Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: Madhouse on March 25, 2009, 09:12:47
Mij maakt het niet uit hoe laat/vroeg we het maken. Ik moet waarschijnlijk de maandag daarna ook gewoon werken en moet 2 uur rijden. Maar een beetje muziek kijken/luisteren en een film is voor mij goed. Voor de rest kletsen enzo  8)
Dan moeten we het niet al te laat maken. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat je maandag op het werk niets waard bent >:D

Hieronder staat het programma wat ik opgesteld had voor M&G part I. Enige verschil is dat ik voor M&G part II meer demotracks vantevoren zal hebben uitgezocht. Verder kan het dezelfde indeling zijn...

Quote from: HTip on February 11, 2009, 23:09:18
15:00 Saying Haai en SACD en DVD-A
15:45 Listen Up! en Adrenaline Rush :o
16:00 DVD vs BD / BD 2-the-max
16:30 BD 2-the-max
17:30 Food!
18:00 Speelfilm: King Arthur op BD
20:30 blablabla
20:50 Vertrek

:biggrin:

Kijk maar wat jullie willen opnemen in het programma en hoe laat de M&G mag beginnen. Maakt mij niet zoveel uit. Ik hoef niet te rijden ;) Laat maar wat weten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik moet wel zeggen dat tijdens M&G 1, we een uur hebben gekletst in de keuken/woonkamer. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on March 25, 2009, 22:45:36
Ik moet wel zeggen dat tijdens M&G 1, we een uur hebben gekletst in de keuken/woonkamer. ;)
Jullie waren ook bijna een uur vroeger ;) En je wilde toch Annet ook nog even zien :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: celerontje on March 25, 2009, 22:45:36
Ik moet wel zeggen dat tijdens M&G 1, we een uur hebben gekletst in de keuken/woonkamer. ;)

Dat is ook het leukste gedeelte  ;)


Quote from: HTip on March 25, 2009, 22:56:59
Jullie waren ook bijna een uur vroeger ;) En je wilde toch Annet ook nog even zien :P

Wij hoeven Annet niet te zien hoor, als het gordijn er maar hangt is alles goed  :biggrin:
Wat een vergelijking weer zeg  :blink:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on March 26, 2009, 08:16:28
Dat is ook het leukste gedeelte  ;)
Absoluut!

Quote from: Madhouse on March 26, 2009, 08:16:28
Wij hoeven Annet niet te zien hoor, als het gordijn er maar hangt is alles goed  :biggrin:
Wat een vergelijking weer zeg  :blink:
;D Inderdaad, mijn lieve vrouwtje vergelijken met een gordijn ::) :crazy: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Zag er goed uit op de foto Philip. Goed idee van Celerontje en mooi uitgewerkt weer van jou (En Toine natuurlijk). 8)

Quote from: Madhouse on March 26, 2009, 08:16:28

Wij hoeven Annet niet te zien hoor, als het gordijn er maar hangt is alles goed  :biggrin:
Wat een vergelijking weer zeg  :blink:

Dat zeg je nu ::) Wacht maar totdat je haar gezien hebt ;D :tounge: :angel:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Jean Sibelius

#3406
Hoi Philip,

Het programma zou wat mij persoonlijk betreft wel wat vroeger mogen starten ;). Verder lijkt het me óók leuk om gewoon wat muziek te (be)luisteren.

Verder geen specifieke wensen (ben natuurlijk wel erg benieuwd naar de gordijnen) >:D

Groeten, Jan

[EDIT]: EN Annet natuurlijk!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: tiptop on March 26, 2009, 19:47:23
Zag er goed uit op de foto Philip. Goed idee van Celerontje en mooi uitgewerkt weer van jou (En Toine natuurlijk). 8)
Thanks! Inderdaad goed idee van celerontje. Is zoals gezegd de basis geweest voor het huidige ontwerp. Als alles goed gaat gaan we dit weekend beginnen met de realisatie ervan...

Toine heeft genoeg gegevens om een nieuw ontwerp te maken. Binnen nu en 2 weken heeft hij het klaar en weten we ook wat het effect zal zijn op de laagabsorptie. Ben erg benieuwd...

Quote from: tiptop on March 26, 2009, 19:47:23
Dat zeg je nu ::) Wacht maar totdat je haar gezien hebt ;D :tounge: :angel:
;D :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Jean Sibelius on March 26, 2009, 20:58:55
Hoi Philip,

Het programma zou wat mij persoonlijk betreft wel wat vroeger mogen starten ;). Verder lijkt het me óók leuk om gewoon wat muziek te (be)luisteren.

Verder geen specifieke wensen (ben natuurlijk wel erg benieuwd naar de gordijnen) >:D

Groeten, Jan

[EDIT]: EN Annet natuurlijk!

:P >:D

Is goed Jan. Ik maak er wel wat van. Ik neem aan dat jullie ook eigen muziek meenemen, zodat je vergelijkingsmateriaal hebt. Roy moet denk ik het langste rijden, dus ik wil voorstellen dat hij bepaalt hoe laat we beginnen. We maken het niet te laat vanwege het moeten werken op maandag ::) ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

#3409
Quote from: HTip on March 26, 2009, 22:02:49
:P >:D

Is goed Jan. Ik maak er wel wat van. Ik neem aan dat jullie ook eigen muziek meenemen, zodat je vergelijkingsmateriaal hebt. Roy moet denk ik het langste rijden, dus ik wil voorstellen dat hij bepaalt hoe laat we beginnen. We maken het niet te laat vanwege het moeten werken op maandag ::) ;)

Ik doe er ongeveer 2 uur over om daar te komen (met navigatie). Het maakt mij niet zoveel uit hoe laat we beginnen en eindigen. Als ik 's avonds om 0.00uur thuis ben dan functioneer ik de volgende dag ook wel op mijn werk  ;) (als er niets uitvalt  :laugh:)

Hoe laat zijn jullie de vorige keer begonnen en gestopt?


Ik neem alleen Seal mee, de rest wat ik mee wilde nemen heb je zelf ook!  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: Madhouse on March 27, 2009, 18:22:39
Ik doe er ongeveer 2 uur over om daar te komen (met navigatie). Het maakt mij niet zoveel uit hoe laat we beginnen en eindigen. Als ik 's avonds om 0.00uur thuis ben dan functioneer ik de volgende dag ook wel op mijn werk  ;) (als er niets uitvalt  :laugh:)
;D LOL ;D

Quote from: Madhouse on March 27, 2009, 18:22:39
Hoe laat zijn jullie de vorige keer begonnen en gestopt?
Vorige keer zijn we rond 14.30 begonnen en rond 21.30 gestopt. Kon ook echt niet later anders had celerontje zijn trein in Utrecht :o niet gehaald ;D Begintijd maakt mij ook niet zoveel uit, zolang Annet maar kan uitslapen en rustig wakker worden >:D

Quote from: Madhouse on March 27, 2009, 18:22:39
Ik neem alleen Seal mee, de rest wat ik mee wilde nemen heb je zelf ook!  :biggrin:
Mooi! Mijn BD collectie is een beetje uit de hand gelopen ::) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ik zeg dan een uurtje of 12 a 13 beginnen en wel zien waar we eindigen? Ben niet zo gebonden aan tijd.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Quote from: Madhouse on March 28, 2009, 08:30:52
Ik zeg dan een uurtje of 12 a 13 beginnen en wel zien waar we eindigen? Ben niet zo gebonden aan tijd.
Zou óók mijn voorkeur hebben :) (er valt tenslotte genoeg te bekijken, te beluisteren en te ouwehoeren)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Madhouse on March 28, 2009, 08:30:52
Ik zeg dan een uurtje of 12 a 13 beginnen en wel zien waar we eindigen? Ben niet zo gebonden aan tijd.
Quote from: Jean Sibelius on March 28, 2009, 08:46:37
Zou óók mijn voorkeur hebben :) (er valt tenslotte genoeg te bekijken, te beluisteren en te ouwehoeren)
Is prima! Hebben we lekker lang de tijd :P
Mag ook nog eerder, maar dat zien we tegen die tijd wel.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on March 28, 2009, 06:42:51
Mooi! Mijn BD collectie is een beetje uit de hand gelopen ::) ;D

De mijne begint ook gestaag te groeien, gisteren weer 6 nieuwe bijgekomen. Ik heb de Matrix Triologie gekocht op BD terwijl de DVD versie nog ingepakt zit in plastic...
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Quote from: Kamidioblitz on March 28, 2009, 11:11:11
De mijne begint ook gestaag te groeien, gisteren weer 6 nieuwe bijgekomen. Ik heb de Matrix Triologie gekocht op BD terwijl de DVD versie nog ingepakt zit in plastic...
Mooie box 8) De films die ik nu heb krijg ik niet eens bekeken voor de winter ::) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Ik heb er ook al twee :o ;D

maar ik heb nog geen speler ;)

Die bd80 van panasonic is idd interessant Philip. :)
Maar eerst nog even wachten om te kijken wat de CA doet. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on March 28, 2009, 18:09:57
Ik heb er ook al twee :o ;D

maar ik heb nog geen speler ;)

Die bd80 van panasonic is idd interessant Philip. :)
Maar eerst nog even wachten om te kijken wat de CA doet. :)
Ik had ook BD's eerder dan de speler ::) Lijkt wel de beste volgorde ;D

BD80 is inderdaad een goed alternatief voor jou. De CA past natuurlijk beter bij je set. Moeilijk, moeilijk, moeilijk... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag het gewijzigde ontwerp voor de projectiewand van Toine ontvangen. Ik had het pas over 2 weken verwacht :o

In de basis is het ontwerp hetzelfde met 6 apart getunede ruimtes. Echter omdat de diepte max. 30 cm kan zijn, heeft Toine een combinatie van paneel- en lattenabsorbers toegepast. De laatste zijn effectiever als basstrap. Volgens Toine zijn berekeningen kunnen we effectieve absorptie vanaf 50Hz verwachten. Dat zou een enorme verbetering zijn met nu!!

Een lattenabsorber is wel moeilijker te bouwen dan een paneelabsorber, maar de documentatie van Toine is zo duidelijk dat ik het wel mogelijk acht. De lattenabsorbers komen aan weerszijden van het nieuwe scherm.

Het hele ontwerp richt zich met name op het probleemgebied wat na de laatste meting duidelijk is geworden.


Zoals jullie kunnen zien begint ons laagprobleem bij 160 Hz. Het teveel aan nagalm tussen 1.2 en 5kHz is opgelost met het vloerkleed en de gordijnen (Ja, die hebben ook een akoestische werking ;))

De afstemmingsfrequenties van de nieuwe projectiewand lopen van 70-125 Hz, waarbij de basstraps reeds vanaf 50Hz hun werk gaan doen. De bouw zal niet eenvoudig zijn, dus daar begin ik pas aan na M&G part II, maar ik ben wel erg benieuwd naar het resultaat.

Nooit gedacht dat ik de projectiewand helemaal opnieuw ging doen, maar met de winst die we mogelijk gaan behalen in het laag is het me de inspanning meer dan waard :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Kijk aan, dat zal een grote verbetering opleveren.
Onder de 50 HZ minder demping is niet zo erg met muziek.
Het laag van films gaat toch via de ge-EQde sub, die in je huidige situatie ook prima klinkt. :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on March 28, 2009, 20:13:31
Kijk aan, dat zal een grote verbetering opleveren.
Onder de 50 HZ minder demping is niet zo erg met muziek.
Zou leuk zijn als ik muziek Pure Direct kan spelen. Met sub is het ook goed te doen, maar dan haal ik niet het beste uit mijn speakers.

Quote from: celerontje on March 28, 2009, 20:13:31
Het laag van films gaat toch via de ge-EQde sub, die in je huidige situatie ook prima klinkt. :smile:
Vind ik ook, maar met de basstraps zal ik ook met films profijt hebben. De EQ zal dan ook helemaal opnieuw moeten worden ingesteld ::) ;)

Kan eigenlijk niet wachten met dit gaan doen, maar dan moet ik het af zijn voor de 26e en dat kan ik niet garanderen, dus moet het wachten.

BTW: Ik kan het scherm waarschijnlijk over ca. 2 weken ophalen. Spannend!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Weet je nu hoe je het hele EQ gebeuren aanpakt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on March 28, 2009, 22:22:59
Weet je nu hoe je het hele EQ gebeuren aanpakt?
De fase en polariteit veranderen niet. Ik denk overigens niet dat ik opnieuw hoef te beginnen. Het zou best kunnen dat wat nu gedempt is, dat dat wat minder mag. Ik zie het wel als ik zover ben. En anders is Bjorn er nog om wat tips te vragen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Quote from: HTip on March 28, 2009, 18:20:13
Een lattenabsorber is wel moeilijker te bouwen dan een paneelabsorber, maar de documentatie van Toine is zo duidelijk dat ik het wel mogelijk acht. De lattenabsorbers komen aan weerszijden van het nieuwe scherm.

De bouw zal niet eenvoudig zijn, dus daar begin ik pas aan na M&G part II, maar ik ben wel erg benieuwd naar het resultaat.
Goed nieuws!!!

Ik denk dat we ongeveer tegelijkertijd aan de bouw van deze dingen gaan beginnen, dus laten we afspreken dat we veel foto's posten op het forum, dan kunnen we van elkaar leren ;D

Maar zoals je zelf al schrijft: de documentatie van Toine laat weinig aan de verbeelding over, dus dat moet goed komen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Jean Sibelius on March 29, 2009, 08:00:35
Ik denk dat we ongeveer tegelijkertijd aan de bouw van deze dingen gaan beginnen, dus laten we afspreken dat we veel foto's posten op het forum, dan kunnen we van elkaar leren ;D
Da's toevallig. Lijkt me erg handig dat we van elkaar kunnen leren. Foto's zijn in mijn topic bijna een must. Als ik ze niet maak of plaats dan wordt ik daar wel vriendelijk om gevraagd ;D

Quote from: Jean Sibelius on March 29, 2009, 08:00:35
Maar zoals je zelf al schrijft: de documentatie van Toine laat weinig aan de verbeelding over, dus dat moet goed komen.
Voordat ik de instructiehandleiding had gelezen en de foto's gezien leek het me erg moeilijk, maar nu weet ik dat het goed te doen is. Is niet eenvoudig, maar dat was de paneelabsorber ook niet...

Heb aan Toine nog gevraagd wat het resultaat van de nieuwe projectiewand zou worden. Hij kan helaas niet een simulatie doen met de gegevens die hij nu heeft (daarvoor zou een nieuwe meting moeten worden gedaan), maar kon wel berekenen wat het verschil was met de laatste grafiek.

Samenvatting van het antwoord van Toine:
Quote
De lattenabsorber heeft een hoger rendement dan de paneelabsorber. Vanwege de afstemming op 100Hz is er in theorie nog effectieve absorptie op 50Hz te verwachten. De laagst afgestemde paneelabsorber is afgestemd op 70Hz en ook daarvan is te verwachten dat er nog bruikbare absorptie rond 50Hz is. Al met al betekent dit dat er duidelijk wat meer echte laagabsorptie te verwachten is van deze nieuwe projectiewand, ook omdat de oorspronkelijk wand geen echte absorptie onder 80Hz opleverde door de geringere diepte.

Duidelijk zal wel zijn dat er beduidend meer laagabsorptie mogelijk is geworden:
- op 40Hz is er 0,5 seconde van de nagalmtijd afgehaald (dit is naar alle waarschijnlijkheid iets te rooskleurig, maar zelfs de helft zou al heel netjes zijn!)
- op 50Hz is er 0,2 seconde van de nagalmtijd afgehaald (dit zou wel kunnen kloppen, net als de verdere prognoses hieronder)
- op 63Hz 0,13s er af
- op 80Hz 0,04s er af (vanaf hier zal de absorptie sterk gelijken op het oude ontwerp)
- op 100Hz 0,02s er af
- op 125Hz is de absorptie gelijk aan het oude ontwerp.
Wat mij betreft is dit een winst die de moeite waard is, maar zoals gezegd kan ik niet voorspellen of het genoeg zal zijn...

Nagalmgrafieken voor en na...




Lijkt me duidelijk dat als we dit kunnen bereiken dat we helemaal happy zijn :thumbs-up:

Deze week gaan we de diffusers ophangen. Had nog een vraag gesteld aan Toine over de beste plaats en wat allemaal wel en niet mag. Dat weet ik nu, dus we kunnen het ontwerp gaan uitvoeren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive