Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maximus_Aurelius

Quote from: The Vampire on March 26, 2010, 21:39:20
ja volgens mij hebben wij er ook 1 in de tuin liggen :-X

Bij mij hangt deze niet in de tuin maar wel hangt er zo'n een aan mijn LS en gaat naar mijn versterker toe  :pompom: en hij draagt de naam black&White 1202. "Wat toepasselijk"  :laugh:

P.S. Wel een hippe tuinslang heb jij dan qua kleur  ;) :hehe:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on March 26, 2010, 21:36:00
Waar komt die wit/zwarte tuinslang toch bekend van voor  :D  :laugh:
Geen idee, bij jouw in je set? :P Tenminste als de andere kabel niet beter is :D Weet je trouwens al of je de 1202 houdt?

Quote from: Maximus_Aurelius on March 26, 2010, 21:36:00
Ik kijk er niet van op ;), bij mij normaalste zaak van de wereld  ;D

Toen ik de 1202 kocht had ik ook niet gedacht dat het een grote doos zou worden, nu weet ik dit wel. :tongue2:
Ik heb maar 2 x 3.5 meter.
Ik vond de Black Magic al een flinke maat, maar je had me gewaarschuwd dat de 1202 nog flinker zou zijn. Je had dus gelijk :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: The Vampire on March 26, 2010, 21:39:20
ja volgens mij hebben wij er ook 1 in de tuin liggen :-X
Quote from: Maximus_Aurelius on March 26, 2010, 21:44:32
P.S. Wel een hippe tuinslang heb jij dan qua kleur  ;) :hehe:
:D Inderdaad. Onze tuinslang is een saai gele kleur :P

Quote from: Maximus_Aurelius on March 26, 2010, 21:44:32
Bij mij hangt deze niet in de tuin maar wel hangt er zo'n een aan mijn LS en gaat naar mijn versterker toe  :pompom: en hij draagt de naam black&White 1202. "Wat toepasselijk"  :laugh:
:D Oooh, daarom komt ie jouw dus bekend voor :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Stop eens met posten.......sluit ze maar snel aan......ik ben nieuwsgierig  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

nou word ik toch wel erg benieuwd naar die w&m kabels :D

en ja wij hebben designer tuinslangen :bored:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Quote from: The Vampire on March 26, 2010, 21:30:06
geen koffie ??? dan mis je toch echt iets Philip!  :coffee:
Ik ben ook geen koffiedrinker, maar een bakkie Nespresso is heel best te drinken! :coffee:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: The Vampire on March 26, 2010, 21:53:53
nou word ik toch wel erg benieuwd naar die w&m kabels :D
Ga je ook gauw van kunnen genieten 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik hoop trouwens dat mijn locking bananas gaan passen, want de schroefjes moeten compleet verzinken, anders kan de afdekring niet over de aansluiting en dan werkt het locking-mechanisme niet. En de LS-1002 in bi-wire heeft smalle aders. Maar ik vind er vast een oplossing voor...

Quote from: Snowmaster on March 26, 2010, 21:52:58
Stop eens met posten.......sluit ze maar snel aan......ik ben nieuwsgierig  ;).
:D Ga ik zeker doen, want dat ben ik ook 8)

Maar niet nu, want nu ga ik slapen. Ben erg moe :yawnee: Truste allemaal!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Quote from: HTip on March 26, 2010, 21:58:19

Maar niet nu, want nu ga ik slapen. Ben erg moe :yawnee: Truste allemaal!


OOoooh......dat had ik niet gekund....het zou bij mij nachtwerk worden...  :o.
Je hebt alles uitgepakt en het zijn gemonteerde kabels, aansluiten kost hooguit 10 minuten......ik word hier al gek  :crazy:
Ik zou maar 1 ding doen : aansluiten......luisteren en de HT niet meer uit doen dit weekend. Gewoon lekker luisteren en horen of het inspelen nog verder verbetert. Da's toch gewoon top !  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

celerontje

Hij moet de bananen er nog op zetten en zich achter de receiver wurmen, dus.... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on March 26, 2010, 21:49:50
Geen idee, bij jouw in je set? :P Tenminste als de andere kabel niet beter is :D Weet je trouwens al of je de 1202 houdt?


Het testen van de kabel is net achter de rug. Een review komt in mijn eigen topic te staan zoals ik eerder vermeld had, staat op klad en moet hem nog uitwerken, hoop dat ik het van het weekend kan plaatsen in mijn topic. :)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Valkyrie

Mooie nieuwe kabels Philip, veel plezier! Ik ben ook benieuwd wat de verbetering zal zijn. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Quote from: Snowmaster on March 26, 2010, 22:28:24

OOoooh......dat had ik niet gekund....het zou bij mij nachtwerk worden...  :o.
Je hebt alles uitgepakt en het zijn gemonteerde kabels, aansluiten kost hooguit 10 minuten......ik word hier al gek  :crazy:
Ik zou maar 1 ding doen : aansluiten......luisteren en de HT niet meer uit doen dit weekend. Gewoon lekker luisteren en horen of het inspelen nog verder verbetert. Da's toch gewoon top !  ;D.
Normaal zou ik ook meteen willen luisteren, maar na 10 dagen aangesloten te hebben gewerkt met onregelmatige uren, was ik al blij dat ik de kabels heb uitgepakt en gefotografeerd :unsure:

Quote from: celerontje on March 26, 2010, 22:29:53
Hij moet de bananen er nog op zetten en zich achter de receiver wurmen, dus.... ;)
Klopt! Ik heb de kabels laten afwerken met adereindhulzen, dus het is niet helemaal plug-and-play. Vandaag heb ik na de F1-kwalificatie en een flinke wandeling de fronts voorzien van de nieuwe kabels. Was toch meer werk dan ik dacht. Ik heb me ook vermeten. De kabels zijn te lang, dus ik moet daar een oplossing voor zien te vinden. Ik heb de kabels nu aangesloten. Aan de speakerkant ziet dat er zo uit... Ter vergelijk heb ik de W&M Black Magic laten liggen. Nu is goed te zien hoe dik de LS-1202 is :o


Vanaf een andere hoek zijn de bruggen goed te zien. Ik heb overigens ook de 9mm terminals, dus het vergde een beetje kracht, maar zoals te zien is, is het goed gelukt...


Ik vind het erg imposant uitzien. Hopelijk klinkt het ook zo :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on March 26, 2010, 23:04:01
Het testen van de kabel is net achter de rug. Een review komt in mijn eigen topic te staan zoals ik eerder vermeld had, staat op klad en moet hem nog uitwerken, hoop dat ik het van het weekend kan plaatsen in mijn topic. :)
Je maakt het wel spannend. Ik kijk uit naar je review...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Valkyrie on March 27, 2010, 09:19:18
Mooie nieuwe kabels Philip, veel plezier! Ik ben ook benieuwd wat de verbetering zal zijn. :)
Bedankt Jurian! Ik heb hoge verwachtingen, hopelijk niet te hoog :music: Ik ga nu luisteren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ziet er zeker imposant uit! Hopelijk zijn je kabels niet heel veel te lang? Anders kun je natuurlijk nog wat heen en weer schuiven, en iets meer achter de receiver uit laten komen ofzo.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on March 27, 2010, 16:14:11
Ziet er zeker imposant uit! Hopelijk zijn je kabels niet heel veel te lang? Anders kun je natuurlijk nog wat heen en weer schuiven, en iets meer achter de receiver uit laten komen ofzo.
Daar zit ik ook aan te denken. Receiver kan nog naar voren in het rack, het rack kan nog naar voren. Misschien kan ik een deel nog in de kabelgoten verbergen. Dat weet ik nog niet.

Nu weer verder met luisten. Eerste indruk... :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Veel plezier en geniet er maar lekker van vanavond !

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

Mooie kabels, maar ga je je receiver nu ook upgraden naar een pre-pro? anders wel een beetje de verhouding zoek.
JBL PRX Power!

tiptop

Dikke jongens hoor.

Veel plezier weer met inspelen en luisteren. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: Snowmaster on March 27, 2010, 17:24:13
Veel plezier en geniet er maar lekker van vanavond !
Thanks! En ik hèb genoten!! Wat een geluid :o :o :o

Tegelijk met het luisteren heb ik de Notes getweakt. Ik had het idee dat de tijd er nu rijp voor was. Toen ik dit de vorige keer met de W&M probeerde ging er informatie verloren en werd de bass wel strakker maar definitie was weg. Nu met de LS-1202 was het precies wat de speakers nodig hadden. De Note 7 heeft 2 passieve membranen die afzonderlijk kunnen worden getuned met gewichtjes. Om uit te zoeken wat het effect was heb ik de uitersten opgezocht. Dus maximaal gewicht versus geen extra gewicht. En dat per membraan. Daarna de gewichtsbalans verschoven van het midden naar het laag. Resultaat, boven heb ik nu 2 gewichtjes en onder 3. Dit is de combi, waarbij de bassen strak zijn, maar toch gedefinieerd en het middengebied open en breed, rijk aan details, hoe subtiel dan ook.

Tijdens het luisteren ook nog de zekering van de Siemens CFC vervangen door de Hifi-Tuning Ultimate II. Dat gaf nog een verbetering, wel minder spectaculair, maar toch hoorbaar. Ook de richting bepaald en dat was snel duidelijk. Het was "toevallig" de stroomrichting van de tekening van de diodeschakeling die op de zekering staat.

Muziek (in stereo!) heeft in mijn HT nog nooit zo mooi geklonken. Een prachtige mix van hoge, midden en lage tonen, die volledig in balans is. De bassen zijn mooi gedefinieerd en strak. Vooral de basdrum is droog en snel. Daardoor komt de basgitaar veel beter tot zijn recht. De Notes hebben nog nooit zo'n lage tonen laten horen. Het was alsof de sub ter ondersteuning aanstond. Instrumenten (maakt niet uit hoeveel tegelijk) zijn allemaal afzonderlijk identificeerbaar zonder vermoeiend te worden. Het hoog is fluweelzacht en de totale dynamiek is enorm toegenomen. Elke nuance in volume van elk instrument is hoorbaar. Vocals klinken zuiver en duidelijk, waarbij zelfs de ademhaling hoorbaar is. Dit geldt overigens ook voor de aanslag van een piano of gitaar.

Annet omschreef het als dat de speakers blij waren dat ze hun potentie mochten tonen. Sprankelend, natuurlijk, muziek komt komt los van de speaker en heeft veel diepte waren uitspraken van haar. We waren beide erg blij verrast dat onze mooie Notes nu eindelijk laten horen hoe goed ze zijn. En dat terwijl de zekering nog moet inspelen. Dat belooft nog wat.

Ik heb nu goede moed dat de basstraps voldoende gaan zijn voor muziek. Of dat ook zo is voor film zal de toekomst uitwijzen.

Morgen ga ik de surroundkabels (LS-1002) monteren en dan de surroundbubble opnieuw afstellen. Ik heb het idee dat dat nodig gaat zijn. Ook de EQ van de Marantz zal ik opnieuw moeten afstellen, maar dat laat ik de MRAC doen. Alleen level en timing doe ik op een andere manier.

We zijn erg blij met de kabels en wat die doen voor de muzikaliteit van onze set. De investering is het helemaal waard, dat is zeker.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: SOS-Master on March 27, 2010, 17:27:10
Mooie kabels, maar ga je je receiver nu ook upgraden naar een pre-pro? anders wel een beetje de verhouding zoek.
Voorlopig niet, want ik heb vandaag gehoord hoe goed de Marantz is. Het kan natuurlijk altijd beter, maar ik ben met deze set en het geluid heel erg tevreden.

Ik denk overigens niet dat de verhouding zoek is. Ik denk eerder dat de set met deze kabels beter in balans is. Vergeet niet dat de SR9600 in zijn tijd werd geprezen voor zijn muzikaliteit en kracht, ondanks dat het een surroundreceiver was.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive