Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

eddy135


Ik denk dat ik hem probeer te verkopen. Ik heb nog een compleet nieuwe lamp erbij en nog 2 topklasse Monster M1000 series hdmi-dvi kabels. Misschien is de enige moeilijkheid dat de beamer nu zwart is. Geen idee. Weet ook nog niet wat ik ervoor kan vragen. Zal tzt een topic openen in de prijsbepaling.
[/quote]
Ik weet wel iemand voor die nieuwe lamp.. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

celerontje

Hoe durf je de lamp van z'n baasje te laten scheiden? :devil:
Ik ga Bureau Lampzorg bellen! :sneaky2:

;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HTip

Quote from: eddy135 on December 31, 2008, 12:07:04
Ik weet wel iemand voor die nieuwe lamp.. ;)
Quote from: celerontje on December 31, 2008, 12:09:45
Hoe durf je de lamp van z'n baasje te laten scheiden? :devil:
Ik ga Bureau Lampzorg bellen! :sneaky2:

;D
Quote from: eddy135 on December 31, 2008, 12:13:27
:-[ ;) :biggrin:

:biggrin:

Ik denk dat de eventuele verkoop beter gaat met een nieuwe lamp extra, maar mocht ik de lamp los aanbieden zal ik aan je denken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Uit het topic "Vanavond kijk in mijn eigen HT"... ;)

Quote from: HTip on December 30, 2008, 23:46:52
Gisteravond Indiana Jones - Raiders of the lost Ark gekeken. Hadden we natuurlijk al gezien maar niet in de HT. Heerlijke film, goed verhaal, sterke actie, leuke humor en dus prima vermaak!

Deze week volgen de andere 2 delen van de trilogie. Deel 4 hebben we nog niet, maar staat natuurlijk wel op het verlanglijstje :P
Quote from: celerontje on December 31, 2008, 02:15:30
Deel 4 wil ik wel meenemen op BD tijdens de M&G, als ik de BD speler fatsoenlijk meegesleept krijg.
In deel 4 zit trouwens een kernexplosie, dus je SVS komt wel aan z'n trekken! ;D
Quote from: HTip on December 31, 2008, 07:10:04
Gaaf! Vrienden van ons hadden die een keer op DVD meegenomen om een stukje te kijken en dat was al erg indrukwekkend. De THX trailer en die kernexplosie waren trouwens de reden voor de SMS-1 :biggrin:
Quote from: celerontje on December 31, 2008, 11:14:58
De THX trailer is echt extreem kritisch voor je subwoofer inderdaad.
Trouwens als je de BD opstart krijg je het ''Paramount High Definition'' logo, waar ook een enorme LFE whoessshhhhhh inzit.
Over de film zelf, ik denk toch dat ie je gaat tegenvallen, maar ik had 'm al (digitaal in 2K) in de bios gezien en Ronald bood de BD voor een leuk prijsje aan, dus heb ik 'm in mijn (nu nog bescheiden) BD collectie.
Qua beeld is het zeker niet m'n beste Blu-ray, daarvoor is het beeld teveel gefilterd, maar 't is toch leuk vermaak.
Zullen we die dan kijken, tiptop?
Ik zal natuurlijk ook The Dark Knight meenemen, dat is in Dolby TrueHD echt een bonk aan dynamiek, plus dat die IMAX scenes in 1080p om te kwijlen zijn.

Die oude bruine Indiana Jones DVD box heb ik ook, die is mooier dan die nieuwe uitgaves.
Ik zag die oude box bij de V&D liggen, dus heb ik 'm maar gekocht.
Als het aan George Lucas ligt duurt het denk ik nog HEEEEEL lang voordat 1, 2 en 3 op BD uitkomen, denk ik.
Kan zo te horen (en lezen) een lange M&G worden :P :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

En hopelijk werkt de HDMI switch in je receiver dan, anders moeten we het geluid via S/PDIF laten lopen en dat klinkt lang niet zo mooi als echt PCM 5.1 geluid.
Misschien pikt je huidige beamer het signaal van de receiver niet?
Of is het een verkeerde instelling?
Je hebt geen LCD tv staan waarop je even kan testen.
Nouja, als het op de HD1 maar werkt, die je op 21 februari toch al wel zult hebben?
Ik ben zeer benieuwd naar het geluid in je HT, daarom is het des te mooier als we lossless audio hebben!

Ik denk ook dat het een lange M&G zal worden, maar dan blijven we toch eten?
Nasi met saté, dat vind je toch zo lekker?
Eten we dat! Opgelost! ;D
En misschien kunnen we nog een eitje gaan bakken bovenop de receiver, die zal wel aardig warm worden! ;D

En nog over Indiana Jones gesproken, ik zag laatst een leuke Koefnoen parodie over de kredietcrisis:
Indiana Bos and the Raiders of the Lost Bank ;D
Hoe verzin je het? :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

DJ-Foxx

#2156
Quote from: HTip on December 31, 2008, 00:08:37
Deze...



De Siemens Cylindric Fuse Cartridge.
mooie aankoopjes, denk er ook over om ze via de Technische Unie in te kopen, een collega gaat ze uiteraard inbouwen 8)

HTip

:xmas: Iedereen een fijne en veilige jaarwisseling :xmas:

Tot volgend jaar 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Een jaar waarin zal blijken dat we wat betreft HDTV uitzendingen weinig opschieten! ;D
Blu-ray daarintegen zal wel goedkoper en populairder worden, mijn collectie zal groeien en HTip zal overtuigd worden.
Er zullen meer verkeerd afgestelde TV's dan ooit verkocht worden, er komen meer onzinfuncties op TV's, nog meer consumenten zullen het allemaal niet meer snappen.
En dit zal allemaal uitkomen! ;D

Gaat iemand vanavond nog op Blu-ray ''The Mist'' kijken?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

HTip, ook een goede jaarwisseling en een knallend 2009 in je prachtige HT!

Celerontje: ik heb hem onlangs al gekeken op eem mistige avond. Wat een waanzinnige en sfeervolle film. Aanrader voor vanavond inderdaad!

celerontje

Ik heb 'm niet gezien, ik noemde 'm omdat het nu zo mistig is! ;D
Ik ben niet zo'n liefhebber van ''gooi plotseling iets engs in beeld, zet een flinke optater in het LFE kanaal-schrikfilms ;D''
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

En natuurlijk ook een gelukkig nieuwjaar iedereen, ondanks eventuele tegenslagen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL (alvast) :exclamation:

@Celerontje.

Zie net een antwoord van Htip een post van jou staan die niet als post in mijn scherm voorkomt?

Ging over Indiana Jones. Om 11.14 uur of iets. Nou ja, In antwoord iig. Vind het niet erg om het laat te maken hoor :bigsmile: ::)
Alleen geen Sate voor mij. Liever Babi pangang dan :tongue2:

maar Indiana is prima. Heb hier ook de Crystal Skull liggen op dvd. Is ook al mooi qua beeld. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

advr

Quote from: tiptop on December 31, 2008, 19:31:47
GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL (alvast) :exclamation:


Van hetzelfde natuurlijk!!
Dat het een mooi jaartje muziek mag worden :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

celerontje

Quote from: tiptop on December 31, 2008, 19:31:47
GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL (alvast) :exclamation:

@Celerontje.

Zie net een antwoord van Htip een post van jou staan die niet als post in mijn scherm voorkomt?
Ooo, da´s heel simpel:
Philip heeft even een PM geopenbaard, of ik daar zo blij mee ben... :devil: ;D :biggrin:

En over die laatste PM die ik je stuurde tiptop, ik dacht dat er iets met de PM´s fout was, dus gooi die maar weg.
Ik ben kennelijk niet helemaal wakker en ga ook nog vuurwerk afsteken... zucht... :embarassed:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: Sonic Circle on December 31, 2008, 18:11:31
HTip, ook een goede jaarwisseling en een knallend 2009 in je prachtige HT!
Quote from: celerontje on December 31, 2008, 18:32:34
En natuurlijk ook een gelukkig nieuwjaar iedereen, ondanks eventuele tegenslagen.
Quote from: tiptop on December 31, 2008, 19:31:47
GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL (alvast) :exclamation:
Quote from: advr on December 31, 2008, 19:39:11
Van hetzelfde natuurlijk!!
Dat het een mooi jaartje muziek mag worden :music:

Allereerst natuurlijk iedereen de beste wensen voor 2009! Dat het naast muziek ook filmisch een mooi jaar mag worden. Kortom weer veel plezier in de HT :biggrin:


2008 was voor mij het jaar waarin de HT bijna volledig is gerealiseerd en waarin ik met veel plezier mijn topic heb bijgehouden. Het was altijd erg leuk om jullie enthousiaste reacties te lezen :wub: Heeft me altijd erg gemotiveerd om door te gaan :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Óóó, is the party over?...
...BOEMBAMBOEM! ;D´
Om gelijk maar knallend het nieuwe jaar te beginnen!

Zou je foto´s willen maken van de meterkast en hoe je de stroom nu hebt lopen?
Da´s een interessante aanvulling in dit topic. :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on December 31, 2008, 13:23:00
En hopelijk werkt de HDMI switch in je receiver dan, anders moeten we het geluid via S/PDIF laten lopen en dat klinkt lang niet zo mooi als echt PCM 5.1 geluid.
Misschien pikt je huidige beamer het signaal van de receiver niet?
Of is het een verkeerde instelling?
Je hebt geen LCD tv staan waarop je even kan testen.
Nouja, als het op de HD1 maar werkt, die je op 21 februari toch al wel zult hebben?
Ik ben zeer benieuwd naar het geluid in je HT, daarom is het des te mooier als we lossless audio hebben!
Hoop ook dat ik mijn receiver kan gebruiken als hdmi-switch. Heb helaas geen mogelijkheid om dit te testen. Kan dus aan veel dingen liggen. Ga ik me nog wel in verdiepen voor 21 februari. Ik ga er ook vanuit dat de HD1 dan inderdaad aan het plafond hangt :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on December 31, 2008, 13:23:00
Ik denk ook dat het een lange M&G zal worden, maar dan blijven we toch eten?
Nasi met saté, dat vind je toch zo lekker?
Eten we dat! Opgelost! ;D
En misschien kunnen we nog een eitje gaan bakken bovenop de receiver, die zal wel aardig warm worden! ;D
Quote from: tiptop on December 31, 2008, 19:31:47
@Celerontje.

Zie net een antwoord van Htip een post van jou staan die niet als post in mijn scherm voorkomt?

Ging over Indiana Jones. Om 11.14 uur of iets. Nou ja, In antwoord iig. Vind het niet erg om het laat te maken hoor :bigsmile: ::)
Alleen geen Sate voor mij. Liever Babi pangang dan :tongue2:

maar Indiana is prima. Heb hier ook de Crystal Skull liggen op dvd. Is ook al mooi qua beeld. :)
Quote from: celerontje on December 31, 2008, 19:55:55
Ooo, da´s heel simpel:
Philip heeft even een PM geopenbaard, of ik daar zo blij mee ben... :devil: ;D :biggrin:
Die post kwam uit het topic "Vanavond kijk ik in mijn eigen HT" ;) Ik raak ook wel eens de weg kwijt op het forum :unsure:

Blijven eten is geen probleem. Mijn vrouw heeft al aangegeven iets te maken dat we snel tussendoor op kunnen eten. PM me maar even wat jullie absoluut niet lusten :P En een eitje bakken op de receiver gaat niet lekker worden. Die wordt nl. slechts handwarm :tongue2:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on January  1, 2009, 14:44:44
Óóó, is the party over?...
...BOEMBAMBOEM! ;D´
Om gelijk maar knallend het nieuwe jaar te beginnen!

Zou je foto´s willen maken van de meterkast en hoe je de stroom nu hebt lopen?
Da´s een interessante aanvulling in dit topic. :smile:
Ik heb al wat foto's gemaakt, maar moet ze nog uitzoeken, dus nog even geduld.

Ben gisteren ook nog druk bezig geweest met de overige activiteiten mbt electriciteit. Ik heb een stroompunt aangelegd voor het gordijn, 3 van de 4 pilaren zijn aangesloten en 1 van de 2 spots werkt via KAKU op de minidimmer :smile:

Dat ruimt heerlijk op. Geen kabels meer die door de HT lopen :P Een goed begin van het nieuwe jaar!

Het lijstje ziet er nu zo uit:

  • akoestiek: diffusers verven, vloerkleed , panelen tegen flutter
  • constructie: pilaren vastzetten, spots monteren, stroompunten in pilaren, diffusers mobiel, bekerhouders monteren
  • audio/video: audiorack, audiofiele groep, misschien naar 7.1
  • cosmetisch: deur afwerken, ventilatieroosters, stroompunt voor gordijn, voorpodium opnieuw bekleden, stoelframes spuiten

Misschien morgen de laatste pilaar en spot aansluiten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Helemaal klaar met de stroomvoorziening :P

Vandaag de laatste pilaar en de spot aangesloten en alles werkt. Wel zo handig natuurlijk :colgate: Ook nog wat gespeeld met de KAKU. Het lijkt allemaal goed te werken als ik de macro's 1 voor 1 opstart. Dus lichtgroep 1 dimmen, even wachten, groep 2, etc. Ik geef dus de moed nog niet op...

To-do list

  • akoestiek: diffusers verven, vloerkleed , panelen tegen flutter
  • constructie: pilaren vastzetten, spots monteren, stroompunten in pilaren, diffusers mobiel, bekerhouders monteren
  • audio/video: audiorack, audiofiele groep, misschien naar 7.1
  • cosmetisch: deur afwerken, ventilatieroosters, stroompunt voor gordijn, voorpodium opnieuw bekleden, stoelframes spuiten

Ik kan nu weer verder met de laatste akoestische aanpassingen, de panelen tegen flutter en de diffusers aan de deurkant op de juiste hoogte. Ik heb ook nog genoeg foto's gemaakt (ook van de audiofiele groep), maar ik moet zo weg, dus die houden jullie (weer) tegoed :tongue2:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik hoop dat je vanavond een hoop foto's kunt posten van de stroomvoorziening, plus natuurlijk die prachtige foto dat je haren overeind staan! ;D
Veel plezier met ''Harry Flutter and the Chamber of Acoustics'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

(Eindelijk) de beloofde foto's van de werkzaamheden van de afgelopen weken...

Het bekleden van het podium moest nog afgerond worden. De zijstukken waren al klaar, maar het middenstuk moest nog. Was ook weer een leuke uitdaging, maar het is gelukkig allemaal goedgegaan.


Kabels weer op zijn plek


Detail van de W&M Black Magic
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on January  3, 2009, 16:12:32
Ik hoop dat je vanavond een hoop foto's kunt posten van de stroomvoorziening, plus natuurlijk die prachtige foto dat je haren overeind staan! ;D
:biggrin: Dat zal niet snel gebeuren, want als ik ergens voorzichtig mee ben is het electriciteit :P

Het aansluiten van de pilaar en de studiospot. De kabel loopt door tot het voorpodium, waar het stopcontact van het gordijn is gemaakt.


De groepenkast met geheel rechtsonder de Siemens CFC


De rail waar de audiofiele groep op aangesloten is. De Belden kabel heb ik ook gebruikt om de rail op de zekering aan te sluiten.


En de groep van dichtbij


De groep komt uit in de Rittal verdeeldoos. Voor het oog is die bekleed met plakvilt. De adapter is van de Marantz RC5400 AB en is nu aangesloten op de pilaar (de oplader heeft weinig baat bij goede stroom :biggrin:





Nog een vraag: De Velodyne SMS-1 krijgt de voeding via een adapter. Heeft het zin voor het geluid om de adapter met een audiofiele netkabel aan te sluiten?


Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb ook nog nieuwe panorama's gemaakt van de voor- en achterkant apart. Het leek me wel leuk deze te vergelijken met hoe het uitzag voordat ik begon...

Achteraanzicht

Mei 2007


Nu


Vooraanzicht

Mei 2007


Nu


Quote from: celerontje on January  3, 2009, 16:12:32
Veel plezier met "Harry Flutter and the Chamber of Acoustics" ;D
:biggrin: LOL :biggrin:

Leuk gevonden!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive