Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Raymen

Schitterende ruimte philip.

Ik heb hem natuurlijk al eens mogen bewonderen.

ik vraag me af hoe het voor en na de verbouwing klinkt.

En mooi sub trouwens ;D

Mvrg,
RAymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

kermit

Quote from: HTip on October 10, 2010, 11:41:25
Bedankt allemaal! Verslag(en) gaa(t)(n) er zeker komen 8)

Maar of die "live" zullen zijn? Ik denk het niet. De laptop gaat niet mee naar de kelder ;)

Tenzij er emails via Smartphones worden verstuurd... :unsure:
Ik zou zo mijn jvc 950 willen ruilen tegen je ht ruimte :D en als extra doe ik nog een 3D projector bij
Mooi hoor

VlisChris

Quote from: HTip on October 10, 2010, 07:34:41
En gewoon ergens tussendoor

  • Blue Eyes => op een maandagavond in de komende 2 maanden
  • Snowmaster => Komt een keer apart met de Oppo en high-end zekeringen
  • tiptop => komt een keer apart
Nog niet ingepland :)

  • CoSo
  • Davey => rond mei 2011
  • djaxx
  • eddy135
  • Godtoh
  • Geert1962
  • Kamidioblitz => had zich vorig jaar als 1e aangemeld :D
  • kermit
  • Little Ninja
  • RonG
  • Sonic Circle
  • Valkyrie
Dus ik hoor het wel wie eraf moet :tongue2:

OEI. Ik mis iemand in dit overzicht :o  :baaa: >:(






;D ;D ;D ;D ;D 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

tiptop

Ik ben benieuwd hoe het was vandaag! 8)

@Celerontje.
Niet met het gordijn spelen he! :P

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Valkyrie

Quote from: tiptop on October 10, 2010, 19:33:24
Ik ben benieuwd hoe het was vandaag! 8)

@Celerontje.
Niet met het gordijn spelen he! :P



:withstupid:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Iedereen is een dik half uur geleden vertrokken. Het was echt een superdag met een heel vet einde :o :o :o Ik ga niet op de inhoud in, dat laat ik aan mijn gasten over :D

@celerontje, Madhouse, Marsh, Etiennevh en The Vampire:
Bedankt jongens, jammer dat de tijd zo snel gaat, maar dat is het enige wat ik niet goed vond aan de dag. Nog bedankt voor de leuke verrassingen. De gespeelde muziek ga ik zeker aankopen. Tot een volgende keer!!

Groetjes, Philip

P.S. Ik ga nu opruimen, jullie vragen beantwoord ik later ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

We zitten nog in de auto.maar het was geweldig! En super gezellig!

En oh ja: velodyne powerrrrrr!!!!!!!

Philip heel erg bedankt voor je gastvrijheid!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Zojuist net een half uurtje binnen. Echt een gewéldige dag gehad Philip, echt onwijs bedankt voor de leuke ervaring! Ik heb weer ontzettend veel dingen bijgeleerd en ben dan ook zwaar enthousiast over al die kennis die je hebt opgedaan de afgelopen jaren, en vind het erg tof hoe je dit zo open wilt delen met iedereen. Dank je wel voor je gastvrijheid, de lekkere lasagna van vrouwlief en de ontzettende gave ervaring. Je mag oprecht trots zijn op je werk.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

Quote from: Marsh on October 11, 2010, 00:12:58
Zojuist net een half uurtje binnen. Echt een gewéldige dag gehad Philip, echt onwijs bedankt voor de leuke ervaring! Ik heb weer ontzettend veel dingen bijgeleerd en ben dan ook zwaar enthousiast over al die kennis die je hebt opgedaan de afgelopen jaren, en vind het erg tof hoe je dit zo open wilt delen met iedereen. Dank je wel voor je gastvrijheid, de lekkere lasagna van vrouwlief en de ontzettende gave ervaring. Je mag oprecht trots zijn op je werk.
+1

hier ook bedankt voor de geweldige dag! heel jammer dat het al zo snel weer was afgelopen. Time Flies When Your Having Fun :D Je enthousiasme werkt echt aanstekelijk en ik vind het prachtig om te zien hoe je de tijd neemt om al je kennis met ons te delen en hoe je de tijd neemt om alles rustig uit te leggen. Ik heb weer heel wat bijgeleerd vandaag en ik heb echt weer eens echt genoten van onze hobby.

de lasagne was overigens heerlijk. Complimenten aan de vrouw ;)

Voor de rest: jullie ook allemaal bedankt! vond het erg gezellig en leuk om eindelijk eens de gezichten achter de forumnamen te zien. Van mij mogen we snel weer een M&G met zijn allen houden :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Quote from: The Vampire on October 11, 2010, 00:27:55
Hallooooooooo! ;D (kan jij zo leuk zeggen ;D )
De trein is gehaald, was de eerste in de coupé! :thumbs-up:

Even kort:
Was inderdaad erg gaaf!!!!
De Velodyne is echt een monster, hij heeft zelfs zo'n groot drukveld veroorzaakt dat we echt zo van ''WTF'' zaten!  :blink: :o

Het einde van de avond was inderdaad heel vet, vooral hoe Philip reageerde was priceless! :clapping: :clapping: :clapping:

Ik en Roy merkten duidelijk dat het laag veel beter onder controle is dan de vorige keer.
De Velodyne ging soms ongelooflijk tekeer, maar de basstraps wisten de boel meestal zeer goed onder controle te houden, wat een hele prestatie is in zo'n kelder. :worship:

Erg bedankt allemaal, ook voor de lekkere lasagne! :pompom:

Morgen meer! (maar niet alles, anders krijgen we een proces aan de broek :D :D :D :D :D :D :D :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Zo, ik had er gisteravond even geen puf meer voor om nog lekker te gaan zitten typen. Kwart voor 12 was ik thuis, dus toen had ik hem wel hangen.

Maargoed, na een dag ruim 7 uur in de auto te hebben gezeten, ongeveer 6 uur in de HT van Philip te hebben genoten, me lekker volgevreten aan de overheerlijke Lasagne, heb ik echt een topdag gehad!

@ Philip: Hartelijk dank voor de gastvrijheid van jou en je vrouw. Wat een geweldige ruimte heb je er van gemaakt, een gigantische beleving, die DD18 die je broekspijpen lekker laat wapperen, het stewart scherm, die HD1, en al die andere mooie akoestische en technische snufjes die je in je ruimte hebt gebouwd. Werkelijk waar fantastisch!
Wat ook zeker een bedankje waard is, is de manier waarop jij jouw kennis deelt met anderen. Zo duidelijk, dat zelfs ik het snap!! ;) Echt enorm bedankt, en heel veel luister en kijkplezier met de ruimte gewenst!

@ Celerontje, The Vampire, Madhouse, Marsh: Ontzettend leuk om jullie te leren kennen, een hele leuke ervaring, en op naar de volgende M&G! Het was een dag om niet te vergeten! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Philip, bedankt voor de geweldige dag gisteren! Ik heb inmiddels al een topic gereserveerd voor het M&G verslag!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Garmir on October 10, 2010, 11:52:04
Heb jouw thread van in begin gevolgd, en het resultaat mag er echt wezen. Jouw ruimte is een van de weinige die ik echt geslaagd vind qua kleur en materiaal keuze.
Ook zie ik liever speakers vrij staan dan volledig in een wand weg gewerkt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik enkel jouw theater mooi vind :p Er zijn hier nog enkele die een knap staaltje werk hebben geleverd maar die van u springt er gewoon iets verder uit ^^
Bedankt voor de mooie woorden :wub:

Quote from: Garmir on October 10, 2010, 11:52:04
Daarnaast nog een klein vraagje :) Welke center speaker stand heb je? Ik kan me herinneren dat er iemand me deze ooit eens heeft getoond en ganse tijd terug, maar ik vind het model nog merk terug. Daar ik al enige tijd aan het kijken ben om mijn center om hoog te zetten i.p.v. op de grond :)
Het model is helaas niet meer nieuw verkrijgbaar, maar mocht je 'm toch ergens kunnen vinden, het is de WoodTech MU-C. Er zijn natuurlijk wel nieuwe modellen gekomen. In het topic van Marsh vindt je daarover meer informatie. Hij is met hetzelfde "probleem" bezig...

Quote from: Garmir on October 10, 2010, 11:52:04
Groet, en veel film genot vandaag :D
Groet terug en gisteren hebben we allemaal zeker genoten!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Raymen on October 10, 2010, 13:07:03
Schitterende ruimte philip.

Ik heb hem natuurlijk al eens mogen bewonderen.

ik vraag me af hoe het voor en na de verbouwing klinkt.

En mooi sub trouwens ;D

Mvrg,
RAymen
Thanks Raymond. Ik zou zeggen, kom nog een keer langs en neem de RVS-huisnummers mee :D

De DD18 overtreft de stoutste verwachtingen. Ik heb altijd gedacht dat zo'n sub te groot zou zijn, maar je kan eigenlijk alleen maar een te kleine sub kopen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: kermit on October 10, 2010, 13:37:14
Ik zou zo mijn jvc 950 willen ruilen tegen je ht ruimte :D en als extra doe ik nog een 3D projector bij
Mooi hoor
:D :D :D Thanks Brian. Je bent welkom om een keer te komen kijken (je staat op de lijst ;)) en de HD950 meenemen. Mijn ruimte mee terugnemen is een beetje moeilijk. Er zit nog een huis aan vast :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Christiaan S on October 10, 2010, 14:50:15
OEI. Ik mis iemand in dit overzicht :o  :baaa: >:(






;D ;D ;D ;D ;D 8)
Hoe kan ik jou nu vergeten? :-[ :blush: Ik heb je snel toegevoegd. De actuele lijst plaats ik in mijn 1e post, dat is overzichtelijker ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: tiptop on October 10, 2010, 19:33:24
Ik ben benieuwd hoe het was vandaag! 8)
Het was echt een superdag met de juiste balans tussen muziek (stereo/surround) en film. Maar net als bij de vorige M&G's vliegt de tijd om en is het eigenlijk veel te kort, terwijl we meer dan 6 uur in de HT hebben doorgebracht...

Quote from: tiptop on October 10, 2010, 19:33:24
@Celerontje.
Niet met het gordijn spelen he! :P
Celerontje heeft zich keurig gedragen :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

@M&G-gasten:
Namens Annet, bedankt voor de complimentjes en de lekkere fles wijn! Daar gaat ze heerlijk van genieten tijdens een film :thumbs-up:

Ik vond het heel erg leuk jullie ontmoet te hebben. Heb er weer een paar forumvrienden bij ;) Jullie waren een erg leuke groep en kennisdelen doe ik graag. Dan hoeven jullie niet opnieuw het wiel uit te vinden. Dat heb ik ook niet gedaan ;) De hoofdfilm was echt de kroon op de dag. Zo samen een film kijken kan je alleen maar thuis :wub: Voor mij geen bioscoop meer, dan maar een paar maandjes wachten op de BD 8)

Ik kijk uit naar jullie verslag(en) 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb de 1e post aangepast en de lijst met M&G's staat er!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

kermit

Quote from: HTip on October 11, 2010, 10:46:37
:D :D :D Thanks Brian. Je bent welkom om een keer te komen kijken (je staat op de lijst ;)) en de HD950 meenemen. Mijn ruimte mee terugnemen is een beetje moeilijk. Er zit nog een huis aan vast :D

Gaan we zeker doen. Ook ben ik nu wel benieuwd naar die overheerlijke lasagne. :D :coffee:

HTip

Quote from: kermit on October 11, 2010, 15:18:23
Gaan we zeker doen. Ook ben ik nu wel benieuwd naar die overheerlijke lasagne. :D :coffee:
Alleen maar naar de lasagna :unsure: :D

Trouwens Madhouse heeft een erg leuk verslag van de M&G geschreven, waar je een aardig beeld krijgt van de dag. Het is wel een vrij lang verhaal, maar zeker de moeite waard :worship:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105270.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo


HTip

Quote from: CoSo on October 11, 2010, 22:04:58
Kan niet wachten tot de M&G  ;D
Heb je een voorkeur? Mogelijkheden staan in mijn 1e post.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive