Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

celerontje

Ik moet trouwens die 2 BD's nog bestellen bij amazon.co.uk, dan moeten ze op tijd binnen zijn, weet ik uit ervaring.
Afgelopen zaterdag lukte die 35mm projectie niet, door een geluidstoring (zie ''Vanavond kijk ik in m'n eigen HT'' topic), dus dat wordt waarschijnlijk volgende week donderdag ingehaald.
Op die M&G zaterdag draaien we Vox Populi, maar daar kan ik dus niet bij zijn...
Lastig gedoe allemaal... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Als die BD's niet binnen zijn is dat nog niet erg, want er is genoeg te kijken ;)

Jammer voor je dat afgelopen zaterdag niet is gelukt, maar wat in het vat zit verzuurt niet...

Je kan natuurlijk altijd nog kiezen voor Vox Populi :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on February 10, 2009, 11:14:28
Jammer voor je dat afgelopen zaterdag niet is gelukt, maar wat in het vat zit verzuurt niet...
Dat zei mijn ma ook al, dus heb ik haar meteen even uitgelegd dat 35mm film wel degelijk kan verzuren! ;D

Maargoed, hoogstwaarschijnlijk gaan we volgende week donderdag ''Bienvenue chez les ch'ts'' weer proberen te draaien, met een doosje zekeringetjes in de aanslag! ;D
Bonjour! ;D
Deze projector gebruiken we, maar dan met een handmatige lensrevolver: http://www.kinotechnik.tv/kinotechnik/35mm/ernemann12.jpg

Vox Populi is nog niet op DVD uit, trouwens.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 11:25:47
Dat zei mijn ma ook al, dus heb ik haar meteen even uitgelegd dat 35mm film wel degelijk kan verzuren! ;D
;D

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 11:25:47
Deze projector gebruiken we, maar dan met een handmatige lensrevolver: http://www.kinotechnik.tv/kinotechnik/35mm/ernemann12.jpg
Indrukwekkende projector :o

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 11:25:47
Vox Populi is nog niet op DVD uit, trouwens.
Ik bedoelde dat je nog kan kiezen om niet naar mij toe te komen >:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on February 10, 2009, 11:36:17
Indrukwekkende projector :o
Qua, dB's in ieder geval, het is een van de luidruchtigste 35mm projectoren, volgens het forum op film-tech.com ;D
Gelukkig is ie ingebouwd in een houten ''kist'' op wieltjes, dus als de projector eenmaal loopt, kan de klep dicht, waardoor je 'm amper hoort.
Je kan 'm trouwens ook eenvoudig ombouwen naar 16mm, zoals je ziet, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

Ik weet me er prima mee te redden op 35mm, de lichtklep gaat automatisch dicht als je de motor uitzet, dus de film kan niet smelten/doorbranden, wel zo veilig.
En er zit echt een toeter van een cinemascopelens op, niet normaal gewoon! :omg:

Wel grappig, dit seizoen hebben we bijna evenveel 2:35:1 films, als 1:85:1 films, 5 tegen 4.
Binnenkort gaan we voor het eerst een 1:85:1 film draaien, dus ik ben benieuwd of er ook nog mensen gaan zeggen:
''Huh, de vorige keer wat het scherm veel breder! ;D''
Da's het mooie, het doek hangt in een toneelopening, dus bij een 1:85:1 film, kunnen we gewoon de gordijnen iets verder dicht doen, ideaal! :smile:

Quote from: HTip on February 10, 2009, 11:36:17
Ik bedoelde dat je nog kan kiezen om niet naar mij toe te komen >:D
Ik kom heus wel, geen zorgen.
Een ''verstand-op-nul'' actiefilm bij jou zien is ook leuk, na al die ''cultuur-verantwoorde'' films ;D

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 11:58:03
Ik kom heus wel, geen zorgen.
Een ''verstand-op-nul'' actiefilm bij jou zien is ook leuk, na al die ''cultuur-verantwoorde'' films ;D
;D

Ik heb even alles verzameld wat genoemd is voor de M&G...

Quote
Muziek:
- Jamie Collumn: Twente Someting (SACD)
- Hotel California (DVD-A)
- Brothers in arms (SACD)
- ...

Actie/avontuur:
- King Arthur (celerontje) DVD versie (tiptop)
- King Kong (celerontje?)
- Pirates of the Caribbean: At World's End. (celerontje)
- The Incredible Hulk (celerontje?) DVD versie (tiptop)
- Wanted (celerontje)
- The Dark Knight (IMAX tunnelachtervolging)
- Indy 4 (THX trailer)
- Transformers (eindscene)
- Iron Man
- I, Robot
- Spiderman 3
- Batman begins

Animatiefilms:
- Wall-E (celerontje)
- Ratatouille
- Cars
- Ice Age

Overig:
- DTS demo DVD (Adrenaline Rush)

Complete Film:
- Spider-Man 2

Genoeg te doen :biggrin: Hoe laat gaat de laatste trein vanuit Utrecht CS naar het hoge noorden?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

#2631
Quote from: HTip on February 10, 2009, 12:14:39
Pirates of the Caribbean: At World's End
Die ga ik annuleren bij Mediadis, ze kunnen die box kennelijk niet leveren.
Hopelijk ligt ie bij de Saturn Groningen voor een mooie prijs, ik ga daar binnenkort maar eens koekeloeren.
Of kan jij 'm van die PS3 vriend lenen?
Huren bij een videotheek in Maastricht?
Trouwens, als jij 'm voor 55 euro of minder tegenkomt, mag je 'm voor me kopen, dan krijg je bij de M&G het geld handje contantje!

King Arthur neem ik ook mee, maar dan op BD, tiptop wil graag vergelijken! ;D
King Kong en The Incredible Hulk zal ik zo snel mogelijk werk van maken, amazon.co.uk levert meestal in 4 dagen, dus dat komt wel goed.
Mmm, Batman Begins is puur voor het geluid, het beeld is weinig bijzonders. (natuurlijk is het een uitstekende film)

Die animatiefilms ben ik mee akkoord, al blijft het jammer dat je Kung Fu Panda niet hebt.
Ik heb 'm afgelopen weekend bekeken, geleend van iemand.
Het beste beeld op een Blu-ray OOIT!
Die details op de gezichten van Oogway en Shifu, WOW, WOW, WOW!
Hopelijk kan je deze samen met PotC 3, van die vriend lenen.

De laatste trein vertrekt om 23:50, we kunnen het laat maken! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

#2632
Ik zal kijken of ik Kungfu Panda en POTC: At world's end kan lenen van mijn vriend met de PS3. Zal denk ik geen probleem zijn, als ik voor die tijd nog op het werk geraak ;)

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 12:28:44
Trouwens, als jij 'm voor 55 euro of minder tegenkomt, mag je 'm voor me kopen, dan krijg je bij de M&G het geld handje contantje!
Die is bij Amazon slechts 44 pond ;)

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 12:28:44
De laatste trein vertrekt om 23:50, we kunnen het laat maken! ;D
;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on February 10, 2009, 12:54:27
Ik zal kijken of ik Kungfu Panda en POTC: At world's end kan lenen van mijn vriend met de PS3. Zal denk ik geen probleem zijn, als ik voor die tijd nog op het werk geraak ;)
Die is bij Amazon slechts 44 pond ;)
;D
Eerst was ie goedkoper!
Maar ik koop hem daar niet, omdat deel 1 en 2 GEEN NL subs hebben, anders had ik 'm allang in huis.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 13:14:30
Eerst was ie goedkoper!
Maar ik koop hem daar niet, omdat deel 1 en 2 GEEN NL subs hebben, anders had ik 'm allang in huis.

Klopt! Was 35 pond, maar dat van die NL subs wist ik niet ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Hij is overal in prijs omhoog gegaan, in het ene land wat meer dan de ander.
Eerst kostte die 40 euro bij Wehkamp.nl, helaas heb ik toen niet besteld
Disney doet wel vaker rare dingen, waaronder de ''classics'' die maar een beperkte tijd beschikbaar zijn, zucht... :(

Heb je trouwens ook filmmuziek op CD?
LotR heb je, maar heb je ook Gladiator bv.?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 14:08:43
Heb je trouwens ook filmmuziek op CD?
LotR heb je, maar heb je ook Gladiator bv.?
Gladiator heb ik niet, maar wel Dances with Wolves (CD, Gold CD en SACD) Misschien heb ik nog andere, maar dat valt me op dit moment even niet in (zal wel met het ziek zijn te maken hebben ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Zin om even om MSN te komen, nu je toch maar een beetje aan 't niksen bent?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 14:28:42
Zin om even om MSN te komen, nu je toch maar een beetje aan 't niksen bent?

Is me iets teveel op dit moment. Ander keertje ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Ik zal eens vragen op mijn werk hoeveel potc 3 kost in bluray ;)

2350 uur min 3 uur is dus 2050 uur vertrek - 1500 is 4 uur en 10 min. - aankomst en voorstellen(1,5 uur) - eten (1 uur) - wc (totaal 30 min), - vrouwthuiskomst en voorstellen (20 min), + afstellen apparatuur ( 50 min). :o

Er is helemaal geen tijd om iets te kijken of te luisteren. :o

Dan maar tot 'sochtends vroeg kijken en je kan de eerste trein weer nemen. ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

#2640
Quote from: tiptop on February 10, 2009, 21:49:35
Ik zal eens vragen op mijn werk hoeveel potc 3 kost in bluray ;)
Die ik kan ik wel voor rond de 18 euro kopen, da's het probleem niet.
Het gaat om de box met alle 3 delen, die eerst ca. 40 euro kostte en nu opeens gemiddeld met 2 tientjes in prijs omhoog is gegaan. :o
Maargoed, als Philip tijdens de M&G deel 3 maar heeft, vind ik het best, dan hoef ik geen haast te maken met die box.

Ik vind je tijdschema nogal onduidelijk, kan je het nog een keer proberen?
Wat moeten we eigenlijk nog afstellen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: tiptop on February 10, 2009, 21:49:35
2350 uur min 3 uur is dus 2050 uur vertrek - 1500 is 4 uur en 10 min. - aankomst en voorstellen(1,5 uur) - eten (1 uur) - wc (totaal 30 min), - vrouwthuiskomst en voorstellen (20 min), + afstellen apparatuur ( 50 min). :o

Er is helemaal geen tijd om iets te kijken of te luisteren. :o

Dan maar tot 'sochtends vroeg kijken en je kan de eerste trein weer nemen. ;D
Quote from: celerontje on February 10, 2009, 22:17:56
Ik vind je tijdschema nogal onduidelijk, kan je het nog een keer proberen?
Wat moeten we eigenlijk nog afstellen?

's Avonds kan de rit sneller :colgate: Maar je tijdschema klopt niet helemaal ;)

Uitgaande van 3 uur, hebben we 5 uur. Instellen is niet nodig, eten kan veel sneller en kennismaken doen we wel in de HT ;)

En onze WC is niet echt interessant. Daar wil je zo kort mogelijk verblijven ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik kan best snel eten, alleen heb je dan wel een 3e achterspeaker met hikgeluiden, een soort van ''defect 6.1 systeem''
Mocht het niet goed klinken, ik kan ook goed pink noise nadoen, dan kan je het nameten met je dB meter! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 22:56:31
Ik kan best snel eten, alleen heb je dan wel een 3e achterspeaker met hikgeluiden, een soort van ''defect 6.1 systeem''
Mocht het niet goed klinken, ik kan ook goed pink noise nadoen, dan kan je het nameten met je dB meter! ;D
;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Heb je trouwens ook muziek van Ennio Morricone op (SA)CD of DVD-A?
Dat is ook fijn om te luisteren.
Ga je trouwens voor de M&G die 2de HDMI kabel nog bestellen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 23:00:22
Heb je trouwens ook muziek van Ennio Morricone op (SA)CD of DVD-A?
Dat is ook fijn om te luisteren.
Nope, heb ik niet.

Quote from: celerontje on February 10, 2009, 23:00:22
Ga je trouwens voor de M&G die 2de HDMI kabel nog bestellen?
Nog niet. Zoals je weet kan ik voor DVD-A gewoon HDMI gebruiken. Alleen voor SACD kan dat dus niet. Als ik de iLink eruit haal en pas aansluit met SACD werkt het voor de M&G prima ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Aha.

Oké, we nemen het nog één keer door, zodat verdere doornemingen niet nodig zijn, wat uiteraard een hoop gedoe bespaart, zodat het er op neerkomt dat verdere doornemingen niet wenselijk zijn, omdat je dan blijft doornemen waar het allemaal om gaat, waardoor je gaat afwijken van de door te nemen feiten, waar het daadwerkelijk om gaat:
(Ik kan zo dialogen schrijven voor een Tarantino film ;D )

We zijn dus on 3 uur bij jou, hoe had je het dan in gedachten?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on February 11, 2009, 11:43:12
We zijn dus on 3 uur bij jou, hoe had je het dan in gedachten?

Ik zal een voorstel doen voor het programma ;)

15:00 Aankomst met koffie en vlaai
15:30 Muziek luisteren van SACD en DVD-A
16:00 DTS Demo DVD
16:30 Vergelijken DVD en BD
17:00 Fragmenten BD
18:00 Eten
18:30 Spiderman 2
20:30 Napraten
20:50 Vertrek

Gedetailleerd genoeg? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Quote from: HTip on February 11, 2009, 13:18:10
Ik zal een voorstel doen voor het programma ;)

15:00 Aankomst met koffie en vlaai
15:30 Muziek luisteren van SACD en DVD-A
16:00 DTS Demo DVD
16:30 Vergelijken DVD en BD
17:00 Fragmenten BD
18:00 Eten
18:30 Spiderman 2
20:30 Napraten
20:50 Vertrek

Gedetailleerd genoeg? ;D

Lekker spontane meet en greet..... :tongue2:
Celerontje, stel jij alvast een draaiboek met gespreksonderwerpen op?  ;D

Madhouse

Quote from: HTip on February 11, 2009, 13:18:10
Ik zal een voorstel doen voor het programma ;)

15:00 Aankomst met koffie en vlaai
15:30 Muziek luisteren van SACD en DVD-A
16:00 DTS Demo DVD
16:30 Vergelijken DVD en BD
17:00 Fragmenten BD
18:00 Eten
18:30 Spiderman 2
20:30 Napraten
20:50 Vertrek

Gedetailleerd genoeg? ;D

Ik zou ook ff wat uitlooptijd meerekenen... Als ik celerontje hier af en toe al hoor praten heb je wel 2uur uitlooptijd nodig  ;) :P
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub