Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

celerontje

Ik had gisteren een stereofreak in mijn HT te gast die ik eens even surround wilde laten horen.
Dus wat heb ik gedaan?
Even chapter 4 van Master and Commander vertonen.
Ik schrok zelf van het geluid, de kanonskogels lijken echt op je lichaam in te slaan en de subwoofer gaat lekker diep.
Aanrader.
Ik wil hem eventueel wel meenemen als ik een M&G bij je ga doen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Quote from: celerontje on November 16, 2008, 14:31:55
Ik had gisteren een stereofreak in mijn HT te gast die ik eens even surround wilde laten horen.
Dus wat heb ik gedaan?
Even chapter 4 van Master and Commander vertonen.
Ik schrok zelf van het geluid, de kanonskogels lijken echt op je lichaam in te slaan en de subwoofer gaat lekker diep.
Aanrader.
Ik wil hem eventueel wel meenemen als ik een M&G bij je ga doen.
Bedankt voor de tip. Ik heb 'm zelf ook, dus die hoef je niet mee te nemen ;)
Zal hem ook eens gaan beluisteren 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Vandaag redelijk wat vordering gemaakt. Mijn vrouwtje heeft de diffusers aan de muurkant in de grondverf gezet. Is best wel veel werk geweest. Ondertussen heb ik de pilaren aan de zijkanten vastgezet en de spots opgehangen. Nog niet aangesloten, want ik had te weinig kabel :-\

Ik ben ook met de macro's begonnen van de AB. Worden nog best ingewikkeld, vooral de timing juist krijgen gaat veel tijd kosten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirc


tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: Dirc on November 16, 2008, 21:39:03
ben benieuwd naar de pics!!!!
Gaan er komen!! Nog even geduld... ;)

Quote from: tiptop on November 16, 2008, 21:55:25
Kun je wer wat van de lijst schrappen :D
Yep! Niet hele regels, maar zo kom ik elke keer een stapje dichterbij :D

To-do lijstje:

  • deur afwerken (puntjes op de i :D)
  • voorpodium opnieuw bekleden met tapijt (1e keer niet helemaal goed gegaan)
  • pilaren: vastzetten, spots monteren en plankje maken voor beeldjes
  • diffusers: schuren en verven en constructie voor verplaatsen maken
  • stoelen: frames schuren en spuiten en bekerhouders monteren
  • akoestiek: panelen maken tegen flutter en tbv extra absorptie een vloerkleed leggen
  • ventilatie: roosters plaatsen en spuiten
  • elektriciteit: stroompunten in pilaren aansluiten, stroompunt maken voor gordijn en audiofiele stroomgroep voor HT installeren
  • apparatuur: audiorack aanschaffen en plaatsen, misschien van 5.1 naar 7.1
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Goed bezig 8)

Zou je het trouwens niet zonde vinden om bij 7.1  2 hele andere speakers moet gebruiken? ik bedoel, de matching zal waarschijnlijk niet perfect zijn..
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Quote from: -madison- on November 16, 2008, 23:06:05
Goed bezig 8)
Dank je :D

Quote from: -madison- on November 16, 2008, 23:06:05
Zou je het trouwens niet zonde vinden om bij 7.1  2 hele andere speakers moet gebruiken? ik bedoel, de matching zal waarschijnlijk niet perfect zijn..
Geen idee hoe de matching zal zijn. Ik ben ook op zoek naar ervaringen van anderen. Luisteren wordt moeilijk. Misschien dat ik de speakers mag uitproberen van forumsponsor "besthomecinema". Ik weet het ook nog niet zeker, maar het zou beter uitkomen met de plaats van de rears en het rack.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DJ-Foxx

Quote from: HTip on November 16, 2008, 08:53:19
Dat ziet er goed uit :D Mooie macro's kosten inderdaad veel tijd (ik heb je gewaarschuwd ;D), maar ik werk ze eerst uit op papier en ga ze dan pas programmeren ;)
;D Natuurlijk, anders komen ze er niet in >:D

Heb je ervaring met die MS dipolen?

hey philip, geen ervaring met de dipolen, maar die heb ik trouwens nog wel op mijn wenslijstje voor later, nieuwe jaar ofzo :P trouwens met die macro's ga ik nog later verder, ik heb nu de "Daniel Tonks" versie v1.02 template die ik via remotecentral heb gevonden, WOW die is egt vet :o zelfs het huiskamertje + de schemerlampjes in de AB lichten op als je iets aan of uit zet :o die template ga ik me nu een beetje eigen maken, er zit zelfs een gruwelijk mooie gordijn button in ;) ;D

haha...off topic, jaja ik draaf een beetje door, zal je topic niet langer vervuilen :-*

Jean Sibelius

Quote from: HTip on November 16, 2008, 22:19:53
Yep! Niet hele regels, maar zo kom ik elke keer een stapje dichterbij :D
Het is wel een hele bak werk ;). Had je vooraf gedacht dat het je zoveel tijd zou kosten?

Quote from: HTip on November 16, 2008, 22:19:53
To-do lijstje:

  • diffusers: schuren en verven en constructie voor verplaatsen maken
  • ventilatie: roosters plaatsen en spuiten
  • elektriciteit: stroompunten in pilaren aansluiten, stroompunt maken voor gordijn en audiofiele stroomgroep voor HT installeren

Zéér geïnteresseerd in met name deze aandachtspunten op je 2do-lijstje :D.

Succes met klussen! Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: DJ-Foxx on November 17, 2008, 00:30:38
hey philip, geen ervaring met de dipolen, maar die heb ik trouwens nog wel op mijn wenslijstje voor later, nieuwe jaar ofzo :P trouwens met die macro's ga ik nog later verder, ik heb nu de "Daniel Tonks" versie v1.02 template die ik via remotecentral heb gevonden, WOW die is egt vet :o zelfs het huiskamertje + de schemerlampjes in de AB lichten op als je iets aan of uit zet :o die template ga ik me nu een beetje eigen maken, er zit zelfs een gruwelijk mooie gordijn button in ;) ;D

haha...off topic, jaja ik draaf een beetje door, zal je topic niet langer vervuilen :-*
Die van Daniel Tonk is erg cool, maar is ook erg moeilijk. Is niet zo snel aan te passen aan je eigen wensen. Ik heb het een keer geprobeerd, maar ben snel iets anders gaan zoeken. Hij heeft wel een mooie bibliotheek met IR-codes, waaronder de Marantz SR9600 :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Jean Sibelius on November 18, 2008, 17:46:22
Het is wel een hele bak werk ;). Had je vooraf gedacht dat het je zoveel tijd zou kosten?
Ik wist dat het veel werk zou worden en ook veel tijd zou kosten, maar niet dat het zo lang zou gaan duren ;)

Weet dus waar je aan begint ;D

Quote from: Jean Sibelius on November 18, 2008, 17:46:22
Zéér geïnteresseerd in met name deze aandachtspunten op je 2do-lijstje :D.

Succes met klussen! Groeten, Jan
Dank je! Er zit nu weer redelijk wat vaart in. We zijn nu met de diffusers bezig. De muurkant, waar ze allemaal kunnen hangen is klaar. Is een erg groot verschil, nu die ook zwart zijn 8)

De deurkant zijn we vanavond mee begonnen. Waarschijnlijk worden er 2 opgehangen. Moet wel een stevige constructie worden, want ze moeten minimaal 7 cm van de muur hangen... De andere 2 komen op een soort karretje. Binnenkort ga ik eens kijken hoe we dat het beste kunnen oplossen.

De electriciteit staat ook binnenkort op het programma. Dit kan ook nu de pilaren gemonteerd zijn op de muur. Als ik de WCD's aansluit, dan is het niet meer mogelijk om de pilaren volledig weg te halen. Draaien kan wel, maar dat is dan ook voldoende om de spots aan te sluiten. Voor het stroompunt van de gordijnen ligt de kabel al klaar. Moet alleen nog een WCD ergens monteren. De audiofiele groep, tenslotte, zal de grootste verbetering in de stroomverziening brengen. Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Alle materiaal is aanwezig, dus het is een kwestie van tijd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb ook even de tijd genomen om jullie honger voor foto's te stillen :P Ben ik natuurlijk ook zelf schuld, want ik heb elke stap hier met foto's gedocumenteerd. Ik kan me dus voorstellen dat ik bepaalde verwachtingen heb gewekt ;D

Allereerst de verschillende stadia van de deur


Het nieuwe vloerkleed en de studiospots




De metamorfose van de diffusers




Met het verbergen van de kabels ook het stekkerblok opgehangen aan de pilaar. Op deze manier is het gat aan de zijkant, voor de kabels naar de beamer, niet zichtbaar...


Tot slot nog wat overzichtsfoto's hoe het nu uitziet...






Als er weer iets veranderd is volgen er natuurlijk weer meer :P

EDIT: afmetingen van sommige foto's gewijzigd
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

 :o :o Dat ziet er ineens heel anders uit!! Erg mooi HTip!

Ga je die filmblikken ook nog beplakken met velours, tegen reflecties? ;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Quote from: -madison- on November 20, 2008, 01:54:36
:o :o Dat ziet er ineens heel anders uit!! Erg mooi HTip!

Ga je die filmblikken ook nog beplakken met velours, tegen reflecties? ;D

Thanks 8) Ben er ook erg tevreden mee :D

Van de filmblikken heb ik geen last tijdens de film. Samen met de "Now playing" standaard zijn dat de enige dingen aan de voorkant die niet zwart zijn ;D

Voor de oplettende kijkers: Het beeldje van Minas Tirith staat daar tijdelijk. Komt uiteindelijk op een plakje aan de pilaren te hangen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Rielplayer

echt prachtig.

Dr. chesky and his band of maniacs al geprobeerd?

Groeten Maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

diceman

#1816
Zo, dat ziet er sfeervol uit  8), petje af.
En dan te bedenken , dat het nog niet eens helemaal af is.

Mooi overzicht van de kabels, ziet er indrukwekkend uit.
las in je topic dat je W&M kabels gebruikt, bevallen ze ( neem aan van wel, want je heb er nogal wat  :D )

JeKa


Sicco

HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

denoontje

nice, maar we zitten natuurlijk te wachten op een panorama !!!  ;-)

HTip

Quote from: Rielplayer on November 20, 2008, 09:00:35
echt prachtig.

Dr. chesky and his band of maniacs al geprobeerd?

Groeten Maurice
Bedankt Maurice!

Yep! Hele mooie DVD-A 8) Erg goed opgenomen en perfect om de HT te demonstreren :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: diceman on November 20, 2008, 09:07:05
Zo, dat ziet er sfeervol uit  8), petje af.
En dan te bedenken , dat het nog niet eens helemaal af is.

Mooi overzicht van de kabels, ziet er indrukwekkend uit.
las in je topic dat je W&M kabels gebruikt, bevallen ze ( neem aan van wel, want je heb er nogal wat  :D )
Thanks 8)

Ik heb inderdaad nogal wat kabels van W&M. Je zou me bijna tot demosite kunnen benoemen ;D Ik heb de analoge en digitale interlinks, de hdmi interlink, de stroomkabels en stekkers en de Black Magic bi-wire speakerkabel.

Ben er erg tevreden mee. Matched erg mooi met Marantz en mijn ALR/Jordan Notes. Had vantevoren VDH en LAT International, maar vind de W&M veel prettiger in het gehoor liggen. Minder schel, mooiere en strakkere bas, meer diepte in het stereobeeld. Heb een tijd gezocht naar Black Magic voor de rears, omdat ik vond dat deze niet goed pasten in het totale geluidsbeeld. Toen ik ze uiteindelijk had gevonden (via forum en rechtstreeks van W&M) was heel duidelijk dat dit een goede match is voor mijn speakers.

Op dit moment speel ik met een Vivanco i.Link kabel omdat ik dan multi-ch audio (sacd en dvd-a) door de receiver kan laten processen. Op zich klinkt dat best goed, maar analoog heeft toch wel de voorkeur. Jammer dat W&M geen firewirekabel maakt. Is er een goed merk i.Link kabel te krijgen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: JeKa on November 20, 2008, 10:25:45
Wat een fantastische foto's!!!!! 8)
Quote from: Sicco on November 20, 2008, 10:43:18
ziet er grandioos uit!
complimenten!
Quote from: atmoz on November 20, 2008, 12:17:32
Inderdaad écht mooi allemaal 8) 8)
Quote from: denoontje on November 20, 2008, 12:43:28
nice, maar we zitten natuurlijk te wachten op een panorama !!!  ;-)

Bedankt allemaal voor de complimenten 8) Is altijd leuk om te horen dat ik niet volledig de plank heb misgeslagen ;D

De panorama gaat er wel komen, maar dan wil ik de diffusers aan de deurkant klaar hebben. Is leuk om de huidige staat te vergelijken met de pano van een paar maanden geleden...

reminder... ;D (met dank aan Geert)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

HTip, ik heb een liejde voor je bedacht:

HTip, ook wel Philip, krijgt op z'n gladde tegelvloer moeilijk grip, dus voordat je denkt dat ik voorover flip. trek schoenen aan met goede grip.
En hij is dol op kipsaté, maar je moet absoluut niet knoeien in z'n mooie HT, olééé!!! ;D

't ziet er mooi uit, alleen kan ik met je huidige flitsfoto's geen goed beeld krijgen van je HT, omdat de wanden veel flitslicht reflecteren en de rest niet.
Ik hoop dat je nog eens zo'n mooie panaroma kan maken, want die is echt prachtig.
En zo te zien heb je aan kabels geen gebrek, haha ;D
Maar analoog klinkt dus mooier dan iLink?
Volgens mij zei je een tijd geleden precies het omgekeerde.
Ik zou zeggen, ga iLink mooi vinden, want dan houdt je de aansluitingen vrij voor een BD speler met analoge uitgang, voor Dolby TrueHD etc. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!