Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

Dan ben ik al een uur aan het rijden.. ::) ;)

Quote from: Madhouse on April 25, 2009, 20:41:39
JOEPIE!!! Morgen 8:30uur in de auto naar Jan toe en dan door naar jou!

Ik wilde toch nog even het forum checken dus ben ik iets eerder mijn bed uit gestapt... :scaryshit:

Hey.. Die smiley bestaat nog niet zie ik.. :bigsmile:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Quote from: LittleNinja on April 26, 2009, 05:27:45
Dan ben ik al een uur aan het rijden.. ::) ;)

Ik wilde toch nog even het forum checken dus ben ik iets eerder mijn bed uit gestapt... :scaryshit:
Ik heb Senseo EXTRA DARK voor je gehaald O0 (maar het is inderdaad voor een zondag ongelofelijk vroeg op staan natuurlijk) >:D

Gaat helemaal goed komen vandaag. Philip tot straks!

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: LittleNinja on April 26, 2009, 05:27:45
Dan ben ik al een uur aan het rijden.. ::) ;)

Ik wilde toch nog even het forum checken dus ben ik iets eerder mijn bed uit gestapt... :scaryshit:

Hey.. Die smiley bestaat nog niet zie ik.. :bigsmile:
Quote from: Jean Sibelius on April 26, 2009, 07:11:58
Ik heb Senseo EXTRA DARK voor je gehaald O0 (maar het is inderdaad voor een zondag ongelofelijk vroeg op staan natuurlijk) >:D

Gaat helemaal goed komen vandaag. Philip tot straks!

Groeten, Jan


;D Ik heb slechts "Dark Roast", maar met weinig water kan je daar ook een hele sterke bak van maken 8)

Tot straks allemaal!!

P.S. Ik ben eigenlijk altijd rond deze tijd op :sleepy: ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Mogge!

LN staat zo voor de deur (maar ietsjes later dan gepland), dus de 1e pickup is bijna feit.
Tot straks :thumbs-up:

MLCinema

Hoop dat jullie geen file hebben gehad onderweg want het stond goed vast in belgie! Ben er net ook weer doorheen gecrost.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Part deux... oui oui!
Besté Fabiano, ze zijne nok bezigk!
Keduld!

Aan de andere kant, Philip heeft nu 2 laptops tot zijn beschikking, dus waarom niet even iets melden vanuit z'n HT?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Robbert54

die zitten nog met open ogen en mond naar zijn scherm te kijken natuurlijk
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sonic Circle

Nu geen tijd meer voor een uitgebreid verslag, want het is een lange dag geweest en ga zo mijn bed in duiken.

Philip het was ontzettend gezellig. Je hebt een prachtig HT waar duidelijk met heel veel liefde aan is gewerkt. Wat me vooral opviel is dat filmkijken in deze ruimte geweld(ad)ig gaaf is! Wat een vette sound en prachtig beeld. Onder andere U-571 en Cloverfield waren echt een belevenis.

Nog bedankt voor de gastvrijheid, het heerlijke avondeten en natuurlijk vooral de gezelligheid.

celerontje

U-571 op Blu-ray?
Die heeft inderdaad een heel lekker geluid, de surrounds zijn geen seconde stil!

Vind jij qua beeld en geluid Philip's HT beter dan je eigen? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

Zo... nog niet zolang thuis. Het was me een bijzondere dag!

De rit terug was behoorlijk afzien maar gelukkig met behulp van een appeltje heb ik het redelijk uit weten te houden.

Later meer maar ik ga nu echt uitloggen... letterlijk en figuurlijk!!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Goedemorgen allemaal,

Ook aan deze zijde momenteel (nog) niet de tijd om een uitgebreid verslag te schrijven, maar ik hierbij alvast: "ik vond het gisteren een zéér geslaagde dag!".
Zet een stel muziek en filmliefhebbers bij elkaar en zo'n dag vliegt letterlijk voorbij.

Qua gastvrijheid heeft Philip zich als geboren Nederlander een ware belg getoond :). We zijn in ieder geval helemaal niets tekort gekomen en het avondeten was O0
(ik stuur je nog een PM voor het recept) :D

Meteen vanaf de eerste seconden filmmateriaal is duidelijk hoe goed de HD1 is (afgesteld), héél mooi plaatje! (grappig dat sommige mensen deze projector al aan het werk hadden gezien)
Ben benieuwd als er straks een nieuw en beter scherm hangt (alhoewel het qua beeld niet zou hoeven) => maar je gaf zelf al aan dat een iets groter beeld wel prettig zou zijn.

Film kijken in deze ruimte is super! De set-up weet goed raad met broekpijp verplaatsende films zoals U-571, maar film kijken in het algemeen is sowieso zéér verslavend.
Natuurlijk heb ik ondertussen mijn ogen goed de kost gegeven voor mijn eigen plannen en jouw opmerkingen over het plafond hebben me toch aan het denken gezet.

Vanaf deze maak ik graag gebruik van je aanbod om nog eens terug te komen als straks de akoestische maatregelen voor het laag in de ruimte zijn aangebracht.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sonic Circle

Quote from: celerontje on April 27, 2009, 00:17:42
U-571 op Blu-ray?
Die heeft inderdaad een heel lekker geluid, de surrounds zijn geen seconde stil!

Het was op DVD. Ook die versie was volop genieten.

QuoteVind jij qua beeld en geluid Philip's HT beter dan je eigen? :D

Welke ik beter vind? Dat vind ik helemaal niet belangrijk. Wat ik belangrijker vind is dat we beiden heel erg blij zijn met ons HT.

Iets wat ik graag wilde 'leren' uit zijn set is hoeveel verschil HD-audio kan maken. En daar is voor mij uit gebleken dat je net een paar lagen meer detail kunt verwachten bij HD-audio tracks. Hoor je een een standaard DTS en HD-audio track niet direct na elkaar dan zal het misschien wat minder duidelijk opvallen. Nu we de mogelijkheid hadden om dit wel te doen viel bij bv The Dark Knight toch duidelijk op dat er meer detail in het geluid aanwezig was.

Fabian92

Quote from: Sonic Circle on April 27, 2009, 09:26:26
Het was op DVD. Ook die versie was volop genieten.

Welke ik beter vind? Dat vind ik helemaal niet belangrijk. Wat ik belangrijker vind is dat we beiden heel erg blij zijn met ons HT.

Iets wat ik graag wilde 'leren' uit zijn set is hoeveel verschil HD-audio kan maken. En daar is voor mij uit gebleken dat je net een paar lagen meer detail kunt verwachten bij HD-audio tracks. Hoor je een een standaard DTS en HD-audio track niet direct na elkaar dan zal het misschien wat minder duidelijk opvallen. Nu we de mogelijkheid hadden om dit wel te doen viel bij bv The Dark Knight toch duidelijk op dat er meer detail in het geluid aanwezig was.

Ik vraag mij dan meestal af met die HD-audio tracks, als je ze nu zo gaat vergelijken naast elkaar, dan hoor je het verschil wel zeg je. Iets meer detail. Maar als je nou gaat zitten en iemand zet de film aan en kiest bijv óf DTS óf DTS-HD, dan lukt het je waarschijnlijk niet om te zeggen of het nou DTS of DTS-HD is. Dus heel eerlijk gezegd, zie ik heb nut van DTS-HD (nog) niet in. Het is natuurlijk leuk meegenomen dat het geluid weer iets beter is, maar volgens mij is het toch vooral voor receivers een marketing dingetje.  :angel:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

LittleNinja

Daar wil ik wel op inhaken..

Wanneer je, zoals veel mensen op dit forum, op zoek bent naar allerlei verbeteringen in het geluid en dit tracht te realiseren met andere kabels enzovoort enzovoort... dan is het overslaan van HD audio niet echt logisch. Het geeft dus wel een aangename verandering in het geluid. Maar eerlijk is eerlijk: de verwachtingen kunnen wel eens groter uitpakken dan de realiteit. Ofwel: "cognitieve disonantie" ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Goede morgen allen!

Ook ik heb een super dag gehad gisteren. Philip dank voor je gastvrijheid en zorg voor de dag. Wij hebben met z'n 4en erg genoten van je HT. Het was echt een ware belevenis en je hebt een erg mooi en geweldadig HT. Kortom een super dag, en een lekkere macaronie schotel waar je het recept maar eens van moet sturen  :P

Een uitgebreid verslag komt waarschijnlijk van onze Reporter/Interviewer LittleNinja... De aanvullingen van mij zullen volgen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Jullie hebben het dus wel naar jullie zin gehad, begrijp ik? ;D
Ik baal er nog steeds van dat we tijdens M&G part one, The Dark Knight er niet in hebben gehad, want die openingscene is echt om te kwijlen... :P
Maargoed, die zie ik nog wel een keertje als het Stewart scherm hangt! :D

Over U-571 gesproken, is deze film echt een broekspijp-wapperaar?
Ik heb zelf de USA BD, er zit inderdaad heel veel laag in, maar zo heftig als The Dark Knight en Iron Man zijn, is ie niet.
Maar misschien is de DVD anders gemixt?
Nouja, Philip en ik gaan nog wel eens een keer een 1:1 vergelijking doen, toch Philip? ;D

Nou moet ik toch even naar een uiterst serieus punt: :dry:
Hoe ging het met de gordijnen?
Hoe vaak zijn ze open en dicht geweest en leidde het niet tot onderlinge meningsverschillen? :-\
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Enkel LittleNinja heeft zijn kungfu-gordijn-technieken  :ph34r: op de Marantz AB losgelaten om de gordijnen niet te laten doen wat hij wel wilde.
Uiteindelijk schoot HTip te hulp.

We waren eerlijk gezegd te druk met het rechttrekken van onze broekpijpen tussen de stukken film door. Wat een geweld.
En ja, U-571 was gruwelijk, de stukken waarin de dieptebommen losgelaten werden hadden een gigantische impact in de ruimte. Nog meer als TDK.

celerontje

Haha, uiteindelijk kon ik de gordijnen prima bedienen, alleen moest Philip wel even uitleggen welk knopje wat deed, maar daarna:
BWWWWWWWWWWWT PWWWWWWTTT BWWWWWWWTTT ;D

Quote from: Sonic Circle on April 27, 2009, 11:32:41
We waren eerlijk gezegd te druk met het rechttrekken van onze broekpijpen tussen de stukken film door. Wat een geweld.
En ja, U-571 was gruwelijk, de stukken waarin de dieptebommen losgelaten werden hadden een gigantische impact in de ruimte. Nog meer als TDK.
Philip heeft natuurlijk ook een veel betere installatie dan ik.
Voortaan neem ik dus bij elke M&G de USA BD van U-571 mee, die is toch regiovrij (anders kan ik hem ook niet afspelen ;D )
Ik vond 'm hier al super klinken, laat staan in een top HT!

Wat ook een mooie ervaring is:
Philip's HT is akoestisch vrij dood, door lage nagalm, maar als je een goede surroundtrack opzet, komt alles helemaal tot leven, erg leuke ervaring!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

Quote from: Sonic Circle on April 27, 2009, 11:32:41
Enkel LittleNinja heeft zijn kungfu-gordijn-technieken  :ph34r: op de Marantz AB losgelaten om de gordijnen niet te laten doen wat hij wel wilde.
Uiteindelijk schoot HTip te hulp.

...

Hoho! Even iets rechtzetten. Ik heb de gordijnen niet getracht te bedienen. Ze stonden prima op dat moment en wijzigingen waren dan ook niet op hun plaats. Alleen de bediening van de apparatuur en dat ging meteen prima. Enige uitzondering was de overschakeling naar de SMS-1 waar ik eigenlijk niets mee wilde.

Ik heb Philip hier trouwens niet meer gezien... Is hij toch geschrokken van deze bonte verzameling van verschillende zielen?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Quote from: LittleNinja on April 27, 2009, 13:00:13
Hoho! Even iets rechtzetten. Ik heb de gordijnen niet getracht te bedienen. Ze stonden prima op dat moment en wijzigingen waren dan ook niet op hun plaats. Alleen de bediening van de apparatuur en dat ging meteen prima. Enige uitzondering was de overschakeling naar de SMS-1 waar ik eigenlijk niets mee wilde.

Ik heb Philip hier trouwens niet meer gezien... Is hij toch geschrokken van deze bonte verzameling van verschillende zielen?

Ben er bang voor   ???
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Hij leeft nog wel, hij is nog heel even online geweest om middernacht...

Ik wacht trouwens met smart op een verslag...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Quote from: LittleNinja on April 27, 2009, 13:00:13
Hoho! Even iets rechtzetten. Ik heb de gordijnen niet getracht te bedienen. Ze stonden prima op dat moment en wijzigingen waren dan ook niet op hun plaats. Alleen de bediening van de apparatuur en dat ging meteen prima. Enige uitzondering was de overschakeling naar de SMS-1 waar ik eigenlijk niets mee wilde.

En het stukje met 4:3 weergave dan? Volgens mij hingen de gordijnen toen net te ver dicht.
Kan het ook mishebben, niet gelijk op je teentjes getrapt zijn jij. Je bediende HTip zijn set met verve terwijl hij aan het koken was 8).