Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Marsh

Quote from: HTip on October  1, 2010, 00:07:03
Dat klopt! Hoe groter het scherm, hoe eerder je onvolkomenheden ziet. En daarbij is het Stewartscherm echt van topkwaliteit, maar dat zie je volgende week zelf. Erg fijn dat BB&G hun HT ging verbouwen...
O jee, ik zie een upgrade in de nabije toekomst ;)

Jazeker. En daar blijft het niet bij ben ik bang.  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Vandaag is de grote dag van de grote upgrade... de Velodyne DD18 O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

#7202
Vandaag is D-Day!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Alex Groningen

Quote from: HTip on October  1, 2010, 06:58:52
Vandaag is de grote dag van de grote upgrade... de Velodyne DD18 O0


Je hebt lang geduld moeten hebben maar vandaag is het dan zover. Ben benieuwd naar je verslagje.
Al vast heel veel plezier toegewenst.

Denon Focal

DD Day, ik ben heel benieuwd naar je eerste reacties.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo


Madhouse

Quote from: HTip on October  1, 2010, 10:57:33
:clapping:

Thanks guys! Bjorn is gearriveerd...

Krijgen we dus mooi een live verslag Velodyne DD18 plaatsen  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raphie

JBL PRX Power!

hoekie

Ik stond al versteld met de DD-15 laat staan met een DD-18!!

Je gaat genieten... :-)

HTip

Quote from: Madhouse on October  1, 2010, 11:09:01
Krijgen we dus mooi een live verslag Velodyne DD18 plaatsen  :D
Dat is niet gelukt ;)

Bjorn is een half uur geleden vertrokken en hij heeft weer een typisch staaltje BB&G vertoond. Het complete geluid is onder handen genomen en natuurlijk verbeterd. Alles heeft Bjorn nagelopen, plaatsing, level, timing nadat de sub correct was geïnstalleerd.

Ik heb nu 2 presets waartussen ik moet schakelen. 1 voor als alleen de voorstoelen worden gebruikt (meeste tijd dus) en 1 voor als ook de achterstoelen gebruikt worden. Dat laatste is ingesteld met de Velodyne MIC-5 kit. Op elke stoel wordt dan een microfoon geplaatst en daarmee wordt een gelijkmatigere verdeling van de bastonen bereikt.

De fijnafstemming doet Bjorn met een CD van Hooverphonic en DVD van Brotherhood of the Wolf en daarmee weet hij precies wat er aan het geluid schort. Vorige keer met de afstelling van de SMS heeft hij die ook gebruikt, maar nu is een mooiere lijn bereikt.

Ik heb foto's proberen te maken van de curve, maar dat was lastig vanwege het kleine beeld op het LCD-schermpje. Maar ik ga nog een keer de instellingen opschrijven en dan maak ik wel de foto's.

Natuurlijk wel foto's van het installatieproces. Die hebben jullie nog tegoed...

Nog een leuk detail... De DD18 kon in de doos niet door de deur :o

Bjorn, heel erg bedankt!! :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: CoSo on October  1, 2010, 11:08:16
:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Zo voelde me de hele morgen :D

Quote from: Raphie on October  1, 2010, 11:10:59
Feli! en genieten maar!
Thanks! Gaat zeker lukken. Dit is echt een waanzinnige subwoofer. Zoveel controle, een broekwapperend laag en geen trillingen van deuren of andere zaken.

Quote from: hoekie on October  1, 2010, 11:26:23
Ik stond al versteld met de DD-15 laat staan met een DD-18!!

Je gaat genieten... :-)
Ik weet nu hoe jij je gevoelt hebt afgelopen dinsdag 8) Genieten doe jij al drie dagen. Ik ben net begonnen. Even denken of we vanavond nog een film gaan kijken... hmmm.... hmmmm....  YESSSSS!!!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Paste hij wel op je oude Gramma?

Ben benieuwd naar de foto's!!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Ik ga nu weer naar de kelder en verder luisteren en genieten. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Alle muziek en films kunnen we opnieuw gaan kijken. Zal een heel andere ervaring zijn.

De SVS vond ik ook al goed, bedenkend waar ik vanaf kwam en heb ik veel plezier van gehad, maar de Velodyne DD18 is echt niet te vergelijken. Ik heb wat de sub betreft mijn eindstation bereikt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

die kleine van mij zou zeggen "told you"  :-)

HTip

Quote from: Madhouse on October  1, 2010, 14:22:55
Paste hij wel op je oude Gramma?
Had op zich wel gekund, maar de DD18 staat stabieler op de Great Gramma.

Quote from: Madhouse on October  1, 2010, 14:22:55
Ben benieuwd naar de foto's!!  :pompom:
Ik ook, want ik heb alle foto's uit de hand moeten schieten, soms op 1600 ISO ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on October  1, 2010, 14:25:02
Had op zich wel gekund, maar de DD18 staat stabieler op de Great Gramma.

Bjorn had die dus ook meegenomen voor je. Is hij wel op de zelfde plek blijven staan?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: hoekie on October  1, 2010, 14:24:14
die kleine van mij zou zeggen "told you"  :-)
dat heb jij een slimme kleine :D

Vanaf het moment dat ik bij Sonic de SPL1500-Ultra en later bij BB&G de DD18 wist ik dat deze er ooit zou gaan komen. Ik wist ook dat ie goed was, maar zo goed?? Ik had eerst nog gedacht dat de DD18 te groot zou zijn voor de ruimte, maar met de juiste afstelling kan een grote sub ook in een kleine ruimte. Voordeel van de grootte van woofer is de snelheid.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Madhouse on October  1, 2010, 14:26:05
Bjorn had die dus ook meegenomen voor je. Is hij wel op de zelfde plek blijven staan?
Had ik gevraagd. Yep, hij staat op dezelfde plaats en ik vind het mooier uitzien, maar dat gaan jullie nog zien als ik de foto's plaats. Ga nog meer foto's maken, nu met statief, maar daarvoor moet ik nog wat opruimen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Quote from: HTip on October  1, 2010, 14:28:10
dat heb jij een slimme kleine :D

Vanaf het moment dat ik bij Sonic de SPL1500-Ultra en later bij BB&G de DD18 wist ik dat deze er ooit zou gaan komen. Ik wist ook dat ie goed was, maar zo goed?? Ik had eerst nog gedacht dat de DD18 te groot zou zijn voor de ruimte, maar met de juiste afstelling kan een grote sub ook in een kleine ruimte. Voordeel van de grootte van woofer is de snelheid.

hehe, hij is 4 jaar maar inderdaad slim voor zijn leeftijd... (gaan we nog wat mee beleven ;) )

Ik heb de DD-15 zelfs blind gekocht. Heb het advies van Bjorn gewoon aangenomen en ben dus blind voor de DD-15 gegaan...

Bjorn en ik hebben dinsdag ff een stukje Iron man gekeken... (en die had ik zondag jl nog op de oude sub gespeeld) maar dat is een wereld van verschil.
Waar het laag eigenlijk alleen van voor kwam heb ik het gevoel dat het nu vanaf alle kanten komt.
Alles blijft gecontroleerd gewoon en zoals jij zegt: niets trilt of wat ook....

Top sub!!

HTip

Je kan inderdaad ook blind afgaan op het advies van Bjorn en Garmt, maar dat weet je pas als je het een keer hebt meegemaakt.

Iron Man ga ik zometeen nog een stukje van kijken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Quote from: HTip on October  1, 2010, 14:32:56
Je kan inderdaad ook blind afgaan op het advies van Bjorn en Garmt, maar dat weet je pas als je het een keer hebt meegemaakt.

Iron Man ga ik zometeen nog een stukje van kijken...

chapter 6 of 7 was het.... man man man....
(scene moet ik eigenlijk zeggen of niet..)

HTip

Quote from: hoekie on October  1, 2010, 14:35:05
chapter 6 of 7 was het.... man man man....
(scene moet ik eigenlijk zeggen of niet..)
beide mag. bedankt voor de tip. ga nu even kijken...

tot straks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie


bmateijsen

Ik ben inmiddels net weer thuis... flink stukje rijden ;D.

Was weer gezellig! En veel plezier met de DD-18 8).

Groet,

Bjorn