Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Madhouse

Quote from: HTip on February 27, 2010, 23:54:51
:D Ik bedoel een andere balans :D
Niet dat ik weet, maar de Furutech Schukostekker van de C320Ag is een stuk kleiner.
Kan ook hier, want hij komt van een sponsor ;) De C-320Ag kost € 117,50 en tot morgen is er 10% korting :thumbs-up:

Sommigen zijn niet zo happig met prijzen op het forum, vandaar de PM vraag. Maargoed, wel een hoop geld voor een kabel en ik denk in mijn set een beetje teveel van het goede.
Ik ga me maar eens flink verdiepen in voedingskabels, vind het wel een nuttige aanwinst...Ook ff zoeken naar een kliene stekker of een haakse. Thnx! ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Ben toch wel erg benieuwd naar het uiteindelijke verslag!  

Volgens mij is die furutech net zo duur als 2 tornado's. :D Benieuwd of je ook echt zoveel verschil zult merken..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: Madhouse on February 27, 2010, 23:58:35
Sommigen zijn niet zo happig met prijzen op het forum, vandaar de PM vraag. Maargoed, wel een hoop geld voor een kabel en ik denk in mijn set een beetje teveel van het goede.
Ik ga me maar eens flink verdiepen in voedingskabels, vind het wel een nuttige aanwinst...Ook ff zoeken naar een kliene stekker of een haakse. Thnx! ;)
Die kabel staat gewoon in de webshop van Peter, dus daar hoef ik niet geheimzinnig over te doen ;) Wat je ook kan doen is zelf een kabel samenstellen. Heb ik gedaan voor mijn SVS en HD1, want 4 of 5m wordt een dure grap met afgewerkte kabels. Bovendien kon ik ze dan niet wegwerken.

Mocht je een DIY-projectje eng vinden, dan kan je eventueel forumsponsor erik s. vragen. Kijk maar eens in dit topic.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on February 28, 2010, 09:35:28
Die kabel staat gewoon in de webshop van Peter, dus daar hoef ik niet geheimzinnig over te doen ;) Wat je ook kan doen is zelf een kabel samenstellen. Heb ik gedaan voor mijn SVS en HD1, want 4 of 5m wordt een dure grap met afgewerkte kabels. Bovendien kon ik ze dan niet wegwerken.

Mocht je een DIY-projectje eng vinden, dan kan je eventueel forumsponsor erik s. vragen. Kijk maar eens in dit topic.

DIY sta ik wel voor open, ik heb ook speaker kabels besteld die ik zelf in elkaar ga zetten  ;)
Zal vandeweek wel even naar kabels gaan kijken. Zag op de webshop van Peter wel haakse shukko's staan.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on February 28, 2010, 09:56:55
DIY sta ik wel voor open, ik heb ook speaker kabels besteld die ik zelf in elkaar ga zetten  ;)
Zal vandeweek wel even naar kabels gaan kijken. Zag op de webshop van Peter wel haakse shukko's staan.  ;D
Dat gaat het je zeker lukken. De Belden stroomkabel die Peter verkoopt is erg goed.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: The Vampire on February 28, 2010, 00:02:48
Ben toch wel erg benieuwd naar het uiteindelijke verslag! 

Volgens mij is die furutech net zo duur als 2 tornado's. :D Benieuwd of je ook echt zoveel verschil zult merken..
Je bedoelt waarschijnlijk de budget W&M-kabels van erik s. Een originele Tornado begint bij €99 voor 1m. Je moet de Furutech (1,8m) vergelijken met de 1,5-2m Tornado en dan zijn ze even duur :D

Ik ben ook benieuwd naar het resultaat, want ik heb deze gekozen op basis van mijn ervaringen met de kabel van de BD-speler.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#5181
Kan al kort wat vertellen over de voorbereidingen die ik voor de test heb gedaan...

Om te vergelijken met mijn W&M Audio Black Magic (voorloper LS-03) heb ik, zoals gezegd, van Peter van HifiSupply een demoset Inakustik Referenz LS-1002 te leen gekregen . Deze was 2x3m single-wire (i.t.t. bi-wire wat ik eerder heb gemeld), dus moest mijn set naar voren verplaatst worden. Ik heb de W&M bi-wire van de rears gebruikt. Het was dus best een hoop werk.

Om niet te veel nieuwe invloeden te hebben ik nog niet de Furutech netkabels aangesloten, dus alle apparaten hebben dezelfde stroom als voorheen. Nou ja, hetzelfde... Die netkabels zitten in een heel goedkoop verlengsnoer en op de gewone stroomgroep. Dus daar is nog zeker ruimte voor verbetering :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren hebben Annet en ik samen de LS-1002 getest. We hebben eerst een aantal muzieknummers uitgezocht, waarvan we dachten dat het verschil hoorbaar zou moeten zijn.

Hoe hebben we getest?
We hebben alsvolgt getest:
- nummer minimaal 2x luisteren op W&M Black Magic
- kabels wisselen (bruggen op speakers niet vergeten ;))
- nummer minimaal 2x luisteren op Inakustik Referenz LS-1002

Na de eerste keer luisteren deelden we ieders waarnemingen. Aansluitend nog een keer om de waarnemingen te bevestigen. Is natuurlijk geen ABX-test, maar achteraf was dat niet nodig ;) Het volume kan per nummer verschillen, maar blijft gelijk tijdens de test van dat nummer, dus ook na de kabelwissel. De vergelijking gaat overigens niet helemaal op, want we vergelijkwn een bi-wire Black Magic met een single-wire LS-1002. Maar we kunnen zeker al iets zeggen.

Wat hebben we getest
Nummers die we hebben beluisterd:

  • Alan Parsons - Children of the Moon van album "Eye in the Sky (HDAD 192/24)"
    Reden: Meerstemmige vocals, veel verschillende instrumenten, dynamische opname met veel diepte
  • Eleanor McEvoy -To Sweep Away A Fool van album "Out There (SACD)"
    Reden: Vocals met in begin alleen begeleiding door 2 akoestische gitaren met veel subtiele details
  • Live - When Dolphins Cry van album "The Distance to Here (CD)"
    Reden: Refrein kan rommelig en wollig klinken door de veelheid en volume van instrumenten

Resultaten
Allereerst de Black Magic. De kabel heeft ons tot nu toe bevallen, zeker met alle tweaks (aparte audiogroep, audiograde verdeeldoos, kwaliteitverhogend audiorack, Vibrapods/cones, bi-amped fronts, SilClear). Nu is de set slechts aangesloten met de Tornado's in een standaard "Blokker"-verdeeldoos op een contactdoos niet aangesloten op de aparte audiogroep. De dynamiek en detail vinden we nog steeds goed, echter wel veel minder dan voorheen en we merken echt een teruggang. Dat is natuurlijk logisch, maar het valt wel op.

Na 2 keer luisteren van Alan Parsons weten we waar we op moeten letten en is het tijd voor de kabelwissel. Het lijstje van passages wat ik in mijn hoofd had gemaakt bleek volledig overbodig. Het verschil was overduidelijk. Instrumenten klonken natuurlijker en sprankelender, vooral de gitaren. In het nummer komt een hoge hobo voor die heel zuiver klinkt. Daarnaast is de meerstemmige zang beter onderscheidbaar. De kabel geeft de muziek sneller weer, waardoor er meer details hoorbaar zijn en de dynamiek toeneemt. Het stereobeeld is ook breder en diepte is merkbaar aanwezig.

Daarna Eleanor McEvoy die een typische stem heeft met veel nuances en articulaties. De LS-1002 is inmiddels gewisseld voor de Black Magic (bruggen niet vergeten te verwijderen ;)) De gitaren zijn in het begin de enige begeleiding. We weten nu waar de winstpunten van de LS-1002 liggen en ik denk vantevoren te weten waar het nummer van kan profiteren. En ja hoor, na de inmiddels bekende kabelwissel (ik wordt er steeds sneller in :D) is weer direct het verschil hoorbaar. Het is zelfs zo dat we horen dat de gitarist een paar foutjes maakt. Was ons nog nooit opgevallen. Ook nu is meer diepte en dynamiek. Dat lag wel in de lijn van verwachting, maar toch leuk als dat ook uitkomt.

Als laatste Live opgezet en eerlijk gezegd was het met de Black Magic rommelig. Heel vlak en niet erg prettig om naar te luisteren. Deze CD is eigenlijk de reden dat we zijn gaan experimenteren met kabels en andere tweaks. We vroegen ons af hoe dat met de LS-1002 zou klinken. Op voorhand dachten we natuurlijk aan een verbetering, maar zelfs na 2 nummers waren we niet voorbereid op het verschil dat hoorbaar was. Het "rommeltje" was getransformeerd in een goed identificeerbare groep van instrumenten die allen hun best deden de boventoon te voeren. Ondanks dat bleef het geheel in balans en was zelfs de 2e stem nog te onderscheiden. Ook de bas was beter gedefinieerd en strakker, waardoor deze minder dominant overkwam. De ruimte weet natuurlijk nog steeds niet hoe ze de energie kwijt kan, maar het was in ieder geval beter. We wisten niet wat we hoorden.

Conclusie
Dat de W&M Black Magic al een goede kabel is blijkt nu ook weer. Maar ondanks dat de Inakustik Referenz LS-1002 single-wired is afgewerkt is deze duidelijk de winnaar. De kabel zorgt voor meer dynamiek en diepte in het geluidsbeeld. De muziek wordt natuurlijker en sprankelender weergegeven. Ook klinkt het geluid door de snelheid schoner en gedetailleerder. Dit is zowel bij vocals als instrumenten duidelijk hoorbaar.

Voordat we de keuze maken ga ik vrijdag (heb ik vrij) nog meer andere soorten muziek luisteren. Ik denk dat ik al weet hoe die gaan klinken, maar toch wil ik mijn oordeel baseren op meer dan 3 nummers. Maar ik heb goede hoop dat ik vrijdag weet wat ik ga doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

mooie review, gaat weel euri's kosten ;-)

HTip

Quote from: denoontje on March  2, 2010, 09:04:39
mooie review, gaat weel euri's kosten ;-)
Dank je. Daar zal je wel eens heel erg gelijk in kunnen hebben. Annet zegt nu wel dat het een keer moet ophouden. Ik heb gezegd dat ik met deze kabel het gevoel heb dat we de potentie van de prachtige speakers halen en dat dat nog niet gelukt was met de huidige kabel. Daar is het trouwens mee eens :thumbs-up:

Ze vindt dan wel dat we het in één keer goed moeten doen. Dat betekent het maximaal haalbare binnen budget. Daarom ga ik vrijdag verder met luisteren naar nog andere muzieksoorten (pop, jazz, klassiek).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

misschien ook nog een totaal andere kabel proberen?? je weet maar nooit  :-X :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Quote from: HTip on March  2, 2010, 23:18:43
Dank je. Daar zal je wel eens heel erg gelijk in kunnen hebben. Annet zegt nu wel dat het een keer moet ophouden.
You're finally about to face the WAF! :devil: :D
Of liever de ''WSAF'', ''Wife's Savings Account Factor'' :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

ze heeft ook al wel meer dan genoeg toegelaten! een ongelooflijk mooie HT in je kelder!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: The Vampire on March  2, 2010, 23:26:22
misschien ook nog een totaal andere kabel proberen?? je weet maar nooit  :-X :D
Ik denk dat ik het hierbij laat. Maximus_Aurelius heeft ook dezelfde speakerserie als ik en heeft meerdere kabels getest. Dit type raadde hij me aan. En ik moet zeggen dat de match (Marantz-Inakustik-ALR/Jordan) tot nu toe inderdaad erg goed is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

#5189
Quote from: HTip on March  2, 2010, 23:42:23
Ik denk dat ik het hierbij laat. Maximus_Aurelius heeft ook dezelfde speakerserie als ik en heeft meerdere kabels getest. Dit type raadde hij me aan. En ik moet zeggen dat de match (Marantz-Inakustik-ALR/Jordan) tot nu toe inderdaad erg goed is.
dan moet je het lekker laten natuurlijk, maar omdat de de ls- 1102 nog niet eens zo gek veel duurder is, vandaar de reactie, ga je je toch afvragen of het voor je budget niet toch nog weer net iets beter kan. maar als je tevreden bent, niks meer aan doen! (virus zal ooit toch wel weer gaan knagen :devil:)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#5190
Quote from: celerontje on March  2, 2010, 23:33:53
You're finally about to face the WAF! :devil: :D
Of liever de ''WSAF'', ''Wife's Savings Account Factor'' :D
:D Valt wel mee hoor. Haar opmerking ging over de speakerkabel :D

Quote from: The Vampire on March  2, 2010, 23:35:46
ze heeft ook al wel meer dan genoeg toegelaten! een ongelooflijk mooie HT in je kelder!
Ik mag ook niet klagen en dat doe ik dus ook niet. Ze geeft me veel vrije ruimte. Ik mag experimenteren met tweaks en kabels, e.d. Maar de vervanging van de speakerkabel is wel even iets anders dan een stroomkabel   of een zekering. Met onze afstanden praat je met een goede kabel direct over een investering die gelijk is aan een apparaat ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: The Vampire on March  2, 2010, 23:44:55
dan moet je het lekker laten natuurlijk, maar omdat de de ls- 1102 nog niet eens zo gek veel duurder is, vandaar de reactie, ga je je toch afvragen of het voor je budget niet toch nog weer net iets beter kan. maar als je tevreden bent, niks meer aan doen! (virus zal ooit toch wel weer gaan knagen :devil:)
Ik dacht dat je een ander merk bedoelde... Als je het zo bedoelt heb je gelijk. Ik zit zelfs nog 1 trapje hoger te denken. De 1108 bi-amped voor de fronts en de 1002 bi-wired voor de center/rears.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on March  2, 2010, 23:46:37
:D Valt wel mee hoor. Haar opmerking ging over de speakerkabel :D
Ik mag ook niet klagen en dat doe ik dus ook niet. Ze geeft me veel vrije ruimte. Ik mag experimenteren met tweaks en kabels, e.d. Maar de vervanging van de speakerkabel is wel even iets anders dan een stroomkabel   of een zekering. Met onze afstanden praat je met een goede kabel direct over een invesering die gelijk is aan een apparaat ;)
Ach, ergens zit er logica in, want waarom rijmen ''investering'' en ''prijs niet gering'' dan? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

vind het wel mooi dat je vrouw er net zoveel van lijkt te genieten als jijzelf doet. en dat ze ook lekker met je mee luisterd en meekijkt naar verbeteringen :thumbs-up: that's a keeper!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Jij kan alleen maar een beetje napraten :D, ik ben er echt geweest, 't was erg gaaf! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

nee ik weet wat voor set hij heeft en zie hoe het eruit ziet. dan vind ik het al waanzig mooi, er naar toe gaan zou echt niet goed zijn voor mij..

hebbehebbehebbehebbehebbehebbehebbe.. :devil:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ach, ik walg nog net zo van m'n eigen HT als daarvoor... ;D
Wees gerust, het beeld van je Kuro is beter qua kleur en contrast, maar de grootte in HTip's kelder... *KWIJL KWIJL* ;D

Trouwens, de bass was gortdroog, dus daarom bood Philip vaak iets te drinken aan! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: celerontje on March  3, 2010, 00:05:04
Ach, ik walg nog net zo van m'n eigen HT als daarvoor... ;D
Wees gerust, het beeld van je Kuro is beter qua kleur en contrast, maar de grootte in HTip's kelder... *KWIJL KWIJL* ;D

Trouwens, de bass was gortdroog, dus daarom bood Philip vaak iets te drinken aan! :D :D :D
ja maar ik ben bang dat ik dan ook steeds meer uit ga kijken naar groter ;D zit nu al regelmatig te denken aan 60" .... ik bescherm mezelf, anders wil ik ook een beamer, dat is niet goed voor Robberts portemonneetje. er vliegt al zoveel geld door :nopompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ben jij echt zo erg dat je iets meteen moet hebben als je het ziet? :o

Btw, ik word hier een beetje moe van :devil:, GA EENS M&G'S DOEN! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: celerontje on March  3, 2010, 00:10:50
Ben jij echt zo erg dat je iets meteen moet hebben als je het ziet? :o

Btw, ik word hier een beetje moe van :devil:, GA EENS M&G'S DOEN! :pompom:
heb een behoorlijk verwend ventje van mezelf gemaakt ja :(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo