Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: tiptop on May  7, 2009, 18:51:56
Dat zijn een hoop sneetjes ;D

Wat kost zo'n trap kant en klaar? Of zijn die er niet?
Geen idee, maar ik denk dat zelfbouw in alle gevallen goedkoper is ;)

Quote from: eddy135 on May  7, 2009, 20:35:30
100 latjes zagen is met een goede zaagtafel natuurlijk geen probleem... ;)
Klopt, maar het moet echt heel nauwkeurig en dat laat ik liever over aan een professional :P

BTW: Kom je zaterdag naar Hilversum?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Madhouse

Quote from: eddy135 on May  8, 2009, 17:46:22
BTW: Kom je zaterdag naar Hilversum?

Zie PM  :(

Aan de smiley te zien niet, dus daar hoef je geen PM voor te sturen  ;)
Sorry, kon het niet laten.  ;)


Maar morgen is het eindelijk zover Philip, dan kun je je scherm op halen. Je moet er een endje voor rijden maar dan heb je ook wat. En bij Bij Bjorn & Garmt zullen ze de koffie wel klaar hebben staan. Pas je wel op voor het upgrade virus? Annet zal ook wel mee gaan dus vandaar even de waarschuwing  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: eddy135 on May  8, 2009, 17:46:22
BTW: Kom je zaterdag naar Hilversum?

Zie PM  :(
PM terug met voorstel. Kijk maar of het lukt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Madhouse on May  8, 2009, 18:23:31
Aan de smiley te zien niet, dus daar hoef je geen PM voor te sturen  ;)
Sorry, kon het niet laten.  ;)
Geen probleem hoor. Eddy had ook nog een vraag en een voorstel, dus het was iets meer dan "ik kan niet" ;D

Quote from: Madhouse on May  8, 2009, 18:23:31
Maar morgen is het eindelijk zover Philip, dan kun je je scherm op halen. Je moet er een endje voor rijden maar dan heb je ook wat. En bij Bij Bjorn & Garmt zullen ze de koffie wel klaar hebben staan. Pas je wel op voor het upgrade virus? Annet zal ook wel mee gaan dus vandaar even de waarschuwing  ;)
Yep! Het gaat door! :thumbs-up: Ik heb alles geregeld voor het weekend en ik ben bereikbaar, dus het moet wel lukken.

Ik zal Annet wel tegenhouden als ze iets moois ziet :tongue2: ;D

Heb net het rack helemaal gedemonteerd omdat ik 4 nieuwe planken krijg. De planken hebben een fineerfout, dus mag ik ze ruilen. Dus de auto zal helemaal vol zijn op de terugweg.

Op de terugweg ook nog langs Raymen om 4 mooie RVS rekken op te halen voor de inmiddels redelijk grote BD-collectie :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on May  8, 2009, 21:39:55
Heb net het rack helemaal gedemonteerd omdat ik 4 nieuwe planken krijg. De planken hebben een fineerfout, dus mag ik ze ruilen. Dus de auto zal helemaal vol zijn op de terugweg.

Op de terugweg ook nog langs Raymen om 4 mooie RVS rekken op te halen voor de inmiddels redelijk grote BD-collectie :music:
Was je dan massief hout beloofd? :huh2:
Gelukkig hebben heb je de luidsprekerkabels met pisangpluggen :D aangesloten en niet rechtstreeks met het koper in de klem, anders was je wel aardig lang aan het priegelen achter ''Koning'' SR9600 ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Quote from: HTip on May  8, 2009, 21:39:55
Ik zal Annet wel tegenhouden als ze iets moois ziet :tongue2: ;D
Je weet idd maar nooit met vrouwen  :P
Ik vind het nog steeds knap dat Annet jou moest overtuigen voor de Jordan's  :biggrin:


Quote from: HTip on May  8, 2009, 21:39:55
Heb net het rack helemaal gedemonteerd omdat ik 4 nieuwe planken krijg. De planken hebben een fineerfout, dus mag ik ze ruilen. Dus de auto zal helemaal vol zijn op de terugweg.
Dat vertelde je al ja tijdens de M&G. Super service van BB&G  :biggrin:

Quote from: HTip on May  8, 2009, 21:39:55
Op de terugweg ook nog langs Raymen om 4 mooie RVS rekken op te halen voor de inmiddels redelijk grote BD-collectie :music:
Daar ben ik heel erg benieuwd na. Even een fotootje doen dus als je ze hebt(hangen)  :happy:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Fabian92

Haha, kan je beter een grote vrachtwagen meenemen ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

HTip

Quote from: celerontje on May  8, 2009, 21:55:32
Was je dan massief hout beloofd? :huh2:
Nope! Maar de planken hebben vlekken die je heel goed ziet als er een lamp op schijnt. En laat er nu precies boven mijn rack een spotje hangen :unsure: Het rack was snel gedemonteerd, in ieder geval sneller dan het opzetten ;)

Quote from: celerontje on May  8, 2009, 21:55:32
Gelukkig hebben heb je de luidsprekerkabels met pisangpluggen :D aangesloten en niet rechtstreeks met het koper in de klem, anders was je wel aardig lang aan het priegelen achter ''Koning'' SR9600 ;D
Locking bananas zijn inderdaad erg makkelijk in zo'n situatie. Geldt eigenlijk voor alle kables. De W&M kabels hebben ook een lockingmechanisme. Als je die los hebt, dan kunnen de kabels eenvoudig verwijderd worden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Madhouse on May  8, 2009, 22:44:18
Je weet idd maar nooit met vrouwen  :P
Ik vind het nog steeds knap dat Annet jou moest overtuigen voor de Jordan's  :biggrin:
;D Goed hè? De vraag blijft natuurlijk of ze me echt heeft moeten overtuigen :P

Quote from: Madhouse on May  8, 2009, 22:44:18
Dat vertelde je al ja tijdens de M&G. Super service van BB&G  :biggrin:
Alleen maar goede ervaringen met BB&G gehad. Prima dus!

Quote from: Madhouse on May  8, 2009, 22:44:18
Daar ben ik heel erg benieuwd na. Even een fotootje doen dus als je ze hebt(hangen)  :happy:
Dat zijn jullie onderhand toch wel gewend? Zal alleen niet snel zijn of misschien ook wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May  9, 2009, 06:56:08
Dat zijn jullie onderhand toch wel gewend? Zal alleen niet snel zijn of misschien ook wel ;)

Je camera staat naast je HT op statief! Dus dat moet wel lukken  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on May  9, 2009, 09:13:56
Je camera staat naast je HT op statief! Dus dat moet wel lukken  ;)

;D

Ik ga nu weg. Tot vanavond!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Anderhalf uur geleden thuisgekomen. Eerst nog wat gegeten en toen de F1 kwalificatie gekeken om te zien dat Ferrari nog steeds niets heeft geleerd van de fouten van dit seizoen :unsure:

Lange dag geweest, maar wel helemaal de moeite waard :thumbs-up: Een paar uur bij Bjorn geweest (Garmt was een weekendje weg), mooie stereo-opstelling met Linn en Wilson Benesch beluisterd. Daarna natuurlijk in de HT ruimte een demo gehad met de nieuwe projector en scherm van BB&G. Prachtig kamerbreed beeld op een curved screen met daarachter de speakers. In de hoek nog een DD18. Wat een bakbeest is dat :o :o :o Bjorn heeft een leuke demo gegeven met achtereenvolgens QoS, Tropic Thunder, Ratatouille en Baraka. Erg indrukwekkend allemaal...

Maar daar kwamen we natuurlijk niet voor...

De planken van het rack zijn omgeruild. Ze hebben ook lichte fineerfouten, echter veel minder dan de andere planken. De mooiste doen we als topplank, zodat het allemaal niet opvalt als het licht erop schijnt.

Het belangrijkste was natuurlijk het scherm. Bjorn en Garmt hadden het keurig ingepakt en nu was het alleen een kwestie van in de auto krijgen :unsure: Het was nog een leuke uitdaging, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Bjorn gaf nog wat uitleg over de montage en het ophangen en daarna namen we afscheid, hebben nog wat gegeten en daarna op weg naar Raymen.

Een uurtje later waren we bij Raymen voor de deur. Het was erg gezellig, want we hebben ruim 2 uur gekletst ;) De BD-racks stonden keurig gepoetst klaar voor transport. Die moesten er nog bij, maar ook dat paste nog. Toen de reis huiswaarts aanvaard en anderhalf uur later waren we thuis. Alles ligt nog in de auto. Geen puf meer gehad om het allemaal uit de auto te halen. Morgenvroeg ga ik dat meteen doen.

Foto's volgen zo snel mogelijk :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Laten we het over Ferrari idd maar niet hebben...(nou Massa deed het heel goed gelukkig)

Maar mooi dat alles goed is gegaan. De auto staat veilig in de garage met de spullen er in. Ik ben benieuwd  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raymen

Pfff wat een rit zeg..

Het was heel gezellig vanmiddag, en ik wens je succes met je rekken.

En als paulb er voor gaat ,kom ik zeker mee om al dat moois eens te zien.


Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

HTip

Quote from: Madhouse on May  9, 2009, 23:07:57
Laten we het over Ferrari idd maar niet hebben...(nou Massa deed het heel goed gelukkig)
Lijkt me inderdaad beter... Massa ging gelukkig een stuk beter ;)

Quote from: Madhouse on May  9, 2009, 23:07:57
Maar mooi dat alles goed is gegaan. De auto staat veilig in de garage met de spullen er in. Ik ben benieuwd  ;)
Ik heb toch even de auto uitgeladen en het scherm van de rol, plat op het kleed gelegd. Alles ligt klaar voor montage. Ga het morgen proberen te doen... Ik ben ook erg benieuwd :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Raymen on May  9, 2009, 23:15:59
Pfff wat een rit zeg..
Gelukkig was het niet druk en had ik het grootste deel al erop zitten. Ben de afstanden wel gewend, maar niet na zo'n drukke week ;)

Quote from: Raymen on May  9, 2009, 23:15:59
Het was heel gezellig vanmiddag, en ik wens je succes met je rekken.
Dank je! Vonden wij ook.

Quote from: Raymen on May  9, 2009, 23:15:59
En als paulb er voor gaat ,kom ik zeker mee om al dat moois eens te zien.
Je bent welkom. Ik hoop voor Paul dat zijn scherm snel verkocht wordt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Leuk weer een ritje NL. ;D
Zo kom je nog eens bij forumleden over de vloer. :hehe:

Succes met ophangen :bigsmile:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on May 10, 2009, 09:22:26
Leuk weer een ritje NL. ;D
Zo kom je nog eens bij forumleden over de vloer. :hehe:
Je moet eens weten hoeveel km ik al door NL en BE ben gereden ;D Is erg leuk om steeds meer forumleden te leren kennen :thumbs-up:

Quote from: tiptop on May 10, 2009, 09:22:26
Succes met ophangen :bigsmile:
Dank je!

Ik heb vanmorgen het scherm gemonteerd en het doek opgespannen. Is allemaal erg eenvoudig en goed gedocumenteerd. Alleen door de grootte is het toch niet eenvoudig in je eentje. Maar het is natuurlijk wel gelukt :P

Straks naar de beide moeders, dus ophangen zal vandaag niet meer lukken. Ik ga het scherm wel tijdelijk ophangen om het doek te laten uithangen. Ik heb ook een paar foto's gemaakt. Plaats ik natuurlijk hier, maar ik moet zo weg, dus daar moeten jullie nog even op wachten :P

De RVS BD-rekken van Raymen heb ik nog niet opgehangen, maar wel even gepast met BD-doosjes. Er passen in elk vak 10 normale BD-doosjes, maar 16 :o slimline (7mm) doosjes. Ik zit eraan te denken om alle BD's te vervangen door 7mm doosjes. Scheelt een hoop ruimte...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Gefeliciteer met je nieuwe scherm!
En weer een rondje NL gehad... :P
Helemaal afgepeigerd en tóch nog even verslag doen op het forum, klasse! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

MLCinema

Nu wachten we natuurlijk allemaal met smart op de foto's ;). Dat begrijp je natuurlijk als geen ander ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Fabian92

Super dat het scherm gelukt is, nu nog wachten op de foto's  ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty