Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on March 10, 2010, 13:17:46
Ik mis in de tabel de 1602 LS kabel  :tongue2: :D
:D Ik heb voor de gein die in de berekening gehad, maar dan zou de bekabeling meer kosten dan de speakers :o Het kan natuurlijk nog extremer (Nordost Odin :o), maar ik vond dit ook iets te veel van het goede :D

Quote from: Maximus_Aurelius on March 10, 2010, 13:17:46
Je kunt ook in het begin de kabel(s) kopen die jij wilt hebben en dan later na wanneer je toch eventueel wilt bi-ampen een kabel erbij te nemen.
Ik zou zelf dit doen, de kabels kopen en dan met bruggen werken.De bruggen zijn makkelijk te vervangen en is nu niet een hele grote investering.Even gekeken op wat de bruggen 1002 kosten. Circa 100 euro( set van 4).
Wanneer je toch wilt gaan bi-ampen haal je de bruggen eruit en hang je er een kabel aan.
Dat is een goede optie! Dan zou ik voor de fronts bijv. LS-1108 single-wire met LS-1108 bruggen kunnen nemen en voor de center/surrounds de LS-1002 bi-wire. Later dan eventueel de bruggen vervangen door de LS-502 of 1002 voor het hoog.

Quote from: Maximus_Aurelius on March 10, 2010, 13:17:46
Weet jij zeker dat jouw receiver de controle houdt in het laag om te bi-ampen? Heb je het al eens geprobeerd om te bi-ampen? ALR/Note serie heeft toch een verdomd goed laag, zelfs bij de Note 3 is dit het geval en dan praten we over een monitor luidspreker.Zou echt zonde zijn dat dit te niet zal gaan.
Ik zou voordat ik definitief wil gaan Bi-ampen dit eerst eens testen ;)
Mijn fronts worden nu bi-amped met de W&M Black Magic (4x4mm2) vanuit mijn Marantz SR9600. En dit vond ik (en Annet ook trouwens) een verbetering t.o.v. bi-wire. Ik heb het idee dat de SR9600 voldoende controle heeft over het laag. De akoestiek van de ruimte is in het laag echter nog niet helemaal optimaal, maar dat is bekend en ga ik nog oplossen.

Quote from: Maximus_Aurelius on March 10, 2010, 13:17:46
Het punt  waarom ik bi-ampen met 1 kabel niet zo heel verstandig vindt. De kabel wordt dan eigenlijk steeds dunner doordat je de aders gaat gebruiken en dit is voor het laag weergave niet echt ideaal.;). Ik denk dat je dan de controle kwijt bent over het laag.Je gaat dan zeker inleveren in het laag.
Vandaar dat ik zei gebruik dan 2 kabels, maar alleen als het echt lukt met de receiver en meerwaarde heeft.
Klinkt heel logisch inderdaad. Want zelfs met 36 aders (1302) kan je aan dynamiek inboeten als je er slechts 18 gebruikt voor hoog en 18 voor laag. Want misschien moet je juist 10 voor het hoog gebruiken en 26 voor het laag.

2 kabels is op termijn denk ik de beste oplossing. Thanks voor het meedenken :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

#5276
Je hebt een fantastische tabel gemaakt, maar zult er geen antwoord in vinden.

Daarnaast :  een 1108 of zelfs 1102 heeft al een megadoorsnede als je de aparte aders optelt.
Ik zou mij nog niet blindstaren op biampen dat kan altijd nog. Daarnaast kun je makkelijk van single naar biwire als je zelf monteert.
Trouwens, alle kabels zijn in elke vorm verkrijgbaar. De Nederlandse importeur kreeg gewoon van mij een mail wat hij moest bestellen nadat ik al een Sonderanfertigung had samengesteld bij Inakustik. Daar is alles mogelijk. Hun technisch ingenieur spreekt Nederlands en is supervriendelijk en adviseerde mij probleemloos over de verschillen tussen de kabels en of hetzinvol zou kunnen zijn. Ik heb vervolgens gewoon een paar proefmeters gekocht en geprobeerd.
Ik zou niet snel gaan biampen met twee verschillende kabels.

Eigenlijk moet je terug naar de basis : je hebt de 1002 gehoord en moet die met een betere vergelijken.
Bruggen, jumpers, biwiren etc, kan altijd nog wel.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Quote from: Snowmaster on March 10, 2010, 23:08:27
Je hebt een fantastische tabel gemaakt, maar zult er geen antwoord in vinden.
Toen ik de laatste versie maakte, kreeg ik dat gevoel ook. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar uiteindelijk weet ik te weinig van de kabels (anders dan de LS-1002) om een overwogen keuze te maken.

Quote from: Snowmaster on March 10, 2010, 23:08:27
Daarnaast :  een 1108 of zelfs 1102 heeft al een megadoorsnede als je de aparte aders optelt.
Ik zou mij nog niet blindstaren op biampen dat kan altijd nog. Daarnaast kun je makkelijk van single naar biwire als je zelf monteert.
Heb je ook gelijk in. Als je eenmaal de kabels hebt, kan je natuurlijk nog van alles aanpassen. Daar ligt (dit keer) niet mijn ambitie, maar indien nodig schuw ik het ook niet ;)

Quote from: Snowmaster on March 10, 2010, 23:08:27
Trouwens, alle kabels zijn in elke vorm verkrijgbaar. De Nederlandse importeur kreeg gewoon van mij een mail wat hij moest bestellen nadat ik al een Sonderanfertigung had samengesteld bij Inakustik. Daar is alles mogelijk. Hun technisch ingenieur spreekt Nederlands en is supervriendelijk en adviseerde mij probleemloos over de verschillen tussen de kabels en of hetzinvol zou kunnen zijn. Ik heb vervolgens gewoon een paar proefmeters gekocht en geprobeerd.
Dan zal ik eens contact opnemen met Inakustik. Heb je een naam of krijg je van hem vanzelf een mail als je een technische vraag stelt? ;) Goede pre-sales zo te lezen :thumbs-up:

Quote from: Snowmaster on March 10, 2010, 23:08:27
Ik zou niet snel gaan biampen met twee verschillende kabels.

Eigenlijk moet je terug naar de basis : je hebt de 1002 gehoord en moet die met een betere vergelijken.
Bruggen, jumpers, biwiren etc, kan altijd nog wel. 
Dat zou inderdaad kunnen, maar ik vond de 1002 al goed, maar ik had het idee dat er nog een verbetering kon zijn in het hoog. Maar wat de invloed is van de stroomgroep, nieuwe Hifi-Tuning zekering en Furutechkabels moet ik nog ondervinden.

Blijft natuurlijk moeilijk, deze keuze...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

#5278
Quote from: Snowmaster on March 10, 2010, 23:08:27

Ik zou niet snel gaan biampen met twee verschillende kabels.

Dit mag je mij eens even onderbouwen ;) waarom niet. Wil toch eens graag weten waarom jij dit vind.

Je ziet het namelijk veel voorkomen dat ze voor het hoog of hoog/mid een andere kabel gebruiken, zowel in Bi-amp als Bi-wire.
Wanneer men met bruggen gaat werken zal men ook hier exact dezelfde bruggen moeten nemen en soms is dit dus ook niet mogelijk.Je krijgt dan ook verschillende kabel(s).;)

Quote from: Snowmaster on March 10, 2010, 23:08:27

je hebt de 1002 gehoord en moet die met een betere vergelijken.



Maar je moet ook ergens een grens trekken want anders kun je aan de gang blijven.;) en dan komt er (nooit) geen einde aan. Je gaat het alleen maar moeilijker maken omdat de keuzes uit de kabels te veel wordt. We praten hier niet over een stereo set(je) maar over complete bekabeling van HT set.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#5279
@HTip.

Ik geef je tips en/of adviezen over Black&White en zelf ga ik  mijn 1202 hoogstwaarschijnlijk verkopen  ;). :hehe:
We gaan een kabel proberen die ik al langer op mijn lijstje heb staan en wanneer één van de twee type's me bevalt gaat de 1202 in de verkoop.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Robbert54

Philip even een tip wil je je speakers en je sub even uitproberen:

http://rapidshare.com/files/271003087/inception.2010.tsr-trl.1080p.mov

met dankt aan Celerontje. ik werd mijn slaapkamer bijna uit geblazen. ben erg benieuwd hoe zoiets klinkt in een dedicated HT :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#5281
Dan moet Philip 'm eerst omzetten naar AVCHD, want hij heeft geen streaming apparaat zoals jij met je PS3.

EDIT: Hij kan natuurlijk z'n laptop even aansluiten, gewoon met HDMI op de receiver!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: celerontje on March 11, 2010, 14:03:24
Dan moet Philip 'm eerst omzetten naar AVCHD, want hij heeft geen streaming apparaat zoals jij met je PS3.

EDIT: Hij kan natuurlijk z'n laptop even aansluiten, gewoon met HDMI op de receiver!
dat had ik ook kunnen doen natuurlijk :wacko:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Waarom?
Via de PS3 is echt een stuk makkelijker, geen gezeur met framerates en instellingen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snowmaster

Quote from: Maximus_Aurelius on March 11, 2010, 11:42:57
@HTip.

Ik geef je tips en/of adviezen over Black&White en zelf ga ik  mijn 1202 hoogstwaarschijnlijk verkopen  ;). :hehe:
We gaan een kabel proberen die ik al langer op mijn lijstje heb staan en wanneer één van de twee type's me bevalt gaat de 1202 in de verkoop.


Buitenkans voor HTip, maar heb je wel zoveel meters voor hem?

Over twee soorten kabels : Als je bij Inakustik onder de 1002 serie gaat, loopt de hoog en/of basweergave heel snel terug door die goedkopere kabel. Dat zou natuurlijk jammer zijn, want je wilt het tegenovergestelde bereiken. Kijk maar eens in hun eigen adviezen.
De mogelijke winst van het Biampen , gaat dan misschien ongemerkt grotendeels verloren door de kabelcombinatie.
Ik ben zelf voorstander om een goede basiskeuze te maken en vervolgens kijken of er meer uit te halen valt. Gezien prijs/kwaliteit is een 1002 superinteressant bij zo veel meters.

Heb vanmorgen HTp al twee stukken 1102 aangeboden om te experimenteren
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on March 11, 2010, 11:42:57
@HTip.

Ik geef je tips en/of adviezen over Black&White en zelf ga ik  mijn 1202 hoogstwaarschijnlijk verkopen  ;). :hehe:
We gaan een kabel proberen die ik al langer op mijn lijstje heb staan en wanneer één van de twee type's me bevalt gaat de 1202 in de verkoop.

Ben je van je geloof afgevallen :tongue2: :D Ik lees in je topic wel waar je mee gaat testen. SilentWire en ?

2x3,5m is voor mij tekort. Anders was het goede optie geweest ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: The Vampire on March 11, 2010, 13:41:49
Philip even een tip wil je je speakers en je sub even uitproberen:

http://rapidshare.com/files/271003087/inception.2010.tsr-trl.1080p.mov

met dankt aan Celerontje. ik werd mijn slaapkamer bijna uit geblazen. ben erg benieuwd hoe zoiets klinkt in een dedicated HT :D
Wordt op dit moment gedownload. Thanks!

Quote from: celerontje on March 11, 2010, 14:03:24
Dan moet Philip 'm eerst omzetten naar AVCHD, want hij heeft geen streaming apparaat zoals jij met je PS3.

EDIT: Hij kan natuurlijk z'n laptop even aansluiten, gewoon met HDMI op de receiver!
Hoe zet je zoiets om naar AVCHD? Laptop kan ik wel aansluiten, maar dat heb ik nog nooit goed ingesteld...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Snowmaster on March 11, 2010, 21:40:39
Buitenkans voor HTip, maar heb je wel zoveel meters voor hem?
Zeker! Maar 2x3,5m kan ik helaas niets mee :nopompom:

Quote from: Snowmaster on March 11, 2010, 21:40:39
Over twee soorten kabels : Als je bij Inakustik onder de 1002 serie gaat, loopt de hoog en/of basweergave heel snel terug door die goedkopere kabel. Dat zou natuurlijk jammer zijn, want je wilt het tegenovergestelde bereiken. Kijk maar eens in hun eigen adviezen.
De mogelijke winst van het Biampen , gaat dan misschien ongemerkt grotendeels verloren door de kabelcombinatie.
Ik ben zelf voorstander om een goede basiskeuze te maken en vervolgens kijken of er meer uit te halen valt. Gezien prijs/kwaliteit is een 1002 superinteressant bij zo veel meters.

Heb vanmorgen HTp al twee stukken 1102 aangeboden om te experimenteren
Waarvoor dank. Maar ik denk niet dat dat nodig is, want Annet en ik hebben vanavond naar de opties gekeken (financieel en techniek) en een keuze gemaakt. Of die reëel is hoor ik graag. op inakustik.com kan je de verschillende kabels vergelijken op bas- en hoge tonenweergave en dynamiek. Hieruit blijkt dat de 1002, 1102 en 1108 elkaar weinig ontlopen. Het verschil zit met name in de hoogweergave. De stap naar de 1302 (als opvolger van de 1202) is een stuk groter. En als je voor de prijs van een 1108 de 1202 kan krijgen dan is de rekensom redelijk eenvoudig ;)

Het wordt dus alsvolgt:
- fronts: LS-1202 single-wire met LS-1002 bruggen
- center en surrounds: LS-1002 bi-wire

Onder voorbehoud dat de 1202 nog leverbaar is in Duitsland. Alle kabels laat ik inspelen. Dan kan ik er direct van genieten ;)

Nu nog even onderhandelen met Peter over de LS-1002, want de LS-1202 kan hij niet meer leveren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on March 11, 2010, 23:49:39
Zeker! Maar 2x3,5m kan ik helaas niets mee :nopompom:
Waarvoor dank. Maar ik denk niet dat dat nodig is, want Annet en ik hebben vanavond naar de opties gekeken (financieel en techniek) en een keuze gemaakt. Of die reëel is hoor ik graag. op inakustik.com kan je de verschillende kabels vergelijken op bas- en hoge tonenweergave en dynamiek. Hieruit blijkt dat de 1002, 1102 en 1108 elkaar weinig ontlopen. Het verschil zit met name in de hoogweergave. De stap naar de 1302 (als opvolger van de 1202) is een stuk groter. En als je voor de prijs van een 1108 de 1202 kan krijgen dan is de rekensom redelijk eenvoudig ;)

Het wordt dus alsvolgt:
- fronts: LS-1202 single-wire met LS-1002 bruggen
- center en surrounds: LS-1002 bi-wire

Onder voorbehoud dat de 1202 nog leverbaar is in Duitsland. Alle kabels laat ik inspelen. Dan kan ik er direct van genieten ;)

Nu nog even onderhandelen met Peter over de LS-1002, want de LS-1202 kan hij niet meer leveren.

Jij moet de 1202 los per meter hebben of niet? Want ik weet twee shops in Duitsland waar ze de 1202 opnieuw binnen hebben gekregen en nog niet uitverkocht zijn  :pompom:, alleen handelt het om stereo paar.
Je kunt allicht vragen of ze ook los per meter nog te krijgen zijn.Vragen staat vrij ;)

Ik stuur je even een PM met de info ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on March 12, 2010, 20:29:22
Jij moet de 1202 los per meter hebben of niet? Want ik weet twee shops in Duitsland waar ze de 1202 opnieuw binnen hebben gekregen en nog niet uitverkocht zijn  :pompom:, alleen handelt het om stereo paar.
Je kunt allicht vragen of ze ook los per meter nog te krijgen zijn.Vragen staat vrij ;)

Ik stuur je even een PM met de info ;)

Thanks! Ik heb inderdaad afwijkende lengten voor FL en FR. Ik zou dus ook 2 zgn. Centerkabels kunnen laten samenstellen. En nee heb je, ja kan je krijgen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on March 11, 2010, 23:01:22
Ben je van je geloof afgevallen :tongue2: :D Ik lees in je topic wel waar je mee gaat testen. SilentWire en ?

2x3,5m is voor mij tekort. Anders was het goede optie geweest ;)

Hahaha,

Nee hoor ben absoluut niet van mijn geloof afgevallen ;D, maar ik wil eens luisteren wat de nieuwe kabel doet in mijn set. Hij is ook nog betaalbaar. Ik heb er hele goede reviews van gelezen in Hörerlebnis en Image Hifi en allerbelangrijkste ik heb ze ooit een keer gehoord op een AudioNet set met ALR/Jordan note LS en dit vond ik fantastisch klinken  :o.
Nu wordt het tijd dat ik het eens ga testen op mijn set en wanneer het goed bevalt dan bestaat de kans dat ik voor deze kabel ga.
Ik heb best al wat kabels gehoord van prijzen die leuk zijn en prijzen die wat minder zijn en ook prijzen die abnormaal zijn  :-X :tongue2: maar ik ging altijd met plezier weer terug luisteren naar de 1202. Het zegt genoeg  :thumbs-up: En wie weet gebeurd dit weer.
In ieder geval de prijs van de kabel is echt heel mooi te noemen en ligt ongeveer op de prijs van de 1302, gezien op 2x3 meter.

SilentWire heb ik heel hoog zitten maar helaas sinds dat ze een enorme prijs verhoging gedaan hebben is het wat minder geworden. Voorheen waren ze echt een concurrent voor Black&White qua prijs kwaliteitsverhouding maar helaas is dit niet meer zo, wel in het hoger segment vanaf de B&W 1602 ;)

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

#5291
Leuk om te lezen dat je veel duurdere kabels hebt vergeleken en toch weer uitkomt op de 1202. Net een mooie review gelezen, dus ik ga zeker kijken of ik die kan krijgen. Ik heb voor de LS-1002 zojuist een mooie aanbieding van Peter gekregen. Afgewerkt met burn-in service, zodat ik bijna direct kan genieten van mijn nieuwe kabels.

De LS-1002 voor de center en surrounds mag Peter dus waarschijnlijk leveren :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on March 12, 2010, 20:59:48
Leuk om te lezen dat je veel duurdere kabels hebt vergeleken en toch weer uitkomt op de 1202. Net een mooie review gelezen, dus ik ga zeker kijken of ik die kan krijgen. Ik heb voor de LS-1002 zojuist een mooie aanbieding van Peter gekregen. Afgewerkt met burn-in service, zodat ik bijna direct kan genieten van mijn nieuwe kabels.

De LS-1002 voor de center en surrounds mag Peter dus waarschijnlijk leveren :clapping:

:thumbs-up:  :thumbs-up: Je zult er geen spijt van krijgen  :pompom:

Ik verwacht aankomende week de Kabel op demo te gaan halen en ik zal de ervaringen in mijn eigen topic zetten plus natuurlijk (live) foto's  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster

#5293
Je hebt veel meters nodig voor de fronts.  In Duitsland zijn er nog een paar die de 1202 als meterware verkopen, maar dan ga je wel naar €45,- meen ik mij te herinneren.
Heb nog gezocht voor je op de gebruikte sites, maar lange stukken zijn er gewoonweg niet.
Als ik onverwacht veel meters tegenkom, geef ik wel een gil.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

#5294
Vergeten te melden, misschien ga ik in stereo Black&White verlaten maar in mijn mini HT komt Black&White LS kabel hoogst waarschijnlijk in mijn setting te hangen;D.
De 502   :D, 2x2 meter.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on March 12, 2010, 21:16:16
:thumbs-up:  :thumbs-up: Je zult er geen spijt van krijgen  :pompom:
Na de test ben ik daar ook van overtuigd :thumbs-up:

Quote from: Maximus_Aurelius on March 12, 2010, 21:16:16
Ik verwacht aankomende week de Kabel op demo te gaan halen en ik zal de ervaringen in mijn eigen topic zetten plus natuurlijk (live) foto's  ;)
Ben benieuwd of je bij de 1202 blijft ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Snowmaster on March 12, 2010, 21:19:16
Je hebt veel meters nodig voor de fronts.  In Duitsland zijn er nog een paar die de 1202 als meterware verkopen, maar dan ga je wel naar €45,- meen ik mij te herinneren.
Heb nog gezocht voor je op de gebruikte sites, maar lange stukken zijn er gewoonweg niet.
Als ik onverwacht veel meters tegenkom, geef ik wel een gil.
Thanks! Ik wil het maximale uit mijn budget halen en de 1302 was net te hoog. Het is ook eigenlijk een niet geplande upgrade ;)

Ik ga kijken of ik 2 losse centerkabels kan krijgen van resp 7 en 11m...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on March 12, 2010, 21:22:09
Vergeten te melden, misschien ga ik in stereo Black&White verlaten maar in mijn mini HT komt Black&White LS kabel hoogst waarschijnlijk in mijn setting te hangen;D.
De 502   :D, 2x2 meter.
Yeah right! ;) Dan kan je beter de 1202 houden en die verplaatsen naar de HT :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on March 12, 2010, 20:59:48
Leuk om te lezen dat je veel duurdere kabels hebt vergeleken en toch weer uitkomt op de 1202. Net een mooie review gelezen, dus ik ga zeker kijken of ik die kan krijgen. Ik heb voor de LS-1002 zojuist een mooie aanbieding van Peter gekregen. Afgewerkt met burn-in service, zodat ik bijna direct kan genieten van mijn nieuwe kabels.

De LS-1002 voor de center en surrounds mag Peter dus waarschijnlijk leveren :clapping:

Update: Heb de LS-1002 besteld en omdat ik de kabels laat inspelen, worden ze waarschijnlijk na het volgende weekend geleverd!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Mijn 9000e post moet ik natuurlijk in mijn eigen topic plaatsen, dus hier is ie...

Dit weekend ga ik ook het hout bestellen voor de basstraps. Ik heb 2 verdelingen over de platen getekend i.v.m. zaagrichting, maar dat is eigenlijk helemaal niet interessant. Wat wel interessant is, is dat ik dus binnen niet al te lange tijd de basstraps kan gaan bouwen :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive