Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Zefanja

Quote from: tiptop on March  2, 2011, 17:33:51
Volgens mij ben jij het populairste forumlid ooit hier, Philip. :P

Haha daar lijkt het inderdaad wel op ;D
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Quote from: DD2 on March  2, 2011, 16:42:21
Top,

Ik sta op de lijst voor Juni zag ik, qua datum maakt het mij nog helemaal niks uit  :P

Alex-groningen,  mocht je willen dan kan je misschien met mij mee rijden.  volgens mij kom je er langs? ik rij gratis dus dat kan wellicht schelen voor je? het is maar een idee ;)
Leuk dat je komt! Datum moeten we nog bepalen. Ik kom wel weer met een lijstje van mogelijkheden ;)

Quote
Ben idd benieuwd naar de verschillen.. zo te lezen gaat het scherm wel wat uitmaken ook, ieg qua lichtsterkte.. ik las dat je de iris op -9 hebt staan, dat is bij mij al te donker.. -7 is mooi en ik draai op 2.2meter.  dat zal toch komen door de hogere gain in jouw scherm.  Ben zeer benieuwd!!
Was op advies van Bjorn toen we de openingsscene van Toy Story 3 bekeken. En eigenlijk is ie daarop blijven staan. We kunnen dan ook testen met de verschillende irisstanden...

Quote
en uiteraard naar de DD-18 Brrrrrrrrrrrrr...   ik heb de SPL-Ultra1200 en dat is al een bak geweld vind ik zelf,... ik vraag me ook wel af wat de hoorbare verschillen zijn tussen de 12" en 18" ultra/DD serie los van de hoeveelheid "ik druk je uit/in je stoel" vermogen.. ;)
Is zeker mogelijk met de DD18, maar daar is ie niet op ingesteld. Is meer van subtiel en continu op de achtergrond aanwezig en indien nodig even laten weten dat ie er is ;)

Quote
Daarnaast ben ik zelf helemaal HTCP fan, geen draaiende onderdelen altijd up te date te maken, erg snel en volledig te fine-tunen.  ben daarom erg benieuwd naar de Oppo en het verschil in beeldkwaliteit ook.  Hoop om te vergelijken / bespreken dus.  8)
De Oppo is een prachtspeler, maar ik kan me voorstellen dat een HTPC met state-of-the-art hardware ook een prachtplaatje neer kan zetten. Je zult het dan wel zien/horen waar de Oppo toe in staat is.

Afgelopen dinsdag hebben we wat scenes gekeken van verschillende animatiefilms en de Door Vault in Monsters Inc was bijna 3D, zoveel diepte zit er in het beeld. De openingsscene van Sherlock Holmes was ook veel beter te volgen door de snelheid van de panelen en het schaduwdetail. Verder zijn nog Wall-E, Cars, Space Cowboys en Ratatouille in de speler geweest. Allemaal even prachtig :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: tiptop on March  2, 2011, 17:33:51
Volgens mij ben jij het populairste forumlid ooit hier, Philip. :P
Quote from: Zefanja on March  2, 2011, 17:37:01
Haha daar lijkt het inderdaad wel op ;D
;D In ieder geval misschien degene met de langste wachtlijst voor een M&G :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Trouwens, kon het weer niet laten... toch weer een teller in mijn openingspost ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on March  3, 2011, 21:52:44
Trouwens, kon het weer niet laten... toch weer een teller in mijn openingspost ;D

En ik heb er heeeeel veeeeel zin in! Kan niet wachten tot het volgende week vrijdag is! Gezelligheid, muziek en film!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on March  3, 2011, 22:03:52
En ik heb er heeeeel veeeeel zin in! Kan niet wachten tot het volgende week vrijdag is! Gezelligheid, muziek en film!  :pompom:
Me too! Je hebt het er maar druk mee. Morgen Marsh, volgende week hier :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on March  3, 2011, 22:11:35
Me too! Je hebt het er maar druk mee. Morgen Marsh, volgende week hier :popcorn:

Bij Marsh zit ik wel vaker hoor, maar dat is dicht in de buurt! En voor een goede M&G rij ik wel een stukje, gezelligheid kent geen tijd afstand  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Alex Groningen

Quote from: DD2 on March  2, 2011, 16:42:21
Alex-groningen,  mocht je willen dan kan je misschien met mij mee rijden.  volgens mij kom je er langs? ik rij gratis dus dat kan wellicht schelen voor je? het is maar een idee ;)

Maar wel een heel goed idee. ;D Lijkt me hartstikke leuk om met je mee te rijden. Ik zou anders een auto gaan huren om richting Belgie te gaan rijden, maar samen rijden is wel zo gezellig. We hebben hier nog wel even contact over.

En natuurlijk bedankt voor je aanbod waar ik zeker op in wil gaan.

djaxx

Jammer dat het zooooo ver is voor mij, anders had ik ook graag eens gekomen. Vanuit mechelen is het echt erg ver dacht ik  :unhappy:

Alex Groningen

Wat moet ik dan wel niet. Denk dat het voor mij ook wel 400km rijden is. ;D

SV..S

Quote from: Alex Groningen on March  4, 2011, 09:19:55
Wat moet ik dan wel niet. Denk dat het voor mij ook wel 400km rijden is. ;D

373 pagina's 272393 keer gelezen. :o

met recht the Chamber of Dreams lijkt me zo ;)

voor zo'n Ht mag je best wel een stukje rijden. :)

ik weet niet precies waar Philip woont maar hij mag mij best wel op de wachtlijst zetten ;)
maar waar gaat zo'n ervaring toe leiden?
ik kreeg laatst van Thx ultra een uitnodiging om langs te komen, mijn reactie ''dat kan ik misschien beter niet doen, want dan weet ik hoe het kan klinken en uitzien''
kon hij wel begrijpen.
erg verslavend zo'n upgrade virus :D





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Zefanja

Ik heb er ook echt zin in.... nog 7 dagen!
Gaat genieten worden en ook een mooie kans om kennis op te doen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

DD2

QuoteDe Oppo is een prachtspeler, maar ik kan me voorstellen dat een HTPC met state-of-the-art hardware ook een prachtplaatje neer kan zetten. Je zult het dan wel zien/horen waar de Oppo toe in staat is.

Afgelopen dinsdag hebben we wat scenes gekeken van verschillende animatiefilms en de Door Vault in Monsters Inc was bijna 3D, zoveel diepte zit er in het beeld. De openingsscene van Sherlock Holmes was ook veel beter te volgen door de snelheid van de panelen en het schaduwdetail. Verder zijn nog Wall-E, Cars, Space Cowboys en Ratatouille in de speler geweest. Allemaal even prachtig  

Gisteren Tangled gezien, ook schitterend.. de matterialen in de tekenfilm lijken wel echt af en toe..

Wat betreft de HTPC, het ligt heel erg aan de software die je gebruikt (de video hardware gebruikt vaak allemaal truukjes, daar wordt het beeld nooit beter van is mijn idee). Daarom ben ik erg benieuwd hoe de Oppo eruit ziet, veel hardwarespelers hebben onder water redelijk simpele hardware en vaak Linux draaien (wat een voordeel kan zijn). Codecs zijn vaak door 1 partij gemaakt volgens mij, daar zou dus niet heel veel verschil in mogen zitten dus ik ben erg benieuwd. De gebruikte software kan wel heel veel verschil geven. Er is een hoop rommel verkrijgbaar helaas.

Zelf draai ik heel veel mkv rips, met name series..  de vergelijkbare hardware spelers zijn mij hiervoor in het verleden niet bevallen. Onder water is de hardware vaak net voldoende om een gemiddelde mkv aan te kunnen. Een vriend van mij had destijds een popcorn, de zwaardere mkv's van betere kwaliteit kon hij stomweg niet aan. Ik ben dus altijd op een htpc blijven hangen (hoor overigens dat de Dune3 wel weer perfect zou moeten werken maar die heb ik nog niet gezien).
Ik denk dat je met een HTPC wat in kan boeten qua kwaliteit, al heb ik daar zelf nog geen verschil in kunnen ontdekken met een digitale bron. Het pad naar buiten is altijd langer en heeft dus meer kans op verstoring met een HTPC denk ik. Ben dus blij dat ik dat verschil nog niet hoor/zie :) scheelt weer geld. haha
Ik heb de HTPC met name ook voor het "rommelen" en de snelheid, vind dat een Blu-ray direct moet starten.. en hou ervan om zelf alles naar mijn hand te kunnen zetten, ben nog steeds een computernerd ook in hart en nieren  ;D.Als er niet meer te tweaken /vergelijken valt is de lol er ook snel af, haha


HTip

Quote from: djaxx on March  4, 2011, 08:42:44
Jammer dat het zooooo ver is voor mij, anders had ik ook graag eens gekomen. Vanuit mechelen is het echt erg ver dacht ik  :unhappy:
Ik weet natuurlijk niet wat je ver vindt, maar je woont binnen 1,5 uur van mij ;)

Quote from: Alex Groningen on March  4, 2011, 09:19:55
Wat moet ik dan wel niet. Denk dat het voor mij ook wel 400km rijden is. ;D
:o Komt aardig in de buurt. Zeker als je via Lelystad gaat ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: HTip on February 28, 2011, 22:26:49
Ok! Dan zijn er weer 2 datums mogelijk:
- 10 april, maar dan moet Jean Sibelius iets regelen
- 1 mei, maar dat is voor Maximus_Aurelius nog niet zeker.

Wel fijn dat we weer 2 keuzes hebben :thumbs-up:
Ik heb zojuist hier op de kalender: "10 april: Jan de hele dag naar Belgie" genoteerd, dus volgens mij hebben we hierbij een date :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: SV..S on March  4, 2011, 10:01:27
373 pagina's 272393 keer gelezen. :o

met recht the Chamber of Dreams lijkt me zo ;)

voor zo'n Ht mag je best wel een stukje rijden. :)
Bedankt Jos! :wub: Mijn topic is een beetje uit de hand gelopen ;)

Quote
ik weet niet precies waar Philip woont maar hij mag mij best wel op de wachtlijst zetten ;)
maar waar gaat zo'n ervaring toe leiden?
ik kreeg laatst van Thx ultra een uitnodiging om langs te komen, mijn reactie ''dat kan ik misschien beter niet doen, want dan weet ik hoe het kan klinken en uitzien''
kon hij wel begrijpen.
Je bent welkom Jos. Het kan wel even duren, want de M&G's voor 2011 zijn allen vol ;) Trouwens het is bij mij niet anders dan bij THX-Ultra II. Sterker nog, ik ben waarschijnlijk nog iets verder gegaan, maar ons beeld en geluid is vergelijkbaar... :unsure:

Quote
erg verslavend zo'n upgrade virus :D
Echt? Heb ik helemaal geen last van ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Zefanja on March  4, 2011, 10:12:25
Ik heb er ook echt zin in.... nog 7 dagen!
Gaat genieten worden en ook een mooie kans om kennis op te doen.
Weer een dag voorbij :pompom: Heerlijk weer, een hele dag met muziek en film bezig zijn!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: DD2 on March  4, 2011, 10:23:13
Gisteren Tangled gezien, ook schitterend.. de matterialen in de tekenfilm lijken wel echt af en toe..

Wat betreft de HTPC, het ligt heel erg aan de software die je gebruikt (de video hardware gebruikt vaak allemaal truukjes, daar wordt het beeld nooit beter van is mijn idee). Daarom ben ik erg benieuwd hoe de Oppo eruit ziet, veel hardwarespelers hebben onder water redelijk simpele hardware en vaak Linux draaien (wat een voordeel kan zijn). Codecs zijn vaak door 1 partij gemaakt volgens mij, daar zou dus niet heel veel verschil in mogen zitten dus ik ben erg benieuwd. De gebruikte software kan wel heel veel verschil geven. Er is een hoop rommel verkrijgbaar helaas.

Zelf draai ik heel veel mkv rips, met name series..  de vergelijkbare hardware spelers zijn mij hiervoor in het verleden niet bevallen. Onder water is de hardware vaak net voldoende om een gemiddelde mkv aan te kunnen. Een vriend van mij had destijds een popcorn, de zwaardere mkv's van betere kwaliteit kon hij stomweg niet aan. Ik ben dus altijd op een htpc blijven hangen (hoor overigens dat de Dune3 wel weer perfect zou moeten werken maar die heb ik nog niet gezien).
Ik denk dat je met een HTPC wat in kan boeten qua kwaliteit, al heb ik daar zelf nog geen verschil in kunnen ontdekken met een digitale bron. Het pad naar buiten is altijd langer en heeft dus meer kans op verstoring met een HTPC denk ik. Ben dus blij dat ik dat verschil nog niet hoor/zie :) scheelt weer geld. haha
Ik heb de HTPC met name ook voor het "rommelen" en de snelheid, vind dat een Blu-ray direct moet starten.. en hou ervan om zelf alles naar mijn hand te kunnen zetten, ben nog steeds een computernerd ook in hart en nieren  ;D.Als er niet meer te tweaken /vergelijken valt is de lol er ook snel af, haha

Als de anderen het ook goed vinden, dan kunnen we wat mij betreft wel de test tussen een HTPC en een zwaar gemodificeerde Oppo 83 doen. Ik hoop natuurlijk wel dat de Oppo dat met glans wint :P Ik heb overigens de Oppo nog niet als mediaplayer gebruikt. Schijnt ie wel mogelijkheden voor te hebben, maar dat is iets voor later...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Jean Sibelius on March  4, 2011, 18:21:10
Ik heb zojuist hier op de kalender: "10 april: Jan de hele dag naar Belgie" genoteerd, dus volgens mij hebben we hierbij een date :D

Groeten, Jan
Super Jan! :headbanging:

10 april is dus de dag :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

djaxx

Quote from: HTip on March  4, 2011, 17:45:31
Ik weet natuurlijk niet wat je ver vindt, maar je woont binnen 1,5 uur van mij ;)


Echt, mijn vrouwtje zei me dat het +200 km is. Je mag me eens inplannen dan Philip als je aanbod nog geld! Maakt niet uit wanneer.

HTip

Quote from: djaxx on March  4, 2011, 18:31:32
Echt, mijn vrouwtje zei me dat het +200 km is. Je mag me eens inplannen dan Philip als je aanbod nog geld! Maakt niet uit wanneer.
Ligt er natuurlijk aan hoe je rijdt. Als je via Antwerpen, Brussel, Namen, Luik, Tongeren naar XXXXXX rijdt dan klopt het ;D

Je staat op de lijst, dus als ik weer een M&G organiseer is het een kwestie van er snel bijzijn of ik ga lootjes trekken :D In ieder geval ben je welkom!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


HTip

De lijst van beschikbare data voor M&G Part VI is bekend. Jullie kunnen je voorkeur kenbaar maken:


22 mei29 mei5 juni12 juni26 juni3 juli
HTipJaJaJaJaJaJa
Alex Groningenntbntbntbntbntbntb
Daveyntbntbntbntbntbntb
dd2ntbntbntbntbntbntb
Kamidioblitzntbntbntbntbntbntb

Ik hoor het wel. De lijst staat natuurlijk ook in mijn 1e post ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Quote from: HTip on March  4, 2011, 18:29:32
Super Jan! :headbanging:

10 april is dus de dag :pompom:

Ik heb het gisteren meteen geregeld op m'n werk.
Dus laat 10 April maar komen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Bedankt Huib! Countdowntimer voor 10 april toegevoegd ;)

Vandaag komen mijn schoonouders op bezoek en gaan we weer een film kijken. Verschil tussen de vorige keer (nov. 2010) en nu is nogal groot, dus ik ben benieuwd of ze het ook merken. Mijn schoonvader neemt ook nog een CD mee om de test met de Nespa te doen. Wordt dus weer een leuke dag :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive