Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: celerontje on February 19, 2009, 14:04:14
Trouwens, over vanavond gesproken:
Die Dolby processor kampt weer met problemen, maar we gaan hoe dan ook draaien, met geluid!
Quote from: celerontje on February 19, 2009, 14:42:54
Jaja... :wacko: ;)

Ik zit maar te hopen dat vanavond alles goed gaat met het geluid...

Dat hoop ik ook voor je. Veel succes vanavond :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Quote from: celerontje on February 19, 2009, 14:42:54
Jaja... :wacko: ;)

Ik zit maar te hopen dat vanavond alles goed gaat met het geluid...

Je hebt nog een paar uur om te oefenen ;) 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Ik ben er pas rond 6 uur, maar ik neem aan dat 't wel gefixt wordt.
We kunnen nog altijd de zekering een beetje saboteren, zodat ie er niet weer uitklapt, of gewoon een zekering met een hoger amperage erin.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Precies, sabotage dus. ;D
Alleen zit deze zekering ingestoken in zo'n dopje, dus een draadje gaat iets lastiger.
De zekering inwikkelen in aluminiumfolie kan ook.

Wat ook zou kunnen is dat reparateur een keertje zekering met een te lage waarde in het apparaat heeft gestoken.
Ik zal eens Googlen wat het moet zijn.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

't Is gelukt hoor, het werkte allemaal.
Helaas had de film wel af en toe wat kabels, maar die zaten er al op.

Ik neem foto's mee, Philip!
En nee, ze komen niet op het forum! :tongue2:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 19, 2009, 23:56:16
't Is gelukt hoor, het werkte allemaal.
Helaas had de film wel af en toe wat kabels, maar die zaten er al op.

Ik neem foto's mee, Philip!
En nee, ze komen niet op het forum! :tongue2:
Leuk voor je dat de avond geslaagd was :thumbs-up: We kunnen de foto's kijken terwijl we naar muziek luisteren ;)

Heb je een SD(HC)-card?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on February 20, 2009, 07:39:10
Leuk voor je dat de avond geslaagd was :thumbs-up: We kunnen de foto's kijken terwijl we naar muziek luisteren ;)

Heb je een SD(HC)-card?
't Zijn niet zoveel foto's hoor.
Ik neem ze mee op een normaal SD kaartje, zowel in 1080 resolutie als in de originele.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Nog meer goed nieuws:
PotC box is binnen, uit Belgie welteverstaan! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 20, 2009, 11:32:02
't Zijn niet zoveel foto's hoor.
Ik neem ze mee op een normaal SD kaartje, zowel in 1080 resolutie als in de originele.
OK!

Quote from: celerontje on February 20, 2009, 13:38:37
Nog meer goed nieuws:
PotC box is binnen, uit Belgie welteverstaan! ;D
Zeker goed nieuws 8) Zorg er wel voor dat je ze niet in de trein laat staan morgenochtend ;D

Welke BD's neem je mee?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik bel je vanavond nog even, dan praten we de laatste dingetjes nog even door.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 20, 2009, 15:24:37
Ik bel je vanavond nog even, dan praten we de laatste dingetjes nog even door.
Kan wat mij betreft ook via MSN ;) Hoe laat?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Heren, even succes gewenst morgen! Dat het maar een geslaagde M&G mag worden!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Hoop ik ook, ik heb net al mijn spullen ingepakt, de laatste uitdraaien gemaakt, foto's op 1080 pixels hoog gescaled en op SD kaartje gezet. :smile:
Dus klaar voor de lange tocht...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

We zijn er zo hoor.

Ik heb mijn zwaailamp al op het dak gezet, lachgas in de tank gedaan, dus... ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Nou, we moesten toch wat snel zijn. Jij hebt 3x potc mee dus dat duurt wat.  :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Zo zwaar is die PotC box niet hoor! ;D
Wacht maar tot je morgen die 35mm rollen op de foto ziet, die zijn pas zwaar! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: Madhouse on February 20, 2009, 22:16:31
Heren, even succes gewenst morgen! Dat het maar een geslaagde M&G mag worden!  ;)
Bedankt! Gaat wel lukken denk ik :thumbs-up:

Quote from: celerontje on February 20, 2009, 22:22:23
Hoop ik ook, ik heb net al mijn spullen ingepakt, de laatste uitdraaien gemaakt, foto's op 1080 pixels hoog gescaled en op SD kaartje gezet. :smile:
Dus klaar voor de lange tocht...
Quote from: tiptop on February 20, 2009, 23:00:13
We zijn er zo hoor.

Ik heb mijn zwaailamp al op het dak gezet, lachgas in de tank gedaan, dus... ;D
Quote from: celerontje on February 20, 2009, 23:09:27
Ehhh, wat ben jij van plan? ;D
Quote from: tiptop on February 20, 2009, 23:10:53
Nou, we moesten toch wat snel zijn. Jij hebt 3x potc mee dus dat duurt wat.  :P
Quote from: celerontje on February 20, 2009, 23:13:47
Zo zwaar is die PotC box niet hoor! ;D
Wacht maar tot je morgen die 35mm rollen op de foto ziet, die zijn pas zwaar! :o
;D Als jullie maar veilig aankomen. Dat is het belangrijkste ;)

Goeie reis en tot morgen.

Truste!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Gisteren M&G (part I) geweest...

Was erg leuk om met tiptop (was al eens bij hem geweest) en celerontje te genieten van muziek en film. Ik zal niet te veel vertellen, want celerontje wilde een verslagje schrijven.

Eén ding kan ik wel zeggen. Dankzij de vergelijking tussen DVD en BD is de DV9600 beter afgesteld. Hierdoor is het beeld minder gesatureerd en zijn de kleuren (met name fleshtones) natuurlijker. De instellingen hadden we rechtstreeks overgenomen van de DV9500, maar de DV9600 heeft een paar extra instellingen die we hadden ingesteld met de DVD van LOTR. Volgens Bjorn is dat geen goede DVD om dit soort instellingen te doen, dus ik denk dat we daarmee de instellingen van de DV9600 niet goed hebben gedaan. De instellingen die we hebben aangepast zijn DNR en CNR, resp. ruisonderdrukking van helderheid en kleur. Die stonden beide te hoog. We gaan nog wel een paar tests met DVD doen, maar Transformers op DVD was erg prettig om naar te kijken...

Wat ook gebleken is dat de DV9600 een erg gevoelig loopwerk heeft. Soms slaat een SACD of DVD-A gewoon over of stopt er volledig mee. Waar het precies aan ligt weet ik niet. Dat ga ik nog nader onderzoeken...

Samengevat een erg geslaagde M&G, die op 26 april een vervolg krijgt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Ik ben erg benieuwd naar het verslag :).

Mijn ervaring is dat dit soort M&G's altijd gunstig zijn voor de uiteindelijke setting van de opstelling, want iedereen gaat lekker kritisch kijken en luisteren, wat altijd wel weer wat verbeteringen en tips oplevert ;)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Ook goeiemorgen, pffff, 's nachts in de trein zitten, 't is waar eens mens zin in heeft. ;D
Ik zal beginnen met het verslag, komt vanmiddag nog online! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: Jean Sibelius on February 22, 2009, 12:25:39
Ik ben erg benieuwd naar het verslag :).

Mijn ervaring is dat dit soort M&G's altijd gunstig zijn voor de uiteindelijke setting van de opstelling, want iedereen gaat lekker kritisch kijken en luisteren, wat altijd wel weer wat verbeteringen en tips oplevert ;)

Groeten, Jan

Klopt helemaal! Het delen van ervaringen is altijd erg leuk om te doen. Ik sta er ook volledig voor open, want iedereen heeft zo zijn eigen beleving en dat is alleen maar goed. Als je set daardoor ook nog verbetert is dat helemaal te gek :thumbs-up: Tiptop weet heel erg goed uit te leggen wat hij hoort en ziet (of juist niet) en celerontje weet ontzettend veel van de apparatuur. Was een goede uitgebalanceerde groep ;D

Dat verwacht ik ook natuurlijk ook van M&G part II ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on February 22, 2009, 13:19:37
Ook goeiemorgen, pffff, 's nachts in de trein zitten, 't is waar eens mens zin in heeft. ;D
Ik zal beginnen met het verslag, komt vanmiddag nog online! :smile:


Gelukkig heb je je trein gehaald :thumbs-up: Je zal best wel moe zijn geweest na zo'n lange dag ;)

Ik ben, net als Jan, benieuwd wat je gaat schrijven 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive