Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: celerontje on April  1, 2010, 23:25:49
Ik zou sowieso een sat ontvanger nemen met HDMI audio, anders moet het geluid via S/PDIF en moet je de receiver steeds instellen op ''pass-through''.
Dat is precies de reden waarom ik nog geen sat in de kelder heb ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Quote from: celerontje on April  1, 2010, 23:37:39
In (o.a.) Zweden kan je Velodyne bij de MM kopen, hier in Nederland is het meer een ''elite'' merk... ;D
no way :nopompom: verrek ik zou daar volgend jaar met de auto naar toe gaan...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Niet per piratenschip? ;D (doordenkertje :D)
Mycket kul där! :D

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Quote from: celerontje on April  1, 2010, 23:16:06
Houd je die niet liever?
Ik zou altijd een extra HDMI kabel in 't laatje laten liggen, komt altijd wel van pas! (al was het maar omdat je nog een keer sat-onvanger in je kelder wilt zetten)
Ik neem je advies over, dus de HD-01 blijft hier ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Quote from: The Vampire on April  1, 2010, 23:32:03
bij de MM :nopompom: :crazy: welke MM ben jij geweest dan als ik vragen mag??
MM in cruquis ( spreek uit krukjes) ofzoiets vlakbij Haarlem... Ze liggen niet ordinair in de bak maar hangen voor de verandering netjes in de schappen, op de accesoire afdeling bij alle kabels en dus niet op de HT afdeling
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Quote from: HTip on April  2, 2010, 08:37:25
Ik neem je advies over, dus de HD-01 blijft hier ;)
ja celerontje je wordt bedankt!!! >:( jij ook altijd met je goede advies :hmmm: ik hoop dat je doorroest!!



















































:tongue2:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Quote from: The Vampire on April  3, 2010, 02:54:08
ja celerontje je wordt bedankt!!!>:( jij ook altijd met je goede advies :hmmm: ik hoop dat je doorroest!!
You're welcome! (also literally! ;D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Ik moet altijd om jullie lachen. Een heel leuk begin van de dag :clapping:



Gisteravond hebben we de eerste film gekeken met de nieuwe kabels en afstelling van de set. We hadden denk ik ook wel de ideale film voor deze primeur...

Vooraf eerst nog muziek geluisterd (net zoals in de bioscoop ;)) We waren heel erg benieuwd naar Hotel California van de Eagles. Dit is een nummer waarbij in stereo de bassen teveel overheersen. De eerste klanken van de gitaren klinken erg mooi en ruimtelijk, ik moest even controleren of niet per ongeluk toch de surround track had geselecteerd (de bediening van het menu moest ik uit mijn hoofd doen, want de beamer stond nog niet aan). Daarna de eerst klanken van de bassdrum en wat blijkt... Geen overheersende bassen voor de eerste keer!! In plaats daarvan een stevige, maar wel strakke bas die het nummer een goed fundament geeft. In surround was het ook een echte beleving. De plaatsing van alle instrumenten is prachtig. Je kan elke afzonderlijke gitaarpartij volgen. Kortom... we zijn supertevreden!!

Net zoals in de bioscoop ook nog een trailer gezien. Die van Inception in AVCHD (bedankt celerontje!!) maar nu op het volume waar we normaal film kijken. Ik had CSII gekozen, een geprezen surroundmode van de SR9600, en het was nu inderdaad wat we moesten voelen. Het was natuurlijk geen HD-audio, dus de finesse ontbrak. Maar we kregen kippevel van de dreigende muziek. De ruimte vibreerde nu wel mee, dus het was iets te, maar dat belooft wat als de film op BD uitkomt.



Nu was het tijd voor het hoofdprogramma... 2012!

Het is een erg actieve surround soundtrack. Er is continu geluid om je heen, niet alleen bij actiescenes. En je hebt het gevoel dat er middenin zit. Het geluid is één woord... Schitterend!!!

De dialogen blijven heel goed hoorbaar tussen al het natuurgeweld. De fronts geven een breed stereobeeld, waardoor de center bijna niet waarneembaar is. Elk subtiel detail is hoorbaar. Bij de scene waarin de vogels vluchten voor de vulkaanuitbarsting heb je echt het gevoel dat de vogels door de kamer vliegen. De totale mix is bij deze film ook wel erg goed in balans. Geen enkel kanaal is teveel aanwezig, zelfs niet het LFE. Ik heb geen enkele vibratie van de ruimte gehoord, terwijl de sub veel werk heeft gedaan.

We zijn erg blij dat we de Inakustik Referenz LS-kabels hebben aangeschaft. Of het nu muziek of film is, deze kabels zijn een echte upgrade!!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Als dit nou maar niet betekent dat die nieuwe absorber op de lange baan wordt geschoven... ('t begint wel de KM-heffing te lijken! :D)

Maar fijn te horen dat die kabels zo'n verbetering hebben gegeven, dus nu mogen de sceps weer lekker beweren dat je gek bent en dat het niks uitmaakt... ....ach, wat een wereld, dat audiogedoe... ;) ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April  3, 2010, 12:02:04
Als dit nou maar niet betekent dat die nieuwe absorber op de lange baan wordt geschoven... ('t begint wel de KM-heffing te lijken! :D)
Absoluut niet! Het hout voor de basstraps zou deze week worden gezaagd en dus volgende week worden geleverd. Dan ga ik snel beginnen met de bouw!

Quote from: celerontje on April  3, 2010, 12:02:04
Maar fijn te horen dat die kabels zo'n verbetering hebben gegeven, dus nu mogen de sceps weer lekker beweren dat je gek bent en dat het niks uitmaakt... ....ach, wat een wereld, dat audiogedoe... ;) ;D
We begrijpen ook niet dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat kabels geen verschil kunnen maken in het geluid. Het is echt jaw-dropping beter op dit moment. De ideale match hebben we nu wel gevonden. Het kost wat, maar dan heb je ook wat :D

We gaan Hotel California in stereo nog even vergeleken. Dan weten we het zeker 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

simsatit

Heb je ook een op een vergelijking gedaan met je oude speakerkabels?
En dan echt even kritisch zeg maar?
Ik heb zelf ook verschillen gehoord in kabels en dacht altijd dat het heel groot was het verschil, uiteindelijk bleek het verschil na heel kritisch luisteren toch niet zooo groot te zijn.
Ik ben geen scep en geen believer, ik luister gewoon.
Hoop dat je toch nog even echt kritisch vergelijkt al kost dat soms wat moeite met verwisselen ;)
Hoe dan ook is het altijd leuk weer iets nieuws en moois te hebben, gefeli daarmee 8)

Greets
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

celerontje

Je kan jezelf zeker voor de gek houden, dat klopt, maar die overheersende bass bij Hotel California is zo ontzettend duidelijk, dat kan je gewoon niet bagatelliseren! (tenzij Philip een ingebouwde EQ heeft die af te stellen is met z'n dikke teen, maar dat betwijfel ik! :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Etiennevh

Moet trouwens zeggen dat ik je speakers er ook mooi uit vind zien.. je ziet weleens van die dingen en dat zijn dan van die zogenoemde topmodellen maar die zien er niet uit, die van jou zijn ook nog mooi..

Trouwens, wat ben je nieuw / tweedehands kwijt voor een dergelijke sub zoals die svs die jij hebt?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

mooi om te horen Philip! die trailer van Inception is echt beangstigend!

denk dat ik 2012 ook nog wel ga aanschaffen. had hem al gezien bij mijn zus op een philips surroundsetje en een crt tv. dus dan mis je denk ik wel het belangrijkste gedeelte van de film, want voor het verhaal hoef je het niet te doen. ik zat alleen in spanning toen het hondje over een smalle balk naar de ark sprintte  :D (ben gek op honden, kan er niks aan doen)

ben nu wel erg benieuwd in hoeverre die basstraps nog wat toe gaan voegen aan het geluid!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: simsatit on April  3, 2010, 12:36:30
Heb je ook een op een vergelijking gedaan met je oude speakerkabels?
En dan echt even kritisch zeg maar?
Ik heb zelf ook verschillen gehoord in kabels en dacht altijd dat het heel groot was het verschil, uiteindelijk bleek het verschil na heel kritisch luisteren toch niet zooo groot te zijn.
Ik ben geen scep en geen believer, ik luister gewoon.
Hoop dat je toch nog even echt kritisch vergelijkt al kost dat soms wat moeite met verwisselen ;)
Hoe dan ook is het altijd leuk weer iets nieuws en moois te hebben, gefeli daarmee 8)

Greets
Thanks! En ja, we waren ook erg benieuwd naar het verschil met de W&M. Voorheen was ik sceptisch, maar nu weet ik wel beter... ;)

Dus vandaag de directe test gedaan. Het wisselen kostte inderdaad wat tijd, maar ik wilde het wel eerlijk vergelijk. De bi-amped kabels single-wire gemaakt, originele ALR/Jordan bruggen erop en luisteren naar Hotel California. De overheersende bas was ook nu weg, wat een resultaat is van het tunen met de gewichtjes, maar de dynamiek was daardoor ook helemaal weg. Dit had ik reeds eerder geconstateerd en werd nu dus bevestigd. De bassen en middenpartij klonken vlak en de muziek leek niet uit de speaker te willen komen. Daarnaast waren subtiele details van gitaren, e.d. niet hoorbaar.

I.p.v. per nummer te wisselen hebben we verschillende nummers achter elkaar geluisterd en daarna gewisseld met de Inakustik LS-1202 met de LS-1002 bruggen. Bij de eerste klanken was direct duidelijk dat de dynamiek weer helemaal terug was. Akoestische gitaren waren mooi afgerond en natuurlijk en de subtiele details waren weer hoorbaar. Bij de lange gitaarsolo van Hotel California werd het met de W&M een beetje wollig, terwijl nu elk instrument goed was te onderscheiden en het geheel in harmonie met elkaar.

Eén ding is zeker, we hebben geen spijt van deze aanschaf en genieten nu nog meer van onze set :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on April  3, 2010, 12:43:06
Je kan jezelf zeker voor de gek houden, dat klopt, maar die overheersende bass bij Hotel California is zo ontzettend duidelijk, dat kan je gewoon niet bagatelliseren! (tenzij Philip een ingebouwde EQ heeft die af te stellen is met z'n dikke teen, maar dat betwijfel ik! :D)
:D Jij kan het weten, hè? Die ingebouwde EQ heb ik niet, dus moet het echt aan de nieuwe kabels en afstelling liggen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Hebben jullie ook al eens ''blind'' getest?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: cyberkoe on April  3, 2010, 14:40:13
Moet trouwens zeggen dat ik je speakers er ook mooi uit vind zien.. je ziet weleens van die dingen en dat zijn dan van die zogenoemde topmodellen maar die zien er niet uit, die van jou zijn ook nog mooi..
Dank je! Naast dat we ze mooi vinden klinken, zijn de Notes ook erg mooi. We hebben ze echter niet voor het uiterlijk gekozen, dat was mooi meegenomen. De klank heeft bij de keuze van speakers de hoofdrol gespeeld. Bij de audiozaak hebben we min-of-meer blind voor dit merk gekozen. Thuis bleek echter de gekozen speaker (Entry XL) aanmerkelijk minder te klinken, waarna we een Note 5 demo 2 weken mochten uitproberen. Toen waren we verkocht ;) Dat was 7 jaar geleden, de rest is geschiedenis...

Quote from: cyberkoe on April  3, 2010, 14:40:13
Trouwens, wat ben je nieuw / tweedehands kwijt voor een dergelijke sub zoals die svs die jij hebt?
Mijn sub is vergelijkbaar met de SVS PC12-Plus en kost €1069 excl. verzenden. 2e hands moet je denken aan €400, tenminste daar is vorig jaar het lichtere model (PCi => 325W) verkocht. Maar als je kan wachten, mijn SVS (PC+ => 525W) komt misschien dit jaar nog te koop te staan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: The Vampire on April  3, 2010, 15:05:09
mooi om te horen Philip! die trailer van Inception is echt beangstigend!
Inderdaad, dat wordt weer genieten als die uitkomt op BD

Quote from: The Vampire on April  3, 2010, 15:05:09
denk dat ik 2012 ook nog wel ga aanschaffen. had hem al gezien bij mijn zus op een philips surroundsetje en een crt tv. dus dan mis je denk ik wel het belangrijkste gedeelte van de film, want voor het verhaal hoef je het niet te doen. ik zat alleen in spanning toen het hondje over een smalle balk naar de ark sprintte  :D (ben gek op honden, kan er niks aan doen)
Zeker een aanrader! Die moet je echt op je Kuro zien met je mooie set...

Quote from: The Vampire on April  3, 2010, 15:05:09
ben nu wel erg benieuwd in hoeverre die basstraps nog wat toe gaan voegen aan het geluid!
Heel veel, want de bassen worden daardoor strakker, doordat er minder staande golven ontstaan. Zeker bij film en stereo muziek ga ik daar veel profijt van hebben...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on April  4, 2010, 13:55:18
Hebben jullie ook al eens ''blind'' getest?
Dat is bijna niet te doen. Het is zichtbaar welke kabel erin zit. Maar ik denk ook niet dat het veel verschil zal opleveren. Het verschil is gewoon te groot...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April  4, 2010, 18:10:54
Ouwe sjaal voor de ogen doet wonderen! :D

Die gaat dan ook gedeeltelijk over de oren :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on April  4, 2010, 18:33:38
Hoeft niet, als je 't goed doet! ;D
Hoe dan ook, is het niet nodig. Mocht ik nog genoeg Black Magic overhouden laat ik het verschil tijdens een volgende M&G wel horen. Maar met het huidige tempo van verkoop geef ik dat overigens weinig kans ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive