Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: tiptop on February 12, 2009, 19:49:42
Ik kom vooral voor jou, Celerontje en een leuke film in een fantastische setting. :)
:wub:

Quote from: tiptop on February 12, 2009, 19:49:42
Dus King Arthur is prima en muziek ook. Welke daar komen we bij jou wel uit denk ik. ;)
Het schema heb ik alleen voorgesteld zodat we iets van een leidraad hebben als we alles willen geprobeerd hebben. De rest verzinnen we wel als jullie hier zijn ;)

Quote from: tiptop on February 12, 2009, 19:49:42
Het hangt sowieso van mijn stemming af wat ik op dat moment mooi vind. :yinyang:
Geldt voor mij ook :colgate:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb een nieuwe configuratie voor mijn AB gemaakt. Alle nieuwe apparaten zitten erin en het menu/helpsysteem met macro's is volledig aangepast. Leuk detail... Ik heb een geanimeerd gordijn gemaakt ;)

Zo gauw ik weer beter ben kan ik alles gaan testen. Ik hoop dat de codes allemaal werken, want die komen allemaal van remotecentral.com.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on February 13, 2009, 16:31:00
Heb een nieuwe configuratie voor mijn AB gemaakt. Alle nieuwe apparaten zitten erin en het menu/helpsysteem met macro's is volledig aangepast. Leuk detail... Ik heb een geanimeerd gordijn gemaakt ;)

Zo gauw ik weer beter ben kan ik alles gaan testen. Ik hoop dat de codes allemaal werken, want die komen allemaal van remotecentral.com.

Zie je dat ziek zijn soms wel nuttig is  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Een impressie van de werking van de AB configuratie...

Gordijn animatie 8)


Hoofdmenu en snelmenu naar verschillende apparaten


Film kijken


Muziek luisteren


Nu alleen hopen dat ook alles werkt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Whahahah, geweldig, die gordijnanimatie! ;D
Welke knoppen heb je eigenlijk geprogrammeerd voor de BD speler?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Alle knoppen hebben een plekje gekregen. Ik heb de bediening gescheiden in standaard en "expert". Als je niets met instellingen moet, dan heb je daar niets te zoeken. Dat geldt trouwens voor alle apparaten ;)

Standaardmode


"Expert"-mode


Daarnaast heb ik natuurlijk ook alle harde knoppen gebruikt voor het menu, volume en tracks...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

#2684
Erg mooi en handig, alleen even een vraagje:
Waar is in het BD menu de Pop-up menu knop?
Deze zit zeker op één van de echte knoppen op het apparaat zelf?

Stel je wilt een film kijken, hoe gaat het inschakelen van alle apparaten dan in z'n werk?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: Jean Sibelius on February 13, 2009, 19:12:34
Mooi stukje arbeid ;D. Ziet er gaaf uit zo!
Quote from: tiptop on February 13, 2009, 20:01:21
Ziet er fantastisch uit Philip. 8)
Quote from: celerontje on February 13, 2009, 20:48:57
Erg mooi en handig
Thanks guys! Of het handig is moet ik nog testen, maar ik heb maximale gebruikersvriendelijkheid in gedachten gehad ;)

Quote from: celerontje on February 13, 2009, 20:48:57
alleen even een vraagje:
Waar is in het BD menu de Pop-up menu knop?
Deze zit zeker op één van de echte knoppen op het apparaat zelf?
Klopt! De harde knoppen omvatten de volgende knoppen: menu, cursor, ok, return, pause, play, track, volume en mute van de receiver.

Quote from: celerontje on February 13, 2009, 20:48:57
Stel je wilt een film kijken, hoe gaat het inschakelen van alle apparaten dan in z'n werk?
Dat doe ik allemaal hardwarematig. Er staat niets op standby, behalve de HD1 (nadat ik de groep heb aangezet) ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

De Panasonic blijft altijd in standby, die kan niet helemaal uit, dus daarbij heeft handmatig schakelen weinig zin.
Hoe doe je dit met de Velodyne?

Is het trouwens geen ideetje om de gordijnen tegelijk open en dicht te laten gaan met het in/uitschakelen van de beamer? :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 13, 2009, 21:37:42
De Panasonic blijft altijd in standby, die kan niet helemaal uit, dus daarbij heeft handmatig schakelen weinig zin.
Hoe doe je dit met de Velodyne?
Alle apparatuur zet ik, indien mogelijk, hardwarematig uit. En daarna zet ik de audiofiele groep uit.

Quote from: celerontje on February 13, 2009, 21:37:42
Is het trouwens geen ideetje om de gordijnen tegelijk open en dicht te laten gaan met het in/uitschakelen van de beamer? :)
Is zeker een idee. De macro's heb ik zo eenvoudig mogelijk gemaakt, omdat je ook wel eens de beamer op hide (video-mute) zet en dan wat muziek wil luisteren. Dan is het beter dat de gordijnen apart open en dicht kunnen. Maar ik ga natuurlijk nog in de praktijk testen of het allemaal zo praktisch is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb de configuratie nu helemaal compleet. Alle macro's zijn geprogrammeerd en het is nu mogelijk om bij elk apparaat vanuit de standaardmode naar de expertmode te switchen en andersom. En bij het afsluiten gaat het gordijn op de AB ook dicht 8)

Als jullie hiervan de afbeeldingen willen zien, dan hoor ik het wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

#2690
Omdat je het zo vriendelijk vraagt ;D

Dit is dus de schermopbouw van alle apparaten, waarin je duidelijk het verschil kan zien tussen standaard (uiterst links en max. 1 scherm per apparaat) en expert.

Marantz SR9600


Marantz DV9600


JVC HD1


Velodyne SMS-1


HT


Ik had het klaarstaan, want dat was niet even snel gedaan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Volgens mij zit jij gewoon de hele dag aan de computer gekluisterd. :tongue2: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on February 14, 2009, 18:41:52
Volgens mij zit jij gewoon de hele dag aan de computer gekluisterd. :tongue2: ;D
;D Niet de hele dag, hoor :tongue2:

Het was slapen, TV kijken, radio luisteren en af en toe met de laptop spelen. Meer kon ik niet.

Maar ik wordt ook steeds handiger met het programma, dus het gaat steeds sneller ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Je bent ;D goed bezig voor je monochromatische vriend!
Ben je trouwens al naar de kelder gestrompeld ;D, om te testen of het één en ander in de praktijk werkt?

We weten nu hoe de menuschermpjes eruit zien, maar hoe gebruik je het in de praktijk?
Dus als je film gaat kijken, hoe geschiedt de bediening?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 14, 2009, 18:53:53
Je bent ;D goed bezig voor je monochromatische vriend!
;D Kleur zal die op korte termijn niet worden ;D

Quote from: celerontje on February 14, 2009, 18:53:53
Ben je trouwens al naar de kelder gestrompeld ;D, om te testen of het één en ander in de praktijk werkt?
Strompelen is inderdaad het juiste woord ;D En dus nee ;) Ik heb de Marantz wel gebruikt voor het updaten van de BD35 op de slaapkamer en de cursortoetsen e.d. werkten prima. Ik heb dus goede hoop dat de rest ook werkt.

Quote from: celerontje on February 14, 2009, 18:53:53
We weten nu hoe de menuschermpjes eruit zien, maar hoe gebruik je het in de praktijk?
Dus als je film gaat kijken, hoe geschiedt de bediening?
Is eigenlijk vrij simpel: In het 1e scherm kies je film, vervolgens start, dan instellen (beamer aan, gordijn open en licht dimmen) en de bron.

Als je wil stoppen dan is het eigenlijk hetzelfde: In het 1e scherm kies je film, vervolgens stop, dan herstellen (beamer uit, gordijn dicht en lichten aan) en de bron.

Je zal het volgende week wel zien ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Mooi zo, 't is wel totaal anders dan mijn Harmony, maar 't ziet er geavanceerd uit. :)

Over die Blu-ray van King Arthur gesproken, die ik vandaag even in m'n speler heb gehad:
Het is inderdaad een andere encoding dan die van de USA versie, want ik kan oprecht zeggen:
Het is echt één van de betere Blu-ray's die ik heb, zeer veel detail, ook bij grote totaalshots.
En helemaal geen blokkerigheid te zien, ook niet bij drukke vechtscenes.
De subwoofer doet flink mee, bovendien! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Ga je 'm nu kijken?

Lekker is dat. Wil je straks weer een andere zien! :sly: Niet dus :devil: Gewoon ook King Arthur bij Philip. :tongue2: ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Tube-freak

#2697
Ik dacht ook dat mijn Harmony 1000 helemaal "je van het" was....
Lees ik dit topic  :crazy:

Nou ja het kan altijd beter denk ik dan maar.  De harmony 1000 bevalt me nog steeds PERFECT qua gebruiks gemak, alleen er zal altijd iets blijven wat blijkbaar beter is qua "cool"-heids factor.

@HT tip welke afstand bediening heb jij als ik vragen mag (kon het even zo snel niet terug vinden...).




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

Quote from: tiptop on February 14, 2009, 20:50:02
Ga je 'm nu kijken?

Lekker is dat. Wil je straks weer een andere zien! :sly: Niet dus :devil: Gewoon ook King Arthur bij Philip. :tongue2: ;D
Ahummm ;D...
Ten eerste heb ik 'm al eens op DVD gezien. :)
Ten tweede heb ik alleen eventjes een paar stukjes gekeken om het beeld te beoordelen, daarna heb de BD van ''The Last Samurai'' bekeken. :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Quote from: Tube-freak on February 14, 2009, 20:59:55
@HT tip welke afstand bediening heb jij als ik vragen mag (kon het even zo snel niet terug vinden...).
HET ARGUMENT VAN DE EEUW! ;D Showcase? ;D
Marantz RC5400.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!