Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Foto van de testopstelling.



Gelukkig was het tijdelijk ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

#5251
Black & White Referenz........ :thumbs-up:

Niet Biwiren?  Niet Biampen?   Hoezo niet?  Match met andere kabels....goede bruggen....de 1102, de 1302.., de interconnects, de netkabels, stekkerblokken...roep maar, want ik heb bijna alles geprobeerd na regelmatig overleg met een ingenieur van Inakustik zelf.

De kabels zijn vergeleken met prijsgenoten in ieder geval snel en transparant/luchtig maar nooit schel, metalig, boemerig etc.
Ze vragen wel minimaal 100 uur inspeeltijd. Na 30 uur laten ze hun ware karakter horen, maar blijft het middengebied nog wat achter. In de uren daarna tot 100 uur worden ze sneller en luchtiger.
Oh ja, de prijsverschillen in het buitenland voor deze kabels zijn echt mega.... :-X
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on March  7, 2010, 15:01:39
Klopt! Zo had ik het ook bedacht en zeker als er 8 aders zijn (zoals de 1108), dan heb je 2 aders per speakerterminal.
Zeker. Een foto maakt het helemaal duidelijk. Ik had gezien dat je de 1202 ook afgewerkt kan krijgen als bi-wire.

Ik zal kijken of ik morgen even een foto kan maken van de 1202 hoe hij gemonteerd is.
Hierna zal ik hem dan even in je topic de foto plaatsen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster

#5253
Ben nu aan het lezen op pagina 208 en kom even met een tussentijdse vraag :

Bij het testen gebruikte je bruggen, bij welke LS kabel?  Bruggen of jumpers ?

Biampen op langere afstanden is geen onverdeeld succes bij mij. Doordat de Inakustik snel is (voor zijn prijsklasse), leek het geluid altijd ietsje rommeliger in biamp. Dit lag waarschijnlijk aan de Denon, die niet in staat was synchroon uit te sturen bij biamping.
Heb daarom gekozen voor Inakustik bruggen die flink beter waren dan de standaard brug of jumpers die ik geleend had.  Vooral in surround profiteerde de set van 40 meter Inakustik.....door de hogere snelheid is de impact en meeslependheid van het geluid groter. Op lage volumes is de emotie flink toegenomen indertijd, terwijl details beter hoorbaar werden.
Het geluid gaat in surrouns door zijn snelheid en meer details meeslepender werken en je zult het gaan voelen zonder op hoog volume te draaien. Heerlijk is dat.  De match Marantz, Denon met Inakstik is gewoon een erg goede.

Maar ik lees weer even verder over je ervaringen... ;)

Ben nu klaar met lezen en wel benieuwd naar je keuze en overpeinzingen.  Met meer dan 70 meter Inakustik Black & White Referenz in dit huis mag je nooit meer schrijven dat er geen forumlid is met Inakustik  :D.


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on March  7, 2010, 19:50:46
Ik zal kijken of ik morgen even een foto kan maken van de 1202 hoe hij gemonteerd is.
Hierna zal ik hem dan even in je topic de foto plaatsen.
Thanks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

@Snowmaster
Goed om te horen dat je zoveel ervaring hebt met Inakustik Referenz. Ik moet nu weg, dus de rest van de reactie heb je tegoed ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: Snowmaster on March  7, 2010, 20:28:43


Ben nu klaar met lezen en wel benieuwd naar je keuze en overpeinzingen.  Met meer dan 70 meter Inakustik Black & White Referenz in dit huis mag je nooit meer schrijven dat er geen forumlid is met Inakustik  :D.




Is meer een gezegde Inakustik Black&White serie in combinatie met ALR/Jordan Note serie ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Hier een foto van mijn 1202 afgemonteerd.




APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster

Afgemonteerd....zover ben ik nooit gekomen met de 1102  ::)




Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

Quote from: Snowmaster on March  8, 2010, 20:46:29
Afgemonteerd....zover ben ik nooit gekomen met de 1102  ::)



Hahaha ;)

Ik heb voor afgewerkte kabel gekozen 2 x 3.5 meter.

De 3.5 meter is in mijn huidige setup veels te lang. Toen ik de kabel kocht had ik het meubel niet tussen mijn luidsprekers staan, hoe nu. Voordat iemand nu gaat vragen waarom dan zo lang gekocht ;) :D, daarom dus  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Snowmaster

Quote from: Maximus_Aurelius on March  8, 2010, 21:28:20
Hahaha ;)

Ik heb voor afgewerkte kabel gekozen 2 x 3.5 meter.

De 3.5 meter is in mijn huidige setup veels te lang. Toen ik de kabel kocht had ik het meubel niet tussen mijn luidsprekers staan, hoe nu. Voordat iemand nu gaat vragen waarom dan zo lang gekocht ;) :D, daarom dus  :D

Ooh, ik dacht dat je dat zelf had gedaan.  Ik ben al jaren van plan krimpkous aan te brengen, het ligt zelfs klaar in de kast.
Waarschijnlijk blijft het daar wel liggen  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Ik ben gisteravond met iets anders bezig geweest en met veel succes, want mijn draadloze netwerk werkt :pompom: Het heeft wat moeite gekost, maar gisteren dus een handleiding op maat gekregen met bestanden met instellingen en daarmee is het uiteindelijk gelukt. Hulde voor de service van Netgear :clapping:

Ik heb de satbox reeds op een AP aangesloten en ben opnames die ik wil bewaren op de NAS aan het plaatsen voor bewerking. De snelheid van transfer is wat aan de lage kant, maar dat moet ik nog tunen. Toegang tot de apparaten is wel snel, dus zal wel een kwestie zijn van de wireless en QoS-instellingen.

Nu weer verder met de speakerkabels...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on March  8, 2010, 20:09:02
Hier een foto van mijn 1202 afgemonteerd.


Ziet er goed uit. Ik zie dat je adereindhulzen hebt gekozen. Was ook mijn idee, zodat ik mijn locking-bananas kan blijven gebruiken.

Quote from: Snowmaster on March  8, 2010, 20:46:29
Afgemonteerd....zover ben ik nooit gekomen met de 1102  ::)
Heb je de 1102 dan bare-wire aangesloten?

Quote from: Maximus_Aurelius on March  8, 2010, 21:28:20
Hahaha ;)

Ik heb voor afgewerkte kabel gekozen 2 x 3.5 meter.

De 3.5 meter is in mijn huidige setup veels te lang. Toen ik de kabel kocht had ik het meubel niet tussen mijn luidsprekers staan, hoe nu. Voordat iemand nu gaat vragen waarom dan zo lang gekocht ;) :D, daarom dus  :D
Quote from: Snowmaster on March  8, 2010, 21:52:17
Ooh, ik dacht dat je dat zelf had gedaan.  Ik ben al jaren van plan krimpkous aan te brengen, het ligt zelfs klaar in de kast.
Waarschijnlijk blijft het daar wel liggen  ;)
Ik ben ook niet zo'n held met het afmonteren van kabels. Ik kan het wel en heb het ook gedaan, maar deze kabel wil ik perfect hebben en daar heb ik het geduld niet voor...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#5263
Quote from: Snowmaster on March  7, 2010, 20:28:43
Ben nu aan het lezen op pagina 208 en kom even met een tussentijdse vraag :

Bij het testen gebruikte je bruggen, bij welke LS kabel?  Bruggen of jumpers ?
Omdat de LS-1002 single-wire was en de W&M bi-wire heb ik voor de LS-1002 elke keer de bruggen op de speaker moeten plaatsen. Ik heb hiervoor de originele bruggen gebruikt die bij de speaker geleverd zijn. Dit zijn solide vergulde metalen plaatjes. Ik heb er geen foto van, maar dat kan natuurlijk nog wel ;)

Quote from: Snowmaster on March  7, 2010, 20:28:43
Biampen op langere afstanden is geen onverdeeld succes bij mij. Doordat de Inakustik snel is (voor zijn prijsklasse), leek het geluid altijd ietsje rommeliger in biamp. Dit lag waarschijnlijk aan de Denon, die niet in staat was synchroon uit te sturen bij biamping.
Heb daarom gekozen voor Inakustik bruggen die flink beter waren dan de standaard brug of jumpers die ik geleend had.  Vooral in surround profiteerde de set van 40 meter Inakustik.....door de hogere snelheid is de impact en meeslependheid van het geluid groter. Op lage volumes is de emotie flink toegenomen indertijd, terwijl details beter hoorbaar werden.
Het geluid gaat in surrouns door zijn snelheid en meer details meeslepender werken en je zult het gaan voelen zonder op hoog volume te draaien. Heerlijk is dat.  De match Marantz, Denon met Inakstik is gewoon een erg goede.
Wat versta je onder grotere afstanden? Mijn fronts hebben resp. 11m en 7m LS-kabel nodig.
Als ik je ervaringen lees, gaat mijn surroundbeleving nog beter worden. En die is nu al heel erg goed!

Quote from: Snowmaster on March  7, 2010, 20:28:43
Ben nu klaar met lezen en wel benieuwd naar je keuze en overpeinzingen.  Met meer dan 70 meter Inakustik Black & White Referenz in dit huis mag je nooit meer schrijven dat er geen forumlid is met Inakustik  :D.
:D Heb ik ook nooit beweerd :D

Quote from: Maximus_Aurelius on March  8, 2010, 11:40:23
Is meer een gezegde Inakustik Black&White serie in combinatie met ALR/Jordan Note serie ;)
Zo goed is de match dus tussen ALR/Jordan en Inakustik Black & White :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Snowmaster on March  7, 2010, 19:44:29
De kabels zijn vergeleken met prijsgenoten in ieder geval snel en transparant/luchtig maar nooit schel, metalig, boemerig etc.
Ze vragen wel minimaal 100 uur inspeeltijd. Na 30 uur laten ze hun ware karakter horen, maar blijft het middengebied nog wat achter. In de uren daarna tot 100 uur worden ze sneller en luchtiger.
Dat is goed om te weten. Volgens mij heeft Peter een burn-in service. Zal daar dus beter gebruik van maken, want dan kan je meteen van de optimale kabel genieten.

Quote from: Snowmaster on March  7, 2010, 19:44:29
Oh ja, de prijsverschillen in het buitenland voor deze kabels zijn echt mega.... :-X
Heb ik inderdaad gezien :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Snowmaster on March  7, 2010, 19:44:29
Niet Biwiren?  Niet Biampen?   Hoezo niet?  Match met andere kabels....goede bruggen....de 1102, de 1302.., de interconnects, de netkabels, stekkerblokken...roep maar, want ik heb bijna alles geprobeerd na regelmatig overleg met een ingenieur van Inakustik zelf.
Da's mooi, want ik heb nog een hoop vraagtekens bij wat ik moet doen. Gezien de lengte van de frontkabel, zou ik het liefst bi-ampen met 1 kabel, bijv. de 1108. Maar ik kan me voorstellen dat een combi 502(hoog)/1002(laag) ook een goede optie is.

Mogelijkheden die ik o.a. heb zijn:






FrontsCenterRears
bi-amp 502/1002  bi-wire 1002  bi-wire 1002 
bi-amp 1108bi-wire 1002bi-wire 1002
bi-amp 1202 (alleen in Duitsland)     bi-wire 1002     bi-wire 1002   
bi-amp 1302bi-wire 1002bi-wire 1002

Daarnaast zou ik ook nog kunnen kiezen voor het bi-wiren van de fronts en ook dan heb ik de 1108, 1202 en 1302 als opties. Welke zouden jullie doen en waarom?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on March  9, 2010, 20:16:37
Ziet er goed uit. Ik zie dat je adereindhulzen hebt gekozen. Was ook mijn idee, zodat ik mijn locking-bananas kan blijven gebruiken.



Het zijn Inakustik bananen. ;). Nederlands woord kom ik nu niet op maar het Duits is: Hohlbananas Bananenstecker ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

tiptop

Hollowtips heten ze :)

Zijn eigenlijk de mooiste bananen, omdat ze het best contact maken. Heb je natuurlijk ook in betere en minder goede uitvoeringen, maar de verbinding ansich is uitstekend.

Er zijn soldeerversies en krimpversies. De krimpversies zijn natuurlijk supermakkelijk zelf te monteren. Kabeltje erin leggen en afknijpen. krimpkousje erover en klaar.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Maximus_Aurelius

Persoonlijk zal ik Bi-ampen met 1 kabel verwijderen uit de lijst ;). Zie een paar berichten terug waarom.

De 502 zal ik ook met andere combi's gebruiken voor het hoog. De 1202, 1108, 1302 voor het laag.

Je kunt ook inderdaad hele goede bruggen nemen. Zoals de 1002, 1202, 1602 ;). De twee laats genoemde komen regelmatig voorbij op ebay.de.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je alles in 1 koop wilt doen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Quote from: tiptop on March  9, 2010, 20:51:26
Hollowtips heten ze :)

Zijn eigenlijk de mooiste bananen, omdat ze het best contact maken. Heb je natuurlijk ook in betere en minder goede uitvoeringen, maar de verbinding ansich is uitstekend.

Er zijn soldeerversies en krimpversies. De krimpversies zijn natuurlijk supermakkelijk zelf te monteren. Kabeltje erin leggen en afknijpen. krimpkousje erover en klaar.


Bedank voor het Nederlands woord  ;D :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

tiptop

Quote from: Maximus_Aurelius on March  9, 2010, 20:52:51
Bedank voor het Nederlands woord  ;D :thumbs-up:

Zo worden ze hier ook genoemd :turn: Als je echt een nederlands woord er voor wilt hebben, moet je toch weer in België gaan vragen. ;D

Philip?! :P

Kabelvastzettipjes of zo. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on March  9, 2010, 20:41:14

Het zijn Inakustik bananen. ;). Nederlands woord kom ik nu niet op maar het Duits is: Hohlbananas Bananenstecker ;)

Die heb ik volgens mij ook op 1 van de demokabels...

Quote from: tiptop on March  9, 2010, 20:51:26
Hollowtips heten ze :)

Zijn eigenlijk de mooiste bananen, omdat ze het best contact maken. Heb je natuurlijk ook in betere en minder goede uitvoeringen, maar de verbinding ansich is uitstekend.

Er zijn soldeerversies en krimpversies. De krimpversies zijn natuurlijk supermakkelijk zelf te monteren. Kabeltje erin leggen en afknijpen. krimpkousje erover en klaar.

Quote from: Maximus_Aurelius on March  9, 2010, 20:52:51
Bedank voor het Nederlands woord  ;D :thumbs-up:
Quote from: tiptop on March  9, 2010, 20:58:42
Zo worden ze hier ook genoemd :turn: Als je echt een nederlands woord er voor wilt hebben, moet je toch weer in België gaan vragen. ;D

Philip?! :P

Kabelvastzettipjes of zo. ;D
Zullen we gewoon holle banaanstekkers noemen? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#5272
Quote from: Maximus_Aurelius on March  9, 2010, 20:51:58
Persoonlijk zal ik Bi-ampen met 1 kabel verwijderen uit de lijst ;). Zie een paar berichten terug waarom.
Dat heb ik zeker meegenomen, maar ik dacht dat als er veel aders in de kabel zitten, dat het dan anders zou zijn. Snowmaster heeft het getest, dus ik ben ook benieuwd naar zijn ervaringen.

Quote from: Maximus_Aurelius on March  9, 2010, 20:51:58
De 502 zal ik ook met andere combi's gebruiken voor het hoog. De 1202, 1108, 1302 voor het laag.
Dus voor het hoog hoef ik niet verder te kijken dan de 502. Die voldoet daar prima voor. Voor het laag heb ik dan de opties van de 1002/1102/1108/1202/1302. Dat zijn best veel mogelijkheden. Ik denk dat dan alleen nog het budget de opties beperkt ;)

Quote from: Maximus_Aurelius on March  9, 2010, 20:51:58
Je kunt ook inderdaad hele goede bruggen nemen. Zoals de 1002, 1202, 1602 ;). De twee laats genoemde komen regelmatig voorbij op ebay.de.
Dus single-wire (1002/1102/1108/1202/1302) met goede bruggen is ook nog een optie. Ik zal de varianten opnemen in de tabel. Maakt het er niet makkelijker op ;)

Mijn vraag blijft dan (en ik weet dat ie moeilijk te beantwoorden is) wat ik het beste kan doen.

Quote from: Maximus_Aurelius on March  9, 2010, 20:51:58
Maar ik kan me goed voorstellen dat je alles in 1 koop wilt doen.
Is niet perse een noodzaak...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#5273
Mijn optietabel bijgewerkt ;)

Mogelijkheden die ik o.a. heb zijn:



















FrontsCenterRears



bi-amp 1108bi-wire 1002bi-wire 1002
bi-amp 1202 (alleen in Duitsland)     bi-wire 1002     bi-wire 1002    
bi-amp 1302bi-wire 1002bi-wire 1002



bi-amp 502/1002  bi-wire 1002  bi-wire 1002  
bi-amp 502/1102  bi-wire 1002  bi-wire 1002  
bi-amp 502/1108  bi-wire 1002  bi-wire 1002  
bi-amp 502/1202  bi-wire 1002  bi-wire 1002  
bi-amp 502/1302  bi-wire 1002  bi-wire 1002  



single-wire 1002 met bruggen  bi-wire 1002  bi-wire 1002  
single-wire 1102 met bruggen  bi-wire 1002  bi-wire 1002  
single-wire 1108 met bruggen  bi-wire 1002  bi-wire 1002  
single-wire 1202 met bruggen  bi-wire 1002  bi-wire 1002  
single-wire 1302 met bruggen  bi-wire 1002  bi-wire 1002  
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Ik mis in de tabel de 1602 LS kabel  :tongue2: :D

Je kunt ook in het begin de kabel(s) kopen die jij wilt hebben en dan later na wanneer je toch eventueel wilt bi-ampen een kabel erbij te nemen.
Ik zou zelf dit doen, de kabels kopen en dan met bruggen werken.De bruggen zijn makkelijk te vervangen en is nu niet een hele grote investering.Even gekeken op wat de bruggen 1002 kosten. Circa 100 euro( set van 4).
Wanneer je toch wilt gaan bi-ampen haal je de bruggen eruit en hang je er een kabel aan.

Weet jij zeker dat jouw receiver de controle houdt in het laag om te bi-ampen? Heb je het al eens geprobeerd om te bi-ampen? ALR/Note serie heeft toch een verdomd goed laag, zelfs bij de Note 3 is dit het geval en dan praten we over een monitor luidspreker.Zou echt zonde zijn dat dit te niet zal gaan.
Ik zou voordat ik definitief wil gaan Bi-ampen dit eerst eens testen ;)
Het punt  waarom ik bi-ampen met 1 kabel niet zo heel verstandig vindt. De kabel wordt dan eigenlijk steeds dunner doordat je de aders gaat gebruiken en dit is voor het laag weergave niet echt ideaal.;). Ik denk dat je dan de controle kwijt bent over het laag.Je gaat dan zeker inleveren in het laag.
Vandaar dat ik zei gebruik dan 2 kabels, maar alleen als het echt lukt met de receiver en meerwaarde heeft.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.