Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: celerontje on January 13, 2009, 13:00:35
Een PS3 is leuk, maar die heeft geen IR sensor, dus je moet er nog weer een los kastje/stickje aanhangen.
Ik zou de Panasonic DMP-BD35 nemen, kost minder dan de PS3, maakt amper lawaai, makkelijk te bedienen, goede beeldverwerking, volledig BD-live compatabile.
Bovendien gebruikt de BD35 een speciale chip voor de HD audio/PCM conversie, terwijl de PS3 dit gewoon softwarematig doet, plus dat je bij de BD35 minder inteferentie/jitter hebt op de HDMI uitgang.

Heb je ook weer gelijk in ;) Is niet zo eenvoudige keuze, dus...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Wij wachten geduldig, toch vol verlangen, de foto's af. Het 5 december gevoel heeft jou in 2009 vrij snel bereikt neem ik aan? Soort van Delta Loyd gevoel :hehe:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

celerontje

Om Skipper uit Madagascar te citeren ''I want result!'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

denoontje


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Héél veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Ik neem aan dat we je vanavond niet meer op het forum zien? ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Achja, hij heeft toch nog geen 1080p bron ;D
Maar hopelijk post ie vanavond nog wel een stukje op het forum over hoe het vanmiddag is verlopen.
Hij kan ons niet in de steek laten! (sentimenteel, he?)P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Quote from: celerontje on January 13, 2009, 17:06:09
Achja, hij heeft toch nog geen 1080p bron ;D
Maar hopelijk post ie vanavond nog wel een stukje op het forum over hoe het vanmiddag is verlopen.
Hij kan ons niet in de steek laten! (sentimenteel, he?)P

Plus foto's!!!!  ::)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: Marc.Visser on January 13, 2009, 16:17:35
Wij wachten geduldig, toch vol verlangen, de foto's af. Het 5 december gevoel heeft jou in 2009 vrij snel bereikt neem ik aan? Soort van Delta Loyd gevoel :hehe:
Foto's komen er natuurlijk, dat zijn jullie van mij gewend ;) En inderdaad Sinterklaas is vroeg dit jaar :biggrin:

Quote from: celerontje on January 13, 2009, 16:20:53
Om Skipper uit Madagascar te citeren ''I want result!'' ;D
Quote from: denoontje on January 13, 2009, 16:23:55
private: status report :-)
Quote from: celerontje on January 13, 2009, 16:28:15
Acces granted! ;D

OK! Komt ie ;) Bjorn is alweer anderhalf uur geleden vertrokken. Naast een pracht plaatje heeft hij ook nog het geluid aanmerkelijk verbeterd.

Status report

Beeld

De JVC HD1 zit in een hele grote doos. Het ophangen van de beamer was eigenlijk snel gelukt. De beamerplaat was custom made voor de HD1 en de steun hing bijna in het midden, dus weinig horizontale lensshift nodig. Mijn scherm blijkt niet helemaal waterpas te hangen :-\, maar dat is gecorrigeerd met de beamer. Het mooie van de JVC is dat je zonder bron testpatronen kan tonen. Er zit een mooi grid in en dan is afstellen een stuk eenvoudiger.

Na het afstellen was het nodig om te weten hoe de DV9600 het signaal zou sturen naar de HD1. En dan heb je nogal wat mogelijkheden. Zowel de DV9600 als de HD1 hebben een scaler en deinterlacer. Met de DVD van Finding Nemo was ook dit eenvoudig voor het getrainde oog van Bjorn. Ik had nog gevraagd waar hij precies oplet. Bjorn vroeg of ik dat echt wilde weten, want dan kijk je heel anders naar beeld. Ik heb maar niet verder gevraagd, om nog te kunnen genieten ;) Na 576i, 1080i en 1080p geprobeerd te hebben icm YCbC2-2 (4:4:4) en (4:2:2) bleek dat het beste beeld werd bereikt met 1080i en 4:2:2.

Geluid

Toen Bjorn tevreden was met het beeld was het geluid aan de beurt. Voordat de sub en de SMS-1 werd afgesteld moest de speakersetup optimaal zijn. Bjorn kwam met een DVD die ik niet kende, "The brotherhood of the Wolf", omdat je daarmee erg goed de zgn. surroundbubble kan ervaren, mits goed ingesteld. Erg mooie surroundscene en demowaardig. Het geluid moet als het ware over je heen gaan. Dat was in eerste instantie niet helemaal het geval. Met relatief kleine aanpassingen was dat snel anders, want Bjorn vond dat de basis al redelijk goed was. En dat vond ik natuurlijk erg prettig om te horen. Maar die kleine aanpassingen hadden wel een groot effect op de surroundbubble. Aanpassingen waren het licht indraaien van de frontspeakers en de afstand van de center in de receiver.

De grote aanpassingen waren natuurlijk in de SMS-1. Erg leuk om te zien hoe een professional dat doet. Met de sweep en een CD van Hooverphonic wist Bjorn precies waar de aanpassingen moesten komen. Wat Bjorn helaas wel bevestigde (wat wij dus vermoedden) is dat er iets is met onze linker front. Waarschijnlijk moet de tweeter of de middentoner vervangen worden, want die klinkt vals. We hebben uitgesloten dat het aan de versterker ligt, dus daarvoor neem ik contact op met de leverancier. Wordt zeker vervolgd.

Wat ook prettig was dat HDMI-audio werkt. Het geluid was minder spectaculair dan met iLink, maar met een HD-bron die de audio omzet naar PCM gaat dat dus prima. Bjorn stelde dan ook voor om een 2e HDMI-kabel te leggen en het schema van celerontje dan te gebruiken. Dus:
DV9600 (geluid) => iLink => SR9600
DV9600 (beeld) => Supra HDMI => HD1
BR-speler => W&M HDMI => SR9600 => Supra HDMI => HD1

Ik heb weinig foto's van het proces gemaakt. Was ook niet zo interessant. Veel interessanter is de beleving en die kan ik moeilijk op foto vastleggen. Dus op het probleem met de linkerspeaker na ben ik helemaal klaar voor de M&G. Moet natuurlijk nog wel de afwerking doen, maar dat is voor later. Nu eerst genieten 8) Daarom schrijf ik dit ook vanuit de HT :colgate:

Ik wil graag Bjorn en BB&G graag bedanken voor de geleverde service. Ze doen hun naam helemaal eer aan, want ik heb nu (veel) beter beeld en geluid. Helemaal top!! :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Jean Sibelius on January 13, 2009, 16:52:45
Héél veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Ik neem aan dat we je vanavond niet meer op het forum zien? ;D

Thanks Jan!! Die kans zit er dik in inderdaad >:D Maar ik heb jullie alvast wat te lezen geven :biggrin:

Quote from: celerontje on January 13, 2009, 17:06:09
Achja, hij heeft toch nog geen 1080p bron ;D
Maar hopelijk post ie vanavond nog wel een stukje op het forum over hoe het vanmiddag is verlopen.
Hij kan ons niet in de steek laten! (sentimenteel, he?)P

Die 1080p zal vrees ik eerder komen dan gepland, maar daar was ik al bang voor. Het DVD plaatje is prachtig, begrijp me niet verkeerd, maar Bjorn liet duidelijk doorschemeren dat de HD1 met Full-HD echt dan helemaal schittert :o

Hoop dat ik jullie met bovenstaand stukje voorlopig een beetje tevreden heb gesteld :unsure: :tongue2:

Quote from: Madhouse on January 13, 2009, 17:10:31
Plus foto's!!!!  ::)
Quote from: celerontje on January 13, 2009, 17:12:33
Bjorn met het zweet op z'n voorhoofd? ;D

;D Bjorn zal je niet snel met zweet op zijn voorhoofd zien, want hij is wel wat gewend ;D

Maar foto's ga ik natuurlijk nog wel maken, don't worry... :devil:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Er is trouwens niets mis met een snelle aanschaf van een BD speler, want je wilt je blauwe collectie toch wel kunnen kijken?
Laat je het plafond nog open, totdat de 2de HDMI kabel er is?

Bjorn, zou je mij willen PM'en waar je nou op lette bij het bepalen van de scaling, deinterlacing en kleurmodus?
Interlacingfouten, kleurschakeringen, banding etc.?

Jammer van die speaker zeg, dat is al de 2de keer dat je problemen hebt met een ALR/Jordan speaker! :omg:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Klinkt alsof jij een meer dan tevreden man bent. Geniet van je aanwinst en verbeteringen!

bmateijsen

Ik ben net weer binnen ;). Was leuk om met Philip te fine-tunen, de basis qua akoestiek was al erg goed.

Quote from: celerontje on January 13, 2009, 17:30:22
Er is trouwens niets mis met een snelle aanschaf van een BD speler, want je wilt je blauwe collectie toch wel kunnen kijken?
Laat je het plafond nog open, totdat de 2de HDMI kabel er is?

Bjorn, zou je mij willen PM'en waar je nou op lette bij het bepalen van de scaling, deinterlacing en kleurmodus?
Interlacingfouten, kleurschakeringen, banding etc.?

Hoeft niet per pm ;). Ik heb voornamelijk gekeken naar deinterlacing fouten en scalingfouten. Uiteindelijk was 1080i naar de projector de beste keuze.

QuoteJammer van die speaker zeg, dat is al de 2de keer dat je problemen hebt met een ALR/Jordan speaker! :omg:


Kan natuurlijk gebeuren, maar het was wel jammer. Setup van Philip is mooi in balans met de luidsprekers en versterking, maar links was de afwijking duidelijk te horen.

Philip nog dank voor de vlaai en tot de volgende keer ;).

Groet,

Bjorn

tiptop

Gefeliciteerd met je nieuwe beeld EN geluid, Philip :bigsmile:

Geniet ze!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Leuk verslag weer HTip!! en wederom van harte met de aanwinsten 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Valkyrie

Erg leuk verslag om te lezen, geniet van je totaal geupgrade setup! Nu nog de foto's :P.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Quote from: celerontje on January 13, 2009, 17:30:22
Er is trouwens niets mis met een snelle aanschaf van een BD speler, want je wilt je blauwe collectie toch wel kunnen kijken?

Op zich niet, maar ik wil niet te snel weer moeten upgraden. Doe het liever in één keer goed (voor zover dat mogelijk is ;))

Quote from: celerontje on January 13, 2009, 17:30:22
Laat je het plafond nog open, totdat de 2de HDMI kabel er is?

Yep! Ik ga morgen Bjorn vragen de 2e kabel te sturen. Dan kan ik alles aansluiten, bijv. s-video en zijn alle ingangen bezet.

Quote from: celerontje on January 13, 2009, 17:30:22
Jammer van die speaker zeg, dat is al de 2de keer dat je problemen hebt met een ALR/Jordan speaker! :omg:

Vind ik ook, zeker als je weet dat het een handgebouwde speaker is. Maar dat gaat helemaal goed komen hoor. Tot nu toe goeie ervaringen gehad met de zaak. Hopenlijk komt daar geen verandering in.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Sonic Circle on January 13, 2009, 17:31:00
Klinkt alsof jij een meer dan tevreden man bent. Geniet van je aanwinst en verbeteringen!
Quote from: tiptop on January 13, 2009, 20:04:07
Gefeliciteerd met je nieuwe beeld EN geluid, Philip :bigsmile:

Geniet ze!
Quote from: Valkyrie on January 13, 2009, 22:44:10
Erg leuk verslag om te lezen, geniet van je totaal geupgrade setup! Nu nog de foto's :P.

Thanks guys! We hebben vanavond nog film- en muziekfragmenten gekeken en geluisterd. En het is allemaal echt een verbetering. Het indraaien van de speakers komt het stereobeeld ontzettend veel ten goede. Nooit gedacht dat zo'n kleine aanpassing zo'n groot effect heeft. Het beeld is ook een hele grote stap vooruit en dat is pas met upscaling. We weten waarschijnlijk met BR pas echt wat de HD1 kan...

Foto's van de HD1 heb ik gemaakt. Ik moet ze alleen nog bewerken en uploaden. Morgenavond ben ik laat thuis, dus als het niet morgenochtend lukt, wordt het pas donderdag... :-\

Het is ook nog de bedoeling om de SMS-1 curve vast te leggen en natuurlijk de nodige screenshots...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: bmateijsen on January 13, 2009, 18:43:05
Ik ben net weer binnen ;). Was leuk om met Philip te fine-tunen, de basis qua akoestiek was al erg goed.
Hoeft niet per pm ;). Ik heb voornamelijk gekeken naar deinterlacing fouten en scalingfouten. Uiteindelijk was 1080i naar de projector de beste keuze.

Heb je het toch sneller gedaan dan verwacht. Niet al te veel file gehad hoop ik.

Ik vond het ook erg leuk om je aan 't werk te zien. Ogenschijnlijk kijk en luister je als ieder ander, maar dan blijkt dat je heel analytisch bezig bent. Het resultaat is verbluffend. We hebben het gevoel dat we in stereo de grootste stap gemaakt hebben, klinkt echt stukken beter dan voorheen zeker met de integratie van de sub. En we weten nu hoe een set moet klinken in surround. Mijn vrouw was ook erg onder de indruk en hoorde en zag ook meteen de verschillen.

Quote from: bmateijsen on January 13, 2009, 18:43:05
Kan natuurlijk gebeuren, maar het was wel jammer. Setup van Philip is mooi in balans met de luidsprekers en versterking, maar links was de afwijking duidelijk te horen.

Ik ga deze week contact opnemen met de dealer om het probleem te laten oplossen. Ik kan ook nu zeggen dat een professioneel geluidstechnicus het probleem heeft geconstateerd en dat het niet aan de versterking ligt. Ga ook vragen of ze bij ons willen komen luisteren.

Quote from: bmateijsen on January 13, 2009, 18:43:05
Philip nog dank voor de vlaai en tot de volgende keer ;).

Nogmaals bedankt en als je nog eens zin hebt in een stuk vlaai, je bent natuurlijk welkom :colgate:

Quote from: bmateijsen on January 13, 2009, 18:43:05
Groet,
Bjorn

Groet, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Quote from: HTip on January 13, 2009, 23:31:46
Op zich niet, maar ik wil niet te snel weer moeten upgraden. Doe het liever in één keer goed (voor zover dat mogelijk is ;))
Mwoahh, de BD35, die ik adviseer heeft toch alles wat je maar kan wensen; BD-live, ondersteuning van alle HD audio met PCM conversie, goede scaler etc.
Toekomstige spelers zullen wel wat sneller zijn het laden van een disc, maar je kan met de BD35 heel wat jaartjes vooruit.
Upgraden blijf je altijd houden, ooit zal je 3D projectie hebben, weet ik veel?! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

astrobart

Quote from: celerontje on January 14, 2009, 00:10:12
Mwoahh, de BD35, die ik adviseer heeft toch alles wat je maar kan wensen; BD-live, ondersteuning van alle HD audio met PCM conversie, goede scaler etc.
Toekomstige spelers zullen wel wat sneller zijn het laden van een disc, maar je kan met de BD35 heel wat jaartjes vooruit.
Upgraden blijf je altijd houden, ooit zal je 3D projectie hebben, weet ik veel?! ;D
dat wordt lachen als dat alleen met crt 3 buizen projectoren blijkt te kunnen :devil:


celerontje

Opzich kan het heel makkelijk met zowel CRT als digitaal:
Shutterglasses!
In heb vorig jaar in de bioscoop Beowulf 3D gezien met shutterglasses, waarbij de projector (Barco DP-100) op 96 HZ projecteerde, dus 48 HZ voor elk oog.
Technisch gezien is het echt niet moeilijk, er moet gewoon een goed systeem op de markt komen voor thuisgebruik.

HTip, fijn dat HDMI/PCM/2xSupra plan goed gaat werken! :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on January 14, 2009, 00:10:12
Mwoahh, de BD35, die ik adviseer heeft toch alles wat je maar kan wensen; BD-live, ondersteuning van alle HD audio met PCM conversie, goede scaler etc.
Toekomstige spelers zullen wel wat sneller zijn het laden van een disc, maar je kan met de BD35 heel wat jaartjes vooruit.
Upgraden blijf je altijd houden, ooit zal je 3D projectie hebben, weet ik veel?! ;D
Misschien heb je gelijk. Dit weekend heb ik een PS3 op bezoek. Eind februari komt een Pana op bezoek. Dan weet ik wat mogelijk is en dan neem ik mijn beslissing (of eerder ;D)

Quote from: astrobart on January 14, 2009, 00:58:31
dat wordt lachen als dat alleen met crt 3 buizen projectoren blijkt te kunnen :devil:
;D

Quote from: celerontje on January 14, 2009, 01:13:51
HTip, fijn dat HDMI/PCM/2xSupra plan goed gaat werken! :)
Vind ik ook. Moet alleen nog de 2e kabel bestellen, maar dan werkt het zeker 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive