus je gaat van Digitaal -> Analoog -> Digitaal -> Processing -> Analoog. Volgens mij is het het een of het ander. Of digitaal vanaf de Oppo en dan de versterker alles laten processen of accepteren wat er analoog vanaf de Oppo komt. Daarbij ben ik het wel met Midcall eens, als een halve feet (15cm) een probleem is dan moet je je hoofd wel heel stil houden.
Ik denk dat het verschil dat htip aanduidt eerder komt door een verschillende waarde tussen sr en sl. De werkelijke absolute afstand van de speaker tot je hoofd is minder kritisch. Dat blijkt ook uit de waarneming door 2luisteraars, die neem ik aan niet bij elkaar op schoot zaten tijdens de bewuste test.

HTip

Quote from: Midcall on June 23, 2011, 14:40:01
Als dat waar is, en ik geloof je ervaring wel, betekent dit dat je wel stil moet zitten tijdens het kijken van een film. Je hoofd een stukje naar voren tov een stukje naar achter kan dan al grote verschillen opleveren.
Quote from: Etiennevh on June 23, 2011, 14:52:32
Dat klopt ook. Als je je hoofd naar voren beweegt hoor je een behoorlijk verschil. Maar gelukkig heeft hij stoelen waar je heerlijk je hoofd tegen de rugleuning kunt leggen :)
Quote from: fugazi_2009 on June 23, 2011, 15:39:45
Daarbij ben ik het wel met Midcall eens, als een halve feet (15cm) een probleem is dan moet je je hoofd wel heel stil houden.
Tijdens een film hebben we er niet zo'n "last" van. De bubble is natuurlijk belangrijk, maar verschillen in timing vallen dan toch minder op. Met name bij muziek(concerten), waarbij er ook klanken van instrumenten uit de rears komen, heb ik sneller het gevoel dat er iets in de setup niet klopt. Mijn vrouw is daar nog iets sneller in ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on June 23, 2011, 15:02:29
De SR9600 kan ook de analoge inputs digitaliseren en vervolgens z'n eigen processing eroverheen halen.
Wat je dan dient te doen is alles in de Oppo zo puur mogelijk uitsturen, dus alle speakers op Large en geen delays of andere processing.
Dit is feitelijk de enige oplossing om je timing correct te krijgen. (waarom kan Oppo nou niet gewoon perfecte delays inbouwen... zucht...)
Quote from: fugazi_2009 on June 23, 2011, 15:39:45
Geloof niet dat ik hier een goed gevoel bij zou krijgen. Dus je gaat van Digitaal -> Analoog -> Digitaal -> Processing -> Analoog. Volgens mij is het het een of het ander. Of digitaal vanaf de Oppo en dan de versterker alles laten processen of accepteren wat er analoog vanaf de Oppo komt.
Heb het ook liever dat de Oppo's analoge signaal zonder processing naar de versterker gaat. Heb de processing natuurlijk wel nodig voor het bassmanagement, maar dat kan de SR9600 ook met analoge signalen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: riwi on June 23, 2011, 19:31:08
Ik denk dat het verschil dat htip aanduidt eerder komt door een verschillende waarde tussen sr en sl. De werkelijke absolute afstand van de speaker tot je hoofd is minder kritisch. Dat blijkt ook uit de waarneming door 2luisteraars, die neem ik aan niet bij elkaar op schoot zaten tijdens de bewuste test.
Je hebt het helemaal goed Richard! :thumbs-up:

Trouwens... Annet en ik zitten altijd NAAST elkaar als we gaan luisteren :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog een afmelding voor de M&G van volgende week zondag. Er zijn nu dus nog 2 plaatsen vrij.

M&G Part VII - 3 juli 2011 (nog 2 plaatsen over!)

  • dd2
  • SV..S


Ik zou zeggen... Grijp je kans! :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skoebiedoe


WimB

Ik zou zo'n meet en greet ook wel eens mee willen maken. Ligt er een beetje aan waar dit gaat gebeuren.

celerontje

In België, enkele tientallen kilometers over de grens bij Maastricht.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Zo reageert niemand en het andere moment moet zijn er teveel en moet ik kiezen ;) :D Om het me makkelijk te maken doe ik het op moment van reactie, via PM of hier.

Quote from: skoebiedoe on June 24, 2011, 20:41:36
Eventueel wil ik mij wel opofferen. ;)
Ik hoop niet dat je het als een offer ziet :D Maar je mag komen, dan kan je meteen je tegelsnijder meenemen :thumbs-up: :D

Quote from: WimB on June 25, 2011, 00:13:50
Ik zou zo'n meet en greet ook wel eens mee willen maken. Ligt er een beetje aan waar dit gaat gebeuren.
Wim, je was net te laat, maar het lijkt me leuk om jou te ontmoeten, dus als je wil zet ik je op de lijst. Na de zomer plan ik nog 1 en misschien ook nog een ergens laat in het jaar.

Resultaat:

M&G Part VII - 3 juli 2011 (vol!)

  • dd2
  • mtissink
  • skoebidoe
  • SV..S
Leuk dat alle stoelen weer bezet zijn. Details stuur ik via PM :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on June 25, 2011, 07:20:13

Wim, je was net te laat, maar het lijkt me leuk om jou te ontmoeten, dus als je wil zet ik je op de lijst. Na de zomer plan ik nog 1 en misschien ook nog een ergens laat in het jaar.

Helaas denk ik dat Wim nét niet te laat is. Ik en mijn tomeloze enthousiasme. Was stik vergeten dat ik slapend bezoek had van zaterdag op zondag.
Net toch maar besloten dat het niet al te netjes is dat ik ze aan hun lot overlaat terwijl ik naar België rijd.
*zucht* Sorry Philip, wil je mij dan op de wachtlijst zetten?   :( :'( :nopompom:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Quote from: mtissink on June 25, 2011, 09:38:06
Helaas denk ik dat Wim nét niet te laat is. Ik en mijn tomeloze enthousiasme. Was stik vergeten dat ik slapend bezoek had van zaterdag op zondag.
Net toch maar besloten dat het niet al te netjes is dat ik ze aan hun lot overlaat terwijl ik naar België rijd.
*zucht* Sorry Philip, wil je mij dan op de wachtlijst zetten?   :( :'( :nopompom:
Geen probleem hoor Mark. Kan Wim misschien toch nog, tenminste als hij wil ;)

Ik zet je op de lijst...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WimB

Quote from: HTip on June 25, 2011, 13:46:25
Geen probleem hoor Mark. Kan Wim misschien toch nog, tenminste als hij wil ;)

Ik zet je op de lijst...
Wat mij betreft graag.

HTip

Quote from: WimB on June 25, 2011, 14:40:33
Wat mij betreft graag.
Leuk! Mocht je het verschil willen horen tussen jouw en mijn Oppo (heb je ooit in je eigen topic als wens geuit ;)) dan mag je die meenemen. Ik zal even kijken of ik vandaag nog de uitnodiging via PM kan versturen.

Moet nog even verder met de belastingen :(
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WimB

Bedankt, maar ik twijfel na zoveel hier te hebben gelezen erover geen moment dat die van jou wel beter is dan die van mij.
Voor mij is de gewone SE voldoende in mijn bescheiden set.
Ik zie de adresgegevens en tijd dan nog wel verschijnen.

mtissink

Ah, fijn om te lezen dat de M&G nog gevuld blijft! Zou toch zonde zijn als er een stoel leegblijft! Veel plezier WimB en alle anderen!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>