Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Zou me niets verbazen als een rolletje VMVK kabel ook goede resultaten oplevert; probeer het eens! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on February 17, 2010, 23:44:56
Wat de InAkustik speakerkabels zijn er meerdere mogelijkheden. Van zowel Maximus Aurelius als Peter van HifiSupply hierin advies gekregen. Het aantal aders is bepalend of de kabel voor bi-wire/amp afgemonteerd kunnen worden.

Kabels die gebruikt kunnen worden voor bi-wiren/ampen zijn de LS-602, LS-1002 en LS-1108.
Kabels die hiervoor niet geschikt zijn de LS-502 en LS-1102.

Nu alleen nog kiezen :D Budget is natuurlijk ook een factor :P

Geen 1302 ;)  :tongue2: of misschien de 1602  :tongue2: :hehe:

Ik weet niet of dit bij jou gaat maar je kunt ook voor bi-wire 2 kabels gebruiken.Wilde ik ook doen maar 2 sets of 4 kabels van de 1202 vond ik toch fysiek wat te veel van het goede ;)  :P.Het aansluiten is geen enkel probleem bij mij maar het neerleggen van deze kabel ;) Hoe het nu ligt is het goed maar ik zie me er niet nog een set bij leggen  :whatsthat:

Persoonlijk vind ik de 502 beter dan de 602 , de 502 is wat strakker in het laag en geeft in hoog en mid mooi weer. De 602 vind ik in het mid wat té.
Heb sowieso een vermoeden dat de 602 een beetje rotten appel in de Black&White serie is. Beetje buitenbeentje zeg maar. Nou heeft elk (groot) kabel fabrikant dit.NordOst heeft dit met de Red Dawn.(Persoonlijke mening)
De 502 zit ik ook te denken om te nemen voor in mijn (mini)HT maar ik zit te twijfelen tussen de 502 en een ander merk die ook fantastisch klinkt.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

#5102
Quote from: Maximus_Aurelius on February 18, 2010, 13:50:27
Geen 1302 ;)  :tongue2: of misschien de 1602  :tongue2: :hehe:
Grapjas :D Je herinnert de lengtes tot o.a. de fronts? Dan worden de kabels bijna even duur als mijn complete HT :P

Quote from: Maximus_Aurelius on February 18, 2010, 13:50:27
Ik weet niet of dit bij jou gaat maar je kunt ook voor bi-wire 2 kabels gebruiken.Wilde ik ook doen maar 2 sets of 4 kabels van de 1202 vond ik toch fysiek wat te veel van het goede ;)  :P.Het aansluiten is geen enkel probleem bij mij maar het neerleggen van deze kabel ;) Hoe het nu ligt is het goed maar ik zie me er niet nog een set bij leggen  :whatsthat:
Dat zou inderdaad kunnen, maar dat wordt me iets teveel van het goede. Ik heb aan Peter gevraagd of hij de kabels op maat kan afmonteren voor of bi-wire of bi-amp. Peter kennende krijg ik daar snel antwoord op :thumbs-up:

Quote from: Maximus_Aurelius on February 18, 2010, 13:50:27
Persoonlijk vind ik de 502 beter dan de 602 , de 502 is wat strakker in het laag en geeft in hoog en mid mooi weer. De 602 vind ik in het mid wat té.
Heb sowieso een vermoeden dat de 602 een beetje rotten appel in de Black&White serie is. Beetje buitenbeentje zeg maar. Nou heeft elk (groot) kabel fabrikant dit.NordOst heeft dit met de Red Dawn.(Persoonlijke mening)
De 502 zit ik ook te denken om te nemen voor in mijn (mini)HT maar ik zit te twijfelen tussen de 502 en een ander merk die ook fantastisch klinkt.
Bedankt voor je objectiviteit. Misschien ga ik dan voor de 1108 voor de fronts en de 1002 voor de center en rears. Hangt wel af van het budget, want ik wil ook nog graag de Furutech stroomkabel voor mijn receiver en DVD-speler en een HifiTuning zekering voor de audiogroep en niet te vergeten de basstrap (zie volgende post) ;)

Ik heb Peter ook nog gevraagd of ik een paar kabels mag uitproberen. Ik vind het best een gok om 36m kabel aan te schaffen (op maat gemaakt) en dan tot de ontdekking komen dat het niet klinkt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb vandaag contact gehad met de DHZ-zaak in het dorp. Ze kunnen wel 10 en 19mm leveren. Ik heb nog een vraag openstaan of 30mm echt niet leverbaar is. Punt is wel dat ze veel duurder zijn, zelfs met de verzendkosten.

Ik heb de ander nog gevraagd welke andere dikten ze nog kunnen leveren. Daarna pas ik mijn verdeling definitief aan en ga het hout bestellen, want met zagen en leveren toch wel een aardige cent gaat kosten. Maar we zijn het erover eens dat we die laatste stap richting optimale akoestiek wel gaan nemen. We zijn te dichtbij en te graag in de ruimte... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb gisteren met Annet nog eens goed gedacht over het ontwerp. Was erg prettig om niet alleen alles te bedenken. En als zij mijn kronkels begrijpt dan zit het meestal wel goed :P In ieder geval worden de basstraps in 3 delen gebouwd en daar heb ik rekening mee gehouden met het ontwerp. Is wel veel handelbaarder, maar tegelijk een nieuwe uitdaging, want de drie delen moeten als één absorber functioneren...

Ook de knoop doorgehakt. Ik ga nu een hele duidelijke werkinstructie schrijven, want het moet allemaal erg precies gezaagd worden. En omdat ze niet naast de deur zitten (omg Antwerpen) moet alles in één keer goed gaan. Samen met het ontwerp wat ik meestuur kan het bijna niet fout gaan, tenminste dat hoop ik ;)

Wel jammer dat mijn vakantie nu afgelopen is en dat ik niets heb kunnen bouwen, maar een goed ontwerp is het halve werk en een goede leverancier vinden was ook een hele klus. Heb ik in de weekenden weer wat te doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik krijg waarschijnlijk van Peter van HifiSupply 2 kabels om uit te testen :thumbs-up: Als het lukt krijg ik een InAkustik LS-1002 en LS-1108, zodat ik deze direct kan vergelijken (natuurlijk ook met de W&M Black Magic).

Als de 1108 zijn dubbele prijs het waard is, dan wordt dat de kabel voor de fronts. Is best een investering, dus de rest moet even wachten. Want met nog 2 Furutech netkabels (dezelfde die nu ik nu voor de BD-speler gebruik), de HifiTuning zekering voor de audiogroep en de basstraps is dan even het geplande budget op. Er moet nog wat over blijven voor werkzaamheden aan het huis :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Kleine en onverwachte aankoop ;)

Van een forumgenoot de InAkustik Referenz HDMI kabel overgenomen. Ben erg benieuwd naar het verschil met de W&M HD-01, die nu de connectie verzorgt tussen de BD35 en SR9600. Ik verwacht 'm deze week te krijgen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Quote from: HTip on February 21, 2010, 13:04:01
Kleine en onverwachte aankoop ;)

Van een forumgenoot de InAkustik Referenz HDMI kabel overgenomen. Ben erg benieuwd naar het verschil met de W&M HD-01, die nu de connectie verzorgt tussen de BD35 en SR9600. Ik verwacht 'm deze week te krijgen...
daar ben ik dan wel erg nieuwsgierig naar. Speel zelf ook nog met W&M, maar ben altijd op zoek naar verbetering
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Als ik jou was zou ik eerst een dedicated BD speler kopen, alvorens een (toch al prima) HDMI kabel te vervangen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: The Vampire on February 21, 2010, 23:44:06
daar ben ik dan wel erg nieuwsgierig naar. Speel zelf ook nog met W&M, maar ben altijd op zoek naar verbetering
Ik zou zeggen, hou mijn topic deze week in de gaten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on February 21, 2010, 23:47:06
Als ik jou was zou ik eerst een dedicated BD speler kopen, alvorens een (toch al prima) HDMI kabel te vervangen.
Heb ik al ;) Maar ik begrijp wat je zegt. Als deze kabel een winst brengt zal dat met een betere BD-speler ook zo zijn. Het wordt sowieso een universele speler. Zou wel eens willen weten hoe de Oppo BD83-SE/SI/NuForce het doet tegen bijv. de Marantz UD-8004/Denon 4010UD. Dan maak ik pas mijn keuze en dat kan nog wel even duren ;)

Dit jaar wil ik eerst nog iets anders vervangen, maar dat komt later...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on February 22, 2010, 01:39:16
Heb ik al ;)
Ik had het tegen ''The Vampire'', ik weet heus wel hoe jij je BD's afspeelt. :P ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Nou maak je me toch wel heel erg nieuwsgierig philip. Wat is "iets anders"??

@ celerontje: daar heb je ook wel weer gelijk in,,
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: celerontje on February 22, 2010, 02:22:26
Ik had het tegen ''The Vampire'', ik weet heus wel hoe jij je BD's afspeelt. :P ;D
:D Het was ook al laat (of beter gezegd vroeg ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: The Vampire on February 22, 2010, 05:16:20
Nou maak je me toch wel heel erg nieuwsgierig philip. Wat is "iets anders"??
Gewoon iets anders in de HT. Dat had ik er inderdaad niet bij gezegd :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on February 22, 2010, 10:24:22
Gewoon iets anders in de HT. Dat had ik er inderdaad niet bij gezegd :D
Oooooh, ik dacht hier aan:
:D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 22, 2010, 11:53:33
Oooooh, ik dacht hier aan:
:D
Je hebt het niet helemaal begrepen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Klopt, ik vroeg me al af wat jij met braaksel in een potje moest. :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Het is sowieso HT-gerelateerd, dus als je wil speculeren hou dat dan in gedachten ;)

Dat is meer ontopic :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ok, let's give it a try! ;D

De subwoofer vervangen door een BB&G-proof model? (lees Velodyne :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 22, 2010, 12:38:54
Ok, let's give it a try! ;D

De subwoofer vervangen door een BB&G-proof model? (lees Velodyne :D)
Jij mag niet meer raden :D

Er is nog niets zeker of beslist, maar ik denk dat ik daar nog de meeste winst kan boeken. Maar ik wil eerst weten hoe het allemaal klinkt als de nieuwe projectiewand met de basstraps klaar is. Ik ben met een tekening bezig die op de honderdste mm nauwkeurig laat zien hoe de basstrap moet worden gebouwd. Ik was begonnen met schrijven van een instructie, maar tijdens het schrijven leek het me beter een plaatje te maken (zegt meer dan 1000 woorden ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Quote from: HTip on February 22, 2010, 01:39:16
Heb ik al ;) Maar ik begrijp wat je zegt. Als deze kabel een winst brengt zal dat met een betere BD-speler ook zo zijn. Het wordt sowieso een universele speler. Zou wel eens willen weten hoe de Oppo BD83-SE/SI/NuForce het doet tegen bijv. de Marantz UD-8004/Denon 4010UD. Dan maak ik pas mijn keuze en dat kan nog wel even duren ;)

Dit jaar wil ik eerst nog iets anders vervangen, maar dat komt later...
Oh,

Wat had je nu ookalweer staan voor model?

Misschien wat voor mij, later.... 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

fugazi_2009

Quote from: HTip on February 22, 2010, 01:39:16
Zou wel eens willen weten hoe de Oppo BD83-SE/SI/NuForce het doet tegen bijv. de Marantz UD-8004/Denon 4010UD.

Gaat het geluid analoog of digitaal naar je versterker? (Het staat vast al ergens in dit topic, maar ik loop wat achter met lezen  ;))
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

Multichannel PCM over HDMI.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Dan kunnen in het rijtje Oppo's de SE, SI en NuForce wel weggestreept worden. Hoewel de SI valt nog over te discusieren, die zou ook nog invloed moeten hebben op de beeldkwaliteit. Maar de SE en NoForce brengen enkel als extra's betere analoog geluid. Wat hier dus toch niet gebruikt wordt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one